Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsilisän voi laitaa kk sivuun , sitä ei tarvitse!

Vierailija
09.01.2011 |

Mun mielestä homma on niin. Meillä se on jokakuinen välttämättömyys jolla ostetaan ruokaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Tietysti jos valitsee sitten säästää jostain muusta, harrastuksista (ei näihinkään ole kaikilla varaa), ruuasta, vaatteista laittaakseen rahastoihin niin sitten.

Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on maksaa rikkaiden kakaroille rahastoon kunnon pesämunan kun lähtevät omilleen? Köyhän perheen kakarat joutuvat lähtemään vaatekassin kanssa omilleen ja ottamaan opintolainaa opiskeluun, sitä sitten makselevat kun rikkaiden pennut käyttävät palkkansa kaikkeen kivaan vailla huolenhäivää et olis velkataakkaa niskassa.

Jos perhe pystyy elämään niin että voi laittaa lapselle lapsilisää vastaavan rahan säästöön, he eivät sitä lapsilisää tarvitse!

tiesitkö sitä? Ja moni pistääkin. Mutta aika moni myös pelkästään tuhlaa.

Vierailija
42/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lukekaan tämän päivän Hesarista. Lapsilisät lisäävät hyväosaisten tuloja. Köyhien lapsiperheiden tuloja ne vähentävät, koska jos joutuu hakemaan sossusta apua, niin lapsilisä lasketaan vähentävästi tuloksi. Pliis, älkää kommentoiko tähän mitään, että mitäs on laiska ja köyhä sossun asiakas, se on raskasta stooria. Itse olen hyvätuloinen ja voisin luopua lapsilisästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä olisi varaa tehdä lapsia. Siksi se on alunperin säädetty moinen systeemi.

Mekin säästetään osa lapsilisistä, niillä rahoitetaan sitten isompia menoja kuten polkupyöriä tai vaikka se hajonnut pesukone. Mikäli ilman lapsilisää ei talous pyöri, ei perheellä olisi ollut varaa lapseen alunperinkään.

Mun mielestä homma on niin. Meillä se on jokakuinen välttämättömyys jolla ostetaan ruokaa.

Vierailija
44/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosissaan sitä mieltä että lapsilisät voivat VÄHENTÄÄ pienituloisten tuloja, niin tehkääpä nyt sitten sellainen laskelma josta nähdään kuinka ilman lapsilisiä olisi enemmän tuloja. Ja aletaan sitten yhdessä vaatia että lapsilisät on otettava pienituloisilta pois. Ei se minua haittaisi.

Vierailija
45/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on maksaa rikkaiden kakaroille rahastoon kunnon pesämunan kun lähtevät omilleen? Köyhän perheen kakarat joutuvat lähtemään vaatekassin kanssa omilleen ja ottamaan opintolainaa opiskeluun, sitä sitten makselevat kun rikkaiden pennut käyttävät palkkansa kaikkeen kivaan vailla huolenhäivää et olis velkataakkaa niskassa. Jos perhe pystyy elämään niin että voi laittaa lapselle lapsilisää vastaavan rahan säästöön, he eivät sitä lapsilisää tarvitse!

Tässä ihmisten eriarvoisuus vain kasvaa, kun toiset nuoret joutuvat opiskelun ohella työskentelemään ja hikipäässä selviämään ja toiset elävät leveästi rahastoillaan.

Nämä perheet voivat varmaan kevyesti laittaa lapsille rahastot ilman lapsilisiäkin. Eli silti rikkaiden lapsilla on kunnon pesämuna ja köyhien lapsilla ei.

Mutta ongelma on minusta myös se tuloraja. Jos puhutaan 100 000e vuosituloista, niin moni keskituloinenkin perhe osuus siihen. Tällöin ei puhuta vain rikkaista.

Vierailija
46/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se nyt sitä että meidän firma vois pienentää mun liksaa ihan hyvin kun mä kerta voin jopa laittaa rahaa säästöön?

Vierailija
47/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lukekaan tämän päivän Hesarista. Lapsilisät lisäävät hyväosaisten tuloja. Köyhien lapsiperheiden tuloja ne vähentävät, koska jos joutuu hakemaan sossusta apua, niin lapsilisä lasketaan vähentävästi tuloksi. Pliis, älkää kommentoiko tähän mitään, että mitäs on laiska ja köyhä sossun asiakas, se on raskasta stooria. Itse olen hyvätuloinen ja voisin luopua lapsilisästä.

Tässä keskustelua kuumentaa usein se että rikkailta haluttaisiin lapsilisät pois. Kuitenkin tämä ehdotettu tuloraja koskisi paljon myös keskituloisia. Luultavasti parhaiten menisi läpi joko ainoastaan vain todella pienituloisille (köyhyysrajan alapuolella oleville) lapsisilien maksaminen tai vastaavasti vain todella suurituloisten (useampi sata tuhatta kuukaudessa saavien) lapsilisien karsiminen. Suurin ongelma on jos rajaa yritetään laittaa keskituloisille, silloin todella moni älähtää (eivätkä nämä välttämättä niitä rahastoja lapsille perusta, mutta luultavasti maksavat asuntolainaa sillä lapsilisillä).

Vierailija
48/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa erotuksen toimeentulotukena. Oma asiansa jos ei hae. En haluaisi hakea minäkään, mutta nyt lääkärikulut menee satasia miinukselle tuosta normista niin että voi olla että nöyrryn.

Eri asia jos on hankkinut velkaa ja on sen takia köyhä.

Suomessa ei toimeentulotukiasiakkaat ole niitä jotka ovat köyhimpiä. Kyllä köyhimpiä on ne jotka elää täysin omilla rahoilla, mutta pienillä eivätkä saa mitään tukia.

Vierailija
49/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mIKSI haluatte lapsilisän pois? Mihin sitten haluatte rahat käytettävän?

Joillekkin pieni summa, mutta joillekkin iso summa..

Vierailija
50/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa erotuksen toimeentulotukena. Oma asiansa jos ei hae. En haluaisi hakea minäkään, mutta nyt lääkärikulut menee satasia miinukselle tuosta normista niin että voi olla että nöyrryn.

Suomessa ei toimeentulotukiasiakkaat ole niitä jotka ovat köyhimpiä. Kyllä köyhimpiä on ne jotka elää täysin omilla rahoilla, mutta pienillä eivätkä saa mitään tukia.

ja ainakin me ollaan niin fiksuja että säästämme vaikka pienet tulot. toki kannattaisi tyhjentää tilit ja alkaa säästämään käteisellä. lisäksi sossu ei huomioi asuntolainasta kuin korot ja me asutaan huomattavasti halvemmalla omassa kuin vuokralla. ei olisi varaa vuokralla asua saman kokoisessa.

Vierailija
51/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisän laittaa lapsille säästöön, saavat he sen joskus itselleen ja omiin tarpeisiinsa. Eikös tämä ole lapsilisän tarkoitus, siis se, että sillä hankitaan lapselle tarpeellista? On ihan sama onko lapsi 2v vai 17v!

Vierailija
52/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuki on tarkoitettu. Omaisuus pitää yleensä myös myydä pois ja käyttää rahat, muuttaa vuokralle, hakea asumistukea (jos ei sitä saa niin silloin ei tt-tukeakaan)koska tt-tuki on tarkoitettu viimeiseksi vaihtoehdoksi kun ei mistään muualta saa tarpeeksi. Ne säästöt pitää tosiaan syödä ensin.

ja ainakin me ollaan niin fiksuja että säästämme vaikka pienet tulot. toki kannattaisi tyhjentää tilit ja alkaa säästämään käteisellä. lisäksi sossu ei huomioi asuntolainasta kuin korot ja me asutaan huomattavasti halvemmalla omassa kuin vuokralla. ei olisi varaa vuokralla asua saman kokoisessa.

Vierailija
53/53 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin lapsilisät säästöön ja aloin ostaa osakkeita jo kymmenvuotiaana.

Osingot laitoin säästöön ja ostin lisää osakkeita.

Sitten tuli aika lähteä omille teille. Ensimmäinen oma kämppä oli oikein mukava rivitalonpääty jonkun betonislummin vuokrayksiön sijasta.

Tämähän on määrätyn porukan mielestä j-lauta niin väärin kuin vaan joku asia maailmasaa olla voi. Jos nuo vuosikymmenien aikana kerätyt rahat olisi tuhlattu niin se olisi ollut ihan ok. Mutta että joku on fiksu ja säästää: vääryys!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi