Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut syövät masennuslääkkeitä vaikka eivät ole ns. virallisesti sairaita?

Vierailija
03.01.2011 |

Mulla on useampi tuttu syönyt masareita vaikkei ei ne ole ollut edes terapiassa tai sairaalassa. Kyseiset tyypit siis käy töissä ja hoitaa kotinsa ja ilmeisesti sitten esittää tervettä. Minä ja mun mielarikaverit on kaikki menny pitkän kaavan mukaan ja se näkyy. Nyt olen alkanut katkoa välejä noiden masareita syövien teeskentelijöiden kanssa. Olen saanut kuulla niiden popsimisesta muilta kuin ko. henkilöiltä itseltään. Mun mielarikaverit onneksi on ollu avoimia.

Kommentit (223)

Vierailija
61/223 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasta syystä ja kuka turhaan? Kuule ei se olekaan vakavaa, jos se tuo avun. Heittäkää vesilintua niillä astma-, kilpirauhas ym kroonisen vaivan lääkkeillä, jos se kerran on niin paha saada terveys purkista!

Jos vika on fyysinen, siihen auttaa se pilleri. Mitä jauhamaan olosuhteista ja altistuksesta, minkä helvetin sille enää voi, jos on tullut se paniikki tai masennus. Nämä menkää lenkille -tyypit pistävät niin vihaksi. Ei tuo ole mitään uutta, totta kai itseään voi auttaa ja pitääkin muutenKIN kuin lääkkeiden avulla, mutta IHAN OIKEASTI joillekin se lääke on pelastus ja ovi NORMAALIIN elämään (suruineen kaikkineen).

ymmärrätkö että yli puolet suomalisista napsii tuukin pillereitä ja lisää tulee joka päivä. Eikö siinä ole ylilyöntiä. Tämä on kasvava ongelma ja suurin osa täällä kirjoittelevista on vakavasti sitä mieltä ettei se mitään haitaa vaikka kansa syö itsensä tasapainoon pillereiden avulla.

Vierailija
62/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan ole lääkärin vika, ettei terapiaan PÄÄSE. Se on Kela joka rahoituksesta päättää ja kenelle terapiaa annetaan, kenelle ei.

miksi kaikki pitää maksatuttaa yhteiskunnalla? Jos itse tietää tarvitsevansa terapiaa ja sitä ei ilmaiseksi anneta niin menkää YKSITYISELLE hyvät ihmiset! Kyllä oman terveytensä takia voi maksaa rahaakin! Vai pitäisikö KAIKKI saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi? En ymmärrä tätä jankkausta että lääkkeillä ei tee mitään ja vain terapia auttaa. Jos olette itse sitä mieltä oikeasti niin terapiaan mars. Yksityiselle puolelle pääsee kun tekee yhden puhelinsoiton! Niin ei tarvitse sitten hermostua kun lääkäri seuraavan kerran tyrkyttää niitä lääkkeitä. Voit sanoa ettet tarvitse koska käyt terapiassa. Ärsyttää tuollainen sokea toteemus että lääkkeet eivät tehoa. SE on ENSIAPUA masentuneelle, sen jälkeen on myös hieman masentuneen oma asia hakea itselleen LISÄÄ APUA. EI lääkärit kaikkea tee puolestasi!!!!

Usein ollaan pitkällä sairaslomalla ja sä luulet, että siin pysytyy maksamaan satoja euroja kuukaudessa terapiasta??!

yhteiskunta maksaa kaiken! Terapian, lastenhoidon, koulut, kouluruuat jne. Luuletteko että muissa maissa kaiken saa ilmaiseksi? Esim. Englannissa yhden lapsen hoito maksaa kuussa ainakin 1000e. Eli sitten oikeasti punnitaan vaihtoehtoja;tarvitseeko lapsi sitä hoitoa vai jäisikö äiti kotiin? Täällä vaan ollaan totuttu että kunta maksaa. Ja jos sairastuu niin ei voi mennä yksityiselle koska ei ole varaa. Miksi ei ole varaa? Mitä jos et pääse yleiselle puolelle? Sairastutko mielummin lisää ja lisää? otatko itse vastuuta itsestäsi mistään asiasta? vai oliko sairastuminenkin yhteiskunnan vikaa?

Miksi ei ole varaa? Etkö osaa lukea? Väännetäänpä rautalangasta:

Paikkakuntana Helsinki. Täällä intensiivistä psykoterapiaa saa vain yksityiseltä jos et ole osastolla. Psykiatrian poliklinikat ja esim. psyk. hoitajan tapaamiset antavat ensiapua. Jos nämä ja lääkitys ei ole riittävää, aletaan herkitsemaan terapiaa.

Terapia maksaa n. 65-150e/kerta. Piktä vaikea masennus ajaa usein ihmisen pitkälle saikulle ja hänen tulonsa putoavat.Joko ymmärsit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/223 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan tuukin (mitä tarkoittaneekaan)päivässä.Lääkettä on moneen eri vaivaan. Mitään niistä ei voi poiskaan jättää. Sinulle ei ole oikeutta syyllistää minua sairauksieni takia.

Vierailija
64/223 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika moni syö. Toisaalta aika monella (n.35%) on ollut ja on turvaton kiintymyssuhde mikä altistaa masennukselle, jos ja kun elämässä tulee vastaan menetyksiä ja kriisejä, kuten jokaiselle jossain vaiheessa elämää luonnollisesti niitä tulee.

Koska elämään kuuluu kriisejä niin onhanse hyvä, että lääkkeet auttavat ihmisiä kriisiaikoina!

Vierailija
65/223 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan tuukin (mitä tarkoittaneekaan)päivässä.Lääkettä on moneen eri vaivaan. Mitään niistä ei voi poiskaan jättää. Sinulle ei ole oikeutta syyllistää minua sairauksieni takia.

vaan herättää todellisuuteen lääkkeiden väärinkäytöstä, vääristä diagnooseista etc...

Sinun vastuusi ei ole mitä sinulle määrätään.

Lievien masennuslääkeiden kasvu on huimassa nousussa. Kukaan ei... ei siis kukaan ota vastuuta siitä, kun mennään metsään. Palloa heitetään viranomaiselta toiselle, lääkeyritykset eivät joudu vastuuseen. Kukaan yksittäinen ihminen ei joudu vastuuseen, kun sinä haet oikeuksia vahingoista.

Sinä et varmasti syö lääkkeitä turhaan, mutta aivan liian monet tekevät niin.

Vierailija
66/223 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasta syystä ja kuka turhaan? Kuule ei se olekaan vakavaa, jos se tuo avun. Heittäkää vesilintua niillä astma-, kilpirauhas ym kroonisen vaivan lääkkeillä, jos se kerran on niin paha saada terveys purkista!

Jos vika on fyysinen, siihen auttaa se pilleri. Mitä jauhamaan olosuhteista ja altistuksesta, minkä helvetin sille enää voi, jos on tullut se paniikki tai masennus. Nämä menkää lenkille -tyypit pistävät niin vihaksi. Ei tuo ole mitään uutta, totta kai itseään voi auttaa ja pitääkin muutenKIN kuin lääkkeiden avulla, mutta IHAN OIKEASTI joillekin se lääke on pelastus ja ovi NORMAALIIN elämään (suruineen kaikkineen).

ymmärrätkö että yli puolet suomalisista napsii tuukin pillereitä ja lisää tulee joka päivä. Eikö siinä ole ylilyöntiä. Tämä on kasvava ongelma ja suurin osa täällä kirjoittelevista on vakavasti sitä mieltä ettei se mitään haitaa vaikka kansa syö itsensä tasapainoon pillereiden avulla.

saat kuulla että syöt lääkettä turhaan joka sitten sopivasti vaihdetaan toiseen tai jätetään kokonaan pois. Näin se kuule menee vaikka et sitä tietysti usko :)

Vierailija
67/223 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että masennuksessakin voi olla useampi syntymekanismi. Miksei aivotkin voisi olla vialliset niin kuin mikä tahansa muu elin? Mutta on myös niin, että osassa ongelmista sylttytehdas löytyy lapsuudesta.

Vierailija
68/223 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näyttäisi siltä että monesti aivotoimintojen ja aivojen rakenteen muutokset olisivat paljon kiinni varhaisista kokemuksista, ne kun muokkaavat aivosoluja ja niiden välittäjäaineita että niiden toimmintaa, kuten vaikka serotoniinitasoa sekä hermoston herkkyyttä ja ihmisen kykyä selvitä kiihtymystiloista ja stressistä.

Vierailija
69/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan ole lääkärin vika, ettei terapiaan PÄÄSE. Se on Kela joka rahoituksesta päättää ja kenelle terapiaa annetaan, kenelle ei.

miksi kaikki pitää maksatuttaa yhteiskunnalla? Jos itse tietää tarvitsevansa terapiaa ja sitä ei ilmaiseksi anneta niin menkää YKSITYISELLE hyvät ihmiset! Kyllä oman terveytensä takia voi maksaa rahaakin! Vai pitäisikö KAIKKI saada ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi? En ymmärrä tätä jankkausta että lääkkeillä ei tee mitään ja vain terapia auttaa. Jos olette itse sitä mieltä oikeasti niin terapiaan mars. Yksityiselle puolelle pääsee kun tekee yhden puhelinsoiton! Niin ei tarvitse sitten hermostua kun lääkäri seuraavan kerran tyrkyttää niitä lääkkeitä. Voit sanoa ettet tarvitse koska käyt terapiassa. Ärsyttää tuollainen sokea toteemus että lääkkeet eivät tehoa. SE on ENSIAPUA masentuneelle, sen jälkeen on myös hieman masentuneen oma asia hakea itselleen LISÄÄ APUA. EI lääkärit kaikkea tee puolestasi!!!!

Usein ollaan pitkällä sairaslomalla ja sä luulet, että siin pysytyy maksamaan satoja euroja kuukaudessa terapiasta??!

yhteiskunta maksaa kaiken! Terapian, lastenhoidon, koulut, kouluruuat jne. Luuletteko että muissa maissa kaiken saa ilmaiseksi? Esim. Englannissa yhden lapsen hoito maksaa kuussa ainakin 1000e. Eli sitten oikeasti punnitaan vaihtoehtoja;tarvitseeko lapsi sitä hoitoa vai jäisikö äiti kotiin? Täällä vaan ollaan totuttu että kunta maksaa. Ja jos sairastuu niin ei voi mennä yksityiselle koska ei ole varaa. Miksi ei ole varaa? Mitä jos et pääse yleiselle puolelle? Sairastutko mielummin lisää ja lisää? otatko itse vastuuta itsestäsi mistään asiasta? vai oliko sairastuminenkin yhteiskunnan vikaa?

Miksi ei ole varaa? Etkö osaa lukea? Väännetäänpä rautalangasta: Paikkakuntana Helsinki. Täällä intensiivistä psykoterapiaa saa vain yksityiseltä jos et ole osastolla. Psykiatrian poliklinikat ja esim. psyk. hoitajan tapaamiset antavat ensiapua. Jos nämä ja lääkitys ei ole riittävää, aletaan herkitsemaan terapiaa. Terapia maksaa n. 65-150e/kerta. Piktä vaikea masennus ajaa usein ihmisen pitkälle saikulle ja hänen tulonsa putoavat.Joko ymmärsit?

On muitakin terapiamuotoja, jotka toimivat masennukseen. Myös vaihtoehtoisia sellaisia.

Ja kyllä-ne maksavat. Mutta miksi kaikki hyvinvointiin liittyvä pitäisi maksatuttaa muilla, vai käytkö jumpassa pysyäksesi kunnossa, ja saat siihenkin kelan tukea?

Haluan vain kyseenalaistaa sen, että kaikki tehdään "virallista"kautta- on paljon muitakin mahdollisuuksi hoitaa itseään, kun asiaa lähtee tutkimaan.

Vierailija
70/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole varaa? Etkö osaa lukea? Väännetäänpä rautalangasta: Paikkakuntana Helsinki. Täällä intensiivistä psykoterapiaa saa vain yksityiseltä jos et ole osastolla. Psykiatrian poliklinikat ja esim. psyk. hoitajan tapaamiset antavat ensiapua. Jos nämä ja lääkitys ei ole riittävää, aletaan herkitsemaan terapiaa. Terapia maksaa n. 65-150e/kerta. Piktä vaikea masennus ajaa usein ihmisen pitkälle saikulle ja hänen tulonsa putoavat.Joko ymmärsit?

On muitakin terapiamuotoja, jotka toimivat masennukseen. Myös vaihtoehtoisia sellaisia. Ja kyllä-ne maksavat. Mutta miksi kaikki hyvinvointiin liittyvä pitäisi maksatuttaa muilla, vai käytkö jumpassa pysyäksesi kunnossa, ja saat siihenkin kelan tukea? Haluan vain kyseenalaistaa sen, että kaikki tehdään "virallista"kautta- on paljon muitakin mahdollisuuksi hoitaa itseään, kun asiaa lähtee tutkimaan.

Kyllä, on muitakin vaihtoehtoja kuin nimenomaan psykoterapia. Mikä tahansa hoitomuoto se onkin, sen tarjoaja ottaa siitä rahaa. Mutta sulla on ilmeisesti jotain salaista tietoa jostain maksuttomasta hoitomuodosta? Kela on varmasti kinnostunut sun tiedoista, se pulju kun haluaa koko ajan säästää rahaa.

Miksi muuten tämä hoitojen korvaaminen on sulle näin iso ongelma? Mun mielestä hoitamatta jäävät mielenterveysongelmat ovat suurempi ongelma.

Vierailija
71/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin terapiamuotoja, jotka toimivat masennukseen. Myös vaihtoehtoisia sellaisia. Ja kyllä-ne maksavat. Mutta miksi kaikki hyvinvointiin liittyvä pitäisi maksatuttaa muilla, vai käytkö jumpassa pysyäksesi kunnossa, ja saat siihenkin kelan tukea? Haluan vain kyseenalaistaa sen, että kaikki tehdään "virallista"kautta- on paljon muitakin mahdollisuuksi hoitaa itseään, kun asiaa lähtee tutkimaan.

Kyllä, on muitakin vaihtoehtoja kuin nimenomaan psykoterapia. Mikä tahansa hoitomuoto se onkin, sen tarjoaja ottaa siitä rahaa. Mutta sulla on ilmeisesti jotain salaista tietoa jostain maksuttomasta hoitomuodosta? Kela on varmasti kinnostunut sun tiedoista, se pulju kun haluaa koko ajan säästää rahaa. Miksi muuten tämä hoitojen korvaaminen on sulle näin iso ongelma? Mun mielestä hoitamatta jäävät mielenterveysongelmat ovat suurempi ongelma.

Ja täällä on jankattu että terapiaa on vaikea saada, kaikki eivät sitä saa jne jne.

Minusta jokainen joka haluaa terapiaa, saa sitä JOS HALUAA, ja on oltava valmis maksamaan siitä itse. Luuletteko että Kela tulevaisuudessakin korvaa näin paljon? Tuskin.

Tyhmää valittaa että terapiaan ei pääse. Lainan voi ottaa etelänreissua varten mutta ei oman terveytensä takia?

Vierailija
72/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on muitakin vaihtoehtoja kuin nimenomaan psykoterapia. Mikä tahansa hoitomuoto se onkin, sen tarjoaja ottaa siitä rahaa. Mutta sulla on ilmeisesti jotain salaista tietoa jostain maksuttomasta hoitomuodosta? Kela on varmasti kinnostunut sun tiedoista, se pulju kun haluaa koko ajan säästää rahaa. Miksi muuten tämä hoitojen korvaaminen on sulle näin iso ongelma? Mun mielestä hoitamatta jäävät mielenterveysongelmat ovat suurempi ongelma.

Ja täällä on jankattu että terapiaa on vaikea saada, kaikki eivät sitä saa jne jne. Minusta jokainen joka haluaa terapiaa, saa sitä JOS HALUAA, ja on oltava valmis maksamaan siitä itse. Luuletteko että Kela tulevaisuudessakin korvaa näin paljon? Tuskin. Tyhmää valittaa että terapiaan ei pääse. Lainan voi ottaa etelänreissua varten mutta ei oman terveytensä takia?

Sun mielestä on siis parempi vaihtoehto jättää ihmiset oman onnensa nojaan? Ne joilla on rahaa ja varallisuutta, saavat hoitoa? Muut sitten joutavat tappaa itsensä? Kun se osastohoitokin on maksullista. Mitäs sitten kun köyhä mielenterveyspotilas vaikka joukkomurhaa muita? Pääseekö vankilaakaan vai tapetaanko pois?

Ja kyllä, Kela korvaa itseasiassa enemmän tulevaisuudessa. Käypä katsomassa Kelan sivuilla miten terapian myöntämisen ja maksamisen ehdot muuttuu. Vaikka muutoksia tulee, kaikki eivät edelleenkään saa terapiaa, vaikka sitä tarvitsevat.

Onneksi Valvirakin on olemassa.

Mutta mikä se sun ilmainen hoitokeino on?

Ja kun olet noin viisas, kerrotko miten 460 euron tuloilla maksetaan 2 kertaa viikossa tapahtuva terapia?

Ja mikähän pankki antaa lainaa sairaslomalaiselle/eläkeläiselle, jonka työhönpaluusta ei ole mitään tietoa?

Tulee hiukan semmoinen olo, että sä oikein käsitä mitä masennus on..

Vierailija
73/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrätään nuorille harkinnanvaraisesti.

Eikös niitä masennuslääkkeitä saa netistäkin tilattua laittomasti, kun tiedetään niiden hyvät vaikutukset ja vaarattomuus.

Vierailija
74/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä, että saa masennukseen lääkettä vaivattomasti.

Ne on täysin vaarattomia. Onneksi täällä saa positiivista tietoutta asioista.

Itsekkin ole harkinnut vakavasti käyttöä. Tympii nousta aamuisin ylös, kiukuttelen lapsille. Saatan olla hiljaa viikon, puhumatta ukolle sanaakaan.

Onneksi on lääkkeitä joka vaivaan.

Vierailija
75/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuslääkkeitä. Hyödyllisintä olisikin, että koko perhe popsii niitä. Se luo harmoonisuutta perheeseen, kaikki ymmärtävät toisiaan yhtä hyvin. Meidän perhe ei kärsi enää masennuksesta JEEE.

Lääketeollisuus on uranuurtaja, kun ratkotaan ihmisten ongelmia. Oli vain ajan kysymys milloin paha mielikin voidaan parantaa lievällä lääkityksellä. Netti on pullollaan faktaa hyvistä ominaisuuksita. Lääkkeitä edustava henkilö osaa puhua pääsi ympäri. Hänellä on syy miksi sinulla on alakulo ja siihen löytyy lääke joka on vaaraton. Ei ole mitään syytä hävetä, että syö juuri heidän lääkettä alakuloon jota masennukseksi kutsutaan. Sinua jopa syyllistetään siitä, jos kyseenalaistat lääkkeitä. Niitä kun syö niin monet muut. Tule siis meidän joukkoon ja pelasta elämä. Kun astut joukkoomme sinusta tulee meidän asioiden puolustaja.

Vierailija
76/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa vähemmän George Orwellia ja hankkikaa oikeaa tietoa asioista ja sen jälkeen keskittykää johonkin todelliseen ongelmaan, kuten kehitysmaiden auttamiseen ja ilmastonmuutoksen torjumiseen. Kun ette selvästikään tajua ettekä tiedä masennuksesta yhtään mitään. Se todella tulee selväksi monen kirjoituksesta joten niitä ei voi ottaa millään tavoin vakavasti. Ihan sama kuin jos mä paasaisin, että syöpä paranee porkkanoilla, ja aahat lääketehtaat vaan yrittää myydä kalliita solusalpaajahoitoja.

Vierailija
77/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetä varmasti miten ne vaikuttavat meidän geeniperimään.

Suomalaiset voisivat olla koekaniineja tutkimukselle lääkkeiden vaikutus perimään...

Vierailija
78/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: Mahdollismman suuri voitto.

Eikö kukaan katsonut sitä BBC:n dokumenttia, joka tuli maanantaina YLE:ltä, jossa kerrottiin siitä GSK:n diabetes-lääkkestä? Löytyy varmaan vielä YLE Areenalta.

Siinä oli faktaa Euroopan lääketeollisuudesta, on ihan uskomatonta touhua! Todellakaan tullut luottavaista oloa lääketeollisuutta eikä tarkastusviranomaisia kohtaan.

Vierailija
79/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos lääketehtaat tavoittelevat mahdollisimman suurta voittoa. Ei se silti tee niiden valmistamista lääkkeistä hyödyttömiä. Jos ei ole itse koskaan sairastanut (vakavaa) masennusta eikä kokeillut siihen eri hoitokeinoja ja näin tullut aiheen asiantuntijaksi niin sellaisten mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
80/223 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennusta mihin tarvitaan lääkitys on olemassa.

Suuri piemeä joukko on se jotka sitä ei okeesti tarvitse. Niitä pillereitä on niin helvetin helppo saada käsiin, kuka tahansa voi saada. Masennus diagnoosin saa helvetin helposti. Ja se on väärin. Mene ja yritä saada diagnoosi vaikka

1-luokan diabeteksestä, niin voi jäädä insuliinit apteekin hyllylle aika varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi