Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sydämet 2011 tammikuussa

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä siis 6+3. Maanantaina menen ensimmäisen kerran ultraan, vähäsen jännittää :)

Viikko sitten ei vielä ilmennyt pahoinvointia, mutta nyt pitää napostella jotain melkein koko ajan, että ei heikota. Ekakertalaisena kaikki on uutta ja kenellekään en ole uskaltanut vielä puhua ja kysyä, niin nyt saa sitten yksin jännätä kaikkia oireita. Kuinka aikaisin otetaan yhteys neuvolaan, vai vaihteleeko paikkakunnittain? Kysyn tyhmiä, kun ei ole kokemusta ;)

Vierailija
62/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnittain on eroja, mutta jos kuntasi tarjoaa np-ultran (=niskapoimu-ultra) ja paikkakunta on iso kannattaa eka aika varata viimeistään helmikuun alkuun, jotta saa sen ultran oikeeseen aikaan. Senkin aika on yllättävän pian :)

Rontsukka 6+0 (ja neuvola 26.1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoey kaipaili muita esikoisen odottajia. Itse seurailen mielenkiinnolla, löytyykö muita vauva-arjen uudelleen aloittajia - suurella ikäerolla siis. Meillä esikoinen ehtii täyttää 10v. ennen sisaruksen tuloa. Eli toisaalta koen olevani melkein ensiodottaja, sen verran hyvin on ehtinyt edellinen odotus ja siihen liittyvät asiat pyyhkiytyä mielestä pois..

Mimmi: mäkin kuvittelen alavatsan pömpöttävän, melkein odotan että milloin joku ulkopuolinen sen huomaa! Rinnat ainakin on kasvanu ihan oikeasti, entiset rintsikat puristaa ja olen joutunu nyt jo siirtymään seuraavaan kuppikokoon! Hassua, että noin pieni ihmisen alku voi aiheuttaa elimistöön näinkin suuria muutoksia!

Rontsukka: toivottavasti kaikki on ok ja vuoto loppuu! Kuvittelisin, ettei kunnallisen kautta kovin helposti varhaisultraan pääse, mutta kannattaahan sitä aina kysyä.

Sannis79 n.6+6

Vierailija
64/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti k@ahdelle, että olen mä siis plussannut jo. :) Se epäily siitä että onko se lapsi oikeasti tulossa, liittyi siis keskenmenoriskiin... kun noita on kuitenkin jo pari takana.

Vierailija
65/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että toi veri vois olla peruste ihan julkiselle ultrallekin. Meet päivystykseen ja sanot että tuli verta ja tulit sen takia. Katsovat kyllä että kaikki on kunnossa.

Mä oon kahdesti käynyt verenvuodon takia kätilöopistolla. Niissä on ollut silloin kyse keskenmenosta, mutta eihän sitä ennakkoon tiedä, joten kyllä ne tutkii kun vaan menee.

Tietysti se että se verenvuoto loppui jo eikä ollut menkkojen kokoista, viittaisi siihen ettei ollut keskenmeno. Mutta turha sun on sitä kauheasti hehkuttaa siellä että verenvuodosta on jo aikaa ja että sitä oli tosi vähän. Sanot vaan että tuli verta ja nyt huolestuttaa.

Sinänsä uskoisin kyllä et sulla on kaikki kunnossa. Luin jostain silloin keskenmenojen aikaan, että keskenmenoja kokeneilla naisilla voi tulee verta useammin myös ihan jatkuvissa normaaleissa raskauksissa. Ja se että se loppuu itsestään, on tosi hyvä juttu. Normaalistihan sanotaan että keskenmenosta on kyse jos vuoto on vähintään kuukautisvuodon suuruista.

Tsemppiä, jaksamista ja erityisesti onnenapiloita sinne suuntaan. Noi on ihan kauheita tilanteita. Se shokki, mikä tulee kun näkee veren... voih. Sitä en toivois kellekään...

Vierailija
66/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoeylle ilmottautuu ainaki yks esikoisen odottaja :)

Viikkoja on niin vähän vielä takana (omien laskujen mukaan n. 5+4), ettei uskalla vielä olla kuin varovaisen innoissaan, mutta paljon pieni salaisuus vie ajatuksia ja aikaa päivästä :)

Oireena ollu samantapaisia juttuja kuin muillaki rintojen aristelusta vatsan nippailuun ja aivan totaalinen väsymys välillä, vaikka ei edes tekin mitään. Pahaa oloa ei (vielä) ole, mutta ehtiihän tuo.. Iltaisin nippailee masusta enemmän ja olo on ku ilmapallon syöneellä.

Vierailija
67/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan vielä ns. uaskalla ilmoittautua kokonaan tälle puolen tuolta vauvakuumeilijoista, mutta saanko nyt kysyä teiltä yhden asian:

Onko tiellä koko lantion alueen kipua/ menkkatuntemusta/ alaselkäsärkyä ja nipistelyjä? Itsellä nyt vasta plussatestit takana (3pv ajalta :D), nyt 4+1 tavallaan. Oireita on, mutta toinen kysymys olisi, onko teillä kaikilla lämmöt pysyneet ylhäällä? Itsellä viikko sitten piinapäivillä nousi liki 37, pysyi eiliseen asti aika korkeella, nyt sitten laskeneet? Hikoiluttaakin. Hitsi. Tai kaipoa se hikoilukin kuuluu tähän? Illlla kylmät väreet, aamulla aamupalan jälkeen melken tuskahiki. Tänään aamulämpö suusta oli 36,6 plus rapiat ja nyt äsken vain 36,2. APUA! Tää on siis kolmas raskaus, kaksi aikaisempaa ovat poikia (1999 ja 2001, nyt miehen kanssa tuli sitten vauvakuume...lokakuussa alkoi yritys, eka plussa saatiin aika nopeesti nyt siis.) Siis raskauksia takana ennenkin, mutta siitä on niin kauan...

Kiitos, jos jaksatte vastailla,

Iltis DPO 15 tai 4+1

Vierailija
68/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltis: Välillä on kipuja ja nippailuja ollut alavatsalla. Enimmäkseen semmoista painon tunnetta. Yksi yö kuitenkin heräsin melko kovaankin vatsa kipuun. Kaippa nuo kivutkin on yksilöllisiä ja vaihtelee päivästä toiseen. Ja oireet muutenkin vaihtelee. Aluksi huomasin, että välillä rinnat ei ollutkaan arat ja paniikkihan siitä meinas tulla. Onneksi ne sitten taas tuli aroiksi:) Lämmöt on ollut koholla koko ajan 37.-37.1, mutta en kyllä oo ihan joka päivä mitannut.

Pitää vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki menee hyvin... Onnea matkaan vaan meille kaikille!

-Nuppu3- RV 6+4

Vierailija
69/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rontsukka: Toivttavasti kaikki on kunnossa!

Itse vainoilen täällä kovastikin onko kaikki kunnossa. Eilen oli pakko tehdä uusi testi mielen rauhoittamiseksi ja vahvasti oli positiivinen. Ja miksi siis vainoilen... Mulla oli muutamana päivänä paha olo, mutta nyt huomasin ettei muutamaan päivään ole ollut oloja. Missään vaiheessa ei ole rintoja aristanut tai mahassa nippaillut. Raskaudethan on erilaisia, mutta silti... Harkitsen varhaisultraan menoa mielen rauhoittamiseksi. Ei vissiin pitäisi hirveästi lukea netistä kaikkea. Nyt olen varma, et on tuulimuna tai keskeytynyt km. Eikä positiivinen testi rauhoita mieltäni, koska hcg saattaa olla koholla vielä kk km jälkeen...

Iltatähtönen: Sua varten mittasin lämmön :) Oli 36,8 eli kohollaan (vaikka vainoilenkin kaikkea :D)

Tänään pitäisi lähteä työkavereiden kanssa ulos. Saas nähdä minkälaisen vastaanoton mun juomattomuus saa aikaan. Näistä kemuista on puhuttu jo kauan ja minäkin lupasin lähteä oikein kunnolla viihteelle :D Noh, tuli pieni muutos suunnitelmiin :)

Mitenkäs te olette suhtautuneet tähän uuteen kehotukseen välttää kosmetiikkaa raskauden aikana? Itse viimeaikoina ole muutenkin käyttänyt aika vähän perus rasvoja lukuunottamatta, joten en koe tarpeelliseksi muuttaa tapojani.

Nautinnollista viikonloppua kaikille! Ja vauvaliimaa sekä tarrasukkia pienille :)

Mango 6+3

Vierailija
70/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas joukkoonne liittyy yksi onnellinen odottaja. Raskaus siis aivan aluillaan, kenties viikolla 5. Laskettuaika syyskuun puolen välin tienoilla, ei varmuutta siitä vielä. Ensimmäistä lasta perheeseemme odotetaan, ikää meillä molemmilla 24. Ihan tohkeissani ja hämmentyneenä vielä koko asiasta ollaan. Meillä tärppäsi raskaus heti ensimmäisestä kierrosta ja nyt tässä jännäillään voiko tää todellakin olla totta. Raskaustestin, oikeastaan kaksikin kappaletta, tein tällä viikolla ja vahvasti positiivistahan ne näytti. Eilen varasin jo ekan neuvolankin, ja yllätyksekseni sain sen jo reilu viikon päähän. Kovasti jännittää tämä odotus ja se pysyykö pieni varmasti mukana loppuun saakka.

Iloista viikonloppua kaikille!

Marianne*

Vierailija
71/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips.

täällä on alkanut lievähkö pahoinvointi. pitää olla kokoajan lappamassa jotaki suuhun ettei tuu huono olo. ja se vähän ahdistaa ku kiloja on ihan tarpeeksi jo nyt. väsymys on myös välillä ihan valtava. etenki jos on vaan kotona..

mulla on myös ollut pientä veren vuotoa, mutta neuvolasta sanottiin, että se on yleistä. mutta annettiin myös ohjeet, että jos on syytä epäillä keskenmenoa. luin jostain foorumilta, että veren vuoto on yleisempää silloin ku odottaa tyttöä. onko jollain tällaisia kokemuksia?

eilen varasin neuvolaan ajan ja se on vasta helmikuun alku puolella. samalla käyn sitte labrassa. meillä on sen verran matkaa nauvolaan (yli 30km) että ihan kiva ku neuvolasta otetaan tuommoset huomioon niin saa kaks kärpästä yhellä iskulla :)

pitäis kaivella esikoisen odotusajan neuvolakortti jostain niin vois vähän siitä urkkia milloin niitä ultria yms. oli :D näillä näkymin siis la on sama kuin esikoista odottaessa :D kyllähän se neuvolan tätiki vähän naureskeli, mutta sanoi että kyllä se mahdollista on.

hyviä vointeja kaikille :)

Vierailija
72/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin..viime torstaina hyvin vahva plussa ja LA ajoittuu sinne 9-11.9..tuntuu aivan uskomattomalta! olo on hyvin raskautunut :) rinnat tuntuvat niin painavilta ja etova olo on ollut seurana pari viimeistä päivää..ja tää väsymys, sen olin jo unohtanut kokonaan!

meille on siis tulossa neljäs nuppunen ja suhteellisen mukavalla ikäerolla nämä tulevat olemaan (-03, -06 ja -07 ja nyt tämä unelma -11)keskimmäisten ikäeroa oli tasan 11kk ja siitä johtuen meni tuo viimeisen vauva-aika hieman siinä sivussa. nyt toivon, että kaikki menee loppuun asti hyvin ja saan vielä "vauvattaa" yhden pienokaisen.

perjantaina yritin soittaa neuvola-aikoja noille kahdelle viimeiselle tyttärelle ja itselleni mutta kas kummaa, että puhelinajalla ketään ei ollut enää talossa..MRRR...maanantaina uusi yritys..

nyt iltapalalle ja hetkeksi vaateriin huilaamaan!

uhmaikä

Vierailija
73/143 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA olisi 1.9. nettilaskurin mukaan. Synnäri TAYS. Kotona on 2 vauhtiveikkoa, pojat 6 vee ja 4 vee. Nyt viikolla 8 menossa, vain mies tietää raskaudesta ja tässä vaiheessa alkaa kaivata juttukaveria raskaus-asioiden suhteen.. siispä päätin tulla tänne :)

En lukenut kunnolla koko ketjua, enkä tiedä onko aiheesta jo keskusteltu, mutta kysyisin, vaivaako ketään muuta keskenmenon pelko tässä alkuvaiheessa?? Mulla ollut 2 km ennen ensimmäistä lasta ja jotenkin se pelko on vain jäänyt takaraivoon. Mitään sen suuntaisia oireita ei onneksi ole, päivä kerrallaan vaan eteenpäin!

Vierailija
74/143 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuos sitten keskenmeno viikkojen 7 ja 8 aikana. Olisko ollu 7+5, tai jotain kun kävin ultrassa kun vuoto alkoi huolestuttaa ja gyne totes, että raskausmateriaalia on, mutta se on kaikki kohdun alaosassa tulossa ulos. Samana iltana tuli sitten nyrkin kokoinen hyytymä :(

Kyllä tuo pistää edelleen miettimään, että mitä jos tämäkin. Esikoisesta vuosin myös (jopa niin paljon, että side oli käytössä), mutta kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun saakka ja vuodot loppuivat aikanaan.

Varmaan takaraivossa kytee epävarmuus ainakin np-ultraan asti. Silloin näkee sydämen lyövän ja aletaan olla sen maagisen rv 12 turvallisemmalla puolella.

Rontsukka (6+2)

Vierailija
75/143 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa, esikoisen kanssa sellaista ei osannut pelätä ja kaksi seuraavaakin meni hyvin eikä siinä arjen pyörityksen keskellä niinkään ehtinyt miettimään..nyt neljännellä kerralla mielen valtaa kyllä ajoittain kysymykset, että mitä jos meneekin kesken tai mitä kun on jo kolme täysin tervettä tytärtä, että voiko olla niin "hyvä tuuri", että neljännenkin kanssa menee hyvin...

en tiedä, ehkä nämä ajatukset liittyvät omaan ikään (keväällä 35) ja siihen, että saanut tätä raskausihmettä kokea jo kolme kertaa ilman ongelmia...tosin ilman mitään vuotoja tai muita kummallisuuksia olen tähän asti päässyt..rv on nyt se 6+2..

kovin odotan myös sitä, että ollaan siellä rv 12 ja np-ultrassa..onneksi jotenkin tämä aika menee niin hurjaa vauhtia kaikessa arjen melskeessä ettei oikein edes ehdi pysähtyä laskemaan päiviä niinkuin esikoisen kanssa esimerkiksi..

tänään pitäisi suunnata kunnon hiihtoladulle tuon isoimman kanssa..mahtavaa...

Vierailija
76/143 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppu3, olen kanssasi ihan samassa tilanteessa. Minulla on -03 poika ja -05 tyttö ja laskettu aika 6.9! Onpas hauska sattuma! Minulla synnärinä KOKS. Ensimmäinen neuvola on 27.1. Varhaisessa ultrassa käytiin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pieni sydän sykki jo ja pituutta kaverilla hurjat 4,6 mm. Kaikki näytti olevan kunnossa.

Pupu Tupuna

Vierailija
77/143 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppi, kiva kuulla että on muitakin. Ollaan aika samoissa näemmä. Mulla on nyt kait 5+0 menossa, ja tuo "varovainen innostuneisuus" on kyllä täälläkin valloilla. Kaikki tuntuu menevän oikein hyvin, mutta jotenkin sitä kamppailee itsensä kanssa siitä, saako jo iloita vai pitäisikö löytyä enemmän malttia.

Sitten kun päästään 8+0 asti niin mulla alkaa varmaan tulla jo toiveikkaampi olo. Edellinen keskenmeno todettiin nimittäin niillä paikkein, joten jos siitä ohi päästään, alan jo luottaa enempi. Vaan eihän siihen ole enää kuin kolme viikkoa aikaa, ja semmoinen hujahtaa tosi nopeasti (ainakin, jos osaa olla stressaamatta siinä välissä).

Miten on muilla, koetatteko pitää ajatukset vielä toisaalla vai oletteko antaneet itsellenne luvan ympärivuorokautiseen haaveiluun?

Vierailija
78/143 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän pitää ajatukset vielä toisaalla, mutta varsinkin iltaisin sängyssä alkaa ajatukset laukata. Kai se on vaan sitä itsensä suojelua, että yrittää pitää ajatukset kurissa. Esikoisen kanssa en edes osannut murehtia.

Oli kiva kuulla, että pienellä ikäerolla lasten kanssa voi selvitä vaikka olisi koliikkia :) Eskoinen on todella huono nukkuja enkä jaksa uskoa, että tuo rupiaisi nukkumaan täysiä öitä vielä syksyyn mennessä. Se eniten jännittää ja tietenkin ihan arjen pyöritys. Näitä usein pohdin ennen nukahtamista.

Lauantaina kukaan ei ruvennut tinkamaan mehulinjaani :)

Hyvää alkanutta viikkoa ja tervetuloa uudet jakamaan ajatuksia!

Mango 6+5

Vierailija
79/143 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisikohan tällä kertaa?

Nykyään nuo ultrakuviot on siis muuttunut niin, että jokaiselle odottajalle täytyy tarjota kaksi ultraa. Yleensä nämä ovat ultrat viikolla 12 ja 20.

Vähän eri systeemi oli silloin kun kakkosta odotin, ultrattiin vain neuvolan ikivanhalla ultralla, jolla pystyttiin tarkistamaan vain sikiöiden määrä.

Mä jäin viikonloppuna kiinni raskaudesta. Oltiin häissä enkä syönyt kylmäsavustettua kirjolohta. Joten äiti arvasi heti, kylmäsavustettu lohi on nimittäin mun herkkua :)

Mulla on oireena ihan mahdoton saamattomuus. Tuntuu että jo kauppaan meno on valtavan iso ponnistus. Onneksi tuo esikoinen on iso ja reipas ja tekee ruokaa.

Torstaina neuvola. Sit jäädään odottelemaan ultra-aikaa.

P

Vierailija
80/143 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tuleva syysmamma =)

Ennestään 1 poika, 1v5kk ja tulokkaan LA menee syyskuun loppuun.. Tarkkaa päivää en vielä tiedä niin en sitä vielä laita =)