Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sydämet 2011 tammikuussa

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelin taas listaa, joten tarkistakaa tietonne. Kauhea flunssa päällä niin ei järki juokse.

Vierailija
42/143 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti espoosta: Meillä on vähän sama homma, syysvauva vielä puuttuu ;) Toivottavasti tämä nyt pysyisi matkassa sinne asti.

Oireita täällä ei juurikaan ole, ainakaan vielä. Väsyttää ja on vetämätön olo, ihan kaikkea ruokaa ei tee mieli, mutta varsinaista pahaa oloa ei ole vielä ilmaantunut. No, muissakin raskauksissa se on alkanut vasta rv 6 eteenpäin, joten sitä odotellessa...

Kumman rauhallinen olo mulla on, enkä oikein tiedä onko se hyvä vai huono asia :D Hyvä varmaankin, ei sille kuitenkaan mitään voi jos kesken menee :/ Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Neuvolaan ajattelin soittaa joko tällä tai ensi viikolla. Meillä on täällä np-ultra, joten hyvissä ajoin kannattaa päästä sitä varailemaan.

Ihanaa viikkoa kaikille!

Lootuska 4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/143 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva juttu, että teilläkin ois sitten kaikki vuodenaikaisvauvat kasassa :) Kunpa tosiaan saatais kaikki nämä syysnyytit syliimme! Minkä ikäiset lapset teillä on? Meillä siis 2004, 2006 ja 2009 syntyneet.

Mä oon ihan mielettömän väsynyt! Aamulla oli niin huono olo, ettei kahvi uponnut, mutta nyt lounaan jälkeen keitin. Meillä on täällä talossa kaksi pientä poikaa ja isoin eskarissa, joten ei tossa oikeen torkkua voi. Kohta pitää lähteä noutamaan neitokaista, oli eka päivä loman jälkeen.

Niin joo, nuo päivät laskin ihan kalenterista, eli kuusi täyttä viikkoa ja kuusi päivää päälle. Laskettu aika, joka on listalla, on pari päivää myöhemmin, kun mun kierto on 28-37, joten ultrassa vasta selviää ja sittenkin menee kaksi viikkoa yli...

Mukavaa maanantaita kaikille!

äiti_Espoosta rv 6+6

Vierailija
44/143 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännittävää sanoa ääneen vieraalle olevansa raskaana! :) Sain ajan jo ensi viikolle ja työntekijä vaikutti oikein miellyttävältä.

Oireita on edelleen niukalti, huimaus ehkä päällimmäisenä. Mulla on viime viikot ollut hurja into järjestellä kaappeja ja tehdä inventaariota vanhoista tavaroista - liekö tämä sitten jonkin sortin raskausoire..? Kahvi tökkää täälläkin, se lienee aika yleinen ilmiö. Muuten on vointi oikein hyvä ja mieliala korkealla!

Vierailija
45/143 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas, meillä on lähes saman ikäiset lapsetkin :) Esikoinen täyttää viikon päästä 6v, eli on syntynyt 2005, keskimmäinen 2006 kesällä ja kuopus 2009 keväällä.

Meidän pitäis tässä alkaa pukeutua ja lähteä tarpomaan kerhoa päin. Ulkona on vaan niin liukas ettei pätkääkään innostais lähteä sinne liukastelemaan :/

Lasketun ajan laskin laskurilla, mutta siis n.28 päivän kierrolla se on viimeisten menkkojen alkamispäivästä 40viikkoa etiäppäin :) Ilman laskureitakin siis voi laskettua päivää arvella.

Lootuska

Vierailija
46/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Löytyi tämmöinen keskustelu niin pakko liittyä että saa tästä pikku salaisuudesta jonnekin jutella :) Monen monituisen plussatestin jälkeen se kai on uskottava, että joku sielä on :) Tänään tuli oikein vahva plussa ja viikkoja on kasasssa n. 5+1. LA sun muut vahvistukoon myöhemmin, mulla on epäsäännöllinen kierto niin ei voi varma olla.

Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän, olipa vain jänskää "tunnustaa" ulkopuoliselle tällaista :)

Itestä tässä vaiheessa sen verran, että olen 23 ja mies 24. Raskaus on ihkaensimmäinen laatuaan ja niin alussa, että täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin :)

Vierailija
47/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varovaisesti ajattelin ilmoittautua mukaan.

En oikein tiedä vielä mitä ajatella koko raskaudesta...Muuten on kyllä tervetullut, mutta elämäntilanne on rankka.

LA on 9.9 ja neljäs tulossa. Synnäristä ei vielä hajuakaan kun vasta muutettu uudelle paikkakunnalle, uuden läänin alueelle.

Neuvola on parin viikon päästä, sen sentään uskalsin tänään varata!

Onnea kaikille odotukseen ja tulkoon vielä monta plussalaista lisää!

Isidore 5+5

Vierailija
48/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt liittyä joukkoon mahtavaan mukaan.

Eli näillä näkymin olis laskettu aika 4.9.2011, mut ultrassahan se lopullinen sitten selviää. :) ja toista lasta odottelen, esikoinen on nyt 6kk!! :D että lapsille tulee sitten ikäeroa 1v 2kk!!! mua hieman jännittää se että miten sitten pärjää kahden pikkuisen kanssa, noo tää oli kyllä ihan suunniteltu ja toivottu juttu :) synnäriä mä en vielä tänne paljasta jos täällä onkin tuttuja lukemassa juttuja ;D kun ei olla vielä kerrottu kuin mun ja miehen vanhemmille.

Oireita ei oo ollut muuta ku väsymystä enemmän ja nyt on ollut kyllä sellanen vähä etova olokin muutaman päivän, sen takia teinkin testin (2kpl) eilen, ku ajattelin et oon varmaan raskaana ja kappas niin oonkin xD mutta innolla taas odottelen kyllä neuvola ja varsinkin ultra käyntejä, vaikka ne neuvolakäynnit on ihan tylsiä yms. niin silti on kiva että on mitä odottaa.

Koitetaanhan jaksella ja toivotaan että papuset pysyy mukana masussa! :)

t: Mimmi 6+2??

Vierailija
49/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kävelen neuvolan ohi ja mielessäni lupaan huomenna sinne soitella.. En sitten vieläkään uskaltanut :/

Etovaa oloa ollut täällä parina päivänä ohimenevästi.Jotenkin sitä kyttää itteään ja olojaan ihan suurennuslasilla. Vatsa on turpea kuin jalkapallo. Mies sanoo johtuvan siitä, et nyt ei tarvii laihistella enään. Varmaan totta :)

Onnea uusille plussanneille!! Ja vauvaliimaa ja muhkeita oloja kaikille!

linnea 6+4

ps. potkis jo ;)

Vierailija
50/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas mukavaan kun porukka löytää tiensä tänne!

Mimmi: Mukavaa, että joku on samassa tilanteessa :) Meillä esikoinen 9kk. Samanlaiset ajatukset varmaan pyörii mielessä...

Taisi olla Lootuskalla ja äidillä_Espoosta lapsia pienellä ikäerolla, niin voivat sitten myöhemmin kertoilla käytännön vinkkejä + mitä voi odotta :)

Tänään jumpassa selkiä tehdessä (maassa maaten) tuntui vatsassa jotenkin epämiellyttävältä?! Ei kai näillä viikoilla voi vielä "masu" olla tiellä missään aktiviteetissa...

Neuvola varattu parin viikon päähän. Varasin kyllä ajan heti plussan tehtyäni. Kiitteli kovasti kun ajoissa ilmoitin, kuulemma kiirettä pitää siellä.

Mango 5+6

Vierailija
51/143 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan on ykkösellä ja kakkosella ikäeroa 1,5v ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen siihen. Ovat tällä hetkellä kuin paita ja peppu, ihanaa kun heillä on toisistaan seuraa :)

Alku oli rankkaa, mutta siihen vaikutti se, että kakkosella oli koliikki. Ensimmäinen taas on aina ollut todella rauhallinen, joten se helpotti hiukan. Mutta vauva-ajasta selvittiin, ei sitä koliikkiakaan kestänyt kuin sen ekat 3kk ;)

Mulla siis ei ole huonoa sanottavaa, pienet ikäerot on MUN mielestä hieno asia ihan sisarustenkin kannalta. samaan 1,5vuoden ikäeroon en ole enää kyennyt, mutta alle 3vuodessa on kuitenkin ikäerot pysyneet ja toivottavasti pysyy nytkin :)

jaa, kai sitä tarttis täälläkin piakkoin neuvolaan soitella...

Lootuska 4+6

52/143 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös esikoisen ja kakkosen ikäero 1,5 vuotta. Olihan se alku aika haipakkaa, mutta nyt jo kaiholla muistelen niitä aikoja. 1,5-vuotias isosisko istui kainalossa lukemassa Maisaa kun pikkuveli ruokaili :)

Seuraavilla on ikäeroa yli kolme vuotta ja nyt pitäisi tulla 2,5 vuotta. Saas nähdä, onko tämä kolmonen silloin pahimmassa uhmaiässä. Nyt on kyllä kovin hoivaava luonne ja paijailee aina vauvoja.

Alkuraskauden oireet jatkuvat: armoton väsymys ja heikotus, jos ei syö koko ajan. Sain ajan neuvolaankin ja ultra-aikaa pitäisi soitella, hui. Vieläkään ei usko koko juttua.

äiti_Espoosta rv 7+0 (sekin on jo aika hui)

53/143 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä viikko!

meillä ollaan sitten ihan urakalla kipeenä, mies ollu 3 pivää saikulla, itellä nous eilen kuume johonkin 39 ja just päästiin sairaalasta kotiin kun poitsulla nous kuume reiluun 40, lastenlääkärin luvalla nyt kotona mutta uskaasilla että jos olo heikkenee niin sit suit sait sukkelaan takas.. toivottavasti ei...

Eli tällä viikollla ei oo hirveästi mahan mörmelöä ehtinyt miettimään, jos nyt kuitnekin tällä viikolla sais soitettua neuvolaan.

Meillä tuo poika täyttänee sen jo 1v 10 kk kun pienempi tupsahtaa maalimaan ja olen enemmän kuin onnellinen että vasta silloin. Meillä ei riitä kuvaamaan että olis vilkas lapsi, vaan mä olisin rehellisesti pulassa jos tähän nyt tupsahtaisi vauva. itsekkin haaveilin pienemmästä ikäerosta mutta aika nopeasti tuo poitsu näytti kyntensä ja mä lisäsin haaveisiin muutaman kuukauden lisää...

huoh nyt taas tsekkaamaan pikku potilasta... ja kerämään energiaa huomiselle kun mies lähtee töihin

xarda

Vierailija
54/143 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Oon 28-vuotias, 2 keskenmenoa kokenut ihminen, ja nyt toivottavasti sitten se onnistuva raskaus alkanut. Eka lapsi siis kyseessä. Synnäriä en vielä tiedä - voi olla että vaihdetaan paikkakuntaa tässä raskausaikana.

Lizzy-77:lle halusin heti kommentoida, että tuli tuosta ulkomailla olostasi mieleen, että tiedäthän että jos käyt ennen 16. raskausviikkoa Suomessa neuvolassa, olet oikeutettu ainakin äippäpakkaukseen (ja kotimaassa ollessasi ehkä sitten myös äitiysrahaan. Eli kannattaa varmaan käydä, jos vaan aikatauluihin sopii. Ajattelin vaan mainita, koska mun äidilläni kävi niin, että hän muutti Suomeen raskauden loppupuolella, eikä siksi saanut missään vaiheessa äitiyspäivärahoja minusta, koska kaikki katsotaan tuon ekan neuvolakäynnin mukaan. Vanha kokemus joo, mutta toi normi on edelleen ennallaan. :) Ja sen äitiyspakkauslaatikon mun tietääkseni saa tosiaan ulkomaillekin jos neuvola-vaatimus täyttyy (niin luulen).

Sama velvoitehan on myös meillä Suomessa asustavilla. Mutta ulkomailta käsin se voi olla vaikeampi tiedostaa... mutta ehkä sä tiedät sen jo, jos on pari lasta jo ennestään?

Vierailija
55/143 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne minäkin uskaltaudun nyt tuolta vauvakuume puolelta. Eli meille on tulossa 3. lapsi, ja laskettuaika on 6.9. Synnytyssairaalaa en taida vielä kertoa, kun vähän pienempi paikkakunta kyseessä.

Ennestään meillä on -03 syntynyt poika ja -05 syntynyt tyttö.

Eilen varasin neuvola-ajan ja se olisi 24.1.:)

Oireita on: etovaa oloa jos ei syö tarpeeksi usein, vatsa turvoksissa, pissattaa tiheämmin, tissit arat ja vähän kasvaneet. Alavatsalla on semmosta painon tunnetta.

Jännää tämä alkuraskaus on ja ei uskalla vielä kauheesti iloita. Luottavaisena yritetään kuitenkin pysytellä.

RV 6+2

-Nuppu3-

Vierailija
56/143 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta koittaa taas ja muksut on saatu sänkyihinsä. Itse pitäisi viel jaksaa suihkuun vaikka väsyttää järkyttävästi. Hetki on kuitenkin odotettava ettei tule pieniä suihkuseuraksi :)

Eilen varasin neuvolan. 26.1. pitäisi käydä pikaisesti täyttämässä papereita. Lähinnä halusin ton alta pois että voi sitten varata sen ultra ajan, joka näillä näkymin olis sitten helmi-maaliskuussa. Varhaisultraan en taida mennä ellei mitään ihmeellistä ilmaannu. Esikoisesta kävin rv 7+? ja oli ihan kiva, mutta en koe sitä kuitenkaan kovin tarpeelliseksi.

Oksennukseen asti ei ole vielä yökättänyt, mutta väsymys on jotain ihan järjetöntä. Jo kolmena iltana olen nukahtanut sohvalle ja tätä ei siis tapahdu normaalisti.

Eilen pomo puhui alkavansa palkata kesätyöntekijöitä ja kerroin sitten kahden kesken, että kesäloman lisäksi, mulla taitaa sijoittua hieman pidempi loma siihen loppukesään. Onnitteli ja sanoi arvanneensa, että äitiyslomia alkaa kohta tulla (mun lisäks olis toinenkin aika vahva ehdokas :) ).

Ylihuomenna mies lähtee viikoksi reissuun ja silloin mitataan mun jaksamista oikein urakalla noiden kahden vintiön kanssa. No, enköhän mä selviä kun on kerran pakko :)

Rontsukka rv 5+6

Vierailija
57/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit nää aamuheräämiset alkaa kyl tökkimään.. :/ Väsyttää todella paljon. sillon ku esikoista odotin ni olin kans alussa tosi väsynyt, saatoin nukkua aina töiden jälkeen 16.30-7.00... eli "pienet" yöunet.. :D mut nyt ei oikein pysty nukkumaan..pöh.. tai kyllä mä olen aina välillä antanut kotitöiden olla ja mennyt itekin päikkäreille esikoisen kanssa. Mä haluaisin kovasti sinne varhaisultraan mut olen käsittänyt et täällä ei sinne niin vaan mennäkään, et pitää oikeesti olla joku hyvä syy.. mun syy on vaan se et haluan tietää et onko siellä 1 vai 2 vauvan alkua ;D Neuvola aika on mullakin 24.1 :)

Alavatsa mulla on ollut kipeä ja sitten maha on kyllä ollut sekaisinki.. nii ja tuntuu et masu olis jo kasvanut vaikka eihän se tietenkään ole. mulla tuli esikoisestakin tosi iso maha ja näky kyllä jo aika aikasin, mut eiks yleensä toisesta nää aikasemmin vielä mitä ekasta? onneks en oo vielä kerennyt viemään omia äippävaatteita varastoon kun edellisestä synnytyksestä ei oo niin kauhean kauaa aikaa, ja sit ku niitä äippähousuja on ihan mukava pitää lapsen syntymän jälkeenkin..

Toivon vaan ettei tulis niin kuuma kesä kuin viime kesä oli, no onneks ei tartte ihan viimeisillään olla siinä kesä-heinäkuussa.. synnytin heinäkuun alussa ja se oli jotain niin tuskasta se kuumuus.. aamulla oli jo +27 kun mentiin sairaalan..huh huh!! :D

Mut tulipahan taas löpistyä jotain turhaa..

Jaksuja kaikille! :)

T: Mimmi rv 6+5?

Vierailija
58/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että täällä on tosi vähän esikoisen odottajia. Itse en tosin ole listalla asti vielä, joten en tiedä jos täällä on muitakin, joita ei vaan vielä siinä näy. Eli ilmoittautukaas kaikki, keitä täällä on esikoisen kanssa jännääviä?

Mulla on ajatukset aika seesteiset tällä hetkellä. Viime vuonna oli 2kpl keskenmenoja, mutta päätin vuodenvaihteessa, että nyt tuuri kääntyy, ja tähän asti kaikki onkin vaikuttanut tosi hyvältä. Myöskään alkuraskauden tuhruvuotoa ei ole ollut, niinkuin oli keskenmenneissä. Oikein ihmettelen itseäni, kuinka nyt tuntuu siltä että kyllä tää hyvin menee ja melkein uskallan jopa luottaa. :) Tosin kauhean konkreettiselta en voi väittää tän raskauden tuntuvan. Ehkä sitten kun alkaa maha näkymään tai liikkeet tuntumaan...

Nyt laskujeni mukaan 4+4 menossa, joten erityisen pitkällä ei toki vielä olla. Oireina lähinnä nippailu/kihelmöinti rinnoissa, ja sekin vaihtelevasti (vähän väliä säikähdän, että eikai sekin ainoa oire ole kadonnut). Mahassa tuntuu olevan "möntti" tai joku ihme paakku... vähän kuin "pala kurkussa" mutta vaan alavatsan kohdalla. Mitä luulette, onko tämä ihan vaan kuvittelua, vai onko muillakin vastaavaa?

Vierailija
59/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika tuli yllättävän pian, jo viikolle 3! Olin ihan että ohos!

Eilen oli myös ohos, kun sain tyypit 5 ja 2 vee nukkumaan ja avasin postit. Neuvolasta mua oli jo muistettu esitietokaavakkeilla ja taas tuli sama pieni tuskastus, kuin jo ennenkin, kun niitä aloin täytellä. Tärkeitä asioitahan ne, mutta mä en oo kaavakkeiden täyttelijä... :) Nimet, osoitteet, terveystiedot, isän tiedot, isän terveystiedot, ruokavalio ym. Huh. Ja nyt kun on jo kaksi ennestään, heidän syntymäviikot, synnytyksen kulku, syntymäpainot ja niin edelleen. Aika paljon asiaa täytettävänä.

Zoey: Kyllä se vähän siltä kuulostaa, että olet plussannut, mutta jos olet 4+4, se ei vielä välttämättä näy testissä... Joten jos teet testin, se näyttää vielä varmaan negaa. Mulla eka positiivinen tulos tästä kolmannesta tuli rv 5 puolivälissä. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. :) Täällä on tuollaiset samat fiilikset olleet jo kahdesta ensimmäisestä ja tästä kolmannestakin.

Lisäksi vatsan ja rintojen kihelmoinnin lisäksi rinnat ovat myös kasvaneet ja täyttyneet... tän mä olin jo unohtanut. Olin jo niin tottunut näihin imettäjän luttanoihin tisseihin. :D

Nyt vaan odotteleen porukan rv viikkojen kertymistä ja masujen pyöristymistä!

t. k@hden+1 äippä

Vierailija
60/143 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinne varhaisultraan.

Tänään tuli vessassa ison hädän jälkeen pyyhkiessä kirkasta verta. Ei ennen eikä jälkeen, eli ei tule lorisemalla, mutta kyllä säikäytti. Esikoisesta tuli vuotoa aika pitkälle, mutta se oli ihan tuhrua, ei kirkasta verta.

No, kunhan ei tule enää niin koitan rauhoittua, mutta jos tulee toisen kerran niin sit pitää oman mielenrauhan vuoksi mennä yksityiselle ultrattavaksi.

Joku muukin mietti varhaisultraa? Niitä ei varmaan kunnallisella tehdä ilman selvää syytä, joten lienee yksityinen se ainoa paikka.

Rontsukka 6+0 (vuosi sitten meni kesken välillä 6+? - 7+?)