Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sydämet 2011 tammikuussa

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tulla neuvolaan jos haluaa, mutten usko että tulee. Uutiset haluaa toki heti kuulla :)

Neuvolat on mulle vähän pakkopullaa ja yritän välttää kaikkia ylimääräisiä käyntejä. Alussa ei kuitenkaan voida mitään tehdä. Kuunnellaan vaan ja annetaan ruoka ym. neuvoja. Loppuraskaus on sitten eri asia kun toukka voi jo selvitä vaikka jotain häikkää oliskin. Eka käynti on varmaan helmikuun alkupuolella, jotta saa ekan ultran varattua ajoissa.

Ultrat ja synnytys on sit niitä juttuja joihin "pitää" tulla ja etenkään synnyttämään en yksin mene ellei ole pakko.

Rontsukka 4+

Vierailija
22/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja tervetuloa uusille! Täällä linnea kyseli oireista ja aika samoin oireilen kuin muutkin vastanneet. Ihan alussa (vaikkei tämä nyt niin kovin pitkällä ole vieläkään..) oli väsymystä, etovaa oloa ja supisteluja reisissä! Nyt kun olen 6. viikolla, ei oireina ole juuri muuta kuin arat rinnat sekä turvottava alavatsa.

Vauva-10 kyseli miehen osallisuudesta odotukseen. Neuvolassa kävin ekassa raskaudessa yleensä yksin ja niin varmaan nytkin. Ultrissa mies oli mukana ja synnytykseen toivon hänet kyllä ehdottomasti mukaan. Onko moni muuten ajatellut käydä alkuraskauden ultrassa?

Ja kysynpä vielä, että kuinka moni tietää raskaudestanne tässä vaiheessa? Itse olen kertonut miehen lisäksi läheisimmälle ystävälle. Muuten asia saa pysyä muiden tietämättömissä vielä pitkään!

sannis79 LA~3.9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Kyselen tässä, että voisinko liittyä pinoonne vaikka la on 22.8? Ainakin vielä, huomenna varmaan saa osviittaa siirtyykö kenties 2-3 päivää myöhemmäs. Tuo elokuisten pino on siirtynyt niin täysin sinne yksityiselle puolelle ettei sinne ole yksin kiva kirjoitella.

Oireettomuutta olen minäkin ihmetellyt. Vain rintojen ajoittaisesta nipistelystä tietää että jotain on. Nyt on parina viikkona ollut myös lievää etomista johon auttaa vain syöminen. Eikä mikään makea maistu vaikka suklaa onkin toinen nimeni:) Meille tulossa kakkonen ja esikoisen aikaan kyllä tiesi raskaana olevansa, oli ihan kuin olis krapulassa ollut koko ajan.

Vierailija
24/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli la olisi 14.9. ja tulossa olisi neljäs, mikäli kaikki menee niinkuin pitää :)

Oireina jatkuva pissahätä, paineentunne alavatsalla varsinkin hyppiessä (aerobicissa) ja iltaisin on ollut myös kuvottava olo. Edellisissä raskauksissa kuvotus on alkanut vasta viikoilla 6-8.. Niin ja paleltaa jatkuvasti.

Lootuska 4+2

Vierailija
25/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla ei ole ollut vielä muita oireita kuin vilunväristyksiä. Muistaakseni edellisessä raskaudessa etova olo ja kasvukivut tuli vasta n.6-7 viikoilla.

Mies osallistuu sen verran neuvolakäynteihin kun pystyy. Ultriin tulee tietenkin ja synnytykseen. Vähän mietityttää miten onnistuu neuvolassa näytteiden anto kun tuo esikoinen 9kk on mukana. Oliko muita joilla lapsille tulossa suhteellisen pieni ikäero?.

Niin ja en ajatellut mennä varhaisultraan.

Meistä vähän. Olen 24v, opinnot vielä viimeistä vuotta vajaat. Mies 28 ja jo mainittu esikoispoika 9kk. Koirakin löytyy, enää puuttuu se rivarin pätkä :)

Mango 5+1

Vierailija
26/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli pakko tehdä vielä testi ja siihen tuli vain HAAMU!!! Eilen tuli ihan selkeä viiva, vaikkei ihan yhtä vahva kuin kontrolli. Huomenna suuntana apteekki ja uusi testi lauantaiaamuksi.

Joku kyseli kenelle on kerrottu. Miehen lisäksi kukaan ei tiedä, ei edes lapset. Näillä mennään ainakin ekaan ultraan.

Rontsukka 4+

Vierailija
27/143 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita mulla tuntuu olevan vaihtelevasti. Joku päivä tuntuu, ettei oireita ole juuri ollenkaan ja seuraavana päivänä ei sitte muuta olekkaan. Mulla on väsymystä, palelua, pahaoloa lähinnä iltapäivisin tai iltaisin, nipistelyä alavatsassa ja sitten en voi syödä suuria määriä ruokaa kerralla. Kun syö jotain ruokaa liikaa, se ällöttää hyvin äkkiä. Tämän vuoksi mulla on nälkäkin kokoajan. Jos en saa nälkääni pian ruokaa, alkaa heikottamaan ja tulee huono-olo. Suklaatakaan minun ei ole tehnyt mieli yhtään, vaikka ennen olin suklaan suurkuluttaja.

Mieheni tulee osallistumaan sen verran kun töiltään ehtii. Eli lähinnä se on ultra ja synnytys minne se tulee. Synnytykseen vähintään.

Varhaisultrasta en tiedä menenkö... toisaalta kiinnostaisi tietää, että onko kaikki kunnossa ja toisaalta se on sen verran kallista, ettei tiedä raskiiko.

Vierailija
28/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee kai raskauden piikkiin, en aamuisin jaksa tehdä yhtään mitään. Nytkin pitäisi lähteä hoitamaan asioita, mutta enpä jaksa tehdä muuta kuin haukotella. Yleensä mulla on raskaudet olleet tosi vähäoireisia, joten mitään kamalaa pahoinvointia en edes odota.

Mies tuskin tulee mukaan neuvolakäynneille tai ultriin. Pitäähän sen käydä töissäkin ja toisaalta ei pidä ollenkaan ultrista. Enhän minäkään niistä pidä, mutta niihin on vain mentävä.

Raskaudesta tietää melko moni, sillä kerroin asiasta eräässä nettiyhteisössä. Parille kaverille olen myös kertonut. Tää raskaus on sen verran "iso" juttu, että vain omassa päässäni en tätä pysty pitämään.

Eka neuvola on parin viikon päästä.

P

Vierailija
29/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotus oli tänään soitella neuvolaan, mutta katotaan nyt. Jos kuitenkin odottelis vielä ens viikkoon..

Mies haluaa mukaan kaikkialle, joudun jopa toppuuttelemaan, ettei ekalle neuvolakerralle tarvii tosiaan tulla.

Maha on NIIIN turvoksissa, ettei tosikaan. Ja sitä kiristää, ihan kuin kivuttomia supistuksia??

Tekis mieli jo kertoa kaikille, kukaan ei tiedä vielä.

linnea2003 6+0

Vierailija
30/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös onnellinen plussaaja, kolme vuotta lapsettomuushoitoja takana ja nyt RV 5 +3 :)

Ei vielä oikein tiedä, mitä ajatella !! Olen siis ensisynnyttäjä, oireita paleleminen, hirvittävä nälkä, tietyt ruoat on jo nyt out ja älytön väsy. Synnärinä OYS ja laskettu aika 8.9....

Vierailija
31/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri myös plussattiin, meillä on kaksi lasta ennestään. Ja nyt näyttäisi siltä, että me ollaan saamassa kolmas ja la olisi 10.9., SatKs synnärinä, tämä on "iloinen vahinko" ihan kertalaakista... ei tätä meinaa vielä itse edes tajuta, onneksi on 8 kk aikaa valmistautua...

Meillä imies meinasi lähinnä pyörtyä onnesta, mutta on jo tointunut. Kolme on meille iso lapsiluku, kahta ollaan pidetty sopivana. Mutta tämä on meille suotu, niin se otetaan mitä saadaan. :)

t. K@hden Äiti, ehkä kolmannenkin...

Vierailija
32/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän kolmas on nyt sinänsä jännä juttu, mulla on rv4 viikosta lähtien ollut alavatsa kipeä, kireä ja turvonnut. Tein silloin heti testin, sillä tiesin heti mitä oli tapahtunut. Testi näytti negaa. Oireet eivät hävinneet, vaikka ajattelin, että ehkä ne ovat niistä kuukautuista joita ei ole kuulunut. Tein viikon päästä testin uudelleen, ja kaksi viivaa tuli. Ja vatsa on edelleen turvonnut, muuten tätä oloa ei huomaa juurikaan. Vähän on ehkä heikottanut ja ollut "huono-happi", mutta muuten en ole tähän ehtinyt keskittymään. :)

Esikoisen raskaudessa mulla oli turvonnut olo vasta rv 8 paikkeilla, nyt ollaan 5+6, jos olen laskenut oikein.

Nlaa en ole vielä uskaltanut varata, viikon-parin päästä sekin varmaan pitäisi tehdä, sillä meidän paikkakunnalla on syntyvyys käätynyt nousuun ja nlaan on oikein ruuhkaa. Silloin esikoisen tai kuopuksen aikaan ei vielä ollut... :) Meidän edelliset lapset ovat 5 ja pian 3 vee, siten tämän kolmannen aika on ihan ns. sopiva. :) Vielä on nuorimman vauva-aika mielessä, mutta hengissä selvittiin... Rankkaa se kyllä oli, mutta on ollut kyllä ihanaakin.

t. Äiti k@hdelle ...ja sille kolmannellekin yllätykselle.

Vierailija
33/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun olis niin hurja kiire :) Mutta olipas pakko vilkuilla millon äippäloma alkais. Siis jos LA on 10.9 niin viimeistään 6.8, eli siihen kun ottaa kesäloman alle, niin heinäkuun alkupuolella voi jo jäädä kotiin ihmettelemään :)

Jos kuitenkin ensin odottais, että toukka viihtyy yksiössään edes maaliskuun alkuun. Tuli vain mieleen, että viime vuonna pomo tuli aika aikaisin kyselemään millon kukakin halus pitää kesäloman.

Rontsukka (jonka kissa aloitti hurjan pusken/mouruan/pyörin vaiheen. teki samaa edellisessäkin raskaudessa, eli mihin mä noita testejä tarvin)

Vierailija
34/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin ottaa yhteyttä neuvolaan ensi viikolla, mutta kuinka ollakaan etsin jo tänään numeron ja yritin soitellakin. Mutta sielläpä olikin vain vastaaja päällä! Eli ensi viikkoon se sitten meni kuitanki..

Alkuraskauden ultraa olen pähkinyt ja tullut siihen tulokseen, että en mene. Esikoisen kohdalla en sellaista osannut edes miettiä, joten eiköhän nuo normitarkastukset riitä tälläkin kertaa.

Toinen mitä en 10 vuotta sitten osannut ajatellakaan, on lisäravinteiden käyttö. Rautaa määrättiin neuvolasta kun hemoglobiini tippui, mutta foolihapoista sun muista ei ollut puhetta ollenkaan. Nyt kyllä aloitin vähän lisiä syömään jo yritysvaiheessa. Mites te muut? Millaisia muutoksia ruokailutottumuksiin raskaus aiheuttaa -vai aiheuttaako?

Rontsukka: hauska tuo kuvaamasi kissan reaktio! Meillä koira sekosi hormonaalisesti kun edellinen vauva kotiutui, saa nähdä vieläkö vanhus reagoi yhtä voimakkaasti.

Ja vielä tervetulotoivotukset uusimmille plussanneille!

35/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Plussasin viime sunnuntaina 6kk yrityksen jälkeen. Ollaan tosi iloisia, koska tämä kolmas on todella odotettu tapaus. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni pysyy matkassa loppuun asti.

Olen 34v ja minulla ja miehelläni on kaksi lasta ennenstään, 6v poika ja 4v tyttö. Asumme ulkomailla, joten se tuo tähän odotukseen oman lisävärinsä ja ehkä myös jotain lisähuolia...

Laskettu aika ajoittuu syyskuun alkupuolelle, ehkä johonkin 9.9. tienoille...en vielä oikein tiedä. Tulen synnyttämään Suomeen, kun tulemme kesälomalle loppukesästä joka tapauksessa.

Lizzy 5+5 (noin)

36/143 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen ihan epätodellisissa tunnelmissa - olenko siis tosiaan raskaana? Olemme kertoneet raskaudesta muille aina ekan ultran jälkeen eli noin viikolla 13. Meillä on myös takan yksi keskenmeno, joka selvisi ultrassa rv 11+5, joten siksikään en osaa vielä pelkästään hihkua. Mutta kunpa, kunpa kaikki menisi hyvin ja saisimme sen haaveiden täyttymyksen, syysvauvan! Meillä on siis entuudestaan talvi-, kevät- ja kesävauvat, joten tämä vuodenaika puuttuu :)

Oireita on jonkin verran: väsymys, vatsassa pieniä nippailuja ja nappailuja, rintojen aristus ja nälkä. Jos en syö riittävän usein, tulee huono olo. Eli ihan normisetti siis.

Mutta sellaisia tänne. Vielä kaksi päivää ja sitten alkaa taas arki, blah.

äiti_Espoosta rv 6+2

Vierailija
37/143 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Minäkin liityn joukkoon mukaan. Plussasin pari pv sitten ja olo on uskomaton :) Toivon, että kaikki sujuu hyvin alusta loppuun ja "herne" jaksaa kasvaa vauvaksi asti.

Toista lasta odotan, esikoinen 1v3kk. Synnäri on LKS. La varmistunee ekassa neuvolassa (tai soitossa sinne?!)Netin raskauslaskurit ovat antaneet vähän eri päiviä, joten jännityksellä odotan tuleeko lasketusta ajasta sama mitä esikoista odottaessa :D

Oireillut olen väsymyksellä. Toivottavasti pahoinvointia ei tule. Ekassa raskaudessa sitä kesti noin pari vk.

Raskaudesta olen kertonut mieheni lisäksi yhdelle hyvälle ystävälle.

Ihanaa odotus aikaa kaikille!!

Vierailija
38/143 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut hieman huolissani miksei kummempia oireita ole ilmaantunut, mutta tänään on ollut niiiin törkeää pahoinvoiontia! Tuntuu kuin olisi elämäni krapula ja jäänyt jonkun jyrän alle. Toivottavasti ei jatku näin voimakkaana.

Olen kertonut raskaudesta muutamalle ystävälle ja omalle äidilleni. Mieheni ei halua kertoa kellekkään ennen ensimmäistä ultraa, mutta itse en voi tällaista asiaa pitää täysin salaisuutena.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mango 5+3

Vierailija
39/143 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaikea keksiä aina tuo otsikko...

Niin se paha olo ja mahakipu vaan löysi tännekin. Kun syö on pienen hetken hyvä olo, ja sitten ällötys iskee taas. Jännityksellä odotan mitä tästä tulee ja kauanko tätä kestää. Vähän ristiriitaiset fiilikset, kun tavallaan sitä huonoa oloa toivoo ja tavallaan ei.

P

Vierailija
40/143 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

Mistä olette sen katsoneet. Vanha kiekko (Vauva-lehden) sanoo 10.9, vauva-sivujen laskuri antaa vaihtoehdoiksi 8.,9. tai 10.9.

Edelliset menkat mulla alko 3.12 ja nyt mennään ilmeisesti päivää 5+2??

Kyllähän tuo neuvolassa selvinnee, mutta ajattelin varailla sinne aikaa vasta kuun lopulla, jotta sais ajan helmikuun alkuun. Sit olis maaliskuun alussa eka ultra. Edelliseltä oli istukka edessä ja sydänäänet kuulu vasta viikolla 15+, joten en taida pitää kiirettä sen suhteen eikä meidän neuvolassa ole ultraa.

Kyllä nää asiat näköjään osaa unohtaa kolmessa vuodessa :)

Rontsukka