Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko liian ankara vai sopiva vai liian lepsu?

Vierailija
02.12.2010 |

2-vuotias taapero heitti lihakeiton lattialle. Tätä edelsi jatkuva pelleily ja leikkiminen ruoan kanssa. Minä kiikutin taaperon kahdeksi tunniksi jäähylle omaan huoneeseen. Sieltä iltapalalle, jolla tarjoiltiin lattialta raavittu lihakeitto, puuro ja viinirypäleitä. Sitten iltapesu ja pyjama päälle. Ei iltasatua, ei hyvänyönpusua, eikä 'äiti rakastaa sinua' eikä huomenaamulla joulusukassa ole tontun tuomaa pikkulahjaa.

Ruoalla leikkiminen ja pelleily sekä huonosti syöminen siis ollut pitkäaikaista.

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on 2- vuotias kuin olet tapellut 2v?? Ei meil oo tarvinnu tapella ton 1v8kk kanssa vasta ku puolvuotta.....

Vierailija
122/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle pitää aina kertoo,että rakastaa! hän on vain kaksi vuotias! vaikka mä oon tiukka,ni tuo kyllä on julmaa touhua sinulta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on smanikäinen lapsi, joka on aina ollut huono syömään. En ole suostunut aloittamaan asiasta valtapeliä lapsen kanssa juuri siksi, ettei siitä tulisi elämää isompi asia.

Olet, ap, täysin hakoteillä.

kehityksen turvaamisesta. Saanko tiedustella esim. 1-vuotismittoja? Millä tavalla huono syöminen vaikutti lapsesi normaaliin kasvuun.

ap

Vierailija
124/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on 2- vuotias kuin olet tapellut 2v?? Ei meil oo tarvinnu tapella ton 1v8kk kanssa vasta ku puolvuotta.....

Jo synnytyslaitoksella.

ap

Vierailija
125/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle pitää aina kertoo,että rakastaa! hän on vain kaksi vuotias! vaikka mä oon tiukka,ni tuo kyllä on julmaa touhua sinulta!

ap

Vierailija
126/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, et sun 2v tajusi tuosta sun mökötyksestäsi yhtään mitään. Sille tuli vaan paha mieli kun äiti on outo.

Sori nyt mut ei lapsia noin kasvateta.

Vierailija
127/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kaikki on totta, niin hae ap nopeasti apua perheneuvolasta! 2 vuotias on vielä melkein vauva, eikä tee mitään pahaa TAHALLAAN. Tottahan lapsi koettelee rajojaan, mutta tuohan on täysin normaalia sotkemista.

Vierailija
128/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo synnytyslaitoksella.

ap

Vierailija
129/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, et sun 2v tajusi tuosta sun mökötyksestäsi yhtään mitään. Sille tuli vaan paha mieli kun äiti on outo.

Ehkä se taapero jotain tajusi, kun iltapala meni suht nätisti.

ap

Vierailija
130/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toisaalta ymmärrän sunkin näkökulman. Itse kävin kuukausien mittaisen taiston oman taaperoni kanssa, että saatiin pöytätavat edes jonkinlaiseen kondikseen. Lopulta metodi, millä tähän päästiin on ainakin av-mammojen mielestä varmasti liian ankara. Ei ollut väkivaltaa, älkää sitä peljästykö. Mutta tämä ns. radikaalimpi konsti lopulta tuotti tulosta.

Mutta se, että rangaistus jatkuu vielä huomennakin. Se on tyhmää. Ja se että itse vihoittelet lapselle vielä nukkumaan mennessäkin. Ei mitään järkeä. Liian pitkäkestoista tuon ikäiselle.

Vierailija
131/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinustako se on lapsen syytä?

Meidän olisi pitänyt puuttua tähän huonoon syömiseen jo aika päiviä sitten. Neuvolahan on täysin ns. käsi tällaisissa asioissa.

ap

Vierailija
132/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se taapero jotain tajusi, kun iltapala meni suht nätisti.

ap

niin sittenhän onkin aivan valtavat perusteet olla lukematta hyvänyönsatua, olla antamatta iltasuukkoa, olla sanomatta "äiti rakastaaa sinua" ja jättää pois aamuinen lahja!

Enkö mä nyt vaan tajua tätä, vai onko muidenkin mielestä kuviossa jotain vikaa?

Vierailija
133/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kaikki on totta, niin hae ap nopeasti apua perheneuvolasta! 2 vuotias on vielä melkein vauva, eikä tee mitään pahaa TAHALLAAN. Tottahan lapsi koettelee rajojaan, mutta tuohan on täysin normaalia sotkemista.

Reippaasti alle 2-vuotiaatkin osaavat tuon taidon.

Vierailija
134/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullujenhuoneelle!! ja lapsi äkkiä sulta pois! Siis uskomatonta käytöstä, herranjumala sehän on kuitenkin vasta 2 vuotias ja sun mielestä sen ikäsen kuuluu tajuta jo kaikki?? käsittämätöntä, voi lapsi raukkaa, toivottavasti joskus muistaa mitä oot tehny ja kertoo jollekkin!!! Ja luultavasti tollanen meno teil vaan jatkuu, hankkiudo hoitoon!!!!

Vierailija
135/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että perheneuvola puuttuu tuollaiseen? On meillä lapsi ollut joskus kolme tuntiakin olohuoneessa. Pitäisikö siitäkin soittaa perheneuvolaan?

Eikä kyse ole tästä yksittäisestä sotkemisesta, vaan jatkuvasta venkoilusta syömisen kanssa.

ap

Vierailija
136/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen täytyy edes syödä ruokansa loppuun?

Ne oppii viimeistään aikuisena ettei tarvitse.

IHME SIMPUTTAMISTA

Vierailija
137/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sittenhän onkin aivan valtavat perusteet olla lukematta hyvänyönsatua, olla antamatta iltasuukkoa, olla sanomatta "äiti rakastaaa sinua" ja jättää pois aamuinen lahja!

Enkö mä nyt vaan tajua tätä, vai onko muidenkin mielestä kuviossa jotain vikaa?

Huoh.

ap

Vierailija
138/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti alle 2-vuotiaatkin osaavat tuon taidon.

Eri asia, jos on jokin erityislapsi. Esim. tuttavan down tuskin pystyy vielä tahalliseen toimintaan.

ap

Vierailija
139/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä tapauksessa sun ap olisi pitänyt kehua ja kiittää kuinka xxx kerrankin söi kiltisti ja nätisti. Näin se lapsi tajuaa, että huonosta käytöksestä rangaistaan MUTTA mikä tärkeintä, hyvästä käytöksestä saa kehuja. Ennemmin aina porkkanaa kuin keppiä jos mahdollista. Tosin aina se ei ole mahdollista.

Vierailija
140/194 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullujenhuoneelle!! ja lapsi äkkiä sulta pois! Siis uskomatonta käytöstä, herranjumala sehän on kuitenkin vasta 2 vuotias ja sun mielestä sen ikäsen kuuluu tajuta jo kaikki?? käsittämätöntä, voi lapsi raukkaa, toivottavasti joskus muistaa mitä oot tehny ja kertoo jollekkin!!! Ja luultavasti tollanen meno teil vaan jatkuu, hankkiudo hoitoon!!!!

Oli aika sekava, mutta ehkä se kuvastaa omaa mielentilaasi.

ap