Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos on aikaa muttei rahaa

Vierailija
30.09.2024 |

Miten käyttäisi aikaa vuoden tai kaksi, jos sinulla on vapaata mutta rahaa vain asumiseen ja ruokaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuten tähänkin asti.

t: pitkäaikaistyötön

Vierailija
2/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat aikasi kulumaan? Mitä teet päivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot, museot, uimahallit ja kaikenlainen muu urheilu ja liikunta. Pyöräretket, metsäretket ja lautapelit. Suomessa on paljon upeita paikkoja!

Vierailija
4/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esimerkiksi tänään ja tällä viikolla?

Vierailija
5/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on mun elämää. Liikun, urheilen, treenaan. Kalastan, marjastan, sienestän. Viikonloppuisin käyn baarissa, pelaan poolia. Valokuvaan, teen taidetta, opiskelen mielenkiintoisia asioita itsenäisesti. Kokkailen. Jne. Mutta aika paljon myös vain olen, ajattelen ja pohdiskelen. Toki välillä pitkästyttääkin, mutta pitää ihmisen kestää pitkästymistäkin.

Vierailija
6/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Jos olisin yksinäinen, niin Menisin kaikkeen vapaaehtoistoimintaan mukaan, vaikka varamummoksi. 

Vierailija
7/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä sormetellessa!

Vierailija
8/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on mun elämää. Liikun, urheilen, treenaan. Kalastan, marjastan, sienestän. Viikonloppuisin käyn baarissa, pelaan poolia. Valokuvaan, teen taidetta, opiskelen mielenkiintoisia asioita itsenäisesti. Kokkailen. Jne. Mutta aika paljon myös vain olen, ajattelen ja pohdiskelen. Toki välillä pitkästyttääkin, mutta pitää ihmisen kestää pitkästymistäkin.

Monet mainitsemasi asiat voivat vaatia liikkumista tai tarvikkeiden hankintaa. Jos ei ole varaa hankkia mitään eikä ole autoa/pyörää. Rahat ei riitä linja-autolla liikkumiseen. 

Vierailija
9/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormetan ja sometan.

Vierailija
10/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet mainitsemasi asiat voivat vaatia liikkumista tai tarvikkeiden hankintaa. Jos ei ole varaa hankkia mitään eikä ole autoa/pyörää. Rahat ei riitä linja-autolla liikkumiseen. 

Eli ei olisi edes varaa maksaa nettiä?

No, edelleen osallistuisin vapaaehtoistoimintaan. Eiköhän ne löydy jostain kirjastonnilmoitustaululta, ja sieltä löytää ihmisiä, joilla olisi rahaa päästä nettiin etsimään muita kohteita.

Vierailija
11/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee niitä asioita joita pystyy.

Vierailija
12/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vajaa pitää olla ettei ilmaista tekemistä keksi?

Vierailija
13/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua tekisin ja joisin. 

Vierailija
14/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirjastossa, luen ja katson leffoja.

Vietän aikaa harrastuksen parissa.

Opiskelen netissä ja kansalaisopistossa plus parissa muussa paikassa jotka eivät ole teoriaopintoja.

Kerään kasveja ja kuivaan niitä talveksi.

Käyn kierrätyskeskuksessa ja teen ITE-taidetta (askartelen, sanoisi joku).

Kävelen ja pyöräilen. Teen ruokaa alusta asti itse, leivon.

Vierailija
15/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan olin työttömänä valmistumiseni jälkeen 90-luvulla, elämä oli köyhää ja näköalatonta. Avovaimo ja kaverit olivat päivät töissä ja minä yksin joutilaana. Ulkoilin, rakensin kaverin omakotitaloa ja menin iltalukioon korottamaan ruotsin arvosanaani. Niinpä osa päivästä meni kirjaston lukusalissa. Silti päivät olivat pitkiä, jos oli selvin päin.

Ehkä olin enemmän henkisessä alemmuksentilassa kuin kärsin tekemisen puutteesta.

Vierailija
16/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mitä tekisit! Entä, jos on pitkät välimatkat eikä mahdollista kulkea paikkoihin?

Vierailija
17/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ole ylimääräistä rahaa juuri. Baari tulee näistä kalleimmaksi. Se pitää tinkiä muusta. Kalastustarvikkeita on entuudestaan. En aja autolla enkä julkisilla vaan kävelen ja pyöräilen halvalla pyörällä. Metsään autollisten kavereiden kanssa, mutta onnistuisi pyörälläkin joten kuten. Liikuntaan ja treeniin tarvitsee vain hankkia kengät välillä.

Vierailija
18/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elämä tuntuu niin kiireiseltä ja siltä ettei aikaa ole kunnolla mihinkään, niin saattaisin ensimmäiset pari kuukautta käyttää ihan siihen että saisin nukkua ja levätä. Pyöriä ihan vaan kodin läheisyydessä, tehdä hidasta ruokaa. Sitten kun alkaa lepääminen riittää niin vapaaehtoistyötä ja raapisin kasaan rahat museokorttia ja uimahallikorttia varten.

Vierailija
19/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaataisin muutaman koivun tuosta pihasta ja tekisin polttopuita aikani kuluksi.

Vierailija
20/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin. Esimerkiksi kandin pystyy tekemään kahteen vuoteen, jos ei tarvitse tehdä töitä samalla.

Jos ei olisi opiskelupaikkaa valmiina, tekisin ekana vuonna väyläopinnot avoimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan