Ilkeily palstalla
Jos ihminen kuvittelee voivansa olla ilkeä ja paha salaa, ja sitten olla kiva muille, hän on kyllä täysin väärässä. Ilkeyden aistii toisesta ihmisestä, kaksoiselämä tihkuu ihmisen ympäröivästä aurasta. Vaikuttaahan ilkeys ja ilkeiden ajatusten ajattelu ja esim. tällä hirveyksien kirjoittelu eniten ihmisen itsensä mieleen ja psyykeeseen.
Kommentit (15)
En huomannut minkäänlaista ilkeilyä palstalla eilen.
Porkkanat nostin ylös palstalta, olivat hyvänkokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Pimee moderointi. Siitä se johtuu. Joku idiootti lisäksi poistattaa kaikki ketjut missä on joku mielipide mistä hän ei tykkää. Muutama ihminen saaneet palstan pilalle. Välillä luen jotain, eipä jaksa kiinnostaa, kun on redditit jne. keksitty.
Automaattimoderointikin antaa mahdollisuuden kiusaamisen. Kaikki hyvä, Iloinen, asiallinen, vertaistuki poistatetaan ja kiusaajat täyttävät palstan ihmisvihallaan ja verbaalisella seksuaalisella väkivallalla. Aika kamala sisäinen maailma täytyy olla, että kykenee kirjoittelemaan hirveyksiä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimee moderointi. Siitä se johtuu. Joku idiootti lisäksi poistattaa kaikki ketjut missä on joku mielipide mistä hän ei tykkää. Muutama ihminen saaneet palstan pilalle. Välillä luen jotain, eipä jaksa kiinnostaa, kun on redditit jne. keksitty.
Automaattimoderointikin antaa mahdollisuuden kiusaamisen. Kaikki hyvä, Iloinen, asiallinen, vertaistuki poistatetaan ja kiusaajat täyttävät palstan ihmisvihallaan ja verbaalisella seksuaalisella väkivallalla. Aika kamala sisäinen maailma täytyy olla, että kykenee kirjoittelemaan hirveyksiä päivästä toiseen.
Totuus taitaa sattua alapeukkujen perusteella. En usko, että edes terapia voisi enää auttaa. Sellainen oma sisäinen tuhomoodi taitaa olla päällä?
Kiusaajilla ei taida olla tavallisena pidettyä sosiaalisen kanssakäymisen taitoa. Kun yhteys toisiin ihmisiin muodostuu pääasiassa netin välittksellä niin ihimsellä ei ole käsitystä inhimillisistä tunteista. Voi vaan heittää häijyn kommenttinsa ja sulkea oman nettinsä jos alkaa tuntua hankalalta.
"Miksi pahaa oloa siirretään muihin?
Helpotus: Oma kärsimys tai häpeän tunne saattaa hetkellisesti lievittyä, kun taakkaa jakaa tai sysää eteenpäin (psykologiassa tätä kutsutaan projektioksi tai siirtymäksi).
Hallinnan tunne: Avuttomuuden tunne voi purkautua kontrollin hakemisena tai aggressiona muita kohtaan.
Tiedostamattomuus: Moni purkaa pahaa oloaan läheisiinsä tai sivullisiin tahtomattaan, kun omat voimavarat tai keinot tunteiden säätelyyn loppuvat."
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajilla ei taida olla tavallisena pidettyä sosiaalisen kanssakäymisen taitoa. Kun yhteys toisiin ihmisiin muodostuu pääasiassa netin välittksellä niin ihimsellä ei ole käsitystä inhimillisistä tunteista. Voi vaan heittää häijyn kommenttinsa ja sulkea oman nettinsä jos alkaa tuntua hankalalta.
Kyllä joillakin näillä on näennäisen tavallinen elämä netin ulkopuolella. Ympäristö huomaa ihmisestä, jos sisäisen maailman ja ulkokultaisen elämän välillä on valtava ristiriita. Läheiset tämän huomaavat parhaiten, mutta muutkin ihmiset. Niin hyvyys kuin pahuuskin huokuvat ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Olin turhautunut opiskeleva nuorimies perjantai-iltana. Manasin kotona inflaatiota, surkeita deittiäppejä, yleistä turhautumistani ja yksilökeskeistä yhteiskuntaa. Lähdin totuttuun tapaan pohtimaan maailmanmenoa tupakalle jolloin päätin etten voi jatkuvasti antaa elämäni mennä hukkaan. Päätin hissillä asuntoon tullessani selvittää julkisen liikenteen aikataulut ja suunnata maakuntakeskuksen sykkeessä sijaitsevaan vielä sykkivämpään homobaariin.
Puolitoista tuntia siinä meni, että sain aukaistua baarin oven. Mua aina vähän jännittää mennä baariin, varsinkin sellaiseen, jossa monet hakevat seuraa myös itsestäni. Mustan nahkatakkini alla piili pinkki vaimari ja viininpunaisten farkkujeni alla ohutnyöriset stringit, joiden kätköissä oli herkän jätkän salaisuus. Helposti kovettuva pitkä taikasauva, jonka terska kapenee kauniisti kärkeä kohti. Olen siitä hyvin ylpeä vaikka häpeänkin välillä seksuaalisuuttani. Säännöllinen pumppailu on tuonut astetta suurempaa ryhtiä kreikkalaista miespatsasta muistuttavaan erektiossa jo 18 cm pitkään kulliini. Niin ikään herkät nännit nöpöttivät sisälle saavuttuani.
Hermostuneena tilasin tyypilliseen tapaani pitkäksi juomaksi punaviinin ja salmarishotin. Hetken tarjoilijan kanssa juteltuani päätin lähteä tupakalle. Ovensuussa vastaan tuli vanhempi herrasmies, joka kehui punertavan vaaleita luonnonkiharia hiuksiani. Vastaukseksi lähinnä kiitin ja muutuin alkoholin vaikutuksesta kahta kauheammaksi palosireeniksi. Hän totesi reaktioni söpöksi ja lähti tilaamaan itselleen juomaa.
Tupakalle saavuttuani sain kokea elämäni yllätyksen. Luokanvalvoja kävelee kadulla määrätietoisen oloisena. Veikkasin hänen liikunnallisuutensa tietäen olevan tyypilliseen tapaan lenkillä. Hän tervehti yllätyksekseni sekä kaarsi kapakan uumeeniin. En ehtinyt sanoa kissaakaan kun hänet piukat itseäni 15 vuotta vanhemmat pakarat kiisivät sisälle. Sydämeni alkoi takoa, sormet hiota ja valinnat kaduttaa. Lopulta sain rohkaistua itseni riuhtaisemalla rotsin päältäni, jonka yhteydessä tyhjentynyt punaviinilasi lensi asfalttiin tuhannen päreiksi. Vastapäisessä pöydässä päivystänyt kanahomo totesi sirpaleiden tietävän onnea ja nauroi äänekkäästi. Muutuin jälleen palosireeniksi ja poistuin häveten tilanteesta sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joillakin näillä on näennäisen tavallinen elämä netin ulkopuolella. Ympäristö huomaa ihmisestä, jos sisäisen maailman ja ulkokultaisen elämän välillä on valtava ristiriita. Läheiset tämän huomaavat parhaiten, mutta muutkin ihmiset. Niin hyvyys kuin pahuuskin huokuvat ihmisestä.
Niin näinnäisen tavallinen elämä. Kuori pidetään hyväksyttävän näköisenä mutta sisällä kumisee pelkkä tyhjyys.
Tämä keskustelu poistatetaan pian. Kaikkein vaikeinta elämässä on kohdata oma itsensä sellaisena kuin on. Siihen toivon paljon jaksamista näille kiusaajille. En aio enää toimia heidän henkilökohtaisena avustajana tällä palstalla ja ottaa pahaa oloaan vastaan.
Koska homobaarit eivät ole suuria, näin auktoriteettini edessä tiskillä juomassa Gin Tonicia. Aivan kuin vaistomaisesti hän kääntyi yhtäkkiä katsomaan suuntaani ja totesi, että "Hyvä maku". Minä vastasin ystävällisesti, että "Minäkin tykkään GT:stä". Hän alkoi nauraa sekä totesi tarkoittavansa vaatteitani. Muutuin jo kolmatta kertaa puolessa tunnissa palosireeniksi ja totesin hermostuneesti kiitokset. Kielten opettajana koululla työskentelevä homo-oletetuksi paljastunut suomenruotsalainen Nicke sai minut astetta häkeltyneemmäksi kuin yleensä. Olin kieltämättä viihtynyt aina hänen tunneillaan sekä saanut häneltä runsaasti kiitosta positiivisesta asenteestani ruotsin kieltä kohtaan. Hetken hiljaisuuden päätteeksi Nicke totesi, että "Tämä tilanne saattaa häkellyttää sinua?". Vastasin ujosti, että "Kieltämättä". Nicke totesi, että "Rentoudu. Sitä varten olemme tänne tulleet ja totesi olevani ahkeran työskentelyni jälkeen sen tarpeessa". Hän kutsui minut toverillisesti viereeni ja tarjosi myös minulle Gin Tonicin. Kiitin kohteliaasti. Nicke oli tuossa tilanteessa jotenkin pelottavan tyyni ja itsevarma. Tunsin itseni neuroottiseksi ja yliherkäksi hölmöläiseksi, joka tunsi entistäkin suurempaa rauhoittumista tuon selittämättömän maskuliinisen energian äärellä. Hän oli minua aavistuksen pidempi ja harteikas ja tunsin hänet hyvin suojelevaksi. Gin Tonicin ohessa opiskeluista ja töistä keskusteltuamme hän tokaisi ettei ole lainkaan yllättynyt tavatessamme täällä. Nicke oli persoonana toista maata kuin minä. Hän oli hyvin suora ja itsevarma sekä sanoi ajatuksensa ääneen. Itse häkellyin jälleen, johon hän jatkoi: "Mulla on varsin hyvä tutka. Olen katsellut sua pidempään ja todennut, että oot tosi herkkä kaveri. Susta on kaikki pinnallinen äijäily poissa. Sen takia teet vaikutuksen luokkasi likkoihinkin". Nyt tunsin kuinka naamani on varmasti tuhat kertaa terskaanikin punaisempi. "Tunnollisen opiskelijan täytyy kuitenkin muistaa myös rentoutua hyvässä seurassa. En ole välttämättä parasta sellaista mutta viihdyn kanssasi paremmin kuin kenenkään kanssa tässä baarissa tähän päivään mennessä". Tunsin kuinka hänen miehekäs kätensä tarttui hellästi polveeni. "Ja koska tämä baari on täynnä vain kyynisiä ja alkoholisoituvia kanahomoja, pyydän sua ystävällisesti luokseni". Nicken hymy oli suloinen sekoitus ystävällistä herrasmiestä ja ilkikurista sarjarikollista. Vastasin myöntävästi. Sen jälkeen Nicken hymy näytti venyvän korvasta toiseen. Hän kiitti tarjoilijaa, jonka jälkeen lähdimme kävelemään hänen luokseen. Matkalla hän paljasti aina pitäneensä minusta sekä tunnistavan minussa lahjakkuutta. Nuo olivat tietysti balsamia nuoren homopojan heikolle itsetunnolle. Nicke jatkoi: "Sut täytyisi vaan saada uskomaan itseesi. Toivottavasti minä voin auttaa siinä". Sitten hän mystisesti hiljeni hypättyämme hänen talonsa hissiin. "Älä poika hermoile. Saat kyllä aamiaista", hän hymyili ilkikurisemmaksi muuttunut virne naamallaan". Hissin oven auettua tunsin kuinka hänen miehekäs kätensä ohjasi mua alaselästäni oikeaan suuntaan. Nyt olimme hänen kotiovellaan. Häkeltynyt sydämeni pamppaili yhä kovemmin.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, hyvää syksyn jatkoa ihan kaikille. Kivoille ja pahoille. Eläkää elämäänne tehden hyviä asioita, ajatellen hyviä asioita, niin säteilette sitä hyvyyttä ympärillenne ja parannatte maailmaa ja muiden elämää.
Ovi sulkeutui, jonka jälkeen Nicke kysyi mitä haluan. Totesin, että lähinnä seuraa. Nicke totesi itsevarmaan tapaansa, että "Oletpa vaativa. Sekä koulussa että muualla. Haluat aamiaisen lisäksi vielä seuraakin". Hän hekotti perään ja sanoi ratkaisevat rauhoittavat sanansa, "Älä Konsta hermoile. Mä olen aina tykännyt susta. Oot söpö kun opiskelet keskittyneesti, suloinen kun hermostut". Sen jälkeen hänen äänensä muuttui käheämmäksi ja hän kuiskasi korvaani: "Sun herkkyys on saatanan seksikästä". Samassa hänen alaselällä viihtynyt kätensä kouraisi peppuani. Sen jälkeen hän villiintyi sekä teki fritsun kaulaani. Olin yhtä aikaa peloissani, hämmentynyt, yllättynyt, kiihottunut ja herkistynyt. Tunsin kuinka sauvani alkoi heräämään ja ehkäpä sieltä valui vähän touhutippaakin. Niin käy yleensä minulle helposti. Hän riisui pinkin vaimarini, hymyili ja totesi ettei voi vastustaa mua enää. Hän tarttui kiinni nänneihini ja alkoi hypistellä niitä. Vaihdoimme intensiivisiä kielisuudelmia kun hänen kätensä seikkaili miestisuillani. Rakastin kuinka hän pyöritti niiden päitä. Hetken päästä hän totesi olevani herkempi kuin hän oli saattanut kuvitellakaan. Samassa hän otti paitansa pois mutta jatkoi minuun keskittymistä. Hetken päästä kielarit loppuivat ja hän siirtyi imemään vuorotellen kiimasta herkistyneitä sojottavia nännejäni. Tunsin kuinka alakerrassa alkoi tuntua kärsimättömältä. Kullini pullotti tiukoissa stringeissä farkkuja vasten. Hän jaksoi lipoa kiihottuneita tisujani varmaan kymmenen minuuttia kunnes avasi päättäväisesti vyöt ja farkkuni. Samassa hän näki stringini jolloin hän naurahti ilkikurisesti. "Oot sä melkoinen veijari. Katsotaan millainen veijari siltä löytyy". Kuin huomaamatta punoittava esinahkani oli vetäytynyt kiimatippojen voimasta terskani taakse. Hän kyykistyi, huokaisi sekä lipaisi kullin herkkää päätä. Inahdin ja säpsähdin. "Sä oot kyllä aivan saatanan herkkä ja seksikäs jätkä", Nicke totesi. Seuraavaksi hän alkoi kielellä kiusata terskani alta, jonka jälkeen itsevarma miesopettajani oli yhtäkkiä imaissut koko helleenisen sauvani määrätietoisesti sensuellin huuliparin välistä suuhunsa. Ja hän nimenomaan imi. Sen hän osasi helvetin hyvin. Tunsin kuinka nuori ja kiimainen kullini sykki tuon itsevarman ja turvallisen miesauktoriteetin käsittelyssä. Hän sanoi mitä maagisemmalla tavalla suunsa vetelemään esinahkaani hellästi terskani päältä tasaisessa rytmissä edes ja taas. Hän huokaili ja minä nautin seisaaltani ilman rihman kiertämää. Nicke otti minulta kiusoittelevasti suihin varmaan puolisen tuntia kätensä puristellessa ahnaasti pakaroitani. Suihinoton kruunasi helvetillinen imu, jonka vuoksi mun oli pakko voihkaista. Sen jälkeen hän otti päättäväisesti ilkikurinen hymy kasvoillaan omat housunsa kokonaan pois sekä totesi antavansa erityisopetusta tänä iltana. Hänen paria senttiä lyhyempi mutta paksumpi kullinsa sojotti terhakkaasti omaa kulliani kohti. Hän ei ollut sheivannut kuten minä. Hänen sukukalleutensa tuoksui kiimasta ja maskuliinisesta energiasta. Hän lähestyi mua kohti ja kuiskasi korvaani: "Tänään erityisopetusta annetaan muista asioista. Hän totesi harrastaneensa mun ikäisenä paljon miekkailua. Hän otti mua posliinisesta kullistani kiinni sekä käski mut määrätietoisesti mukaan makkariinsa.
Maratonkirjoittaja, ihan turhaa työtä. Ei kukaan tekstejäsi lue, koska ne ovat aivopesua. :))