Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululääkärillä riisuutuminen.

Vierailija
02.12.2010 |

Ryhdin tarkastukseen riisutaan yläosa niin että selkärangan vääristymä pystytään havaitsemaan kumarruttaessa. Ihan selvä homma. Työterveyslääkärilläkin toimitaan näin.

Mutta olen tavannut paljon näitä joka asian kyseenalaistajia, ei niiden kanssa kannata väitellä. Huutavat kuitenkin korvauksia kun on jäänyt havaitsematta joku vika nihkeyden takia.

Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat ovat mukana niin asioista voidaan keskustella ehkä hieman laajemmalti.

Kai nyt jokaiselta vanhemmalta pitää sen verran löytyä mielenkiintoa oman lapsen terveydentilaan, että pystyy tulemaan terveystarkastukseen mukaan 3 kertaa peruskoulun aikana?

En käynyt koska tyttäreni ei halunnut minua mukaan. En tiedä, miksi siellä minua olisi tarvittukaan.

Käyköhän kukaan vanhempi enää lapsensa kanssa 8.- luokan tarkastuksessa?

Vierailija
42/129 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistettavat ovat jo omaksuneet kovaa kyytiä maahamme tulevaa verhoutumisen kulttuuria. Kohta täytyy täälläkin olla tytöille ja pojille omat luokat, koska joku kehonosa voi vilahtaa.

Uskonnonvapaus ja verhoutumisenvapaus ajaa ohi terveyden. Kysymys on arvoista ja niitä ei saa tarkastella kriittisesti.

Nämä kunkin uskonnolliseen vakaumukseen perustuvat rajoitukset tulee ottaa huomioon. Näin vaikkakin ne ajaisivat terveyden ohi, ihan totta. Muuten nousisi iso äläkkä. Näin se vaan valitettavasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilän käytäntö käyttöön täälläkin eli pitkä kaapu ylle lääkärintarkastuksen ajaksi. Täällä näytetään menevän kovaa vauhtia samaan suuntaan kun tätä keskustelua lukee. Aiemmin joskus 70-luvulla tästä asiasta ei tarvinnut jauhaa mutta nykyisin pullamössö-sukupolven aikana kaikkea kauhistellaan.

Vierailija
44/129 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymähdin tälle aluksi mutta ymmärrän pointtisi. :)

Jenkkilän käytäntö käyttöön täälläkin eli pitkä kaapu ylle lääkärintarkastuksen ajaksi. Täällä näytetään menevän kovaa vauhtia samaan suuntaan kun tätä keskustelua lukee. Aiemmin joskus 70-luvulla tästä asiasta ei tarvinnut jauhaa mutta nykyisin pullamössö-sukupolven aikana kaikkea kauhistellaan.

Vierailija
45/129 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuuntumispyynnöt ovat siis hyvin harkittuja.

Mutta ovatko ne yleensä tarkoituksenmukaisia ollenkaan...?

Vierailija
46/129 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/129 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus. Muuten meidänkin kannattaa kaikissa asioissa ottaa mallia just jenkeistä. Sehän on esimerkkimaa miten toimitaan oikein.

Vierailija
48/129 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on muutenkin niin ujo.

itse olen kokenut kuitenkin vanhempana että ekg:n otto on paljon epämiellyttävämpää :) onneksi kohdalle on sattunut vain naisia tähän mennessä, siis sen ottajina.

Vierailija
49/129 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi minusta kääntää rohkaisevaksi kokemukseksi. Turha siellä on ujostella. Itsevarmuus siinä vaan kasvaa jos sen tilanteen osaa käsitellä oikein.

Vierailija
50/129 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ihan hakuteillä mutta minusta tuntuu että nykyisin että nämä riisuutumispuheet ovat tuhria koska siellä _ei_ tarvitse riisuutua?? Näin olen kuullut monilta terveydenhoitajilta joiden kanssa teen työtä melkein päivittäin.

Vierailija
51/129 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ihan hakuteillä mutta minusta tuntuu että nykyisin että nämä riisuutumispuheet ovat tuhria koska siellä _ei_ tarvitse riisuutua?? Näin olen kuullut monilta terveydenhoitajilta joiden kanssa teen työtä melkein päivittäin.

Riippuu kuule ihan siitä koululääkäristä, millaisen tyypin satut saamaan.

Vierailija
52/129 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi minusta kääntää rohkaisevaksi kokemukseksi. Turha siellä on ujostella. Itsevarmuus siinä vaan kasvaa jos sen tilanteen osaa käsitellä oikein.

Tähän repesin. :D Todellakin, niinhän se on. Itsevarmuudesta se kaikki kiinni vaan on.

Vierailija
53/129 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2012 klo 11:51"]

[/quote]Näin se on. Tämä aihe alkaa vähitellen jo tympiä.

Vierailija
54/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha on tarkistaa, jos pusero on päällä.

Lastenkin on ihan hyvä tottua, että joskus lääkärissä tosiaan tarvitsee riisuutua.

Vierailija
55/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat ja pikkarit saa kyllä olla päällä.

Tosi outoa jos pitäisi nekin riisua. Siinä älähtäisin jo äitinä minäkin.

Vierailija
56/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alaosakin piti riisua?

Ja ap:n viittaamassa ketjussa olisi pitänyt riisuutua kouluTERKKARIN vastaanotolla, ei lääkärin.

Ihan eri asia.

Ryhdin tarkastukseen riisutaan yläosa niin että selkärangan vääristymä pystytään havaitsemaan kumarruttaessa. Ihan selvä homma. Työterveyslääkärilläkin toimitaan näin.

Mutta olen tavannut paljon näitä joka asian kyseenalaistajia, ei niiden kanssa kannata väitellä. Huutavat kuitenkin korvauksia kun on jäänyt havaitsematta joku vika nihkeyden takia.

Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta.

Vierailija
57/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teinitytöt kyllä kehtaa pitää lantiofarkkuja, joista välillä persevako loistaa, mutta sitten tehdään helvetinmoinen numero, jos vaatteita pitää vähentää/riisua lääkärissä.

Vierailija
58/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli mieleen, että olisiko voinut olla kyseessä myös puberteetin kehittymistä seuraava käynti? Meillä oli ainakin yläasteella semmoinen lääkärintarkastus (ei terkkari), jossa piti olla ilman paitaa ja rintsikoita. Alkkarit sai olla, mutta lääkäri kurkkas sinnekin.

Vierailija
59/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki piti ottaa pois terkkarin tarkastuksessa! Meillä oli aikanaan sellainen koululääkäri (mies) joka käski aina ottamaan paidan pois. "Mulla on sormi venähtänyt", "Noh, otas paita pois, niin katsotaan". Se oli ihan kamalaa. Ja tämä oli yläasteella. En käynyt ikinä koululääkärillä, ellei ollut ihan ihan pakko.

Vierailija
60/129 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teinitytöt kyllä kehtaa pitää lantiofarkkuja, joista välillä persevako loistaa, mutta sitten tehdään helvetinmoinen numero, jos vaatteita pitää vähentää/riisua lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi