Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
kaupungin palvelutalot. perehdytys olematon ja hoitoapulaisena jos olet oletetaan sinun tietävän kaikki asiat jo toisena viikkona ja et silti saa osallistua palavereihin niin aika mahdoton tehtävä. pelkkä piika epäselvät /vaihtelevat ohjeet ,hoitajasta riippuen .en enää ikinä mene .
Näitä kommentteja lukiessa yleisin vaiva työpaikalla tuntuu olevan selän takana juoruilu. Mikä siinä on kun suomalaisten on pakko päästä juoruamaan työkavereista?
Vierailija kirjoitti:
Kela. Läpimätä, täysin sairas työyhteisö. Kiusaaja esimies, ja hänen suosikkinsa ylläpitivät.
Etuuspuoli vai aspa? Maakunta? Itsekin Kelassa niin kiinnostaa...
Innolink Research Oy. Kuka tahansa täällä ollut allekirjoittaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä(kin) ketju osoittaa sen että naisesta ei ole esimieheksi. Millään alalla. Koskaan.
Paras esimerkki tulee olemaan nykyinen huulipunahallitus joka kaatuu ennen tämän vuoden loppua.
Höpöhöpö... edellinen esimieheni oli minua nuorempi nainen ja rautainen ammattilainen joka antoi vapautta tehdä hommat ja luotti ammattitaitooni. Osasi myös tukea ja vaatia.
On myös kokemusta huonoista esimiesnaisista, mutta ei pidä yleistää.
Itselläni yliopistolla tämänhetkinen esimies on nainen, ja hän on erittäin pätevä hommassaan ja lisäksi aina ystävällinen alaisilleen. Edellinen esimies samassa hommassa oli myös nainen, ja hänenkin kanssaan kyllä pärjäsin (vaikka joskus antoikin mielestäni turhan pikkutarkkaa palautetta töistäni). Ylipäänsä kohdalleni on sattunut pääsääntöisesti miellyttäviä ja asiantuntevia naisjohtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa. Se ei ollut oikeastaan hirveää vaan äärettömän tylsää. Samat naamat joka päivä samoine ostoksineen ja juttuineen. Kyttäävä pomo, jonka mielestä kassat ei oikeastaan tehneet oikeaa työtä ollenkaan - nehän vain istuivat. Oikeaa työtä tekivät ne, jotka täyttivät hyllyjä.
Voi mitä shaibaa, siis todellakin kassat tekee juuri sitä oikeaa työtä. Kassat joutuu palvelemaan, olemaan vuorovaikutuksessa, ihan kaikkien kanssa. Hatunnosto kassoille! Olen sitä itsekin joskus tehnyt, mutta en haluaisi enää.[/quote
Itsekin todella arvostan kaupan kassojen ja tarjoilijoiden hommaa. Ei todellakaan mitään helppoa hommaa ja vielä paska palkalla. Itsestäni ei olisi hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa. Se ei ollut oikeastaan hirveää vaan äärettömän tylsää. Samat naamat joka päivä samoine ostoksineen ja juttuineen. Kyttäävä pomo, jonka mielestä kassat ei oikeastaan tehneet oikeaa työtä ollenkaan - nehän vain istuivat. Oikeaa työtä tekivät ne, jotka täyttivät hyllyjä.
Voi mitä shaibaa, siis todellakin kassat tekee juuri sitä oikeaa työtä. Kassat joutuu palvelemaan, olemaan vuorovaikutuksessa, ihan kaikkien kanssa. Hatunnosto kassoille! Olen sitä itsekin joskus tehnyt, mutta en haluaisi enää.[/quote
Itsekin todella arvostan kaupan kassojen ja tarjoilijoiden hommaa. Ei todellakaan mitään helppoa hommaa ja vielä paska palkalla. Itsestäni ei olisi hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa yleisin vaiva työpaikalla tuntuu olevan selän takana juoruilu. Mikä siinä on kun suomalaisten on pakko päästä juoruamaan työkavereista?
Toki on olemassa ilkeitä juoruakkoja ja ukkoja, mutta tiedän, että monessa paikassa esimiehen epätasa-arvoinen kohtelu saa aikaan kuppikuntia. Jos työpaikalla on selvät säännöt ja käytännöt, niin miksi esimies katsoo läpi sormien joidenkin kohdalla? Esimerkiksi meillä tehdään 3-vuorotyötä ja lomat ja juhlapyhät PITÄISI olla kiertäviä, mutta mistä johtuu, että ihminen, joka on ollut jo aiemmin 2 juhannusta vapaalla sai TAAS tänä vuonna vapaaksi? Se aiheutti suurta närkästystä varsinkin niiden kohdalla, jotka eivät ole pitkään aikaan olleet vapaalla. Kyllä työntekijälläkin pitäisi olla joku vastuu, ettei olisi niin itsekäs ja ajattelisi ihan omilla aivoillaan, että viimeksi olin vapaalla, niin nyt minun vuoro olla töissä... Mutta ei...
Siivoojana abc:llä.
Iso rakennus ja ainoa siivooja. Perehdytys huono ja esimies ei vastaa viesteihin. Siellä siivotessa ei ole samalla viivalla edes niiden työtään vihaavien abc:n omien työntekijöiden kanssa, mutta kuitenkin koko ajan sen verran silmän alla että kyttäys kyllä onnistuu.
Abc:n asiakkaat kyllä oikein mukavia, lukuunottamatta jotakin yhtä tiettyä vakkaria joka noin kerran viikossa pyyhki ulosteella kaikki vessan seinät ja joskus myös katon.
Työ oli raskaampaa kuin ollessani eräällä äijätehtaalla. Askelmittarin perusteella saatoin siivotessa kävellä päivän aikana 15km. Lisäksi sain rasitusvammoja sormiin.
Mitään kiitosta ei koskaan työstä ei koskaan saanut, saati tervehdystä aamuisin saman rakennuksen työntekijöiltä. Moitteita kyllä. Palkka oli se perus mitä siivoajilla on.
Siivooja kyseisellä asemalla vaihtuu tiuhaan. Itse lähdin saatuani varoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tekstinkäsittelijän työ eräässä sairaalassa. Työ on jatkuvaa istumatyötä, hakkaat konetta sen minkä ehdit päästäksesi tavoitteeseen. Kerran kuukaudessa tulee sähköpostiin raportti esimieheltä montako minuuttia olet kirjoittanut. Tämän pitäisi kannustaa kirjoittamaan enemmän ja "kehittymään". Palavereja ja muita asioita ei oteta huomioon miksi ei tiettynä päivänä saanut kirjoitettua tarpeeksi. Minitaukoja ehtii kuulema pitää päivän mittaan muutaman kerran. Työntekijöiden arvostus ja kuuleminen on huonoa. Työ on todella staattista ja tekstit vaihtelevia, joten mielestäni työtä ei voi mitata vain määrällä.
Täysin samaa mieltä. Työskentelin vuoden ajan tekstinkäsittelijänä Peijaksessa. Sataa minuuttia olisi heti oppimisen jälkeen pitänyt kirjoittaa. Pahin oli kun " hoonosoomi"- kirurgin kasetti napsahti pöydälle. Siitä ei saanut selvää ja aikaa kului... Sain ihan sydänoireita ja koko ajan oli vaan määräaikaisia pätkiä. Järkyttävää ihmisten hyväksikäyttöä. Ja palkka naurettava muistaakseni 1700;. / kk brutto. Ei voi suositella.
Keskisuomalainen lasten sälää myyvä liike. En ole koskaan nähnyt niin huonoa ja kaikkia nokkivaa työilmapiiriä. Ns. osastovastaava oli pahin kiusaaja. En tiennyt esimerkiksi myyjien keskinäisestä provisiosopimuksesta ja minun väitettiin vieneen kauppoja kollegojen nenän edestä. En yllättäen jäänyt kovin pitkäksi aikaa sinne töihin. Pysykää kaukana jos kyseinen kioski on vielä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer Cafe Helsinki. Työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Palkat myöhässä ja kahvitauolla kuulee työntekijöiden supattelevan paskaa muista työtovereistaan.
Olen ollut Fazerilla töissä, ja voin vahvistaa ettei ole mikään Suomen paras työpaikka. Kaikessa on tärkeintä vain raha ja tuntuu että työntekijänä olet johdon silmissä vain ylimääräinen kuluerä vaikka olisit miten sitoutunut.
Arvelinkin, että homma menee näin. Kuuntelin taannoin kahden henkilön keskustelua ja jossain vaiheessa tajusin, että nehän puhuu Fazerista. Eipä vaikuttaneet työskentelyolosuhteet mitenkään mukavilta. Myöhemmin olikin mielenkiintoista kuunnella erään Fazerin johdon henkilön markkinointipuhetta Fazerin hyvyydestä ja arvoista. Ne arvot kun eivät oikein osuneet kuulemani kanssa yhteen.
[quote no=pumpernikkeli]
Vierailija kirjoitti:
Eräs suuri terveydenhuoltoalan yritys johon menin toimistohommiin... minut valittiin 120 hakijan joukosta ja jo ekana päivänä tiesin että nyt mentiin metsään ja pahasti. V. 2017 kys.yrityksestä puuttui KAIKKI järjestelmät joilla hommaa voitiin pyörittää... sähköpostia ja faksia käytettiin ja siinä se. Työkaveri puukotti selkään senkun kerkesi, työilmapiiri järkyttävän huono, työtahti aivan järkyttävä ja töitä liikaa. 15 v kokemusta niin tiesi miten paljon tehokkaammin ja järkevämmin asiat olisi voitu hoitaa. Minut palkattiin kehittämään hommaa mutta siihen ei ollut aikaa kun koko ajan vain sammutettiin tulipaloja... koeajan viimeisenä päivänä työsuhteeni purettiin kun selkäänpuukottava kollega oli selän takana hommannut kaverinsa tilalleni. Itselleni se oli suuri helpotus ( itse olin miettinyt lähtöä toisesta työpäivästä lähtien mutta ei edes energia riittänyt uuden työn hakuun ), vieläkin puistattaa kun edes ajattelen tuota paikkaa 😖
Terveystalo?
Mulla ainakin Terveystalo on ollut parinkymmenen vuoden kokemuksella ylivoimaisesti kamalin työnantaja. Järkyttävän kierot ja osaamattomat pomot ja selkäänpuukottavat työ"kaverit". Kiertäkää hyvät ihmiset kaukaa
Eiks Terveystalo oo ollu monesti yksi terveydenhuoltoalan parhaimpia työnantajia? Itsekin olin siellä työharjoittelussa aikanaan ja tykkäsin.
Aatelissuvun omistama pörssiyritys.
Yt jatkuvat koko ajan. Johtoa vaihdetaan.
Ihmisiä kiusataan työsuhteen jälkeenkin .
Suomalainen kirjakauppa. Pahinta oli naisvaltaisen työpaikan kyräily ja nokkiminen. Ei minkäänlaista solidaarisuutta ja reiluutta työkavereiden välillä. Lisäksi nyreitä asiakkaita toisinaan, useimmat oli kyllä kivoja. Ja epäsäännölliset työajat, tuntimäärät vaihteli viikoittain.
Minulla oli määräaikainen sopimus, jota olisi jatkettu, mutta en halunnut jatkaa, vaan jäin tyhjän päälle työttömäksi. Muutaman viikon sisällä löysin unelmieni työpaikan, josssa olen vieläkin. Kannatti lähteä.
Kansainvälinen optikko liike ketju, olen jo vaihtanut työpaikkaa, onneksi. Esimiehet osaamattomia narsisteja.
Firman pyörittäjät olivat sisko ja veli ja välit olivat lievästi sanoen tulehtuneet. Siskolla oli jotain mielenterveysongelmia ja kerrankin heitti veljeään rei'ittäjällä, joka vilahti vain senttien päästä omasta päänupistani veljen huoneeseen. Elettiin lankapuhelimen aikaa ja tehtäviini kuului mm. puhelimeen vastaaminen. Puhelin oli siskon työpöydällä ja hän antoi soida niin kauan, että olin n. puolen metrin päässä ja sitten nosti äkkiä luurin, teki sellaista kiusaa. Kerran huomautin asiasta niin heittäytyi lattialle selälleen pyörimään ja huutamaan pirullisella äänellä anteeksipyyntöjä. Sairashan hän oli mutta olisi jo siinä vaiheessa pitänyt olla jossain muualla kuin siellä konttorissa.
Vierailija kirjoitti:
Firman pyörittäjät olivat sisko ja veli ja välit olivat lievästi sanoen tulehtuneet. Siskolla oli jotain mielenterveysongelmia ja kerrankin heitti veljeään rei'ittäjällä, joka vilahti vain senttien päästä omasta päänupistani veljen huoneeseen. Elettiin lankapuhelimen aikaa ja tehtäviini kuului mm. puhelimeen vastaaminen. Puhelin oli siskon työpöydällä ja hän antoi soida niin kauan, että olin n. puolen metrin päässä ja sitten nosti äkkiä luurin, teki sellaista kiusaa. Kerran huomautin asiasta niin heittäytyi lattialle selälleen pyörimään ja huutamaan pirullisella äänellä anteeksipyyntöjä. Sairashan hän oli mutta olisi jo siinä vaiheessa pitänyt olla jossain muualla kuin siellä konttorissa.
Toinen ihan kamala paikka oli eräs leipomo. Leipien pakkauslaatikoita oli aivan liian vähän tuotettavaan leipään verrattuna. No naiset jemmasivat laatikoita koneidensa taakse ja toiset kävi varastamassa niitä ruokatunnilla. Sitten tapeltiin niistä laatikoista lähes verissäpäin. Viikon katselin sitä touhua ja läksin. Ei todella ole työntekijöiden asia riidellä jostain leipälaatikoista.
Side note, mutta itselläni ovat naisesimiehet olleet parempia kuin miehet. Luulen, että tämä johtuu siitä, että naisen tulee yleensä olla pätevämpi kuin mies työssään, jotta pääsee ylipäätään ylenemään. Oli syy mikä tahansa niin omalla kohdallani on vain positiivista sanottavaa naisista. Huonoja miesesimiehiä on kyllä sattunut kohdalle.
Iso makeis&leipomoyritys, joka paisuu kuin pullataikina (ts. ostaa kilpailijansa ulos).
Kytätään sekä yksityiselämässä että työpaikallakin. Jos postaat someen jotain negatiivista töistäsi, firman oma sometiimi löytää sen ja käskee poistamaan kirjoituksen. Teet yhdenkin virheen töissä, joku työpaikan ulkopuolinen kyttääjä ottaa valokuvan siitä korkeammalle taholle.
Kun firma alkoi sitten säätämään satojen työntekijöidensä palkanmaksun kanssa, vastoin lakia, liitto kävi vastaiskuun. Firman aikeena on alkaa maksamaan tietylle porukalle entistä huonompaa palkkaa, siirtämällä nämä täysin väärän TES:n pariin. Nytkin tämä porukka on kuin vaivihkaa siirtynyt nimellisesti osaksi osastoa, joka ei liity heidän toimialaansa mitenkään.
Näin ison firman touhujen luulisi kiinnostavan mediaa, vaan kappas vaan: useampi mehevä juttuvinkki eri ihmisiltä, eikä yksikään lehti tai muu media uskaltanut tehdä juttua! Se siitä vapaasta mediasta, perkele.
Mafia jää kakkoseksi tälle touhulle!!