Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Pienluokan opettajana pohjanmaalla. Voi jumalavita että oli rankkaa kamalaa pelottavaa masentavaa. Siihen jä se jobi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä(kin) ketju osoittaa sen että naisesta ei ole esimieheksi. Millään alalla. Koskaan.
Paras esimerkki tulee olemaan nykyinen huulipunahallitus joka kaatuu ennen tämän vuoden loppua.
Höpöhöpö... edellinen esimieheni oli minua nuorempi nainen ja rautainen ammattilainen joka antoi vapautta tehdä hommat ja luotti ammattitaitooni. Osasi myös tukea ja vaatia.
On myös kokemusta huonoista esimiesnaisista, mutta ei pidä yleistää.
Suomi on täynnä huonoja ja lähes ihmisyyttä riistäviä työpaikkoja naurettavan alhaisilla palkoilla.
Onneksi meillä on työttömyys- sekä sosiaaliturva.
Muuten meitä riistettäisi perseeseen ihan miten vain.
Kela. Läpimätä, täysin sairas työyhteisö. Kiusaaja esimies, ja hänen suosikkinsa ylläpitivät.
Vierailija kirjoitti:
Fazer Cafe Helsinki. Työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Palkat myöhässä ja kahvitauolla kuulee työntekijöiden supattelevan paskaa muista työtovereistaan.
Olen ollut Fazerilla töissä, ja voin vahvistaa ettei ole mikään Suomen paras työpaikka. Kaikessa on tärkeintä vain raha ja tuntuu että työntekijänä olet johdon silmissä vain ylimääräinen kuluerä vaikka olisit miten sitoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity asiaan, mutta työhaastattelussa kerran minulta kysyttiin, että ” itseni epäonnistuneeksi?” 😂😂🤣
Ja juu en saanut paikkaa, jotenkin fiilis lässähti.
Saisko saman Suomeks?
Tekstinkäsittelijän työ eräässä sairaalassa. Työ on jatkuvaa istumatyötä, hakkaat konetta sen minkä ehdit päästäksesi tavoitteeseen. Kerran kuukaudessa tulee sähköpostiin raportti esimieheltä montako minuuttia olet kirjoittanut. Tämän pitäisi kannustaa kirjoittamaan enemmän ja "kehittymään". Palavereja ja muita asioita ei oteta huomioon miksi ei tiettynä päivänä saanut kirjoitettua tarpeeksi. Minitaukoja ehtii kuulema pitää päivän mittaan muutaman kerran. Työntekijöiden arvostus ja kuuleminen on huonoa. Työ on todella staattista ja tekstit vaihtelevia, joten mielestäni työtä ei voi mitata vain määrällä.
Siivoojana olin iltatöissä opiskeluaikoina. Muuten työpaikka oli hyvä, mutta toimistoa mitä siivosin sattui olemaan todella vastenmielinen mieshenkilö, joka oli normaali työntekijä. Aina kun tulin töihin hän tuli huomauttelemaan kaikesta. Mikään ei ollut hänen mielestään hyvin. Sitten riitti kun sanoi että nyt seuraat minua miesten vessaan ja alkoi käskemään että siivoat nuo kusivanat tosta pisulaarin seinältä. Halusi alentaa nuorta tyttöä vai mikä lie oli miehellä vikana. Ne kusivanat oli joka päivä seinällä vaikka poistin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Suuri, kansainvälinen firma joka hoitaa mm. ruoka, siivous ja aulapalvelu hommia. Pääkonttori Ranskassa. Varmasti pyörittelevät siellä käsiään ja nauravat meille miten hulluna painamme töitä aivan törkeän pienellä palkalla. Enemmän, enemmän, tee, tee, tee..... Mikään ei riitä. Koskaan. Miksi pysyn siellä töissä? Lyhyt työmatka, arkipäivä työ. Niitä arvostan lapsiperheellisenä. Kokoajan seuraan Mollin sivuja.
Voi ei, taidan tietää... Olen työssäni huomannut kyseisen firman työntekijät, jotka näyttävät antavan 200% itsestään.
Eikä omassa firmassa oo kehumista. En viitsi kertoa kuin että nollatuntilaisia aivan älytön määrä, bulgarialaiset ja virolaiset tekevät työnsä, mutta hieman eri tyylillä kuin suomalainen. Suurin osa bulgaareista tekee sinne päin, virolaisista puolet ja puolet. Firmassa kaikki haukkuu toisiaan ja tieto ei kulje mihinkään suuntaan. Välttäkää firmoja, joissa tuollaista toimintaa.
Eräs franchising-periaatteella toimiva elämysalan yritys, jossa järjestettiin mm. lasten synttäreitä, työporukoiden virkistyjäisiä, polttareita jne. En viitsi mainita nimeltä, etten saa vihoja niskoilleni, mutta tunnistajat tunnistavat. Tein siellä töitä AMKin ohella puolisen vuotta, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli hirveää hyväksikäyttöä enkä ymmärrä, miksi suostuin siihen shaibaan. Ehkä halusin täytettä ansioluetteloon, kun työkokemusta ei juuri ollut entuudestaan.
Tässä muutamia epäkohtia:
Arkisin palkka 7€/h ilman lisiä, la ja su 8€/h! Ei siis lakisääteisiä sunnuntai- tai pyhälisiä. Työpäivät arkisin 4h mittaisia ellei ollut varauksia, jolloin bruttona tienasi naurettavat 28€. Lauantaisin puolestaan oli ns. sesonki, jolloin saattoi olla jopa 14h päiviä aamusta iltaan. Sunnuntaisin oli oletusarvoisesti 3h päiviä ja satunnaisesti lauantain kaltaisia sesonkipäiviä. Koska yritys oli osittain auki asiakkaiden varaustilanteiden mukaan, saattoi samana päivänä ilmestyä yhtäkkiä jonkun känniporukan varaus yömyöhäiselle. Käytännössä koskaan ei tiennyt, pääseekö kotiin työpäivän loppuessa vai joutuuko päivystämään ja ottamaan asiakkaita vastaan. Firman omistaja/pomo ei vaivautunut ilmoittamaan saman päivän varauksista mitenkään henkilökohtaisesti työntekijälle (esim. soittamalla), vaan laittoi ne vaan meidän varausjärjestelmään (= Google-kalenteri) tulipunaisella, jotta työntekijä huomaisi ne.
Palkkakuitit olivat puutteellisia ja tehdyt työvuorot piti lähettää itse sähköpostilla pomolle. Pomo oli asiaton ja vastasi sekä työntekijöiden viesteihin että asiakkaiden bookkauksiin lukuisilla huutomerkeillä "!!!!!!!!!" ja kirosanoilla.
Taukoja ei ollut edes tavallista pidempinä lauantaipäivinä. Itse asiassa yrityksessä ei ollut lainkaan taukotilaa tai henkilökunnan wc:tä. Koko työpäivä oltiin tiskin takana asiakkaiden näkyvillä, ja kiireisinä päivinä ruoka piti hotkia asiakkaiden näkyvillä, jos halusi saada syötyä. Oli aika epämiellyttävää kiiruhtaa vessaan, kun oven takana jonossa odotti asiakas, jota juuri palvelit.
Töissä oltiin aina yksin ja tiukat aikataulut aiheuttivat stressiä, kun eri ryhmien väliin oli varattu vain vaivaiset 10 min siirtymäaikaa. Siinä ajassa olisi pitänyt hoitaa rahastus ja ohjeiden anto, mikä monilla ryhmillä tuppasi viemään enemmän kuin tuon 10 min. Kaiken lisäksi suurin osa polttari- ja työporukoista tuli paikalle myöhässä ja umpikännissä, koitapa saada sellaisten kanssa aikataulut pidettyä.
Ylipäätään paikka oli kulahtanut ja vanhanaikainen, koristeet ja maalaukset olivat 90-luvulta. Ei ehkä kuulosta pahalta, mutta 25 vuotta ilman remontteja sellaisessa yrityksessä näkyi vähän liiankin hyvin. Kaikki paikat repsottivat ja huoltoja oli laiminlyöty.
Parasta oli työkaverit ja joustavasti omien opiskelujen ohelle sovittavat työvuorot, mutta kaikki muu oli syvältä. Aion boikotoida kyseistä toimipaikkaa koko loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:49"]
Stockmann. Selkäänpuukottamista, pomojen perseidennuolijoiden sietämistä, epäoikeudenmukaista kohtelua työvuorolistojen laatimisen suhteen, muutamassa vuodessa romahtanut yhteishenki..
Mikä siellä Stockalla oikeasti mättää, kun ainakin Itiksen Stockan myyjät ovat kuin sitruunan syöneitä!
Kannattaa lukea Stockan työntekijästä, Sirje Leinolasta kertova HS:n artikkeli. Hän kuvaa erittäin hyvin ne syyt, miksi Stocka ei ole enää entisellään ja miksi myyjät varmasti näyttävät vakavilta.
Olen työskennellyt Stockalla ja tiedän Itiksenkin. Aiemmin mainittu listasi erittäin hyviä syitä omaankin lähtöön: Selkäänpuukottamista, pomojen perseidennuolijoiden sietämistä, epäoikeudenmukaista kohtelua työvuorolistojen laatimisen suhteen, muutamassa vuodessa romahtanut yhteishenki..
Näiden lisäksi mielestäni yksi ongelma oli, että myyjille ei tarjottu oikeita ja kunnollisia myytäviä tuotteita, vaan sisäänosto mokasi jossain vaiheessa kunnolla.
Myyjiä ei myöskään kuunneltu, vaikka kehitysideat olivat hyviä. Muistan kuin eilisen päivän, kuinka ehdotin yhtä asiaa eräälle esimiehelle. Se tyrmättiin heti,koska ei ole koskaan niin tehty. Myöhemmin olen huomannut kyseisen asian tulleen vakituiseksi asiaksi. Pidän tuollaista toimintaa välinpitämättömyytenä. Enkä ole ensimmäinen ja ainut Stockalla, joka on saanut välittömän kielteisen vastauksen.
Oulun Nordlab. Huono klikkiytynyt työilmapiiri, jos jotain kysyy niin nauretaan vain että etkös osaa. Jossain vaiheessa lafkan pahimman kiusaajan kuva oli rekryilmoituksessa... Ei tarvitse ainakaan harkita paluuta. Onhan nordlabilla monia toimipisteitä mutta en halua enää ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojana olin iltatöissä opiskeluaikoina. Muuten työpaikka oli hyvä, mutta toimistoa mitä siivosin sattui olemaan todella vastenmielinen mieshenkilö, joka oli normaali työntekijä. Aina kun tulin töihin hän tuli huomauttelemaan kaikesta. Mikään ei ollut hänen mielestään hyvin. Sitten riitti kun sanoi että nyt seuraat minua miesten vessaan ja alkoi käskemään että siivoat nuo kusivanat tosta pisulaarin seinältä. Halusi alentaa nuorta tyttöä vai mikä lie oli miehellä vikana. Ne kusivanat oli joka päivä seinällä vaikka poistin joka päivä.
Jostain kumman syystä nää ukot tykkää alistaa siivooja naisia, pitää pitää pintansa, itse olen useasti joutunut "puolustautumaan" näiltä alistaja miehiltä siivoojana ollessa (joskus naisetkin alisti muttei tuolla tavalla ja paljon paljon harvemmin, enimmäkseen miehet) niillä on joku ihme kompleksi kiusata nuoria siivooja naisia
Kertoo et täysin sairaita ovat,, kaskun ei käskenyt kontaten siivota sen katsellessa vieressä
Vierailija kirjoitti:
Oulun Nordlab. Huono klikkiytynyt työilmapiiri, jos jotain kysyy niin nauretaan vain että etkös osaa. Jossain vaiheessa lafkan pahimman kiusaajan kuva oli rekryilmoituksessa... Ei tarvitse ainakaan harkita paluuta. Onhan nordlabilla monia toimipisteitä mutta en halua enää ottaa riskiä.
Voi ei.. Onko labran puolella huono ilmapiiri? Missä asemassa tämä kiusaaja on?
Kyl ne on kaikki noi tommoset yksittäisen potilaan kotihoitoringit, jossa hoidetaan hengityskoneeseen kytkettyä ihmistä 24/7 ja omaiset kyylää ja kyykyttää ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Suopursun palvelutalo, Vantaalla. Järkyttävää. Hoitajat juoksevat hiki päässä lista kädessä. 17 asukasta hoidettava, ilman apua. Jalattomia asukkaita, ei apuja,kukaan ei neuvo uusia työntekijöitä. Orjatyötä. Järkyttävä paikka.
Tuntuu erikoiselta, koska olin tuolla vastavalmistuneena lähihoitajana silloin, kun talo avattiin ja voi että meillä oli leppoisaa. Se oli oikeasti palvelutalo, eli asukkaista suurin osa oli omatoimisia ja tartti vaan pientä apua päivittäistoiminnoissaan tai ei ollenkaan. Monet tuli ja meni omia menojaan eivätkä välttämättä käyneet ees alakerrassa syömässä, vaan kokkailivat itse ruokansa.
Mutta ilmeisesti hommat on nyt muuttunu..mitä en tietysti ihmettele, olihan se semmone lepokoti silloin (mikä ei tietenkään kaupungin tehokkuusajatteluun sovi).
Nimeltämainitsematon Tanskalainen huonekaluliike ketju.
Otin opiskeluaikoina 16 tuntisen sopparin lisätienestin vuoksi.
Työpaikan ilmapiiri oli aivan järkyttävä. Pahaa puhuttiin toisista 24/7.
Kiusaaminen alkoi käytännössä ensimmäisenä päivänä kun takahuoneeseen kävellessä ensimmäinen kommentti oli "Joo sori en vaivaudu sit opetteleen sun nimee ku lähet kuitenki heti ku saat jotain muuta työtä."
Takahuoneen keskustelut olivat AINA joko menneistä tai tulevista ryyppyreissuista.
"Puhutteluja", eli huutoja, esimieheltä sai kuunnella käytännössä viikoittain, ja ne saattoivat olla mistä vain. Jouduin esimerkiksi puhutteluun siitä kun lapsi oksensi lattialle, enkä saanut kokolattiamatosta tahraa pois.
Tuloksilla painostettiin jatkuvasti, päivittäin oli raportoitava omat myynnit, ja kuukausittain kaikkien tilastot laitettiin takahuoneen oveen kiinni. Kuulemma tämän piti motivoida parempaan tulokseen, mutta tuntui nöyryyttämiseltä.
Pahinta oli kuitenkin jatkuva painostus lisävuoroihin tai ylitöihin. Jos kieltäydyit syyllistäminen oli valtavaa "Oi kauhee, mitenhän me nyt pärjätään, täytyy laittaa varmaan ovet kiinni." "Kyl me nyt pulaan jäädään, ikävää ettet voi tiimiä auttaa hädässä." "On harmi että tiimihenkeä ei ole" jne.