Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Suomessa ei johtajia kouluteta. Olen ollut isossa yrityksessä johtajana eikä se ollut mitenkään vaikeaa. Ilman johtajakoulutusta en olisi selvinnyt. On muutamia asioita, jotka jokaisen esimiehen tulisi taitaa. 1) Alaisen pitää tietää mitä häneltä odotetaan. (Se vähentää kyttäämisen tarvetta.) 2) Kohtele kaikkia työntekijöitä samanarvoisesti. 3) Älä koskaan klikkiydy alaisen kanssa. 4) Jos alaista pitää ojentaa, tee se aina kahden kesken suljetussa huoneessa. 5) Ole hyväntuulinen ja iloinen, kun ihminen tulee töihin, niin hän kokee olevansa tärkeä. 6) Älä juoruja . Näillä esimies pääsee jo pitkälle ja alaiset ovat tyytyväisiä.
Felixin tehdas. Vauhdilla kurkku- ja punajuuria piti latoa purkkiin. Täydellisyyden hipoi sillien purkittaminen. Yökkäys koko ajan huudeilla. Ja 10 minuutin tauolla piti miettiä että käytkö vessassa vai juotko kahvin. Jos oli 2 sekkaa myöhässä linjalta niin kauhea Milla Magia-pomo huusi kurkku suorana että työt alkoi jo! Meni muutamia päiviä että lähdinkin kaverin kanssa aamulla töihin ja käännyttiin portilta takaisin että ei saatana mennäkään, vaan ostetaan geissi olutta ja mennään kotiin. Potkuja ei tullut mutta lopetettiin molemmat tuollaisessa työleirissä olo muutaman viikon jälkeen. Huh, kauhulla muistelen.
Yhdessä ravintolassa työskennellessäni esimies käveli perässäni, ihan kuin en olisi osannut työtäni hoitaa. Hän muunmuassa seisoi vieressäni, kun otin asiakkailta tilauksia, ja kyseli että millä tavalla myyn tuotteita asiakkaalle. Myös pyyhin pöydät väärin tuolien suoristamisesta puhumattakaan :D Tästä tuli myös viesti kotiin, jos ei sattunut olemaan samassa työvuorossa hänen kanssaan.
Siellä oli omat työasemat, missä työskenneltiin kyseisenä päivänä, ja hänellä oli kumma tapa hyökätä minun asemalle asiakkaan luokse, ja jälkikäteen tuli närkästyneenä kertomaan kun joutui ottamaan asiakkaani. Ehkä olisi pitänyt vaan työntää esimies pois ja käskeä pysyä omalla asemallaan. :D
Hän oli ollut kyseisessä ravintolassa töissä 2kk ennen minua, ja minä olin kolmas henkilö joka sieltä lähti hänen esimiesajallaan. Itse olin siellä viisi viikkoa yhden päivän vapailla 10-12 tunnin työpäiviä ilman kunnollista aikaa minkäänlaisille tauoille.(yksi työputki taisi olla 11 päivää) Esimies vakuutteli vielä, että hän ei tee työvuorolistoille pitkiä työpäiviä tai työputkia kenellekkään. Ei ole häntä siellä sen jälkeen näkynyt, liekö saanut siirron muualle tai lähtöpassit.
Vierailija kirjoitti:
Iso makeis&leipomoyritys, joka paisuu kuin pullataikina (ts. ostaa kilpailijansa ulos).
Kytätään sekä yksityiselämässä että työpaikallakin. Jos postaat someen jotain negatiivista töistäsi, firman oma sometiimi löytää sen ja käskee poistamaan kirjoituksen. Teet yhdenkin virheen töissä, joku työpaikan ulkopuolinen kyttääjä ottaa valokuvan siitä korkeammalle taholle.
Kun firma alkoi sitten säätämään satojen työntekijöidensä palkanmaksun kanssa, vastoin lakia, liitto kävi vastaiskuun. Firman aikeena on alkaa maksamaan tietylle porukalle entistä huonompaa palkkaa, siirtämällä nämä täysin väärän TES:n pariin. Nytkin tämä porukka on kuin vaivihkaa siirtynyt nimellisesti osaksi osastoa, joka ei liity heidän toimialaansa mitenkään.
Näin ison firman touhujen luulisi kiinnostavan mediaa, vaan kappas vaan: useampi mehevä juttuvinkki eri ihmisiltä, eikä yksikään lehti tai muu media uskaltanut tehdä juttua! Se siitä vapaasta mediasta, perkele.
Mafia jää kakkoseksi tälle touhulle!!
Firman nimi tiskiin?
Telakka plus alihankkijafirmat...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei johtajia kouluteta. Olen ollut isossa yrityksessä johtajana eikä se ollut mitenkään vaikeaa. Ilman johtajakoulutusta en olisi selvinnyt. On muutamia asioita, jotka jokaisen esimiehen tulisi taitaa. 1) Alaisen pitää tietää mitä häneltä odotetaan. (Se vähentää kyttäämisen tarvetta.) 2) Kohtele kaikkia työntekijöitä samanarvoisesti. 3) Älä koskaan klikkiydy alaisen kanssa. 4) Jos alaista pitää ojentaa, tee se aina kahden kesken suljetussa huoneessa. 5) Ole hyväntuulinen ja iloinen, kun ihminen tulee töihin, niin hän kokee olevansa tärkeä. 6) Älä juoruja . Näillä esimies pääsee jo pitkälle ja alaiset ovat tyytyväisiä.
Kyllä Suomessa johtajia koulutetaan! Itse olen ollut ensin esimiehenä ja sitten keskiportaassa palvelujohtajana yhteensä yli 15 vuotta. Olen tänä aikana käynyt johtamiskoulutusta yli 120 op, mm. johtamisen koulutusohjelman YAMK:ssa. Nykyisin käyn koulutuksissa vähän vähemmän kuin 5 vuotta sitten. Minulla löytyy henkilöstöjohtamisesta opintoja yli 90 op. En todellakaan ole mikään harvinaisuus. Keskijohdoltakin odotetaan jo alalla kuin alalla riittävää johtamiskoulutusta ja -taitoa.
Mitä tuohon listaasi tulee, niin nuo keskittyvät kaikki henkilöstön kohtaamiseen ja kohteluun, eikä se valitettavasti mitenkään riitä. Kyllä jokaisen johtajan pitää osata myös budjetoida ja seurata henkilöstöresurssointia sekä hankintoja, ymmärtää, kuinka toiminnan kasvattaminen tai karsiminen vaikuttaa ja mitä seurauksia sillä on, kehittää ja johtaa kehittämistyötä yrityksessä, ymmärtää liiketoiminnan lainalaisuuksia (kysynnän ja tarjonnan laki) oltiinpa sitten yrityksessä tai lakisääteisissä tai yleishyödyllisissä palveluissa, johtaa markkinointiin ja imagoon liittyviä asioita, laatia itse ja hyväksyä muiden laatimia toimintaohjeita, osata viestiä sujuvasti ja olla mukana kehittämässä sekä sisäistä että ulkoista viestintää. Tässä vain osa vaadittavista osa-alueista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer Cafe Helsinki. Työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Palkat myöhässä ja kahvitauolla kuulee työntekijöiden supattelevan paskaa muista työtovereistaan.
Olen ollut Fazerilla töissä, ja voin vahvistaa ettei ole mikään Suomen paras työpaikka. Kaikessa on tärkeintä vain raha ja tuntuu että työntekijänä olet johdon silmissä vain ylimääräinen kuluerä vaikka olisit miten sitoutunut.
Arvelinkin, että homma menee näin. Kuuntelin taannoin kahden henkilön keskustelua ja jossain vaiheessa tajusin, että nehän puhuu Fazerista. Eipä vaikuttaneet työskentelyolosuhteet mitenkään mukavilta. Myöhemmin olikin mielenkiintoista kuunnella erään Fazerin johdon henkilön markkinointipuhetta Fazerin hyvyydestä ja arvoista. Ne arvot kun eivät oikein osuneet kuulemani kanssa yhteen.
Tämä harmittaa, koska pidän siitä keskustan isosta vanhasta Fazerista. Mutta joskus on työolot siellä mietityttäneet. Tarjoilijat ovat valtavan ystävällisiä, ripeitä, monet tosi kielitaitoisia, mutta en tunnista suurinta osaa - kiertävätkö työntekijät eri kahviloissa, vai onko vaihtuvuus suurta? Muuta havaittua:
- joka juhlapäivä aivan mahdoton jono ja tarjoilivat juoksevat - kyllähän se on arvattavissa, joten miksi pidetään vuorossa liian vähän henkilökuntaa?
- vessa aina sotkuinen, pöydissä paljon astioita - niukistellaanko jatkuvasti henkilöstökuluissa ja siivouksessa?
- tähän päälle vaihtelevat käytännöt esim. juuri blokkareilla (joku melkein vie kupin käsistä, joku antaa edellistenkin asiakkaiden lautaspinojen jäädä pöytään) - ei yhtenäisiä käytäntöjä, ja/tai paljon tuuraajia?
Toki kehnompiakin esimerkkejä on (esim. saituri-Esplanadin työolot epäilyttää...) mutta ison firman lippulaivalta odottaisi jotenkin enemmän. Eikös osassa tätä kahvilaa ollut pöytiintarjoilu vielä ei niin kauan sitten? Tiedä häntä luovuttiinko siitäkin ihan vain henkilöstön vähentämiseksi tms.
- asiakas
Eräs koulu Uudellamaalla. En ihmettele, ettei koulukiusaamista saada kuriin, kun opettajissakin on kiusaajia.
Kamalin työpaikkani on ollut sellainen, jossa esiintyy työpaikkakiusaamista eikä esimies siihen puutu. Näin hän antaa käytännössä "luvan" sen jatkumiseen.
Onneksi en ole enää nyt sellaisessa sairaassa työpaikassa.
Kylllä se varmaan on joku 600 annnosta pihalle muuutaman ihmisen kanssa työharjoittelijana 6 tunnnin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se varmaan on joku 600 annnosta pihalle muuutaman ihmisen kanssa työharjoittelijana 6 tunnnin sisään.
Tuoossa kun puhuttiin marinin kiroilusta niin tässä tapahtuuu se sama ilmiö etttä adrenaliiini alkaa turvata kehoa.
Kaikki päiväkodit, joissa olen työskennellyt.
Paskanjauhaminen ollut tärkeämpää, kuin lastenhoito ja kasvatus.
Kiusaaminen työpaikalla, se on ollut pahinta. Se tietty klikkiytyminen, mikä siihen liittyy, on todella vastenmielistä.
Puhelinhaastattelija. Erityisesti yksi tutkimus.
En voi paljastaa mistä tutkimuksesta on kyse, mutta sitä tehdään oikeasti lähes joka päivä vuoden ympäri, myös sunnuntaisin ja arkipyhinä. Joka päivä pitäisi saada sama määrä näitä haastatteluja tehtyä. Tämä vaikuttaa tietysti siihen, että myös lauantaina ja sunnuntaina pitäisi ottaa vuoroja, ja koska tutkimusta tehdään myös heinäkuussa, niin tietty porukka on oltava silloinkin töissä.
Yläikärajaa ei ole, vaan soitellaan myös yli 75-vuotiaille, ja tulee sanomista jos laittaa "liian monta" vanhusta kategoriaan "ei osaa vastata". (Eli on huonokuuloinen, ei ymmärrä kysymyksiä, alkaa selittää mitä sattuu jne.) Alaikäraja 12 v, johon pitää saada vanhemmilta lupa. Jotkut vanhemmat suuttuvat siitä että heidän teiniään halutaan haastatella. Ja tuon ikäisen haastatteleminen on luvan kanssakin todella vaikeaa, koska lapsi ei välttämättä osaa hahmottaa vastausvaihtoehtoja, ja saattaa olla liian hermostunut puhumaan vieraan aikuisen kanssa. Tai teini, varsinkin poika, saattaa heittää homman läskiksi ja sanoa ihan mitä sattuu.
Haastatteluun menee sen verran aikaa, miten vastaa. Jos on käyttänyt ko. palvelua niin sitten menee pitempään. Juurta jaksain kysellään, miten usein on käyttänyt, monta kertaa käydään sama juttu läpi vähän eri näkökulmasta. Haastatteluun menee keskimäärin 10-30 minuuttia. Illan aikana pitäisi saada 10 haastattelua, että saa edes jonkunlaisen palkan. Varsinkin vanhusten on vaikea vastata lyhyesti, vaan kaikkeen tulee esseevastaus ja pitäisi kohteliaasti saada hänet takaisin vastaamaan kysymyksiin. Keskeytetystä haastattelusta ei makseta mitään.
Jos ei ole saatu riittävästi haastatteluja klo 21 mennessä, jatketaan soittelua tarvittaessa klo 22 asti. Kyllä, klo 22. Vastaajien kohteliaisuus alkaa siinä kohtaa hiipua ja moni huutaa ihan raivona, että mitä te tähän aikaan soittelette. Monet vanhukset menevät nukkumaan jo klo 20, ja se yhdeksäänkin asti soitteleminen on vähän ikävää.
Onneksi en ole enää tuossa työssä.
Ja unohdin mainita, että tutkimukseen vastanneelle pitää tyrkyttää vielä toinen, paperinen tutkimuslomake, jonka täyttäminen kestää pitkän ajan. Tietty prosentti pitäisi saada näitäkin lähtemään. Ja jos vastaaja ei palauta lomaketta, heille soitetaan perään ja kysellään lomakkeesta. Tästä karhuamisesta haastattelija saa palkan vain niiden osalta, jotka lupaavat palauttaa lomakkeen, tai joille lähetetään uusi.
Pitkän paperilomakkeen tyrkyttäminen on oikeasti yhtä ikävää kuin puhelinmyynti, vaikka vastaajien kesken arvotaankin palkintoja ja tieto on meille tärkeää jne.
En ole ollut 10 vuoteen tuossa työssä, joten voi olla että asiat ovat muuttuneet tänä aikana. Mutta oli kyllä raskas ja kurja työ.
Vierailija kirjoitti:
Innolink Research Oy. Kuka tahansa täällä ollut allekirjoittaa tämän.
Kyllä, itse en ole ollut siellä töissä, mutta ystäväni on ja häneltä olen kuullut aika uskomattomia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Esperin palvelutalo kaikista kamalin.
Esperi on ollut tähänastisista paikoista järkyttävin.
Islammaista tulleiden pizzeriat: perseistä kourimista, seksuaalista häirintää, kopelointia, hyväksikäyttöä ja lentäviä taikinapalloja...
Yleensä firmat, jotka kehuvat olevansa kovinkin työntekijäystävällisiä, ovat pahimpia riistäjiä. Työpaikkakiusaamista muuten on sekin, että työtahti on liian kireä suhteessa resursseihin!