Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin paljon ärsyttää miehen 18-vuotias tytär

Vierailija
17.11.2010 |

joka on vonkumassa rahaa milloin mihinkin, matkaan,vaatteisiin,tupakkaan jne..Ja joka kerta hän väheksyy ja syyllistää isäänsä kun tämä kerran lähti niin vois sen korvata jotenkin. Ei tyyliin että isä kiltti tarvitsisin tätä ja tätä vaan kaikki vaaditaan. Äiti ei anna rahaa vaan sanoo että käänny isään puolelle, hän on vastuussa sinusta..No jos kyse olisi pienestä lapsesta niin asia olisi toinen mutta kun on aikuinen ihminen, niin mene töihin vkloppuisin, lomilla ja ansaitse jonkin verran käyttörahaa. Ex- vaimon asenne on että mies on edelleen vastuussa koko perheen elättämisestä ja vaatettamisesta. Koko avioero oli todella sotkuisa ja mies menetti paljon rahaa omaisuudenjaossa joten tässä eleillään kädestä suuuhun minun tuloillani. Mutta en valita vaan minua nyppii tuon pikkupimun asenne!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesit, että tämänkaltaista kohtelua tulet todennäköisesti jonakin päivänä saamaan miehen tyttäreltä. Eli hakeuduit ihan tieten tahtoen itse tilanteeseen. Mikä tarkoittaa sitä, ettet arvosta itseäsi, tunne että ansaitset parempaa kohtelua tai haluat rangaista itseäsi jostakin. Tai sitten ajattelit tämän suomalaistollukan olevan kärsimyksesi arvoinen? Oliko?

Vierailija
62/65 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias ei ole "sen verran aikuinen", vaan yksinkertaisesti aikuinen. Täysi-ikäinen. Hänestä ei ole kukaan vastuussa, muut kuin hän itse, ellei hän ole holhouksen alainen eli vajaavaltainen ja hänelle ollaan määrätty edunvalvoja. Ilmeisesti niin ei ole.

vaan esim. sosiaalitoimisto katsoo, että jos tuenhakija on alle 25 v, on hänen elatuksestaan vastuussa vanhemmat. Mä en saanut tuolla perusteella tukea sitä aikoinaan hakiessani.

asia hämää mua hirveästi. MONET ovat vedonneet asiaan tällä av-palstalla eli siitä että vanhemmat ovat elatusvelvollisia vaikka lapsi on 18v. Tietääkö kukaan mikä lakipykälä tai vastaava tämän todistaa? Joku puhui jopa että vanhemmilla on "velvollisuus" ostaa mopokin yli 18v lapselle juuri tämän "elatusvelvollisuuden" takia. Missä se raja menee? Mikä on se taho tai laki tai vastaava mistä asian voi tarkistaa? Itse en todellakaan ole olettanut että asunto, ruoka, opiskelut yms. tulee vanhemmilta sen jälkeen kun on tullut täysi-ikäiseksi. Jos lapsi on siinä iässä kamala känni-alkoholisti-narkkari joka on papereilla "opiskelija" niin minun täytyisi se lapsi elättää??

Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia hämää mua hirveästi. MONET ovat vedonneet asiaan tällä av-palstalla eli siitä että vanhemmat ovat elatusvelvollisia vaikka lapsi on 18v. Tietääkö kukaan mikä lakipykälä tai vastaava tämän todistaa? Joku puhui jopa että vanhemmilla on "velvollisuus" ostaa mopokin yli 18v lapselle juuri tämän "elatusvelvollisuuden" takia. Missä se raja menee? Mikä on se taho tai laki tai vastaava mistä asian voi tarkistaa? Itse en todellakaan ole olettanut että asunto, ruoka, opiskelut yms. tulee vanhemmilta sen jälkeen kun on tullut täysi-ikäiseksi. Jos lapsi on siinä iässä kamala känni-alkoholisti-narkkari joka on papereilla "opiskelija" niin minun täytyisi se lapsi elättää??

Tietääkö kukaan?

että sinun olisi ollut parempi pysyä lapsettomana. Tunnevammaisten vanhempien lapsista tulee todennäköisemmin känni- narkkareita kuin normaalien, mutta onneksi ne luuserijälkeläiset monesti päättävät itse päivänsä.

Vierailija
64/65 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun olisi ollut parempi pysyä lapsettomana. Tunnevammaisten vanhempien lapsista tulee todennäköisemmin känni- narkkareita kuin normaalien, mutta onneksi ne luuserijälkeläiset monesti päättävät itse päivänsä.

kommentista, ilmeisesti et ole koskaan joutunut elämään alkoholistin kanssa. Rakastan lapsiani mutta jossain kulkee raja. Ilmeisesti itse olisit valmis hyysäämään lapsiasi maailman tappiin asti vaikka olisvatkin mitä pedofiilejä, raiskaajia, diilereitä tai muita. Tällaistakin olen nähnyt ja ei ollut kaunista katsottavaa...

Siis pointina oli se että tuohon elatusvelvollisuuteen vedotaan täällä av-palstalla usein mutta mistään en meinaa löytää faktatietoa asiasta. Ihmiset väittävät niin erilaisia asioita että minua kiinnostaisi ottaa faktoista selvää mutta en niitä löydä.

Vierailija
65/65 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensigooglettamalla MLL:n sivuilla, varmaan helposti löytyisi joku lakipykäläkin jostain:

Vanhempien elatusvastuun laajuutta arvioitaessa otetaan huomioon myös lapsen kyky ja mahdollisuudet itse vastata elatuksestaan sekä seikat, joiden johdosta vanhemmille ei aiheudu lapsen elatuksesta kustannuksia tai ne ovat vähäiset.

Lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy lapsen täyttäessä 18 vuotta. Vanhemmat kuitenkin vastaavat lapsen koulutuksesta aiheutuvista kustannuksista myös sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt 18 vuotta, mikäli se harkitaan kohtuulliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi