Niin paljon ärsyttää miehen 18-vuotias tytär
joka on vonkumassa rahaa milloin mihinkin, matkaan,vaatteisiin,tupakkaan jne..Ja joka kerta hän väheksyy ja syyllistää isäänsä kun tämä kerran lähti niin vois sen korvata jotenkin. Ei tyyliin että isä kiltti tarvitsisin tätä ja tätä vaan kaikki vaaditaan. Äiti ei anna rahaa vaan sanoo että käänny isään puolelle, hän on vastuussa sinusta..No jos kyse olisi pienestä lapsesta niin asia olisi toinen mutta kun on aikuinen ihminen, niin mene töihin vkloppuisin, lomilla ja ansaitse jonkin verran käyttörahaa. Ex- vaimon asenne on että mies on edelleen vastuussa koko perheen elättämisestä ja vaatettamisesta. Koko avioero oli todella sotkuisa ja mies menetti paljon rahaa omaisuudenjaossa joten tässä eleillään kädestä suuuhun minun tuloillani. Mutta en valita vaan minua nyppii tuon pikkupimun asenne!
Kommentit (65)
Missä kohti lukee, että ap on rikkonut miehensä edellisen avioliiton? Eli ollut se toinen nainen jne?
Ap puhuu vähän ristiriitaisesti. Hän toivoo että tyttö kunnioittaisi isäänsä ja kohtelisi tätä hyvin, koska isä on kasvattanut tyttären rakkaudella.
Onko tyttö siis asunut isän vai äidin luona? Vai tarkoittaako ap että isä on ennen eroa osallistunut tyttärensä kasvatukseen "ihan kunnolla"?
Isä on siis kasvattanut tytön, ja tyttö käyttäytyy epäkunnioittavasti, töykeästi jne isäänsä kohtaan - kovin hyvin ei isä ole kasvatustyössään onnistunut. Vastuuta tytön käytöksestä on turha sysätä äidille, vaan vastuu on isän - kun ap kerran koko ajan korostaa että isä on lapsen kasvattanut ja lopputulos on tämmöinen.
Paitsi että ap vaadit käytöstapoja tytöltä, laita se miehesi myös vastuuseen omasta toiminnastaan. Miehesi on nyt avainasemassa siitä, jatkuuko kuvio näin vai ei.
on kyllä niin paljon opiskeltavaa että minusta on ihan sairasta pistää se vielä töihinkin, varsinkin tuollaiseen paskahommaan, viikonloppuisin. Tuskin olette hyvissä väleissä hänen muutettua pois kotoa.
Kun oli sitä mieltä, että hän haluaa omaa rahaa vähän enemmän kuin mitä saa meiltä kuukausirahaa. Koulun hoitaa kunnialla, ja olen sanonut, että jos alkaa koulu kärsiä, työnteko loppuu. Uskon että olemme erittäin hyvissä väleissä aina, kuten tähänkin saakka olemme olleet. Miksi emme olisi?
selvästikin on ollut toinen nainen, koska häntä on monesti siitä syytetty, eikä hän kommentoi asiaa mitenkään, vaikka kaikkea muuta kommentoi. Harvemmin eroja kuvaillaan sotkuiseksi jos niihin ei liity kolmansia osapuolia.
kyllä aika tyypilliseltä 18-vuotiaalta. Kyllä se siitä aikuiseksi kasvaa ja todennäköisesti haluaa alkaa tienaamaan omat rahansa.
selvästikin on ollut toinen nainen, koska häntä on monesti siitä syytetty, eikä hän kommentoi asiaa mitenkään, vaikka kaikkea muuta kommentoi. Harvemmin eroja kuvaillaan sotkuiseksi jos niihin ei liity kolmansia osapuolia.
Ja termi "josta häntä on syytetty" on hieno. Kohta varmaan ehdotetaan kivitystä. Huoh.
ap
nyt kerjää sympatiaa marttyyriksi heittäytymällä, sinun pitää vain myöntää osasyyllisyytesi nykyisiin ongelmiisi eli tytön käytökseen. Yhtä hyvin jos joku pahoinpitelee lastaan, voi sitten tämän täysi- ikäistyttyä vedota, että no kyllä aikuisen pitäisi ajatella järkevästi eikä muistella menneitä ja näin pyyhkiä täysin syyllisyytensä lapsen ongelmiin.
Ei se exä ole saanut yhtään enempää kun on kuulunut.
Äiti on todenäköisesti kasvattanut lapsen yksin kun isä on sun kanssa vehdannut.Ei pidä ottaa toisten jämiä jos ei kantti kestä.Ja vanhempien kuuluu elättää lapset niin kauan kun lapset elättää itse itsensä.Mistä niitä töitä saa 18 v jolla ei ole kokemusta??? Kasva sinä aikuiseksi ja ole aikuinen!!!
Ei olisi tullut enää mieleenkään pyytää rahaa vanhemmilta. Ja sitä ennenkin kävin töissä useamman vuoden koulun ohella ja rahoitin siten mm. matkustelua, vaatteita, herkkuja ym. Ja vanhempani ovat varakkaita. Kiitollisena otan, jos/kun jotain annetaan. Ei täysi-ikäisiä enää tarvitse elättää, eikä ainakaan maksaa röökejä ym.
Oletko ajatellut ap asiaa tällaiselta kannalta:
Tyttären mielestä olet rikkonut hänen perheensä ja olet vienyt isän häneltä ja äidiltä? Olet tullut tyttären ja isän väliin, olet vienyt isän häneltä?
Isä on antanut tämän tapahtua. Tytär hyväksyy, että isän elämän nainen nro 1 on vaimo, jos se vaimo on samalla myös oma biologinen äiti. Mutta jos se nainen on joku muu, se on lähinnä saatava siitä välistä pois.
Tämäntyyppinen ajatus on ihan mahdollinen, vaikka vanhemmat olisi ensin eronneet ja isä vasta eron jälkeen löytänyt uuden naisensa.
Tytär, etenkään jos on "isin tyttö" , ei hyväksy sitä uutta, joka tulee "väliin" vaikka nainen tulisi monta vuotta eron jälkeen.
Nyt sinä olet siihen tullut, isä on vaihtanut äidin ja tyttären isään. Tyttö on vihainen isälle. On joku toinen nainen, joka on isälle häntä tärkeämpi, jonka takia isä on niin tyhmä, että lähtee ja rikkoo.. "Isä saa maksaa tästä kaikesta". Ja isä maksaa - hyvityksenä - koska potee huonoa omaatuntoa ja rakastaa tytärtää ja tämä on enää ainoa kieno osoittaa se rakkaus.?
En tiedä, oletan vain näin.
Olen itse uusperheessä siten, että mies oli jo eronnut kun tavattiin. Miehen exä hermostui ihan täysin kun kuuli minun olemassaolosta. Tyttäret ovat kaiken aikaa toimineen kohtuullisen törkeästi minua kohtaan, eivät hyväksy jne, ja isä on täysin sokea tälle, antaa lastensa käyttäytyä kuten käyttäytyy.
tyttärien käytös kertoo, että he haluvat ja toivovat, että minua ei tässä olisikaan. Isän käytös kertoo, että hän tyttäriensä suhteen täysin sokea ja kyvytön suomalainen miehentollikka, joka ei pysty sanomaan lapsilleen "painavaa sanaa" vaan hyväksyy heidän käytöksensä.. mikä on kunnioitus minua kohtaan kun lapset saa kohtella kuin ilmansaastetta - enkä siis edes rikkonut tätä miehen ex-perhettä!
Ei olisi tullut enää mieleenkään pyytää rahaa vanhemmilta. Ja sitä ennenkin kävin töissä useamman vuoden koulun ohella ja rahoitin siten mm. matkustelua, vaatteita, herkkuja ym. Ja vanhempani ovat varakkaita. Kiitollisena otan, jos/kun jotain annetaan. Ei täysi-ikäisiä enää tarvitse elättää, eikä ainakaan maksaa röökejä ym.
mutta tässä ei pohjimmiltaan olekaan kyse siitä, pitääkö tuon ikäisen elättää itsensä vai ei. Jokainen normaali ihminen haluaa elättää itsensä, ap:n pitääkin miettiä nyt, että miksi tuo "pikkupimu" ei kykene olemaan normaali ihminen.
tytön vanhemmat koska kasvatus tapahtuu varhaisessa vaiheessa. Ja se oli avaukseni pääasia. Eli miten tyttö käyttäytyy.
On vaan huvittavaa miten ihmisillä on heti kamala tarve luisua sivuraiteille ja päästä kärkkäästi arvostelemaan tietämättä kokonaiskuvaa.
ap
18-vuotias ei ole "sen verran aikuinen", vaan yksinkertaisesti aikuinen. Täysi-ikäinen. Hänestä ei ole kukaan vastuussa, muut kuin hän itse, ellei hän ole holhouksen alainen eli vajaavaltainen ja hänelle ollaan määrätty edunvalvoja. Ilmeisesti niin ei ole.
jos he elävät suurinpiirtein sen nykyisen rahoilla.
Onko täällä katkerat naiset vain paikalla?18-vuotias on jo sen verran aikuinen, että pitäisi alkaa pikku hiljaa harjoittelemaan rahan käyttöä ja itsenäistymistä. Tottakai MOLEMMAT vanhemmat ovat vastuussa tytöstä vieläkin, mutta se itsenäistyminen olisi hyvä jo aloitella + rahan käyttö. Vai elätättekö te lapsenne kovinkin vanhoiksi ja hyysäätte?
Tsemppiä ap:lle.
tytön vanhemmat koska kasvatus tapahtuu varhaisessa vaiheessa. Ja se oli avaukseni pääasia. Eli miten tyttö käyttäytyy.
On vaan huvittavaa miten ihmisillä on heti kamala tarve luisua sivuraiteille ja päästä kärkkäästi arvostelemaan tietämättä kokonaiskuvaa.
ap
ole kasvatuksesta. Ethän sinä edes tiedä, millainen tyttö oli ennen kuin sinä sekaannuit kuvioihin. Minkäikäinen tyttö oli kun hänen vanhempansa erosivat, kuinka kauan teillä oli suhde ennen eroa, miten mies ilmoitti erosta ja miten pian muutitte yhteen sen jälkeen ja lisäännyitte? Kyllä nämä kaikki vaikuttaa tytön käytökseen. Ihmiset katsos voivat muuttua mieltä järkyttävien tapahtumien seurauksena käytökseltään vaikka olisi kasvatettu miten.
18-vuotias ei ole "sen verran aikuinen", vaan yksinkertaisesti aikuinen. Täysi-ikäinen. Hänestä ei ole kukaan vastuussa, muut kuin hän itse, ellei hän ole holhouksen alainen eli vajaavaltainen ja hänelle ollaan määrätty edunvalvoja. Ilmeisesti niin ei ole.
vaan esim. sosiaalitoimisto katsoo, että jos tuenhakija on alle 25 v, on hänen elatuksestaan vastuussa vanhemmat. Mä en saanut tuolla perusteella tukea sitä aikoinaan hakiessani.
Ongelma on täysin sinun itsesi aiheuttama. Neuvomisesi tässä tilanteessa on yhtä viisasta kuin alkaisi ohjeistaa päin seinää juossutta hurttaa: "päähän sattuu ja sattuminen johtuu siitä, että juoksit päin seinää". Ainoa mitä voi sanoa on että älä tee sitä uudestaan. Lempeämmin ilmaistuna jos haluat itsellesi hyvää ja hyvän elämän älä satuta muita (älä myöskään itseäsi), koska satutat sillä lopulta vain itseäsi.
•Uuden kumppanin löytyminen vanhemmalle aiheuttaa lapselle aina uuden tehtävän, on hyvä jos uusiin aikuisiin saa tutustua kaikessa rauhassa, koska lapsi tarvitsee aikaa merkitysten pohtimiselle
•Vanhemman uusi liitto voi olla lapselle merkki eteenpäin menemisestä ja tulevaisuudesta tai se voi aiheuttaa mustasukkaisuutta ja menettämisen pelkoa
•Sääntö-ja kasvatuskeskustelut saattavat aktivoitua –kuka saa kasvattaa kenen lapsia?
•Miten ratkaistaan puhuttelutilanteet –äiti, äitipuoli, isä, isäpuoli, uusisä, uusäiti jne.
•Miten ratkaistaan suvun kokoontumisiin ja juhliin liittyvät tilanteet?
•On hyvä jos aikuisilla on malttia pohtia asioiden selittämistä lapsen kannalta –miettiä miten reagoisi jos itse olisi lapsi
Ongelma on täysin sinun itsesi aiheuttama. Neuvomisesi tässä tilanteessa on yhtä viisasta kuin alkaisi ohjeistaa päin seinää juossutta hurttaa: "päähän sattuu ja sattuminen johtuu siitä, että juoksit päin seinää". Ainoa mitä voi sanoa on että älä tee sitä uudestaan. Lempeämmin ilmaistuna jos haluat itsellesi hyvää ja hyvän elämän älä satuta muita (älä myöskään itseäsi), koska satutat sillä lopulta vain itseäsi.
vaan esim. sosiaalitoimisto katsoo, että jos tuenhakija on alle 25 v, on hänen elatuksestaan vastuussa vanhemmat. Mä en saanut tuolla perusteella tukea sitä aikoinaan hakiessani.
jos todistaa, ettei vanhemmat ole koskaan antaneet yhtään rahaa, niin tukeakin saa, mutta jos sitä on joskus saanut niin ne katsoo, että pitäisi jatkossakin saada sinne kaksvitoseksi asti, vaikka on ollut täysi- ikäinen iät ja ajat.