Niin paljon ärsyttää miehen 18-vuotias tytär
joka on vonkumassa rahaa milloin mihinkin, matkaan,vaatteisiin,tupakkaan jne..Ja joka kerta hän väheksyy ja syyllistää isäänsä kun tämä kerran lähti niin vois sen korvata jotenkin. Ei tyyliin että isä kiltti tarvitsisin tätä ja tätä vaan kaikki vaaditaan. Äiti ei anna rahaa vaan sanoo että käänny isään puolelle, hän on vastuussa sinusta..No jos kyse olisi pienestä lapsesta niin asia olisi toinen mutta kun on aikuinen ihminen, niin mene töihin vkloppuisin, lomilla ja ansaitse jonkin verran käyttörahaa. Ex- vaimon asenne on että mies on edelleen vastuussa koko perheen elättämisestä ja vaatettamisesta. Koko avioero oli todella sotkuisa ja mies menetti paljon rahaa omaisuudenjaossa joten tässä eleillään kädestä suuuhun minun tuloillani. Mutta en valita vaan minua nyppii tuon pikkupimun asenne!
Kommentit (65)
ihmiset myös haluavat tienata itse rahansa, mutta voi olla, että tyttö on eron vuoksi niin ahdistunut/ vihainen, ettei hän muutoinkaan toimi täysin normaalisti. Kyllä se ero on vaan kova juttu aikuisellekin (ja tyttö vissiin ollut eron aikana alaikäinen) lapselle. Varsinkin jos äiti on erosta tosi katkera niin tuskin heillä on kotona kivat tunnelmat, mikä taas vaikuttaa tytön mielialaan ja vihaisuuteen.
että tytön äiti on miehen eksä ja ap kostaa sen sitten tytölle, että miehensä mulkku on käynyt aikaisemmin vähän muuallakin.
siitäpä saisi iloa kaikki: tyttö rahaa ja isä itsenäistyisi helmoistasi.
Lienee aika selvää, että osituksessa menettää jotain, kun kaikkea ei voi saada itselleen...
Mä en tajua näitä uusperheen uusia onneja, jotka eivät hyväksy puolisonsa lapsia.
Onko kenties teidän omat miehet lähteneet lätkimään (tekstien perusteella en ihmettele hetkeäkään miksi) vai miksi te ootte noin katkeria?
Normaalit vanhemmat (eronneet tai eivät) kasvattavat lapsensa niin, että tämä tajuaa ettei raha kasva puussa ja jokainen joka haluaa itseään kohdeltavan aikuisena myös ansaitsee elantonsa kuten aikuinen eikä käy toisten kukkarolla!
Ymmärrän kyllä ap:ta täysin koska toinen tytön vanhemmista on katkera ja käyttää lastaan osoittaakseen katkeruuttaan ja toinen niin tossukka ettei saa lastaan kuriin aikuisenakaan. On aika hanurista taatusti seurata tollasta peliä varsinkin kun se vaikuttaa omaankin elämään.
tietysti olisi tytöllekin parempi, että hän saisi itse tienattua ainakin osan rahoistaan, mutta ennen kuin vain posmottaa, että nyt meet töihin (mitä tytön isä ei taatusti edes tee), niin pitäisi miettiä, miksi tyttö ei halua toimia kuten normaalit ikäisensä. Kyllä se syy on ap:ssakin. Kyllä mäkin olisin murtunut, jos vanhempani olisi eronneet kun olin teini- ikäinen, luultavasti se on paljon pahempi juttu kuin jos vanhemmat eroaa lapsen ollessa parivuotias. Ja jos ero on vielä johtunut toisesta naisesta eli ap:sta ja toinen osapuoli eli tytön äiti masentuu ja katkeroituu. Onhan se ällöttävää, että isä lähteekin jonkun naikkosen matkaan ja on tod näk vehdannut sen kanssa naimisissa ollessaankin.
Kuitenkin äiti varmaan makselee lapsen kuluja siinä kuin ennenkin, mutta isälle ei sitten kuuluisi enää ne maksut vai? Jos lapsi nyt ei sitten ole töissä, ja niin ei nyt tosiaan kaikki 18v koulussa olevat ole, ei sitä rahaa nyt vaan mistään noinvaan tule. Kyllä se isälle kuuluu ne maksut siinä kuin äidillekkin, vaikkei niitä tuloja olisi olemassakaan. Ei sitä vaan voi sanoa sopimusta irti ja lakata olemasta isä. Elämä on. Erota voi, mutta isänä säilyy lopun ikäänsä.
niin isä oli pääelättäjä koko heidän yhteisen taipaleen aikana. Vaimo ei maksanut yhtään mitään kun ei käynyt töissä.
ap
täysillä. Olen opettanut lapsilleni, että tässä maailmassa rahaa saa työtä tekemällä, pienempänä kotitöitä tekemällä saa viikkorahaa ja isompana mennään ihan oikeita töitä tekemään ja palkkaa tienaamaan. Siksipä 16-vuotias lukiolainen käy viikonloppuisin siivoomassa, ettei tarvi vanhemmilta ruinata rahaa solkenaan.
18-vuotias on jo täysi-ikäinen ja vastuussa itse omasta elatuksestaaan, en olisi ikinä kehdannut enää niin vanhana mankua vanhemmiltani rahaa. Jos (ja kun) he sitä minulle hyvää hyvyttään antoivat, olin tietysti kiitollinen, mutta ei olisi tullut mieleenikään vaatia heiltä mitään. 18-vuotiaana menin töihin ja maksoin vanhemmille vuokraakin jonkun verran (ihan vapaaehtoisesti) siitä, että sain asua heidän luonaan ja sain vielä ruoankin.
on kyllä niin paljon opiskeltavaa että minusta on ihan sairasta pistää se vielä töihinkin, varsinkin tuollaiseen paskahommaan, viikonloppuisin. Tuskin olette hyvissä väleissä hänen muutettua pois kotoa.
Onko kenties teidän omat miehet lähteneet lätkimään (tekstien perusteella en ihmettele hetkeäkään miksi) vai miksi te ootte noin katkeria? Normaalit vanhemmat (eronneet tai eivät) kasvattavat lapsensa niin, että tämä tajuaa ettei raha kasva puussa ja jokainen joka haluaa itseään kohdeltavan aikuisena myös ansaitsee elantonsa kuten aikuinen eikä käy toisten kukkarolla! Ymmärrän kyllä ap:ta täysin koska toinen tytön vanhemmista on katkera ja käyttää lastaan osoittaakseen katkeruuttaan ja toinen niin tossukka ettei saa lastaan kuriin aikuisenakaan. On aika hanurista taatusti seurata tollasta peliä varsinkin kun se vaikuttaa omaankin elämään.
Miksi ei ole isä ollut tyttärensä elämässä opastamassa työntekoon? Vai olisiko niin, että ap on vienyt isän aikaa niin paljon, että lapsi jäi kasvattamatta.
Lienee aika selvää, että osituksessa menettää jotain, kun kaikkea ei voi saada itselleen... Mä en tajua näitä uusperheen uusia onneja, jotka eivät hyväksy puolisonsa lapsia.
Kuka ei hyväksy? Haluan että tyttö kättäytyisi kunnioittavasti isäänsä kohtaan. Hän on tytön kasvattanut ja on ollut aina rakastava isä.
ap
En ymmärrä isää, joka laittaa petikumppaninsa oman lapsen edelle.
esimerkki tyttärelle jos se ei ole töissä ja tienaa tarpeeksi nytkään. Miten se tyttö nyt osaisi löytää hommia kun ei ole isänsäkään?
Kuka ei hyväksy? Haluan että tyttö kättäytyisi kunnioittavasti isäänsä kohtaan. Hän on tytön kasvattanut ja on ollut aina rakastava isä.
ap
äidin pettäminen ja jättäminen ei ole rakastavan isän teko. Vanhempien suhde vaikuttaa todella paljon lapsiin ja lapsella on samat tunteet tässä tilanteessa kuin äidilläänkin.
ihme vastauksia ap on saanut :O ei voi kuin ihmetellä...
Olen kanssasi täysin samaa mieltä!!
joka ei koko ikänsä tehnyt töitä vaan odotti että isä kantaa kaiken valmiina pöytään..hmmm
selvitköön hemmotellun kakaransa kanssa yksin!
Miksi rahoitat moista touhua?
joka ei koko ikänsä tehnyt töitä vaan odotti että isä kantaa kaiken valmiina pöytään..hmmm
silti poista isän vastuuta. Jos haluaa erota, niin sen voi tehdä ilman pettämistä ja sotkuakin, ja erota voi myös vaikka ei olisi vielä löytänyt uutta reikää.
selvitköön hemmotellun kakaransa kanssa yksin!
Miksi rahoitat moista touhua?
tuskin ap nyt jättää miestä jonka on kovalla vaivalla saanut iskettyä ja jolle on heti pari lastakin pyöräyttänyt. Ja ap ei varmaan arvannut, että mies menettää niin paljon ilmeisen suurta omaisuuttaan erossa.
Kuitenkin äiti varmaan makselee lapsen kuluja siinä kuin ennenkin, mutta isälle ei sitten kuuluisi enää ne maksut vai? Jos lapsi nyt ei sitten ole töissä, ja niin ei nyt tosiaan kaikki 18v koulussa olevat ole, ei sitä rahaa nyt vaan mistään noinvaan tule.
Kyllä se isälle kuuluu ne maksut siinä kuin äidillekkin, vaikkei niitä tuloja olisi olemassakaan. Ei sitä vaan voi sanoa sopimusta irti ja lakata olemasta isä. Elämä on. Erota voi, mutta isänä säilyy lopun ikäänsä.