Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te sanotte jos naapurinlapsi sanoo teillä ollessaan:

Vierailija
09.11.2010 |

juuri kun katat pöytää että omat lapsesi saavat sapuskaa, naapurinlapsi on teillä leikkimässä ja hän kysyy: "Saanko minäkin syödä?"

Mitä sanot?

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla meille kylään. Olemme karjalainen perhe, jossa pistetään kystä kyllä heti kun ovikello pirahtaa. En halua perheeseemme kylään ihmisiä, jotka nipottaa parista voikkarista.

Meillä on myös neljä lasta, joilla kaikilla vieraita. Meillä ruokitaan kaikki ja jos jollain on jotain hifistely sääntöjä, pysykööt jaloista.

Minä tykkään lämminhenkisestä jakamisesta ja ilosta!

Vierailija
82/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu peruskäytöstapoihin (niihin hyviin sellasiin)

Esim. meillä on usein 6 - 9 lasten kaveria kerrallaan. Leikkivät rauhassa, joten se ei sinänsä haittaa. Enkä taatusti kata lähes kymmenelle vieraalle lapselle monta kertaa viikossa, vaikka käytöstapoihini tyytyväinen olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois, vaan siltä silmäterältä, joka jää ilman kyläkutsuja nipon äidin takia.

Vierailija
84/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämän ohjeen ilomantsilaisessa koulussa saanut. Vähän kevyempi kuin ylempänä oleva ohje, mutta silti herkkua.

1 litra keitettyä perunaa muussattuna

1 muna

1 dl vehnäjauhoja

1 tl suolaa

Täyte:

0,5 litraa vettä

1,5 dl riisiä

0,5 tl suolaa

Paistetaan 300:ssa asteessa ja voidellaan voisulalla.

Vierailija
85/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KÄY SILLÄ RUOKA ON NIIN KALLISTA NYKYPÄIVÄNÄ ETTÄ HYVÄ JOS SITÄ RIITTÄÄ OMILLE LAPSILLE!!!

Niinpä, ruokahan on aina niin pirun kallista, mutta esim. ulkomaanmatkat eivät ole ikinä liian kalliita!!!

Vierailija
86/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on ruokana joka päivä???

Itse olen tämän ohjeen ilomantsilaisessa koulussa saanut. Vähän kevyempi kuin ylempänä oleva ohje, mutta silti herkkua.

1 litra keitettyä perunaa muussattuna

1 muna

1 dl vehnäjauhoja

1 tl suolaa

Täyte:

0,5 litraa vettä

1,5 dl riisiä

0,5 tl suolaa

Paistetaan 300:ssa asteessa ja voidellaan voisulalla.

Vierailija
87/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän etukäteen lapsivieraista, kuten alle kouluikäisten lasteni kavereista, varaan ruokaa siten, että riittää niin omille kuin vieraillekin.

Jos kyseessä kouluikäisen tyttären kaverit, jotka tulevat ja menevät ilman etukäteisilmoitusta minulle, ruokitaan, jos ruokaa on tarpeeksi. Yleensä on, mutta esim. viime viikolla kävi niin, että keitin lapsille perunat, itse olin ilman, koska perunoita oli 3, ja lapsia itsellä kolme, ja lisäksi oli pinaattilettuja jämäpaketista.

Ja jääkaappi oli siis tyhjä, koska ajattelin, että käyn vasta seuraavana päivänä kaupassa, koska takana oli pitkä päivä töissä ja yliopistolla, ja veto oli aivan pois. Ajattelin, että noilla mennään yksi ilta. Leipää myös oli juuri sen verran, että aamuksi riitti juuri ja juuri, paha oli sitäkään tarjota.

Silloin oli pakko sanoa, että anteeksi, nyt ei kyllä ole tarjota mitään, tai saihan tuo porkkanan, samoin kuin omat lapset tuoreeksi vihannesosastoksi tuohon lautasen viereen...

Tämä vain tuohon, että ainahan sitä jotain kaapista löytyy, aina ei löydy... Kyllä meiltäkin sitten seuraavana päivänä juu löytyi, mutta on nuo säilytystilat ja jääkaappi tässä asunnossa sen verran pieniä, että ihan hirveitä hätävaroja ei keittiön kaappeihin pääse kerääntymään.

Vierailija
88/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vain, että jos lapseni tulee teille kylään ja teillä on ruokarahat vähissä...

Meillä on kyllä ihan varaa antaa kaikille lapsille hyvää, terveellistä kotiruokaa. Jopa niille, jotka eivät ole kotoväkeä.

Mä pidän vastavuoroisuudesta, joten jos syötän hernekeitot teidän kullannupuille, oletan, että leivotte sitten vaikka ne vatruskat omalleni.

Vierailija
89/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 dl neljänviljanhiutaleita

3 dl sämpyläjauhoja

1 kpl kuivahiivapussia

1 tl suolaa

2 tl sokeria

4 dl vettä

2 dl vehnäjauhoja

1/2 dl juoksevaa margariinia (rasvaa 80 %)

Vierailija
90/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on nälkä ja saa olla tarpeeksi pitkään että ehtii syömään.

Vierailija
91/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minä kutsun kaikki syömään jotka ovat meillä ruoka-aikaan.

Niin toimivat myös lasteni kavereiden vanhemmat.

Vierailija
92/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan ja lapset kotiin tullessaan sanoi "mä söin jo". Sitten tuli parku, kun kotona olisikin ollut lempiruokaa. Kaikki ruuat ei seuraavana päivänä ole enää niin hyviä kuin tekopäivänä.

Oman pihan kaverit söivät myös kotonaan ellei muuta oltu sovittu. Välipalat tms. oli sitten erikseen, niitä sai ottaa ja annettiin jos joku halusi.

Teini-iässä nuoret osasi jo itse kertoa, odotettiinko kotiin syömään vai oliko ok syödä kylässä. Aika monta kertaa meillä ruokavieraita olikin.

Ennen kuin piheydestä kukaan syyttää, niin yksi naapurin kavereista oli monesti meidän mukana elokuvissa, mökillä (parina vuotena vuokrattiin) tai kotimaan reissulla. Silloin me maksettiin kaikki kulut. Ja kaikilla oli mukavaa :)

Vierailija
93/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 dl neljänviljanhiutaleita

3 dl sämpyläjauhoja

1 kpl kuivahiivapussia

1 tl suolaa

2 tl sokeria

4 dl vettä

2 dl vehnäjauhoja

1/2 dl juoksevaa margariinia (rasvaa 80 %)

Ja vaikka olisi ollutkin, niin tämä 3 lapsen yh ei todellakaan ala sämpylöitä vääntämään kahdentoista tunnin työ/opiskelupvän jälkeen, varsinkin, kun tiesi, että tenttikirjat vielä odottivat lasten mentyö nukkumaan.

Ja varsinkin, kun tuo tytön kaveri asui tuossa viereisessä talossa 20 metrin päässä, jossa varmasti olisi ollut ruokaa tarjolla...

Vierailija
94/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, sen takia, että a) voi olla allergioita joista toinen perhe ei tietoinen

b) lapsella voi olla harrastus kohta edessä (liikuntaa) c) olen itse tehnyt jo ruoan d) lapsella joku erityisruokavalio. Ja kyllä, lapsi ei tietenkään syö ilman lupaa kylässä, aina pitää soittaa ja kysyä lupa. Olen olettanut, että kaikki tekee niin automaattisesti? En itsekään ilman lupaa tarjoa kenellekään ruokaa, tietenkään. Kyllä vanhemmalla on oikeus -ja velvollisuus- tietää mitä oma lapsi tekee. Älkää siis antako vieraille lapsile ruokaa ilman vanhempien lupaa.

niin tottakai sinä olet hänelle ohjeistanut, ettei ilman lupaa saa syödä. ei se ole kyläilyperheen tehtävä kysellä.

Vierailija
95/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaiseksi, en myöskään ota ketään kylään ja sämpyläainekset meiltä löytyy aina, juuri siksi että koti on myös lapsen koti ja hänellä on oikeus kestitä siellä vieraita luvan saadessaan.

Vierailija
96/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää siis antako vieraille lapsile ruokaa ilman vanhempien lupaa.

kirjoitti joku!

Aion antaa kaikille ruokaa, ja toivon, että lapsesi ei tule meille kylään ellei osaa itse sanoa, että äitini ei anna minun syödä kylässä. Muussa tapauksessa pidä se kotona tai tatuoi se sen otsaan. En ole moisesta kuullutkaan (ennen tätä keskustelua) joten en ymmärtäisi olla antamatta.

Vierailija
97/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kotiisi tai äitisi suuttuu jos syöt.

Vierailija
98/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaiseksi, en myöskään ota ketään kylään ja sämpyläainekset meiltä löytyy aina, juuri siksi että koti on myös lapsen koti ja hänellä on oikeus kestitä siellä vieraita luvan saadessaan.

Katsos, minulla ei ole tarvetta olla niin täydellinen pullantuoksuinen äiti, että minulla olisi aina sämpylainekset kaapissa, ylipäänsä en ymmärrä, miksi minun täytyisi edes osata leipoa, koska minulla on kyllä ihan varaa ostaa sitä toistenkin leipomaa leipää...

Ja en todellakaan ala kieltää naapurin lasta tulemasta leikkimään lapseni kanssa, vaikka väsynyt olisinkin, ovat nääsen sen verran isoja jo, että eivät tarvitse äitiä leikkittämiseen.

Jaa käsitääkseni laitoin, että yleensä meillä ruokaa tarjotaan lasten kavereillekin, joskus vain yksinkertaisesti ei ole , mitä tarjota.

Mutta tämä mutsi nyt menee sitä tuhkaa sirottelemaan päällensä, ja samalla kiillottaa sinun pyhimyksenrinkulaasi.

Ja kerro ihmeessä, miten vielä voisin tulla paremmaksi äidiksi, niin pääsen täältä ojasta nousemaan, en koskaan sinun tasollesi, mutta jos edes kymmenesosaan siitä.

Vierailija
99/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän selvänä, että meillä syö myös vierailemassa olevat lapset ja aikuiset. Toki, toki.

Vierailija
100/147 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli molempien lasten kaverit joka ikinen pvä syömässä.Välillä tosiaan ok ja jos ruoka riittää ensin omille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän