Kauanko herneitä vedessä pidetään ja mikä lämpötila kauan niitä keitetään
Mitä sinne laitetaan olen tumpelo ruokaa keittämään keittoja sekä muuta ruokaa jos niksejä on niin jos laittaisitte laitan jotain 300 rammaa niitä
Kommentit (14)
Hernekeiton resepti löytyy sen hernepussin kyljestä.
Ao, opettele Suomen kielen oikeinkirjoitusta.
Keittämisen lämpötila on aina tasan 100 astetta. 99,9 ei kiehu ja 100,1 haihtuu taivaalle. Paine tietysti vaikuttaa, mutta oletan että keität kuitenkin talon keittiössä.
Herneet voi esihauduttaa nenässä, kaksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Herneet voi esihauduttaa nenässä, kaksi kerrallaan.
Mutta se keitto oli tarkoitettu syötäväksi vaan Nenäpäivänä. Nenäpäiväjuttu taisi jo loppua, joten jatkossa ei enään.
Laita 1 pussi eli 500g herneitä yöksi KYLMÄÄN veteen likoamaan. Kaada aamulla liotusvesi pois ja laita uudestaan raikasta vettä kattilaan. Keitä hiljalleen välillä sekoittaen. Lisää suolaa, palvia tai jauhelihaa, porkkanaa ja sipulia silputtuna. Hernekeittoa voi hyvin myös pakastaa.
Minä katsoin pussin kyljestä. Kaveri ol laittaut hakusanan tästä ja saanut 1000 ohjetta. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Laita 1 pussi eli 500g herneitä yöksi KYLMÄÄN veteen likoamaan. Kaada aamulla liotusvesi pois ja laita uudestaan raikasta vettä kattilaan. Keitä hiljalleen välillä sekoittaen. Lisää suolaa, palvia tai jauhelihaa, porkkanaa ja sipulia silputtuna. Hernekeittoa voi hyvin myös pakastaa.
Kiitos ohjeesta. Tämän mukaan valmistan🌻
Yön yli liuotetaan ja keitetään 3 tuntia ykkösellä.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeiton resepti löytyy sen hernepussin kyljestä.
Kun aloitus on tuon tasoinen niin tuskin osaa lukea!
Vierailija kirjoitti:
Miksi liotusvesi pitää kaataa pois?
Itse en tee niin koskaan. 500grammaa herneitä ja 2,2litraa vettä. Liotusvesi lasketaan tähän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ohjeesta. Tämän mukaan valmistan🌻
Itse olen noin 4 tuntia keitellyt samalla ohjeella ja sekoitellut välillä, hyvää tulee.
Ota se Jalostaja hernekeittopurkki ja selviydy sillä, jos tuollaisia pitää kysellä.