Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te sanotte jos naapurinlapsi sanoo teillä ollessaan:

Vierailija
09.11.2010 |

juuri kun katat pöytää että omat lapsesi saavat sapuskaa, naapurinlapsi on teillä leikkimässä ja hän kysyy: "Saanko minäkin syödä?"

Mitä sanot?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraanvaraisuus viittaa siihen että ottaa vastaan vieraita ja on heitä kohtaan ystävällinen, avulias ja vastaanottavainen.

Vieraanvaraisuuteen kuuluu tervehtiminen, kestitseminen ja yösijan antaminen tarvittaessa. Eri maissa on erilainen vieraskulttuuri.

Ja ilmeisesti köyhissä ja sivistymättömissä perheissä...

Vierailija
142/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nimi on välittäminen, rakkaus ja avoimuus. Se tekee elämästä elämisen arvoista, että on valmis suhtautumaan avoimesti myös muihin ihmisiin, kuin omaan perheeseen.

ruoka ei ole välittämistä, ei tarvitse antaa ruokaa näyttääkseen että välittää :). Joillekin tuntuu vaan tuo ruoka olevan niin iso juttu, että se on se ainoa tapa näyttää että välittää. Ei se tee sinusta hyvää ihmistä, että tarjoat jollekin ruokaa, ymmärrätkö? Itse ajattelet niin, mutta moni muu ei ajattele niin. He ajattelevat, että tuppaudut heidän elämäänsä tarjoamalla ruokaa ilman lupaa. Perheellä voi olla muita suunnitelmia sille päivälle, ovat ehkä varanneet pöydän jonnekin ravintolaan tms, et sinä voi tehdä sitä päätöstä, että ruokit vieraan lapsen ilman vanhempien lupaa. Et vaan voi, sulla ei ole siihen valtuuksia. Se on vanhempien asia päättää mitä ja milloin- ja kenen kanssa!- lapsi syö, ei naapureiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ala niiden syömistä rajoittamaan.

Jos ei halua lapsen syövän, vanhempi osannee ilmoittaa siitä, lapsi sanoa itse, että ei kiitos, äiti kielsi tai sitten ne räkänokat pidetään kotona, jos kerran ei saa syödä.

Mä en ole ikinä tajunnutkaan, että jos joku lähettää meille lapsensa leikkimään, mun pitää tiedustella vanhemmilta, että saako se nyt ottaa spaghettia vai ei!

Tästä keskustelusta suivaantuneena, lopetan kutsumasta nipojen vanhempien lapsia kotiini.

Vierailija
144/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista hyvinvointia luovat yhteiset ruokahetket, ruokaperinteiden siirtäminen, juhlatilaisuudet ja vieraanvaraisuus.

Vierailija
145/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista hyvinvointia luovat yhteiset ruokahetket, ruokaperinteiden siirtäminen, juhlatilaisuudet ja vieraanvaraisuus.

Vieraanvaraisuus on aivan eri juttu kuin se, että ruokitaan päivittäin joku naapurinlapsista ilman lupaa. Tässä on mennyt nyt puurot ja vellit joillakin sekaisin.

Vierailija
146/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkia VAIN oma perhe? Vieraanvaraisuus tarkoittaa sitä, että kun ovikello soi - keitetään aikuisille kaffet ja lapsille kaadetaan mehut. Meiltähän ei tyhjin vatsoin lähdetä. Jos naapurin äidillä on jotain sitä vastaan, että meillä syötetään, pitäkööt räkänokkansa omissa helmoissaan.

Vierailija
147/147 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan lapsellekin.

Yh-na ja yhden lapsen äitinä aikaisemmin minulla ei vain ollut kerrallaan kuin oman lapsen tarpeet.

Itse söin leipää. Joten minulla ei yksinkertaisesti antaa, enkä katsonut tarpeelliseksi käydä kaupassa ja laitta ylimääräistä safkaa vähistä rahoistani.

Nyt uusiperhekuvioissa onkin sitten toinen juttu. Ruokaa on yleensä niin, että siitä riittää ylimääräisellekin suulle. Mutta harvemmin kundin (16) kaverit täällä ruoka-aikaan pyörivät. Ja taaperolla ei ole vielä frendejä notkuvassa kyökissäni ( :

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi