Miten musta tuntuu, että pienikokoiset naiset pitävän itseään parempina?
Monet alle 165cm naiset usein selittävät, että "Mä olen tällainen pikkuinen" tai "taskuvenus" jne. ja jotenkin korostavat sitä pienuuttaan, niin kuin se olisi parempi asia kuin olla pitkä. Joskus jopa tuntuu, että he pitävät itseään parempina ja naisellisempina kuin pidempiä naisia...
T. 176cm ;)
Kommentit (165)
on kun mun kirjoittama. Onneks on muitakin nuoren näkösiä.
Miehen sukulaisille tai siis lähinnä sisaruksille olen varsinkin kuin mikäkin sirkusotus. Pituutta mulla on 170 cm ja he ovat 149-152cm. Muutaman kerran olen laittanut korkkarit ihan tahallani jalkaan, niin saavat taas kauhistella. Mies on 181 cm onneksi :)
Sekin on hauskaa, että yksi siskoista luuli minun painavan 92kg, koska olen "niiin valtavan piiiitkä" vaikka oikeasti painan 57kg :D Muuten ihan mukavaa porukkaa, mutta käsittämätön suhtautuminen pituuteeni...
Siinä on varmaan se ongelma, että kauneuskilpailuihin ja catwalkeille ei ole asiaa lyhyellä varrella. Se tuntuu sitten pahalta, ikään kuin olisi vähemmän kaunis pituutensa takia, teki muuten mitä tahansa. Moni unohtaa, että ei niille estradeille ole pitkälläkään asiaa, jos ei ole laiha ja siro. Vaatekoko on 34/36.
Eiköhän niitä kauneuskilpailuihin haluavia ole aaaika vähän ylipäätään...
Pointti on siinä, että kauneuskilpailut ja mallimaailma määrittää naisihanteen. Se ihanne on pitkä. Se ihanne on myös laiha. Siksi a) lyhyet ja b) pulleat ovat hyökkääviä. Oliko noin vaikea tajuta?
Pituutta multa löytyy 150 cm (ikää 22). Ja toki itsekin totean usein olevani "tällainen mini" tai "pikkuinen" tai pienikokoinen.... Kaverini kun ovat monet sellasia yli 170 cm pitkiä. Miten mun sitten pitäis itseäni kuvaailla?:D Täytyiskö olla sillai että "nojoo mä nyt oon tällanen kääpiö vaan..." HÄ? en nyt oikeen tajunnu tota. Pitkät naiset on niitä jotka sillä pituudellaan egoilee, se on mun mielipide:DD
Mutta ei siinä, mä kyllä viihdyn tällasena taskuvenuksena kuten itse asian ilmaisit xD
Enpä ole minäkään koskaan halunnut olla pidempi. En kyllä mielestäni mitenkään erityisesti lyhyyttäni korosta, korkeat korot käytössä jne. Ja on mulla paljon pitkiäkin naistuttavia, eivätkä hekään mitenkään ylemmyydentuntoisilta korkeuksissaan vaikuta. :D Minä vain tykkään olla tämmöinen ja sillä selvä.
itse olen 172 cm ja olen aina halunnut olla vielä muutaman sentin pidempi, joku 176 cm olisi ihanne.
Siinä on varmaan se ongelma, että kauneuskilpailuihin ja catwalkeille ei ole asiaa lyhyellä varrella. Se tuntuu sitten pahalta, ikään kuin olisi vähemmän kaunis pituutensa takia, teki muuten mitä tahansa. Moni unohtaa, että ei niille estradeille ole pitkälläkään asiaa, jos ei ole laiha ja siro. Vaatekoko on 34/36.
Pointti on siinä, että kauneuskilpailut ja mallimaailma määrittää naisihanteen. Se ihanne on pitkä. Se ihanne on myös laiha. Siksi a) lyhyet ja b) pulleat ovat hyökkääviä. Oliko noin vaikea tajuta?
katsonut miltä ne mallit yleensä näyttävät? Eivät ne kasvoiltaan mitään kaunottaria ole. Harva pitkäkään sitä paitsi on riittävän siro tai hoikka sinne catwalkille. Ja joo, on vaikea tajuta, koska mä en osaa mieltää 175-senttistä naista kovin kauniiksi tai naiselliseksi vaikka se kuinka olisi mallimaailman ihanne.
Oon itse 162cm pitkä. Oon ihan tyytyväinen pituuteeni, mut kyllä ärsyttää kun ei yletä joka paikkaan. Saan myös kuulla kommentteja tyyliin kääpiö ja menninkäinen. Toisaalta koska olen sirorakenteinen toiset kommentoi keijukaiseksi. Olen huomannut että suojeluvietti herää monissa ihmisissä, kun on lyhyt, vaikka en kovin lyhyt olekaan.
Minun mielestäni pitkät ja sirot naiset ovat upeita ja naisellisia! :) kateeksi käy kun se +5kg ei näy pidemmällä missään, mutta meikällä paistaa heti.
Oon 158cm ja todellakin toivoisin, että olisin edes vähän pidempi. Olen myös saanut isot tissit ja leveän lättänän perän, vaikkei painoa ole kun 56kg niin näytän pyöreältä.
Mua kyllä ennemminkin on kiusannut kommentit:"heh, yletytkö?" "nouse seisoin niin yletyt". Ikinä en oo lyhyyttäni erityisemmin tuonu julki ja ärsyttää noi "taskuraketti" tms nimitykset.
En usko, että on pituudesta kiinni, vaan lähinnä ihmisestä. Mulla ei muutenkaan oo tarvetta korostaa naisellisuuttani.
Mä oon 160 ja hoikkakin. Enkä ikinä selittele pienuuttani. Pääasia et on tyytyväinen itteesä . Jokainen on omanlaisesa. Se paremmuus tulee ihan muualta. Enkä kyl oo ikin hulmannu tai kuullu kenenkää selittelevänkään mitään.
Olen 165 cm ja jo tämän pituisena saa joskus kurotella ylähyllyille, etenkin jos tavoiteltava esine on hyllyn perällä. Siksi en haluaisikaan olla yhtään lyhyempi. Oma pituuteni on ok, mutta kyllä 170 cm (ei todellakaan ole mikään miesmäinen jättiläinen) nainen yleensä näyttää paremmalta kuin 150 cm.
"SE ihanne on pitkä. Se ihanne on myös laiha."
Eikä ole! Oma ihanne ainakin on nainen, josta saa kiinni, eikä luut törrötä.
"Siksi a) lyhyet ja b) pulleat ovat hyökkääviä. Oliko noin vaikea tajuta?"
Kyllä oli. Täytyy myöntää, et oma pää kääntyy, kun jossain nään sen 175+ kaunottaren, kun niitä on niin harvassa. Mutta olenkin tämmöinen hongankolistaja ja luulen sen olevan enemmän vaihtelun tuomaa huomiota. Aikoinaan olin epätoivoisesti ihastunut 155 senttiseen tyttöön... joka kyllä taisi olla jo hivenen liian tumppi meikäläiselle :) Toivoin silloin lähinnä olevani 10 cm lyhyempi.
Eivät "lyhyet ja muodokkaat" minun kokemuksieni mukaan mitään hyökkääviä ole :O Isommalla naisella on isompi ääni, niin kuin pitääkin. Ja ovat ehkä vähän ronskimpia. Mutta ei yhdelläkään vielä parta ole kasvanut. Sitä paitsi se kertoo vähän sellaisesta positiivisesta relax-asenteesta (vrt. joku neuroottinen anorektikko). En minä ainakaan vois elää sellaisen kanssa, joka söis pelkkää salaattia, eikä koskaan paria voisi ottaa. Hermot menis.
T: mies 189 cm
Mielestäni "mallipituiset" tuovat esille pituuttaan ja käyttävät vielä törkeitä korkkareita ja katsovat alaspäin meitä lyhyempiä naisia. Itse olen tyytyväinen juuri tällaisena, 163cm. Olen naisellinen, siro ja pitkätkin miehet ovat pitäneet minua suloisena. En käytä korkeita korkoja vaan viihdyn tällaisena. Mutta en korosta asiaa muille. Ihan sama jollain pituudella.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2010 klo 16:59"]
Joskus jopa tuntuu, että he pitävät itseään parempina ja naisellisempina kuin pidempiä naisia...
T. 176cm ;)
[/quote]
Miksi silmänisku? Annat vaikutelman että pidät itseäsi lyhkäisiä parempana. :D
Mä olisin mielelläni 5-10cm pidempi, nyt 162 ja vähän persjalkainen.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2010 klo 16:59"]
Monet alle 165cm naiset usein selittävät, että "Mä olen tällainen pikkuinen" tai "taskuvenus" jne. ja jotenkin korostavat sitä pienuuttaan, niin kuin se olisi parempi asia kuin olla pitkä. Joskus jopa tuntuu, että he pitävät itseään parempina ja naisellisempina kuin pidempiä naisia...
T. 176cm ;)
[/quote]
En ole huomannut. t keskimittainen tallaaja (168cm)
Täällä toinen 162. Olen ihan tyytyväinen tässä pituudessani. En ole koskaan ajatellut, että lyhyet olisi pitkiä jotenkin parempia tai huonompia.
Jep, olen erittäin tyytyväinen siihen että olen siro, hoikka ja melko lyhyt, 163cm, en haluaisi olla pidempi. Mielestäni pienemmän naiset ovat naisellisempia, mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja saattaa oma kokoni vaikuttaa asiaan ;)
Itse olen 158cm enkä ole juuri mitään ajatellut koskaan pituudestani. Kyllä, monet on minua pidempiä, mutta kyllä löytyy paljon myös saman pituisia ja lyhempiäkin ihmisiä kuitenkin. Koen "lyhyyteni" aika tavalliseksi.
Lapsena/teininä sitä kuuli pidemmiltä kavereilta kokoajan näitä "Voooi, ku sä oot niin pieni" ymv, mutta ne kommentit jätän omaan arvoonsa. Saa pituudesta/lyhyydestä puhua ja puhutaankin ystävien kanssa, mutta ei kyllä tuolla tavalla mitä ap antoi ymmärtää.
Minulla on n. 165cm pitkä mieskin. Juuri sopiva minulle, vaikka en kyllä pituutta sen kummemmin ole toiseen tutustuessa miettinyt. :) upea "roteva" kroppa hänellä kuitenkin.
Olen kyllä nähnyt täällä tuon tuosta kirjoituksia, missä korostetaan sitä, että "pieni ja siro" on se paras vaihtoehto, ja miehetkin tykkää kun mahtuu kainaloon ja voi esittää heikkoa ja mies tuntee itsensä vahvaksi ja tärkeäksi. T. 168 cm, jolle optimi olisi 175