Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten musta tuntuu, että pienikokoiset naiset pitävän itseään parempina?

Vierailija
28.10.2010 |

Monet alle 165cm naiset usein selittävät, että "Mä olen tällainen pikkuinen" tai "taskuvenus" jne. ja jotenkin korostavat sitä pienuuttaan, niin kuin se olisi parempi asia kuin olla pitkä. Joskus jopa tuntuu, että he pitävät itseään parempina ja naisellisempina kuin pidempiä naisia...

T. 176cm ;)

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla niin, että pitkät kuvittelevat kaikkien haluavan olla pitkiä, se kun on olevinaan ihanne ja pienten on pakko jollakin lailla muistuttaa ettei kaikki oikeasti halua olla pitkiä? Itse olen pieni kuten olen aina halunnutkin olla ja minua viehättää ulkoisesti enemmän pienet naiset, mielestäni näyttävät useimmiten naisellisemmilta kuin pitkät. On todella kummallista kuulla joltain ensin kommentti lyhyydestäni ja sitten perään anteeksipyyntö. Jotenkin noloa että ihmiset luulevat minun haluavan olla pidempi.

Vierailija
122/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama minkä mittainen kukakin on. Meitä naisia kun on kaiken pituisia, toisilla senttejä enemmän - toisilla vähemän.

Itseäni ihmetyttää enemmänkin se miten jotkut noin 150-165cm pitkät naiset kutsuvat itseään "pienikokoisiksi" tai tekevät suurta numeroa siitä miten ovat niin kamalan lyhyitä ja pieniä. Ihan normaali mittahan tuo 150-165cm on naiselle eikä mitenkään harvinaista.

Itse tunnen olevani ihan keskimittainen, pituutta on noin 157cm. En koe olevani mitenkään lyhyt, paljon tulee kaupungilla liikkuessa vastaan muita samanmittaisia ja lyhyempiäkin naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti tunne olevani mikään pygmi.

Mä en tajua että mikä vaivaa ihmistä jonka pitää aina kulkea korkokengissä? onko siinä just se että haetaan sitä pituutta?

Mulla on paljon suht saman pituisia kavereita ja kukaan ei mun muistaakseni aina käytä korkokenkiä.

Taitaa olla joku nuorten juttu?

Vierailija
124/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinani ajatellut, että ärsyttävä pituus tämä keskivertopituus, 171 cm, ei pitkä, muttei lyhyt. Pitkien naisien kanssa olen mallimittaisten seurassa, mikä on häiritsevää. Lyhyiden naisten seurassa tunnen itseni epänaisellisemmaksi juuri pituuden takia.

Siis molempi huonompi :D

Mutta oon nykyään ihan tyytyväinen. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita joka ikisellä kuin miettiä pituuttaan. Kauhistuttaa Venäjällä tai jossain nää naiset, jotka antaa katkaista sääriluunsa, jotta saisivat lisää pituutta jotain 2 cm! Hullu on ihmislaji. Ja niin turhamainen.

Vierailija
125/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut lyhyen kehuskelevan pituudellaan. Tosi pitkien olen kyllä kuullut sanovan että haluaisivat olla lyhyempiä, johon itse aina sanon että sähän oot upea. Pitkissä ihmisissä on näyttävyyttä. Itse olen 157cm pitkä ja sinut itseni kanssa.

On silti ollut aikoja jolloin olen haaveillut olevani pitempi. Muutamakin lisäkilo näkyy samantien tässä varressa. Ja vaateostokset olisivat helpompia ja juuri se näyttävyys. Mutta kuten sanoin enpä paljoa mieti asiaa. Oma mies on kyllä pitkä. Toivottavasti tyttäreni pääsevät edes siihen 160cm. =)

Vierailija
126/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut lyhyen kehuskelevan pituudellaan. Tosi pitkien olen kyllä kuullut sanovan että haluaisivat olla lyhyempiä, johon itse aina sanon että sähän oot upea. Pitkissä ihmisissä on näyttävyyttä. Itse olen 157cm pitkä ja sinut itseni kanssa.

On silti ollut aikoja jolloin olen haaveillut olevani pitempi. Muutamakin lisäkilo näkyy samantien tässä varressa. Ja vaateostokset olisivat helpompia ja juuri se näyttävyys. Mutta kuten sanoin enpä paljoa mieti asiaa. Oma mies on kyllä pitkä. Toivottavasti tyttäreni pääsevät edes siihen 160cm. =)

Vierailija
127/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 154-senttinen ja yleensä aina koulussa, työpaikalla, kaveriporukassa jne. se lyhyin. Itseäni "pituuteni" ei haittaa, mutta muille se tuntuu joskus olevan ongelma. Pystyn laskemaan leikkiä asiasta. Nuorempana ärsytti inhottavat vihjailut joidenkin miesten taholta, jotka luulivat mua kokoni takia ikäistäni nuoremmaksi.

Voin todeta esim., että vaatteiden löytäminen on vaikeaa, kun olen näin pieni, mutta mielestäni siinä ei ole mitään erikoisuuden tavoittelua tai itsensä korostamista.

Taskuvenus oli mulle uusi sana. Saan usein kuulla, että kun olen niin pieni/hoikka/siro, mutta en koe itseäni erityisen pieneksi tai etenkään siroksi. Olen mielestäni sopusuhtainen ja naisellinen nainen, myös muodoiltani. En sitä kaikille hehkuta, mutta en myös häpeäkään. Tunnen kroppani omakseni ja olen siihen tyytyväinen, mutta jotkut odottavat automaattisesti, että lyhyt haluaisi olla pidempi. Mä en halua. Yhtä lailla kookkaat naiset voivat olla kauniita ja naisellisia.

Vierailija
128/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cm mutta en todellakaan vaikuta pieneltä koska muotoja löytyy. Moni ei usko että olen oikeasti niin lyhyt. Ja haluaisin todellakin olla pidempi, niin ei tarvitsisi mieheltä pyytää aina apua. En muutankaan ole kohdannut tollasta, kovin moni mun tutuista ei ole edes 170 cm.

Vierailija
129/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monille pitkille naisille on jotenkin vaikea hyväksyä, että kaikki eivät halua olla pitkiä, vaan tykkäävät olla lyhyitä ja siroja.

Ja musta taas tuntuu, että monille lyhyille naisille on jotenkin vaikea hyväksyä, että kaikki eivät halua olla lyhyitä, vaan tykkäävät olla pitkiä ja siroja.

Vierailija
130/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat 150-157cm. sen voin sanoa, että jos ylipainoa löytyy ei lyhyt tai pitkä ole kaunista.

Vierailija
131/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostelevat katseetkaan niin kaunista ole.

Vierailija
132/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkään kokoiset pitäisivät itseään toisia parempina!

Minusta jos jollain tällaisessa asiassa on syndrooma, niin niillä ihmisillä, jotka kuvittelevat toisten "pitävän itseään parempina" ja ennen kaikkea ottavat siitä niin ison ongelman, että kirjoittavat jonnekin palstalle aiheesta o__O

Keskittykää omaan elämäänne ja olkaa hyväntahtoisia, niin huomaatte, että tämänkaltainen kyräily jää pois!

Vierailija
133/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin lyhyempi kuin pidempi, jos pitäisi valita (en nyt kuitenkaan tyyliin alle 150 cm). En mielestäni pidä itseäni muita parempana, mutta kieltämättä tykkään olla pienikokoinen ja tyttömäinen. Makuasioitahan ne ovat, toisten mielestä taas lyhyet ovat ihan mitättömän näköisiä. :)

Vierailija
134/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vielä ihan normaali pituus eikä mikään "pikkuinen" tai "taskuvenus". Eri asia sitten jos puhutaan vielä alle 160cm:n pituisista, voidaan ehkä harkita kyseisiä nimityksiä jos henkilö on laiha.

Vierailija
135/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat 150-157cm. sen voin sanoa, että jos ylipainoa löytyy ei lyhyt tai pitkä ole kaunista.

Usein pitempi kroppa kantaa kauniimmin jonkun verran liikakiloja. Esim. 10 kg näkyy 155-senttisessä varressa ihan eri tavalla kuin 175-senttisesä. Lyhyestä naisesta tulee aika äkkiä kömpelön pötkylän näköinen jos on vähääkään liikaa painoa, kun pitkästä parhaimmillaan lievässä ylipainossa voi tulla vain vahvan ja rotevan näköinen (mulla on ystävä jonka ylipaino näyttää sitä kuin hän olisi vain lihaksikas, hän on 177 cm pitkä). Sairaalloinen ylipaino tietysti näyttää pahalta minkämittaisella tahansa.

Semmoinen pointti vielä että itse tykkäsin nuorena tyttönä olla pieni (olen 160 cm), ja monet miehetkin kommentoi että olen pieni ja söpö. Mutta nyt nelikymppisenä en ole enää yhtään söpö vaikka olen pieni, ja kieltämättä olisin mieluummin vaikka 10 cm pidempi. Pienestä ja söpöstä on tullut pieni "rusina", pieni kiukkuinen akka.

Vierailija
136/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158 cm enkä todellakaan pidä itseäni naisellisempana tai parempana kuin vähän pidemmät naiset. Itse olisin mielelläni 5-15 cm pidempi.

Mutta tietenkin jotkut 180 cm naiset saattavat olla ruumiinrakenteeseen vuoksi epäasiallista, mutta jokainenhan on yksilö ja omalla pukeutumisella voi vaikuttaa paljon.

Vierailija
137/165 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta multa löytyy 150 cm (ikää 22). Ja toki itsekin totean usein olevani "tällainen mini" tai "pikkuinen" tai pienikokoinen.... Kaverini kun ovat monet sellasia yli 170 cm pitkiä. Miten mun sitten pitäis itseäni kuvaailla?:D Täytyiskö olla sillai että "nojoo mä nyt oon tällanen kääpiö vaan..." HÄ? en nyt oikeen tajunnu tota. Pitkät naiset on niitä jotka sillä pituudellaan egoilee, se on mun mielipide:DD

Mutta ei siinä, mä kyllä viihdyn tällasena taskuvenuksena kuten itse asian ilmaisit xD

Vierailija
138/165 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän "pieniä" naisia paljon kauniimpina kuin jotain yli 170cm jättiläisiä. Sirous ja pienikokoisuus miellyttävät silmääni ihan eri tavalla kuin krohelo miehen kokoinen nainen.

terv. 160cm

Vierailija
139/165 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo aloitus, yleistystä tyyliin "kaikki polkkatukkaiset naiset ovat älyllisesti heikkolahjaisempia"..

Olen 158 cm pitkä enkä tod mitenkään ylpeile lyhyydelläni. Olen toki muutenkin pienikokoinen ja siro, mutta so what.

Haluaisin olla 5-6 cm pidempi, mutta en sen enempää.

Henk.koht. ihmiseten pituus on minulle _täysin yhdentekevää_

Vierailija
140/165 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on varmaan se ongelma, että kauneuskilpailuihin ja catwalkeille ei ole asiaa lyhyellä varrella. Se tuntuu sitten pahalta, ikään kuin olisi vähemmän kaunis pituutensa takia, teki muuten mitä tahansa. Moni unohtaa, että ei niille estradeille ole pitkälläkään asiaa, jos ei ole laiha ja siro. Vaatekoko on 34/36.