Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhienkin pitäisi kannattaa yksityisomistusta

Vierailija
28.06.2026 |

Vapaus perustuu sanoihin: omatpahan on rahani.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan : Arbeit macht frei!

 

Terveisin äärioikeistolsinen

Vierailija
2/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman rahaako omistaa? Lelunko. Se vaatii valuutan ja systeemin muutoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole menestyvän tai työtä tekevän vika että köyhä ei osaa, pysty tai viitsi tehdä mitään hyödyllistä mistä maksettaisiin. Eihän luontokaan katso hyvällä paskeita vaan antaa heidän kuolla pois.

Vierailija
4/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaiden ongelma on se että täällä ei enää kuole heikko aines pois kun on resursseja pitää heidät tuella hengissä. Sen vuoksi heitä on niin paljon täällä kunnollisten ihmisten riesana vinkumassa lisää tukirahaa ja empatiaa.

Vierailija
5/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman rahaako omistaa? Lelunko. Se vaatii valuutan ja systeemin muutoksen.

Kyllä mutta väylä pitää pitää auki vaikkei itse hyötyisi siitä juuri nyt.

Vierailija
6/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut yhden käden sormilla laskettavan määrän ihmisiä jotka vaativat yksityisomistuksen lakkauttamista ja omaisuuden sosialisointia. Hekin ovat olleet vanhoja, yhtään nuorta en ole tavannut tai kuulut että ajaisi moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut yhden käden sormilla laskettavan määrän ihmisiä jotka vaativat yksityisomistuksen lakkauttamista ja omaisuuden sosialisointia. Hekin ovat olleet vanhoja, yhtään nuorta en ole tavannut tai kuulut että ajaisi moista.

Ei kai tavikset sellaista ajakaan.

Vierailija
8/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela pummit ulos Suomesta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis. Sosialismissa nimenomaan kannatetaan oman omaisuuden omistamista. Että omalla työllä voi omistaa talon, hankkia ruokaa ja niin edelleen, elämän ehdot ja nautinnot voi hankkia. Eli yksityinen omaisuus on ehdottoman tärkeää. Sen sijaan kapitalismi haluaa yksityistämistä, että yhteinen omaisuus muuttuu jonkun yksityiseksi omaisuudeksi, jonka avulla hän voi viedä muilta tulot ja omaisuuden. Eli että kaikki muut ovat vuokrasuhteessa kapitalistiin nähden ja yhteisöllä ei ole yhteistä omaisuutta ja turvaa. Eli yksityisen omaisuuden tuhoaja on siis kapitalismi, ei sosialismi. Eli kyllä, tässä mielessä samoilla linjoilla AP:n kanssa, mutta tätähän AP ei tarkoittanut, koska CIA:n palkkalistoilla olevat röllit eivät ole täällä levittämässä sosialismia ja älyllisiä ideologioita.

Vierailija
10/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos ei pidä vapautta tärkeänä arvona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.

Vierailija
12/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis. Sosialismissa nimenomaan kannatetaan oman omaisuuden omistamista. Että omalla työllä voi omistaa talon, hankkia ruokaa ja niin edelleen, elämän ehdot ja nautinnot voi hankkia. Eli yksityinen omaisuus on ehdottoman tärkeää. Sen sijaan kapitalismi haluaa yksityistämistä, että yhteinen omaisuus muuttuu jonkun yksityiseksi omaisuudeksi, jonka avulla hän voi viedä muilta tulot ja omaisuuden. Eli että kaikki muut ovat vuokrasuhteessa kapitalistiin nähden ja yhteisöllä ei ole yhteistä omaisuutta ja turvaa. Eli yksityisen omaisuuden tuhoaja on siis kapitalismi, ei sosialismi. Eli kyllä, tässä mielessä samoilla linjoilla AP:n kanssa, mutta tätähän AP ei tarkoittanut, koska CIA:n palkkalistoilla olevat röllit eivät ole täällä levittämässä sosialismia ja älyllisiä ideologioita.

Rastaman don't work for no CIA, why can't we be friends? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä "omaisuutta" on luonto ja ympäristö. 

Muu on sitten enemmän tai vähemmän reilusti jakautunut. On yhdentekevää minkä lipun alla kuljetaan, jos yksilön vapauksia halutaan riisua ja kontrollia lisätä.

Vierailija
14/14 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaiden ongelma on se että täällä ei enää kuole heikko aines pois kun on resursseja pitää heidät tuella hengissä. Sen vuoksi heitä on niin paljon täällä kunnollisten ihmisten riesana vinkumassa lisää tukirahaa ja empatiaa.

Lääketiede on selkeästi kehittynyt aivan liikaa, kun hyväosaisista on tulut tollaisia vastenmielisiå eugeniikkaa tohtoreita joiden ainoa ratkaisu vähäosaisuuteen on eutanasia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi