Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten musta tuntuu, että pienikokoiset naiset pitävän itseään parempina?

Vierailija
28.10.2010 |

Monet alle 165cm naiset usein selittävät, että "Mä olen tällainen pikkuinen" tai "taskuvenus" jne. ja jotenkin korostavat sitä pienuuttaan, niin kuin se olisi parempi asia kuin olla pitkä. Joskus jopa tuntuu, että he pitävät itseään parempina ja naisellisempina kuin pidempiä naisia...

T. 176cm ;)

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidempi nainen(179cm) ja olen kokenut usean pidemmän naisen pätevän sillä pituudellaan. Ollaan muka niin pitkäsäärisiä ja mallimittaisia.

Lyhyempien en ole kuullut sanovan mitään. Itse haluaisin olla lyhempi, sillä olen aika kirahvi. Näinkin tietty menee.

Vierailija
22/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös 161 cm, mutta en haluaisi olla yhtään lyhyempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin silti olla jonkinverran lyhempikin. Olen 162cm. Voisin olla jopa 155cm jos sitten suhteessa olisin myös samanverran sirompi. Nytkin olen siis kyllä siro ja hoikka.

Vierailija
24/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 ja mieluusti ottaisin 5 tai jopa 10cm pituutta lisää. valitettavasti sitä ei voi ostaa mistään joten tällä varrella on tultava toimeen =)

Vierailija
25/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, olette lähellä suomalaisnaisten keskimittaa! Itse olen "oikeasti" lyhyt eli 152 cm ja ihmettelen koko tätä keskustelua.

Ensinnäkään minulle ei ikinä koskaan ole kukaan tullut pituudestani/lyhyydestäni mitään sanomaan, saatika että olisi kiusattu/ihasteltu sen takia. Sana "taskuvenus" on mulle ihan outo enkä kyllä pikkuiseksikaan koskaan itseäni kutsuisi, korkeintaan lyhyeksi. Enkä ole koskaan itse asiaa sen kummemmin ajatellut, mitä nyt on käytännössä hankalaa kun ei yletä ylähyllyille tai auton polkimiin tai jalat maahan tuolilla istuessa.

Eiköhän se naisellisuus ole jossain ihan muualla kuin pituudessa. Ja toisaalta, tämä on asia mihin kukaan ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
26/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole koskaan tullut mieleeni että olisin jotenkin parempi koska olen lyhyt. :D Sinänsä kiva kuulla että näinkin voisi ajatella, kuulostaa lähinnä huvittavalta koska yleensä kuulen lyhyydestäni lähinnä ihmettelyä. Ylemmyydentunteen sijaan päinvastoin joskun koen että on vaikeampi olla vakuuttava kun näyttää niin pieneltä ja vielä aika nuoreltakin (mikä on kyllä plussaa:).

Vierailija
27/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi olla lyhyempi, mutta silti näiden arviolta 150-155- senttisten rinnalla tunnen oloni väliaikaisesti ihan norsuksi, eikä minusta olisi varmaankaan mukavaa tuntea itsenäni sellaiseksi koko ajan. Varmasti monet pitkät ajattelevat, että onpa säälittävä kirppu tai jotain, sanoin vain miltä itsestäni tuntuu.

Vierailija
28/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole koskaan tullut mieleeni että olisin jotenkin parempi koska olen lyhyt. :D Sinänsä kiva kuulla että näinkin voisi ajatella, kuulostaa lähinnä huvittavalta koska yleensä kuulen lyhyydestäni lähinnä ihmettelyä. Ylemmyydentunteen sijaan päinvastoin joskun koen että on vaikeampi olla vakuuttava kun näyttää niin pieneltä ja vielä aika nuoreltakin (mikä on kyllä plussaa:).

Nämä kun ovat mielipidekysymyksiä joten eikö ole vain hyvä jos kaikki ihmiset tuntisivat että ovat ulkonäkönsä puolesta jossain suhteessa parempia?

Vierailija
29/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti merkitsee jotain tärkeää, tai on ihmisen kriteeri ovat kyllä minun mielestäni sellaisia, joiden kanssa ei tarvitse olla sen enempää tekemisissä kuin ehkä pakollista työn tai jonkun muun asian vuoksi. Sellainen asenne jo kertoo ihmisestä tarpeeksi minulle.

Mitä pituudella on oikeasti merkitystä? Eikö pituuden arvostelijat(kummankin puolen, pitkien ja lyhyiden) ole huonoitsetuntoisia itsekorostajia? Muuta syytähän tähän toisarvoisen seikan korostamiseen ei voi yksinkertaisesti olla.

Vierailija
30/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti merkitsee jotain tärkeää, tai on ihmisen kriteeri ovat kyllä minun mielestäni sellaisia, joiden kanssa ei tarvitse olla sen enempää tekemisissä kuin ehkä pakollista työn tai jonkun muun asian vuoksi. Sellainen asenne jo kertoo ihmisestä tarpeeksi minulle. Mitä pituudella on oikeasti merkitystä? Eikö pituuden arvostelijat(kummankin puolen, pitkien ja lyhyiden) ole huonoitsetuntoisia itsekorostajia? Muuta syytähän tähän toisarvoisen seikan korostamiseen ei voi yksinkertaisesti olla.

Eikö itseensä saa olla tyytyväinen?

Ja kriteerinä niin minkä sille ihminen voi jos pitää esimerkiksi vastakkaisessa sukupuolessa fyysisesti puoleensavetävänä jotain tiettyä ominaisuutta?

Jos pituus/lyhyys miellyttää ihmisen silmää, niin mitä se nyt muka asenteesta mihinkään kertoo? Nämä ovat ULKOISIA asioita, joista tässä nyt vaan keskusteltiin.

Vierailija
31/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn pienenä. En kylläkään puhu itsestäni taskuvenuksena, mutta on kiva olla lyhyt. Ja juu, koska siitä tykkään niin varmaan jollain lailla ajattelen sen olevan naisellisempaa.

Toisaalta taas 180cm ystäväni on upea ja hänet aina huomataan kaikkialla. Minua luullaan usein ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi ja tytötellään. Ei se silti haittaa.

Kyllä jotkut pitkätkin puhuvat itsestään itserakkaaseen ja -korostavaan sävyyn. Eiköhän kyse ole yksilöistä.

Vierailija
32/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten muka 180+ naiset ovat näyttäviä? Ne ovat näkyviä mielestäni, ei näyttäviä. Eivät ne miehiin pahemmin vetoa.

t. mies

Vierailija
33/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyet naiset näyttävät helposti tätimäisiltä. Sellaiselta pieneltä tätöseltä kuin on hyvä haltiatar Tuhkimossa :)

Viihdyn pienenä. En kylläkään puhu itsestäni taskuvenuksena, mutta on kiva olla lyhyt. Ja juu, koska siitä tykkään niin varmaan jollain lailla ajattelen sen olevan naisellisempaa.

Toisaalta taas 180cm ystäväni on upea ja hänet aina huomataan kaikkialla. Minua luullaan usein ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi ja tytötellään. Ei se silti haittaa.

Kyllä jotkut pitkätkin puhuvat itsestään itserakkaaseen ja -korostavaan sävyyn. Eiköhän kyse ole yksilöistä.

Vierailija
34/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 157 pitkä enkä koe itseäni niin kauhean pieneksi ellei joku siitä mainitse. Häpeän kyllä itseäni, myös ulkomuotoani ihan kaikin tavoin joten kaikki pitkät ja vaaleat saatte puolestani hehkua kauneutta ja naisellisuutta, minä piilottelen ja häpeilen.

Vierailija
35/165 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin mielelläni edes 5 cm pidempi. Mutta kun en ole.

t. 161cm

Vierailija
36/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset eivät yleisesti ottaen pidä itseään muita parempana kokonsa takia. Joillakin ihmisillä on tarve päteä jollakin, he sitten voivat yrittää päteä vaikka lyhyydellään/pituudellaan jos eivät muuta keksi. Ehkä ap on tavannut tällaisia tyyppejä.

Vierailija
37/165 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että miten mielelläni olisin pidempi! Ihailen tavattomasti pitkiä naisia. Lyhyyteni ärsyttää lähes päivittäin, koska todella olen lyhyt ja maailma on rakennettu 170cm pitkille.

Ja miksiköhän minusta tuntuu, että monet pitkät naiset pitävät lyhyitä jotenkin lapsellisina, kun pituutta ei ole? Ei toki kaikki, mutta huonommuutta tunnen jatkuvasti, koska olen lyhyt.

Ehkäpä ne lyhyet jotka "korostavat" omaa lyhyttään todellisuudessa kärsivätkin siitä? Onko tullut mieleen?

Vierailija
38/165 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama minkä mittainen kukakin on. Meitä naisia kun on kaiken pituisia, toisilla senttejä enemmän - toisilla vähemän.

Itseäni ihmetyttää enemmänkin se miten jotkut noin 150-165cm pitkät naiset kutsuvat itseään "pienikokoisiksi" tai tekevät suurta numeroa siitä miten ovat niin kamalan lyhyitä ja pieniä. Ihan normaali mittahan tuo 150-165cm on naiselle eikä mitenkään harvinaista.

Minä olen 152cm ja olen yläasteelta asti saanut osakseni paljon ihmettelyä ja ihan nälvimistäkin pituudestani. Olen tosin kotoisin alueelta, missä ihmiset keskimäärin ovat melko pitkiä. Nykyisin asun toisella puolella Suomea kuin kotiseutuni ja täällä ihmiset ovat selvästi lyhyempiä kuin kotonani. Minun on silti edelleenkin hyvin vaikea mieltää pituuteni normaaliksi, sillä aina kotiseudulle palatessani vieraat ihmisetkin saattavat lyhyyttäni kommentoida ja kysellä pituuttani eikä tosiaan mitenkään ihannoivaan sävyyn.

Voi kunpa olisinkin kotoisin täältä, missä pituuteni on melko normaalia, niin olisin varmaan suht sujut pituuteni kanssa ja siinä tapauksessa haluaisin jäädäkin tänne. Asun kuitenkin paikassa, mistä tuntuu kaikilta muilta kuin täkäläisiltä olevan kiire pois ja täytyy myöntää, että itsekin haluaisin muuttaa takaisin kotiseuduille. Hirvittää kuitenkin se, että siellä kotona olen kai jonkin sortin kummajainen lyhyyteni takia. :(

Vierailija
39/165 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alku on siis lainaus

Vierailija
40/165 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvan lyhyydestään, mutta ei kyllä varmaan siksi, että parempi luulis olevan. Kai sitä enemmänkin kokee erottuvansa porukasta, jos on kovin lyhyt ja sitten alkaa selitellä. Ite oon myös lyhyt 163, mut en koe olevani erityisen lyhyt. Housuja on joskus vaikea löytää sopivan mittaisia. Jokainen on hyvä just sen kokoisena kuin on. Onneks on erimittaisia ihmisiä.