Eniten vanhenemisessa ja laitoshoidossa kauhistuttaa se kaiken rumuus
Suomessa ei ole kauniita vanhoja rakennuksia vanhuksille. On vain niitä sairaalamaisia ympäristöjä.
Kommentit (6)
Niin, yleensä ankeita tai steriilejä vielä sisäpuolelta. Kodikkuutta ja viihtyvyyttä ei nimeksikään. Eniten kyllä huolestuttaa henkilökunnan ammattitaito sekä empatia, sitä toivoisi olevan riittävästi, kuten myös aikaa vanhuksille.
Tuskin maltan odottaa että pääsen palvelutaloon hoitajien retuutettavaksi ja piestäväksi.
Tuosta voisi joku ottaa idean ja ostaa vanhan nätin talon, jossa monia huoneita ja tehdä yksityisen hoivakodin. Plussaa on jos on puutarha, missä voi viettää aikaa. Sellaisessa olisi kiva viettää viimeiset päivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin maltan odottaa että pääsen palvelutaloon hoitajien retuutettavaksi ja piestäväksi.
Tämä
Esimerkki Ruotsista (joo, rikkaille)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Danvikshem