Mikä olisi oikeistolaiselle liikaa?
Kokoomus politiikkaa nyt takana kohta 30 vuotta. Ei ihan putkeen, mutta melkein. Keskusta oikeisto tai nyt persu oikeisto.
Valtion omaisuus myyty, valtion velka tapissa, koulutus tuhottu, terveydenhuolto tuhottu. Veroja saa maksaa hulluna, poikkeuksena rikkaat.
Vertailuna vasemmiston valtakausi 50-80 luku. Ei velkaa ja toimiva hyvinvointivaltio. Toimiva, terveydenhuolto, maailman paraskoulutus.
Kokoomusta äänestetään aina ja argumentit on jotain valtionvelkahuolta tai työnarvostus jargonia, kuitenkin juuri kokoomus on sen valtionvelan tehnyt ja työelämän työttömyyskorvauksella tehtäväksi muuttanut.
Mikä siis on oikeistolaiselle se viimeinen raja? Mitä ei saa tuhota tai mitä ei saa mokata? Vai eikö millään ole mitään väliä.
Kommentit (26)
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Itse muotoilisin kysymyksen mikä on oikeistolle tarpeeksi? Anteeks en lukenu alotusta mut
Vierailija kirjoitti:
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Kuitenkin velkaantuminen alkaa vasta ysärin lopulla kun kokkareiden valtionomaisuuden myynti ja veropohjan romutus käynnistyy.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyys.
Rehelisyyttä esim vaalilupauksissa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö luvatut 100 000 uutta työpaikkaa muka riitä vasemmistolle?
T.persu ikuisesti
Luvattu kyllä, hankittu/luotu Ei.
Niin kauan kuin Kokoomus on ainoa oikeistoliberaali vaihtoehto niin peppuilu saa jatkua, koska vaihtoehtoja ei ole.
Hyvinvointivaltiota alettiin rakentaa vasta 1970 -luvuilla. Ei 50 -luvulla mitään ollut. Talous perustui siihen, että vietiin Neukkuihin, kun muut länsimaat boikotoivat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyys.
Rehelisyyttä esim vaalilupauksissa?
Siitä vois aloittaa.
Tosin rehellinen poolitiikko on utopiaa!
Kokoomuslaiset itkevät prosentin veronkorotuksesta, vaikkei se meille duunareille tunnu missään. Nostetaan kaikilta viisi prossaa veroa ja maksetaan velat pois.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltiota alettiin rakentaa vasta 1970 -luvuilla. Ei 50 -luvulla mitään ollut. Talous perustui siihen, että vietiin Neukkuihin, kun muut länsimaat boikotoivat sitä.
Neu kku la sortui 1991, mutta henkinen perintö jäi elämään Ve nä jälle ja Suomeen. Kaikki muut maat pyristelivät siitä irti. Nyt näyttää siltä että molemmat sortuvat lopullisesti 40 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Ja 60-luvulla tehtiin töitä työttömyyskorvausta vastaan. Se ei ollut vastikkeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyys.
Rehelisyyttä esim vaalilupauksissa?
Eli että ei tee vaalilupauksia lainkaan. Niitä tehdessä ei voi tietää varmaksi kenen kanssa tulee käymään hallitusneuvottelut ja mistä joutuu antamaan periksi. Kukaan ei saa vietyä läpi kaikkea haluamaansa. Tiukka takertuminen yhteen lupaukseen voi tarkoittaa päätymistä oppositioon, eikä sekään ole vaikuttamisen kannalta hyvä lopputulos.
Rikkaathan maksaa veroja ihan hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Kuitenkin velkaantuminen alkaa vasta ysärin lopulla kun kokkareiden valtionomaisuuden myynti ja veropohjan romutus käynnistyy.
80-luvun loppupuolikkaan hurlumhei aiheutti isoja ongelmia. Silloin viimeistään kasvatettiin hyvinvointivaltiota liikaa maksukykyyn nähden. Samassa jamassa se on edelleen, Nokia vaan välillä piilotti ongelmat näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Kuitenkin velkaantuminen alkaa vasta ysärin lopulla kun kokkareiden valtionomaisuuden myynti ja veropohjan romutus käynnistyy.
Mitä tarkoitat veropohjan romutuksella?
50-60 luvuilla ei käytännössä ollut sosiaaliturvaa. Töitä oli tehtävä tai lähdettävä Ruotsiin.
Lisäksi Neuvostoliitto maksoi koko 50-80 luvun suuren osan Suomen taloudesta bilateraalikaupalla. Suomalaisissa tehtaissa voitiin tehdä minkälaista sontaa tahansa ja se meni aina kaupaksi hyvään hintaan. Olin itse tuollaisessa tehtaassa töissä kun bilateraalikauppa loppui. Firma meni samantien konkurssiin kun tuotteita ei voinut myydä minnekään muualle.
Itselleni sopisi kyllä vasemmistopolitiikka, jossa koko sosiaaliturva lakkautetaan.
Se on kyllä jännä, että vallassa olevat puolueet syyttää vähemmistö puolueita omasta toiminnastaan ja viimeisen 20 vuoden aikana asiat ovat menneet vain huonompaan suuntaan. Ei mitään vastuuta omasta vallankäytöstään. Mutta tulokset puhuu puolestaan että ovat pilanneet suomen ja ajaneet vain pienen piirin etua ja tämä kyllä muistetaan miten itsekkäästi toimivat eivätkä ajatelleet yhteinäisesti koko kansan etua vaan ihan selvästi on luotu hyväveli/hyväsisko verkostot. Koska kilpailu on ollut vääristynyttä ei ole tapahtunut todellista kehitystä ja lahjakkaille ihmsille on sanottu kulisseissa, että ei sinua täällä tarvita ja totuuden kertojille sanotaan että ei noudata akateemisesti korrektia linjaa. Alaspainaimisen ja hiljentämisen kulttuuri ja kieroilu kuitenkin alkaa nyt näkyä yhä suuremman osan ihmisistä elämässä joten valehtelu ja totuuden puhujuen leimaaminen yksittäistapaukseksi ei oikein enää toimi kun tilanne alkaa koskea yhä isompaa osaa populaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 80-lukua oli hyvin vähän tukea yhteiskunnalta rahallisesti. Siksi Ruotsiin mentiin töihin. Isäni opiskeli 70-luvulla opintolainalla ja omilla rahoillaan, koska opintotukea ei ollut ollenkaan.
Ja 60-luvulla tehtiin töitä työttömyyskorvausta vastaan. Se ei ollut vastikkeeton.
Tekeehän nytkin osa ihmisistä töitä työttömyys korvausta vastaan esim. työkokeilu nimikkeellä. Ei ole poistunut orjatyö eli on orjatyötä vieläkin jossa töitä on mutta ei haluta maksaa asiallista palkkaa. Kaikesta työstä pitää maksaa palkka kaikille eikä kikkailla.
Eikö luvatut 100 000 uutta työpaikkaa muka riitä vasemmistolle?
T.persu ikuisesti