***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
en kyllä vielä ihan uskalla iloita, tuntuu niin oudolta, että voisinko nyt plussata. Uskaltaiskohan sen cb:n herkän tehdä jo huomenna? Pelottaa jos siihen ei tulekaan mitään.
Mulla on vatsan toiminta vähän outo. välillä on vähän kovalla ja seuraavassa hetkessä löysänä, normisti ei mitään ongelmia. Lisäksi pienenä oireena vatsassa sellainen "täysi" olo vai miten sen nyt selittäisi.
Lumikki, testaatko huomenna uudestaan?
Voi Basse, olisko vähän megamahtavaa päästä sun seuraks odotuspuolelle. Melkein tulee itku kun ajattelen tarkemmin, että haloo voisin ehkä vihdoin olla raskaana, ekaa kertaa elämässäni.
Muuten, hörppäsin just kahvia ja mustikkapitkoa. Taas tuntuu et tulee kahvit ylös, haju ei tee pahaa, mutta juonnin jälkeen öllömöllö olo. Normisti voin vedellä kahvia ämpäritolkulla eikä tunnu missään.
Postipoika on taas vissiin jättänyt mun oven väliin;-(
evelle vielä paljon onnea! Olet niin ansainntu tuon plussan!! Ihan itkettää kun kuuntelen täällä samalla Johanna Kurkelan Rakkauslaulua.
ON: Ei näy tätiä. Huimausta,pahoinvointia ja väsymystä ilmassa...kyllä nyt petyn todellapahasti jos täti tuleekin jostain kumman syystä näin myöhässä! Testaan ylihuomenna kun testit vasta silloin tulevat :(
Lumikki kp 31/28-29
Jee! Basbartuu ja Eve o n n e a plussista!
Eve: Onhan tuo r-testissäkin kuitenkin kameraan vangittavissa oleva viiva, eikä se tyhjästä tuu. Ihanaa!!!
Heinäkuisista "tuttu" Nirsku, nykyään Ännä
Hienoa että on ainakin jo kaksi plussannutta näin lähekkäin :)
Mä taidan itse nyt luopua raskautumistoiveesta tällä kuulla, tein eilen cb-digitestin ja nega tuli. Nyt kuitenkin jo kierronpäivä 34 ja yli kaksi viikkoa mahdollisesta oviksesta, eli luulisin että näkyisi jotain jo testissäkin. Täti ei ole tullut kuiteskaan vielä kylään, mutta lopetin eilen luget ja eiköhän se kohta tänne tuu.
vauvahaave, olen niin pahoillani. Mutta jospa olisi vielä toivoa. Mulla alkoi menkat muistaakseni seuraavana päivänä kun olin luget lopettanut jos en ihan väärin muista. eli niin kauan kun tätiä ei kuulu, on toivoa.
ON: alkoi taas hermostuttamaan, öllöttää, mutta uskon sen johtuvan kun on niin epätodellinen fiilis. Mittasin pitkästä aikaa lämmöt ja hups nyt ne on 36,9 eli noussut edellisestä mittauksesta reilusti.
Basse, ootko alkanut syömään terveellisesti? Mietin vähän, että eihän mun etanainen pikkumyy2 saa mitään ravinteita kun syön niin huonosti. Otan tietty raskausvitamiinin, mutta pitäis vissiin noita rehuja alkaa kans syömään enempi kuin yks lehti lihiksen välissä. ja sitten kun hermostuttaa niin tekis mieli kovasti tupakkaa? Hyi, en haluu..
höh ei se posti käynyt tänään ollenkaan. Taidan tehdä aamulla sen cb:n testin ja sitten mulle jää vielä yks mammaks ja yksi predictor joka ei ole herkkä. Kaipa ne testit huomenna sitten tulee.
Siis tuohan on selvä plussa! Mun omani tuommoinen pelaa tuolla toisella tietokoneella tällä hetkellä Hugoa! Siis mulla oli juurikin samannäköinen tulos kuopukselta ja uskoin kyllä heti sen enempiä testailematta. Ja siellä se nyt on! :) Paljon, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa ja kaikkea mahdollista sulle! Aivan hirmuisen ihanaa!!!!!
ON: kp 24/28-34, dpo 9. Lämmöt on koholla 37,3 , palelee, selkä on kipeä ja tänään on alkanut tulemaan samanlaista valkkaria, kuin muidenkin raskauksieni aikana! Voi kuinka maltan odottaa noiden testien tekemistä?! Tekisi niin mieli yrittää testata, mutta tiedän, ettei ne vielä voi näyttää mitään. Eivät ole edes niitä herkkiä!
En siltikään vielä oikein usko. jos noi mammaksi testit on jotenkin vammasia? Katsotaan huomenna kun korkaan cb:n.
Miten meillä kaikilla juilii selkä samaan aikaan? Tietotoimisto ILTIS, onko raskauden alussa yleensä selkäkipuja vai onko tämä sattumaa. Meinaan vaan kun Bassella on, mulla ja tuutulilla kans. Tuutuli on siis varmasti kans raskaana, jee!
Tulispa jo aamu vaikka toisaalta pelottaa..
tuohon vatsantoiminta kysymykseen vastaisin:
mulla on myös tuommoista, kuin eviksellä. Eli välillä on kovalla, välillä vääntelee ja melkein kokoajan tosi ähky täysi olo. Oikeasti mulla ei yleensä ole mitään ongelmia vatsan toiminnassa.
muistin, että mullahan on yks prisman halpistesti laatikossa, joka EI ole herkkä. Ja arvatkaa mitä, siihen tuli viiva!! Haalea mutta selvästi nähtävissä. Apua ja kääk, mitä mä nyt teen?
Evis on nyt ihan paniikissa!!!!
JEEE! Toi vaan vahvistaa sitä mitä me kaikki ollaan tässä hoettu, eli sä olet RAS-KAA-NA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'DD
Voi luoja kuinka onnellinen sitä voikaan olla toisen puolesta!
Mä en oo ees syönyt mitään vitamiineja, auc, kävin kyllä äsken ostamssa, ihan tota nestemäistä sanasolin tyylistä. En oo kyllä pahemmin katellut mitä suuhun pistän.. paitsi että en kalaa oo syönyt, tai maksaa, ne muistan että on kiellettyjä, tai kalaa sai kai kerran kuukaudessa taijotakin. Syön yleensäkkin "suht terveellisesti", monipuolisesti (tykkään salatista), toki syön sitten paljon rasva pitsaa ja mäkkiruokaa ja.. no mut, pääasiassa kuitenkin normaalisti ; ) Pitää kuikuilla netistä tota ruokavaliota, et mimmosta suosittelevat! Mullahan on tuo paha tapa tupakin suhteen, että polttelen. Mutta oon heti tiedon tultua vähentänyt polttamisen minimiin, mutta poltan siis kuitenkin. Tuntuu että se on ehkä pienempi haitta, kuin lopettaminen kokonaan, joka sais mun elimistön kauheeseen stressi tilaan, ois varmaan kesken ennenkun kerkeis alkamaankaan. (okei okei, on tää ehkä pienä puolusteluakin..) mut sen lopettaminen on niin vaikeaa, oon kerennyt nuoresta iästä huolimatta polttamaan aika kauan. Mut pyrin lopettamaan, nopeasti mut hitaasti, askel askeleelta!
Olen seurannut kuin jännitysnäytelmää taustajoukoissa miten sun tilanne on kehittynyt kun keväällä kuumeiltiin samoissa ketjuissa.
AIVAN MAHTAVAA! Kyllä toi on ihan selvä plussa, samanlaisen tein itse ekalla kerralla ja nyt mennään jo kohta puolessa välissä raskautta! Paljon tarrasukkia Pikkumyy2 matkaan!
Onnea myös muille plussanneille ja lopuille mielettömästi peukutusta.
ponityttö rv 19+4
Kaipa mun pikku hiljaa pitäisi alkaa uskoa et voin olla raskaana. Aivan käsittämätöntä. Miten sitä voi olla pelkäämättä keskenmenoa kysynpä vaan, varsinkin kun on tällainen hermoheikko kun minä.
En ole minäkään tutkinut tuota ruokapuolta vielä tarkemmin. Sen tiedän ettei maksaruokia sais eikä mitään raakaa kalaa listeriabakteerin takia. Graavilohi ois mun herkkua, mutta ei voi mitään. Eikö kypsennettyä kalaa kuitenkin saa syödä ihan normisti? Ainakin lohta ja jotain silakkaa ja kuhaa. No näistä asioista saan varmaan tietoa myös klinikalta ennen kun neuvolaan pääsee. Kävitkö sä verikokeessa kun raskaus varmistui. Mulle sanottiin ja suositeltiin verikoetta heti perjantain testin jälkeen, voin mennä joko klinikalle tai terveysasemalle.
Siltikin pelottaa jos huominen cb:n testi ei näytäkään mitään. No sithän sen näkee.
Mulla on sama tilanne tupakin suhteen. Olen yrittänyt vähentää tässä viikon ajan. Poltan vaan puolikkaita ja yritän pikkuhiljaa lopettaa kokonaan. Tiedän, miten vaikeaa se on, mutta pakko yrittää. tänään varsinkin kun noita viivoja alkoi tupsahtelemaan, olen ollut sikahermona ja polttanut enemmän kuin yleensä, vaikkakin puolikkaita. ihan hävettää myöntää tällainen asia, mutta minkäs teet, kun on pahassa koukussa niin on. Mutta siis aion tehdä parhaani et pääsisin eroon kokonaan. Mäkin mietin tota, että kuinka paljon ne vierotusoireet vaikuttaa pikkuiseen, jospa se stressaantuu niin paljon et joutuu ahdinkoon tulee keskenmeno. Siksi mäkään en uskalla tehdä äkkilopetusta. Arghh, vaikeata on.
Se tupakan polttaminen on suurempi paha kuin äidin stressi,tupakkahan sitä keskenmenon riskiä lisää. Tämä siis lääkäriltä kuultua. Itse poltin ennen molempia odotuksia PALJON, eli yli maxi askin päivässä.t Niin vain loppui plussaan polttaminen. Tsemppiä tytöt,kyllä pystytte siihen!
Valkkaria lorahti äsken pöksyyn,nyt puuttuu enää plussatesti ja raskaana ollaan ;)
oikeassa olet, mikään ei ole pahempaa vauvelille kuin tupakka. Parhaani teen ja taidan ottaa avuksi purkat vaikka ei nekään hyväksi ole.
No niin Lumikki, sinähän olet raskaana. Huomennako saat ne testit vai miten se meni? Lähdetään yhdessä tuonne odotuspuolelle;-) Paitsi etten kyllä ole vielä lähdössä mihinkään ennnen kun olen käynyt verikokeessa.
Kattelin äskön tuolta http://www.raskausaika.com/raskaus-ja-ruokavalio.php jotain ruoka juttuja, pitäs alkaa sitä nyt sit kattelemaan enempi, et mitä mitä pistää suuhunsa ;) Ihanaa että päästään yhdessä odotus puolelle! Ties vaikka synnyttettäisiin kumpikin samassa paikassa, samaan aikaan! Mehän asutaan kummatkin pk-seudulla! Hihi ;-))
Lumikki, oot ihan oikeassa tuosta tupakasta, että pitäisi lopettaa, kumpa itselläkin kävisi noin "helposti", että seinään vaan, mutta jotenkin siinä tavassa on niin kiinni, juttelen neuvolassa asiasta, ja kyselen vähän noista purkkien/laastareiden pahuudesta verrattuna tupakkaan, ilman mitään tuskin onnistuu kokonaan lopettaminen..
...ku miettis EVEN asioita :D.
TUUTULI: Millaista vuotoa sulla on? Jos saa udella? Itsellä ihan oviksesta saakka valkoista, tulee ihan "kivasti", kermaista, voidemaista, kosteet pöksyt (mies vähän eilen hymyili, kun sanoin, että on ihmeen kosteet pöksyt...) miltei koko ajan. Tunnustelin kohdunsuuta, sekin vetinen, limainen, valkoista vuotoa ON. Kovahko napukka. Peukkuja sulle!!
EVE: No sä oot NIIn raskaana, ettei mitään määrää, ihmettelin just yks päivä, miten sä noin muutenkin voit litkiä kahvia niin paljon ;). Nyt stoppaat sitä vähän, se ei tee hyvää suurina määrinä. Kofeiini. Ja ruuasta: syöt monipuolisesti, kunnollisia rasvoja, ei paljoa makeisia. Ei muuta. Ihanaa, testaa vaan aamusta muulla, toi nyt on selkee plussa, siitä ei yli pääse, eikä ympäri. TUPAKKA: Koitahan se lopettaa, sillä selviät jo pitkälle, se on sitä paitsi suuri riski sikiölle, keskosuudelle ja syntyessään pienipainoisuudelle ilman keskosuuttakin. Ota jokin sijastoiminto! kekataan sulle yhdessä.
OMAT: Tosiaan, kävin jumpasta suihkussa ja koitin napukkaa: valkovuotoa tulee aika tavalla, napukka on kovahko, aika korkeella. APUA: tissit ei ookaan enää niiin arat. Mitämitä? Siis nännit jos koskee ja oikeen nipistää (tosi tervettä touhua), muuten normit, ehkä vähänvähän täyteläisemmät. KYLMÄ on, sisälläkin, koko ajan, lämmöt kuitenkin vaan 36,6 (0,4-5 korkeempi ku normit). Mä menet'n toivon, tissit ei kipuile, lämpöä ei olevinaan ole ja ei nyt vaan tunnu sille :D Vaikeeta on, vaikeeta. Mutta toi vuotelu, se on jännä juttu ;). Mutta nyt vasta DPo 4(max 5). Mullahan ei kummastaan pojasta (eikä siitä yhdestä keskeytyneestä) ole tissit olleet milläänkään, mutta nyt vanhemmiten on muuten ollut aina oviksen jälkeen kammokivut.
Plussajunaan nyt suuri joukko, hophop.
ILTIS DPO 4(max 5)
Se mun vuoto on semmosta... miten sitä nyt kuvaisi. Niin kuin olisi nuhanenän niistänyt housuihin.Siis semmosta limamaista, valkoista. Anteeksi vain yökötys kuvaus! Mutta semmosta se on.
Enkä nyt siis väitä tosiaankaan, että se nyt ois mitenkään varma merkki siitä, että tässä raskaana ollaan! En tosiaankaan. Olen tässä nyt 9kk etsinyt kaikenlaisia raskausoireita, ja aina ollut varma ja sitten kuitenkin pudonnut maankamaralle. Mutta siis tämä nyt vain on erilaista kuin tähän mennessä näinä 9:nä kuukautena, kun nelosta on yritetty. Että sinänsä saa taas uskomaan ihmeisiin. Ja toiveikkaana sitä sitten kuvittelee kaikenlaista.
Niin ne tissit! Mullakaan eivät ole kipeät. Eivätkä ole olleet muissa raskauksissa kuin ekassa. Mutta näin iän mukana ovat alkanut oviksen jälkeen olemaan arat. Nyt eivät ole.
Onnea onnea voi onnea, ihan selvä plussa munkin silmään tuos tikus nököttää!!! Voi onnea, täälläkin ollaan ihan pois päältä! Vautsivauva!!
Oikeesti ihan mieletön juttu *iso hali*
Plussajuna tosiaan liikkeellä! :D
Kirjottelen omia kuvioitani tuonne syyskuisten pinoon. Toivottavasti täältä ei moni sinne eksy, vaan juna poimii kyytiin kaikki halukkaat just tällä kierroksella ja minäkin hyppään mukaan sitten seuraavalla :)
Onnea onnea voi onnea, ihan selvä plussa munkin silmään tuos tikus nököttää!!! Voi onnea, täälläkin ollaan ihan pois päältä! Vautsivauva!!
Oikeesti ihan mieletön juttu *iso hali*
Plussajuna tosiaan liikkeellä! :D
Kirjottelen omia kuvioitani tuonne syyskuisten pinoon. Toivottavasti täältä ei moni sinne eksy, vaan juna poimii kyytiin kaikki halukkaat just tällä kierroksella ja minäkin hyppään mukaan sitten seuraavalla :)
Toi on aivan sel-keä plussa ! Yhtä vahvaksi kuin kontrolli harvoin kelläkään vissiin yltää, pienikin viiva on viiva ja tuo on jo kuitenkin selkeä, koska se näkyy jopa valokuvassa! mähän en saanut ensimmäistä haamua näkymään edes kuvassa, joten aivan 1000000000% varmuudella olet RASKAANA!
MEHUBILEETT! Kippistän sun kunniakses täällä banaani limskaa, pelastit muuten vinksalleen menneen päivän, ihan loistaaa! Oon niin iloinen sun puolesta!
NYT MUUT VAAN PERÄSSÄ! JUNA ON LIIKKEELLÄ!! TÖÖTÖTTÖTÖTÖÖTÖTTTTTÖÖT!
Iltis; nauroin viestilles täällä kippurassa, sulla on kyllä niin hauska tyyli kirjoittaa! Oot ihana! Vatsa mulla oli ennen plussausta löysällä, mulla on kyllä muutenkin aina mut oli jotenkin extra, sit tuli ne ilmavaivat ja nyt on löysä vatsa muuttunut kovaan/ välillä normaaliin.
- ps Lumikki, ne sydämet jos yritit niitä tehdä niin katkasee viestin, oon huomannut >: (