Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon n. 165 cm teinitytöllä saisi olla max. painoa?

Vierailija
25.10.2010 |

Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg

Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg

Ikää tytöllä on 16-vuotta.

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 167cm/58kg ja tässä on 3kg liikaa. Näkyy makkarana mahalla. Lisäksi minä olen 35-vuotias, mulla tissit ja perse on naisen. 14-vuotias on vielä paljon muodottomampi, joten paino voi olla paljon vähemmänkin. Itse painoin teininä 52kg ja olin sopusuhtainen ja hyväkuntoinen.

Kaikille kauhistelijoille sanoisin, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän myös painoa. Ei kannattaisi kerätä teininä massaa, sillä se johtaa hyvin todennäköisesti ylipainoiseen aikuisuuteen. Lisäksi ylipaino yleensä johtaa huonoon kuntoon, mistä koituu aikuisiällä yhtä jos toista terveysongelmaa.

Vierailija
182/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 166 cm ja 60-kiloinen, hoikka mutta muodokas. Ei näy makkaroita mahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vaan mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tuon ikäisen pitäis painaa keskimäärin n. 48-50kg

öö, mä olen 159cm pitkä ja painan 48kg... ja voin sanoa olevani liian laiha, luut törröttävät ja selkä nikamat voi laskea... luulen kyllä että ap: tyttö on normaalipainoinen, minunkin pitäisi painaa minulle tehtyjen laskelmien mukaan n. 57kg...

Vierailija
184/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun olin 15-vuotias ja painoa oli 58kg ja äitini sanoi että vatsani pömpöttää, olin kauhean loukkaantunut. Mutta aloin liikkumaan enemmän ja syömään terveellisemmin. sitä ennen join paljon ja roskaruokaa meni melkein joka päivä.

Nykyään painoa on 51kg ja liikuntaa harrastan joka päivä ja syön terveellisesti.

Vierailija
185/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksilaskuri

Alla on painoindeksilaskuri, joka osaa laskea painoindeksin myös iän ja sukupuolen huomioiden. Lasten painoindeksilaskuri löytyy siis samasta lomakkeesta kun syötät lapsen iän laskuriin. Lapsilla on eroa painoindeksirajoissa iän mukaan ja myös mies ja nainen valinta muuttaa rajoja. Miesten painoindeksi voi olla vähän alempi nuoremmalla iällä kuin naisilla. Syötä painoindeksilaskuriin oma ikäsi vuosina, valitse sukupuoli, pituus senttimetreinä sekä paino kilogrammoina. Kaikki arvot täytyy syöttää numeroina. Jos haluat käyttää desimaalinumeroita eroita ne pisteellä eikä pilkulla painolaskurissa.

yksikkö US Metric

ikä

sukupuoli mies nainen

pituus ft in

paino lb

pituus cm

paino kg

BMI = 22.04 kg/m2 (Normaali paino)

normaali BMI raja: 16.8 - 24.7 kg/m2

normaali painoraja pituudelle: 45.7 - 67.2 kg

calculator.net

Meidän tyttö on alkanut hieman pyöristymään, lähentelee kohta 60kg

Pitäisiköhän meidän elämäntapoja muuttaa? Paljon pitäisi saada pois tytön painosta? Mun mielestä on nimittäin liikaa painoa, sillä itse olen 172cm ja painoa on 52kg

Ikää tytöllä on 16-vuotta.

Vierailija
186/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tyttösi olisikine mielstäsi pyöristynyt ja avaus ei olisi provo, niin teini-ikäisen painoon ei kannata liikaa puuttua, ellei teini itse pyydä "apua". Paino tasaantuu vasta sitten kun pituuskasvu on ohi ja teini alkaa muuttua nuoreksi aikuiseksi.

Vierailija
187/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samanpituinen melko samanpainoinen äitini kauhisteli suureen ääneen kasvanut, koska minulla oli jo 14-vuotiaana D-kupin rinnat ja äidillä vain A. Äitini tarkoitti kommenttinsa vitseiksi, mutta minä päättelin olevani lihava ja kaupungin itseni alle vuodessa 43-kiloiseksi. Opin samalla valehtelemaan syömisistäni eikä suhteeni ruokaan ole vieläkään normaali, vaikka anoreksiasta olenkin jo toipunut.

Pidä mielipiteesi tytön painosta omana tietonasi. Leikit vaarallisella asialla.

Vierailija
188/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten ole enää lapsi, voi olla jo aikuisen naisen mitoissa. Eli sama suomeksi: tuskin mikään rimppakinttuinen ja tissitön pikkutyttö. Eli ne kilot ei välttämättä tee tytöstä "pötkylää". Ja kyllä 52kg 172cm on hirveä näky!!! Luultavasti äidiltä puuttuu ne rinnat ja lanteet? Itse olen saman pituinen, mutta 8kg enemmän painoa. Pari ehkä voisi lähteä, mutta ei tosiaan enempää, yöks!

Vierailija
189/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla suljetaan mahdollinen ali-ja ylipainosta johtuva sairastuminen.Ulkonäkö ei ole kriteerina tuossa laskelmassa.Siksi totuus on se että, painotaulukko on yläkanttiin kehitetty eli sen mukaan kaikki on ylipainoisia ns.normaalipainoisena.Jokainen näkee silmällä onko joku "liian" iso vai ei.BMi;iin perusteella 60kg ja 75kg on molemmat ihannepainossa.Ihannepaino, kriteerina ulkonäkö ja kauneus, on valitettavasti silloin kun on vähintään 5 kiloa alle BMI;iin.

Vierailija
190/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka 162cm ja 52kg. On pyöreä, vatsakas ja vähän liian paksu, jos nyt näin rumasti voi sanoa.

Perheessämme elintavat on terveelliset ja kaikki muut ovat myös fyysisesti aktiivisia. Kotiruoalla tyttö ei liho mutta sillä mitä syö muualla, niin kyllä. Ja erityisesti, koska mikään liikunta tai fyysinen aktiivisuus ei kiinnosta.

Olen yrittänyt asiaan puuttua ja tyttö laihtuikin viime vuonna lähinnä pituuskasvun ansiosta. Nyt kiloja tulee taas tappavan tasaiseen tahtiin. En ole kuitenkaan enää jaksanut asiasta motkottaa, huomautella, kieltää herkkujen syöntiä, vahtia viikkorahojen käyttöä yms. yms. Luotan siihen, että tyttö sitten vanhemapana tajuaa itse asian tärkeyden ja hoitaa itse painonsa alaspäin liikuntaa lisäämällä tai herkkuja karsimalla. Pakolla nimittäin ei kai tuu kuin kusipäisiä lapsia!

Vierailija
191/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 167cm/58kg ja tässä on 3kg liikaa. Näkyy makkarana mahalla. Lisäksi minä olen 35-vuotias, mulla tissit ja perse on naisen. 14-vuotias on vielä paljon muodottomampi, joten paino voi olla paljon vähemmänkin. Itse painoin teininä 52kg ja olin sopusuhtainen ja hyväkuntoinen. Kaikille kauhistelijoille sanoisin, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän myös painoa. Ei kannattaisi kerätä teininä massaa, sillä se johtaa hyvin todennäköisesti ylipainoiseen aikuisuuteen. Lisäksi ylipaino yleensä johtaa huonoon kuntoon, mistä koituu aikuisiällä yhtä jos toista terveysongelmaa.

Itsekin painoin 16-vuotiaana hieman yli 50 kiloa (olen 165 cm). Urheilin tuolloin aktiivisesti, joten minulla oli lihaksiakin.

Nyt 35-vuotiaana, kahden lapsen jälkeen painan 58 kg ja jos paino ei imetyksellä itsestään lähde, aion laihudttaa ainakin muutaman kilon pois.

Olen täysin samaa mieltä siinä, että painossa pitää ottaa ikä huomioon. Keski-ikäisen normaalipaino on korkeampi kuin teinin. Vanhetessa tulee lisää painoa. Ei kannata kerätä itselleen ylimääräistä massaa, se helposti kertaantuu vanhetessa.

Se, miten asian teinin kanssa käsittelee, on tietysti vaikeaa. Itse ehkä yrittäisin asiaan sen enempää puuttumatta tarjota terveellistä ruokaa, keksiä jonkun yhteisen liikuntaharrastuksen jne. ohjata vaivihkaa terveellisiin elintapoihin.

Vierailija
192/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia painolla onko se äidillä 40v vai tyttärellä 15v. Eikö kukaan oikeasti ajattele näin?? Ettekö te oikeasti tulle lainkaan kuinka ihmisen kroppaa muuttuu ikääntyessä????

Vierailija
193/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta touhua haukkua normaali painoista ylipainoiseksi.

Vierailija
194/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin että sopiva paino olisi siinä 50-55kg noilla senteillä. Mutta nykyisin monet murkut ovat vähän pyöreämpiä, eikä se oikeasti haittaa. Jos painoa alkaa olla yli 70kg kannattaisi harkita puuttumista asiaan. Tytön pituuskasvu lienee pysähtynyt?

Olen itse juuri 165cm ja painoin 18v 51kg. Olin hoikka nuori nainen, mutta en mitenkään liian laiha. Iän myötä lisäpainoa on tullut ja omimmillani olin kun painoin 63kg. Nyt siihen on lasten myötä tullut yksi kymppi lisää, mutta en ole kamalan huolestunut painosta, se kun on mulla se mikä on nyt eikä juuri enää liiku suuntaan tai toiseen. Fyysistä kuntoa mulla on oikein hyvin kuitnkin, se riittää mulle.

Sinuna mietisin myös sitä että tyttö alkaa seuraavaksi kasvaa leveyttä, ja jos kiinnittäisit huomionsa jotenkin kauniisti niihin välipaloihin, voisi painonkehitys muuttua. Mutta vaikeaa se on jos ei ole motivaatiota, tytöllä siis. Hän elää omaa elämää ja sun on se hyväksyttävä, vaikka silmää ei miellyttäisikään.

Vierailija
195/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä painolla niin väliä vaan ne terveelliset elämäntavat. Kannusta liikkumaan kanssasi ja tee ruuaksi terveellistä kotiruokaa. Kannattaa vain kertoa ruuan haitoista ja hyödyistä eikä niinkään painottaa ylipainoa.

Paino on naisella ja etenkin nuorella sellaisella, niin henk.koht asia, että sillä saattaa huomaamattaan loukata pahastikin. Jos jollain lailla edes vihjaiset tyttärellesi, että hän on ylipainoinen tai pitäisi laihduttaa, saattaa hän pitkään hävetä omaa painoaan ja itseään edessäsi.

Parempi olla hieman ylipainoinen ja ylpeä itsestään kuin normipainoinen ja miettiä jatkuvasti miltä näyttää muiden silmissä.

Vierailija
196/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 60kg on normaalipaino, etenki teinitytöllä jolla voi olla viel hitusen lapsenpyöreyttäki :/

Oikeestaan järkyttävää kuulla et toi on liikaa panoa...

nimimerkillä ite tuossa iässä olin 161cm ja 58kg,

ja nyt 19 vuotiaana olen 165cm ja 72kg ja vasta nyt tuntuu et on _liikaa_ painoo kertynyt.

Vierailija
197/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 3 lapsen äiti (35v), 168cm ja 55kg. Joten kyllä tuon ikäisellä tytöllä pitäisi olla vähemmän painoa. urheilen, joten lihastakin löytyy..

Vierailija
198/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän olon painoni on 56-58kg, 18v painoin 47kg ja se oli todella liian vähän, tosin minulla oli kyllä c-kupin rinnatkin eli niihinkin meni painosta osa, kun sen aikaisia kuvia katselee olin kyllä liian laiha.

ap, jos ei ole provo, on kyllä liian laiha, ei siitä mihinkään pääse. Suosittelen suun kiinni pitämistä, eikä puuttumista lapsen painoon.

Vierailija
199/226 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin tuon ikäisenä saman painoinen ja pituinen,pelasin koripalloa suurilla reisilihaksilla ja kiinteällä vartalolla, ei tippaakaan läskiä. Riippuu siis mistä lapsenne paino koostuu.

Vierailija
200/226 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sori vaan mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tuon ikäisen pitäis painaa keskimäärin n. 48-50kg

eipäs se on kyl 50-60 kg