Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut yksin lomalla ulkomailla?

Vierailija
10.06.2023 |

Olisi matkakuumetta ja tekisi mieli lähteä lomalle esim. Italiaan tai Espanjaan joku rantakohde. Yleensä lomaillut perheen kanssa. Mutta nyt ei ole ketään matkakaveriksi. Millaista on lomailla ja matkustaa yksin? Mietin uskaltaisiko lähteä. Tulisiko sitä vaan oltua yksin hotellihuoneessa ja tuntevansa itsensä entistä yksinäisemmäksi..

Kommentit (335)

Vierailija
1/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pakettimatkalla ns. naispaikalla. Ihan mukava tyyppi tuli huonekaveriksi. Onkohan tuollaisia edelleen?

Vierailija
2/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pakettimatkalla ns. naispaikalla. Ihan mukava tyyppi tuli huonekaveriksi. Onkohan tuollaisia edelleen?

En ole ap, mutta tuollainen olisi mulle kauheaa, oma huone tietenkin! Mä viihdyn yksin ja mullakin on rantaloma suunnitelmissa. Kaupunkilomalla olen jo ollut yksin ja hienoa oli. Mutta onhan se ihmisestä kiinni, itse olen mielelläni illan hotellihuoneessa syöden kaupasta ostettuja eväitä ja telkkaria katsoen - jollekin se varmaan olisi kauhistus. Rohkeasti matkaan vaan!

Vierailija
4/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Ei mitään ongelmia. Saa syödä mitä haluaa, milloin haluaa ilman, että muiden toiveista pitää välittää. Samoin voi aikatauluttaa kaiken ihan omien halujensa mukaan.

Yksinäiselle syöjälle löytyy yleensä aina tilaa ravintoloista helpommin, kuin kolmelle tai neljälle.

Miinuspuolena tulee mieleen vain, että esim biitsillä tai uima-altaalla ei ole kukaan muu tavaravahtina sillä aikaa, kun pulahtaa itse uimaan.

Vierailija
5/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin usealla matkalla ja olen tykännyt koska silloin tulee enemmän tutustuttua paikallisiin tai muihin turisteihin kun ei höpötä vain kaverin kanssa.

Suosittelen, saa tehdä ja mennä mitä/minne haluaa ja milloin haluaa. Juttukavereita ja seuraa löytyy kun on avoimin ja kiinnostunein mielin matkalla.

Vierailija
6/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tuollainen olisi mulle kauheaa, oma huone tietenkin! Mä viihdyn yksin ja mullakin on rantaloma suunnitelmissa. Kaupunkilomalla olen jo ollut yksin ja hienoa oli. Mutta onhan se ihmisestä kiinni, itse olen mielelläni illan hotellihuoneessa syöden kaupasta ostettuja eväitä ja telkkaria katsoen - jollekin se varmaan olisi kauhistus. Rohkeasti matkaan vaan!

Juu, nykyään itsekin olisin mieluummin yksin mutta tuolloin halusin mm. tutustua paikan yöelämään ja se oli turvallisempaa kaksin. Oltiin alle 30 v kumpikin.

Vierailija
7/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa

Huoh, ikään kuin se olisi jotenkin toivottavaa.

Vierailija
8/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin aikoinaan n. 25v sitten äkkilähdöllä ns. jokerimatkalla kahdeksi viikoksi yksin Teneriffalle. Matka oli sika halpa, ehkä nykyrahassa n.180e, mutta se tarkoitti hotellihuoneen jakamista tuntemattoman ihmisen kanssa. Ekat muutama päivä ruotsalaisen naisen kanssa los Amaricansissa ja sitten yhtäkkiä ilmoitettiin että pitää vaihtaa kaupunkia ja huonekaveria eli tuli siirto loppulomaksi puerto de la Crutsiin norjalaisen naisen kanssa samaan huoneeseen. Ihan hauska reissu oli, tavattiin jopa tämän norjalaisen kanssa myöhemmin Norjassa. Enää en ainakaan huonetta jakaisi kenenkään kanssa, mutta nuorena oli jotenkin innostuneempi kaikesta oudosta.

Vierailija
9/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin usealla matkalla ja olen tykännyt koska silloin tulee enemmän tutustuttua paikallisiin tai muihin turisteihin kun ei höpötä vain kaverin kanssa.

Suosittelen, saa tehdä ja mennä mitä/minne haluaa ja milloin haluaa. Juttukavereita ja seuraa löytyy kun on avoimin ja kiinnostunein mielin matkalla.

Tämä muihin tutustuminen olisi juurikin toiveena. En tiedä olisiko sitä yksin reissatessa liian pelokas olemaan avoimin mielin.

Ap

Vierailija
10/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkaillut yksin useinkin. Vain kerran on pelottanut näillä matkoilla ja se tapahtui Pristinassa. Sielläkään ei mitään ikävää onneksi sattunut.

Maailmalla reissaa aika paljon myös yksin matkustavia, joten juttukavereita löytää kyllä helposti, mikäli niitä kaipaa.

Yksin reissatessa on muutenkin täydellinen vapaus tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
11/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Italiassa 1kk ja Pariisissa 4kk. Kivaa oli, välillä yksinäistä, mutta Pariisissa tutustuin muihin ulkomaalaisiin ja biletin paljon. Kannattaa lähteä ilman muuta. Oppii kieliä ja näkee enemmän kun pakko selvitä kaikesta yksin.

Vierailija
12/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja pidin kovasti. En ehkä lähtisi mihinkään lomakylään missä vietetään koko loma hotellilla, mutta kaupunki ja rantaloman voi hyvin yhdistää esim. Barcelonassa.

Vierailija
13/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomailu on kivaa yksinkin! Mutta toki, jos on sellainen elämänvaihe, että on muutenkin yksinäinen olo, voi tuo yksin reissaaminen vain korostaa sitä tunnetta. Miten olisi joku teemaloma, missä kuljetaan osin ryhmässä? Siellä varmaan tutustuisi helpommin muihin ihmisiin?

Vierailija
14/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monta kertaa. Viimeeksi Rodoksella. Oli mukava reissu. Syksyllä lähden taas, Kreikkaan Santoriniin, ihan itsekseni. Ei siellä paikan päällä tarvitse yksin kauan olla, ellei halua.

Vierailija
15/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Italiassa Roomassa ja Toscanassa ihan itteni kanssa ja Kreikkaan lähden seuraavaksi

Vierailija
16/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja monta kertaa. Yksin on kiva matkustaa. Voi tehdä asioita ilman kompromisseja. Hotellihuone on joskus kalliimpi, ellei halua jakaa sitä toisen kanssa. Matkalla tutustuu myös kivoihin ihmisiin jos vain itse uskaltaa mennä juttusille. Haittapuoli on se että kotona oleva perhe ja ystävät joskus huolestuvat kun seuraavat ulkomaiden uutisia ja kun kohteessa tai sen lähellä sattuu jotain kamalaa ja jos en satu ihan heti vastaamaan kännykkään.

Vierailija
17/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole noita ns naispaikkoja, oma huone tulee pakettimatkalla.

Itse oon kulkenut monissa Kreikan kohteissa ja Madeiralla yksin, kaupunkilomilla myös.

Vierailija
18/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään ole noita ns naispaikkoja, oma huone tulee pakettimatkalla.

Itse oon kulkenut monissa Kreikan kohteissa ja Madeiralla yksin, kaupunkilomilla myös.

... ja siis yksinreissaaminen ei ahdista, tykkään kun saan mennä paikkoihin mihin esim husband ei ole innostunut tulemaan mukaan. Illallisella istuminen tosin on joskus vähän tylsää, mutta onhan pikaruokamahdollisuus tai takeaway hotellille.

Vierailija
19/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on ihan kiva reissata, etenkin kaupungeissa. Ison kaupungin sykkeessä ei ole koskaan yksinäistä oloa.

Juttuseuraa löytyy aina, kun vain uskaltaa avata suunsa.

Vierailija
20/335 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, ikään kuin se olisi jotenkin toivottavaa.

juurihan ap tuossa ruikutti yksinäisyyttään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä