Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä miksi ihmiset haluavat valottaa elämäänsä kaikelle kansalle. En ymmärrä Facebookin

Vierailija
18.10.2010 |

ideaa.

Ketkä siihen oikein liittyvät? Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valota elämääni kaikelle kansalle.

Vierailija
2/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaiset, jopa sinunlaiset urpotkin saa sinne liittyä ja liittyy. Ja monen muun lailla, minä pidän siellä yhteyttä läheisiin ihmisiin, eli siis asioïtani ei neä "kaikki kansa". Mitä sinä oikein pelkäät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Kyllä täytyy muuten ihmisen olla aika vähä-älyinen jos ei ymmärrä feisbuukin ideaa.. ;)

Vierailija
4/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valota elämääni kaikelle kansalle.

Vierailija
5/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset itse kertovat kaiken julki. Ja kaikki tieto säilyy tallessa. Taidan olla tällainen salaliittoteoreetikko tässä asiassa :)

Vierailija
6/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan nyt ymmärrä. Facebookissa jaetaan asioita omalle ystäväpiirille. Ei tarvitse kaikille soitella erikseen, kun kertoo asian yhdellä lauseella Facebookissa. Kun ajattelee nenäänsä pidemmälle niin tajuaa, että siitä on pelkästään iloa. On kiva pysyä ajan tasalla myös muiden kuulumisista.

Itse liityin Facebookiin pari vuotta sitten, vähän liian aikaisin. Siinä ei ollut aluksi mitään mieltä, kun mukana ei ollut ketään, jonka kuulumisia olisin oikeasti halunntu seurata. Tajusin kuinka kiva se on vasta sitten, kun tarpeeksi monet tarpeeksi läheiset kaverini alkoivat käyttää sitä.

Ja supermukava se on, jos on sukulaisia ja ystäviä eri maissa ja eri mantereilla.

Vierailija
7/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaiset, jopa sinunlaiset urpotkin saa sinne liittyä ja liittyy. Ja monen muun lailla, minä pidän siellä yhteyttä läheisiin ihmisiin, eli siis asioïtani ei neä "kaikki kansa". Mitä sinä oikein pelkäät?

Vierailija
8/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näe ketkään muut, paitsi kaverit. Eikä aina nekään kaikki. Eli en minäkään jakele asioitani "kaikelle kansalle".

Facebook on mielestäni oiva tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Varsinkin, kun munkin kaikki perheenjäsenet ja ystävät asuvat kaukana. Siellä pystyy keskustelemaan onlinessa, seinällä tai postilaatikon kautta. En ymmärrä, mitä pahaa on siinä, että saan helposti pidettyä yhteyttä läheisiini?

Vierailija
9/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaivattomammin.

Vierailija
10/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset itse kertovat kaiken julki. Ja kaikki tieto säilyy tallessa. Taidan olla tällainen salaliittoteoreetikko tässä asiassa :)

ap

Vierailija
11/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö läheisiin ihmisiin voi pitää yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse?

Mutta hyvin voi naamakirjankin kautta. =) Miten se on sulta pois, jos joku tahtoo pitää yhteyttä naamakirjan kautta?

Vierailija
12/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on mielestäni oiva tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Varsinkin, kun munkin kaikki perheenjäsenet ja ystävät asuvat kaukana. Siellä pystyy keskustelemaan onlinessa, seinällä tai postilaatikon kautta. En ymmärrä, mitä pahaa on siinä, että saan helposti pidettyä yhteyttä läheisiini?

Vierailija
13/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?

Vierailija
14/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sen ap sanoit, sä ET ymmärrä facen ideaa. Ei siellä tarvitse jakaa yhtään mitään tietoa kenenkään kanssa jos ei halua. Yhteydenpitovälineenä (jona itsekin sitä käytän)se on aivan lyömätön.

ideaa. Ketkä siihen oikein liittyvät? Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?

Vierailija
15/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallisen ihmisen jokapäiväisessä elämässä ja sen sattumuksissa ole mitään, minkä julkisuudesta kannattaisi olla erityisen huolissaan. En minä ainakaan ole maailman napa, jonka edesottamuksista kukaan Isoveli olisi kiinnostunut. Tietenkään en laita Facebookiin esimerkiksi kuvia, joissa on lapsia alasti, tai itsestäni kuvia, joita en voisi näyttää isomummille tai työnantajalle. Järjen käyttö on sallittu myös Facebookissa, ja harkiten käyttäen se kyllä oikeasti kiva yhteydenpidon väline.

Vierailija
16/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinkaverin kaverin kaverin kumminkaiman kaverille.......

Ei viisasta.

Vierailija
17/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vaikkapa 70 Facebook-ystävää, voit kätevästi kertoa "sain sen työpaikan" kaikille 70:lle yhdellä kertaa, mutta alapa skypettää 70 hengelle...

Vierailija
18/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin levittelen elämääni facebookissakin ihan vaan kavereille!! Todellakaan eivät tilapäivitykseni ja lisäämäni valokuvat ole siellä kaikkien katsottavissa, vaan vain sellaisten jotka ovat mun kavereita.

Musta facebook on kiva tapa pitää yhteyttä kavereihin, lähellä ja kauempana asuviin! Varsinkin niihin kauempana asuviin. Myös kiva ja neutraali tapa ottaa yhteyttä vanhoihin koulukavereihin ja kuulla heidän kuulumisiaan yms.

Ei todellkaan facebookkiin liitytä sen takia että halutaan valottaa elämää kaikelle kansalle (jotkut ehkä liittyy mutta ei kukaan mun tuntemani ihminen). Ihan kummallinen ajatus ainakin minulle...

Vierailija
19/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV3 - Jari Heikkilä

Tietoturvaan ja yksityisyyteen liittyvät ongelmat ovat piinanneet Facebookin käyttäjiä ympäri maailmaa erittäin paljon viime kuukausina. Esimerkiksi tällä viikolla tuli ilmi, että Facebook on kamppaillut korjatakseen tietoturvamokan, jonka avulla käyttäjien nimiä ja kuvia pystytään keräämään palveluun kirjauduttaessa.

Facebook on lukuisten valitusten ja vetoomusten johdosta kehittänyt yksinkertaisemmin toimivat yksityisyysasetukset. Tämä ei ole auttanut, sillä käyttäjien huoli yksityisyydestään kiehuu koko ajan pinnan alla. Kumma kyllä, monet käyttäjät eivät edelleenkään ole miettineet kunnolla, minkälaista tietoa he jakavat itsestään palvelussa.

Viisi yksinkertaista neuvoa turvallisempaan Facebookkaamiseen

Teknologiasivusto Computerworld on haastatellut asiantuntijoita viiden ytimekkään neuvon laatimiseksi Facebookin käyttäjien tietoturvan hyväksi.

1. Sisäistä Facebookin yksityisyysasetusten merkitys ja käytä niitä

Suurin osa haastatelluista asiantuntijoista on sitä mieltä, että tämä askel on ehdottomasti pakollinen. Asiantuntija Larry Hawes Gilbane Groupista huomauttaa, että käyttäjien tulisi selvittää, mistä Facebookin turva-asetukset löytyvät ja opetella käyttämään niitä jakamansa tiedon kontroilloimiseksi.

Asiantuntija Augie Ray Forrester Researchilta kehottaa käyttäjiä vakavasti harkitsemaan tietojensa jakamista ainoastaan online-ystäviensä kesken.

2. Kuka on oikeasti kaverisi?

Kuva: Antti Aimo-Koivisto

Facebook ei ole mikään yläaste, jossa kilpaillaan suosiosta. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla ystävä. Mieti kenen kanssa kaveeraat tosielämässäkin ja toimi sen mukaan.

- Muista, että tietojen jakaminen "vain ystävien kesken" on Facebookin tiukin asetus. Varmista, että Facebookin ystäväsi ovat sellaisia joihin todella luotat.

3. Varo niitä sovellusohjelmia

Ray varoittaa, että Facebookissa tyrkytetyn sovellusohjelman käyttäminen saattaa antaa ohjelman kehittäjälle laajan pääsyn sinun tietoihisi... ja ystäviesi tietoihin. Käytä siis vain luotetulta lähteeltä saatuja ohjelmia. Lisäksi sinun kannattaa aika ajoin tarkistaa käyttämiesi sovellusten lista.

4. Hups, anteeksi mummo! Ajattele ennen kuin kirjoitat

Ajattele kahteen kertaan tekstien sisältöä, jotka julkaiset. Jos et halua äitisi, vaimosi/miehesi tai pomosi lukevan kirjoittamaasi tekstiä, niin älä julkaise sitä!

- Tämä on oikeasti yksinkertainen sääntö, mutta siitä huolimatta ihmiset eivät tunnu tajuavan sitä, kommentoi asiantuntija Dan Olds Gabriel Consulting Groupista.

5. Katso sivuasi "epäilyttävän tahon silmin"

Tarkastele Facebook-sivuasi rauhassa ja mieti mitä rikollinen taho voisi tehdä julkaisemillasi tiedoilla.

- Mieti voisiko näillä tiedoilla sotkea toisen elämää, jos joku vihaisi tätä todella paljon, toteaa Olds.

Asiantuntijat varoittavat myös sellaisen tiedon julkaisemisesta, jota voitaisiin käyttää hyväksi identiteettivarkaudessa. Vältä syntymäpäivätietojen, osoitetietojen, lapsiesi nimien, puhelinnumeroiden ja henkilötunnusten julkaisemista.

Vierailija
20/117 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinkaverin kaverin kaverin kumminkaiman kaverille....... Ei viisasta.

kerrot jotain jollekin, jos on levitäkseen. Oletpa hupsu. Enkä minä kerro feisbuukissa sellaisia asioita, jotka ei vieraammille kuulu. Jos se kaverin kaverin kumminkaima nyt saa tietää kauppakassini sisäkkön, niin voi voi... ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi