En vaan ymmärrä miksi ihmiset haluavat valottaa elämäänsä kaikelle kansalle. En ymmärrä Facebookin
ideaa.
Ketkä siihen oikein liittyvät? Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?
Kommentit (117)
jolla tehdään isot rahat + sitä käytetään ja tullaan käyttämään yhä enevissä määrin markkinointiin. Aivan hullua rinnastaa se Suomen valtion väestötietojärjestelmään! Tietomurtoriskejä toki on kaikissa järjestelmissä, mutta luuletteko todella, että ne ovat samalla tasolla yhteiskunnan toiminnan kannalta oleellisissa valtiollisissä järjestelmissä ja toisaalta näissä kaupallisissa sovelluksissa? Kuinka monta bugia ja muutoksen muutosta esim. FB:ssä onkaan ollut viime vuosina..
En ole mikään FB:n periaatevastustaja, mutta kannattaa todellakin vähän miettiä mitä kaikkea tietoa sinne suoltaa. Yksityisyysasetuksiin jne. en luota ja toisaalta FB:llähän on omistusoikeudet esim. siellä oleviin kuviin.
Tuntematta asiaa paremmin, mutu-tiedolla ja kuulopuheilla tyrmätään asia. Ja lisäksi vielä kuvittelee olevansa jotenkin parempi ihminen kuin Facebuukkaajat.
olevani "parempi", mutta minua a) ei kiinnosta ko naamakirja b) koska ei kiinnosta niin en myöskään ehdi (= sille mikä kiinnostaa, on aina myös aikaa).
EI se tee minua myöskään huonommaksi :).
Maailma on nykyään niin täynnä erialsia medioita + mahdollisuuksia käyttää aikaansa, että joka paikkaan ei repeä. ON tehtävä valintoja.
b) minulla on sille aikaa, koska sille mikä kiinnostaa, on myös aikaa
Eikä se tee minua myöskään huonommaksi.
Valintoja on tehtävä, minä ja monet muut olemme valinneet facebookin.
Jotenkin minusta tuntuu että SINÄ pidät facebookia käyttäviä huonompina? Eikö se ole jokaisen oma asia, aivan kuten on sinun oma asiasi olla olematta facebookissa.
hakukoneen kautta löytyy tiedot koulutuksestani, työpaikastani, työsähköpostiosoitteeni, työkännykkäni, valokuvani. Asuinpaikkani saa selville eräästä netissä olevasta pöytäkirjasta, samoin aviomieheni nimen. Löytyy myös lehtijuttu, josta saa selville, kuinka monta lasta minulla on. Voi tehdä jotain johtopäätöksiä kiinnostuksenkohteistani ja mielipiteistäni, koska nimelläni löytyy kirjoittamiani artikkeleita.
Mitään näistä tiedoista en ole itse nettiin tuupannut. Mitään näistä tiedoista en jaa fb:ssä.
Kun nimeni googlettaa, on koko eka sivu osumia, joissa on sellaista tietoa jota ei tulisi mieleenkään jakaa facebookissa. Olen opiskellut yliopistossa, joten graduni aihe ja tiivistelmä löytyy googlella, olen ollut mukana luottamustehtävissä, joten yhteystietoni, kuvani, koulutukseni, työpaikkani ja pari edellistäkin jne. löytyvät googlesta samoin pari haastettelua jotka olen työni vuoksi antanut. Mitään em. tietoja en haluaisi jakaa kaikille, eikä niitä facebookista löydy.
Onko nää neuroottiset facebook kammoiset kokeilleet mitä ihan sillä omalla nimellä tulee googlesta esiin?
vaikken FB:ssä olekaan, mutta ei minusta löydy googlella muuta kuin yhden kerran nimeni tärkeäksi kokemassani nettiadressissa. Tyttönimellä löytyy gradu. Siinä kaikki. Miehestäni löytyy muutamia urheilutuloksia + diplomityö.
hakukoneen kautta löytyy tiedot koulutuksestani, työpaikastani, työsähköpostiosoitteeni, työkännykkäni, valokuvani. Asuinpaikkani saa selville eräästä netissä olevasta pöytäkirjasta, samoin aviomieheni nimen. Löytyy myös lehtijuttu, josta saa selville, kuinka monta lasta minulla on. Voi tehdä jotain johtopäätöksiä kiinnostuksenkohteistani ja mielipiteistäni, koska nimelläni löytyy kirjoittamiani artikkeleita.
Mitään näistä tiedoista en ole itse nettiin tuupannut. Mitään näistä tiedoista en jaa fb:ssä.
Kun nimeni googlettaa, on koko eka sivu osumia, joissa on sellaista tietoa jota ei tulisi mieleenkään jakaa facebookissa. Olen opiskellut yliopistossa, joten graduni aihe ja tiivistelmä löytyy googlella, olen ollut mukana luottamustehtävissä, joten yhteystietoni, kuvani, koulutukseni, työpaikkani ja pari edellistäkin jne. löytyvät googlesta samoin pari haastettelua jotka olen työni vuoksi antanut. Mitään em. tietoja en haluaisi jakaa kaikille, eikä niitä facebookista löydy.
Onko nää neuroottiset facebook kammoiset kokeilleet mitä ihan sillä omalla nimellä tulee googlesta esiin?
joista tulee ilmi vain ammattini.
Sosiaalinen elämä on muualla.
ole googlettanut omalla nimellään. Outoa jos joku ei ole..
kuin esim. tällaisella palstalla, jos siis ylipäätään netissä aikaansa viettää. Itse olen ollut "av-riippuvainen" useita vuosia, mutta kiitos fb:n pääsin tästä palstasta eroon (paitsi näitä satunnaisia kerran kuukaudessa käyntejä). Oikea elämä todellakin on muualla, esim. siellä facebookissa tuttujen kanssa jutellessa, ei tällaisella nimettömällä keskustelupalstalla. En ymmärräkään, että miksi ihmeessä joku käy tällaisella palstalla ja samalla lyttää fb:n? Eikö ole pokkaa puhua omalla nimellä asioista?
FB:ssa on melko toimivat salaukset ja pystyn helposti rajaamaan niin, että joko vain tietyt ystävät näkevät haluamani valokuvakansion kuvat tai kaikki muut paitsi tietyt ystäväni pääsevät niihin käsiksi. Sama idea pätee statuspäivityksissä ym.
Joskus pitää kyllä miettiä mitä siellä laukoo ääneen, jos on esim työkavereita myös FB-ystävissä, mutta minusta FB:sta on enemmän hyötyä kuin haittaa.
kuitenkin suihkus. mietin pitäskö tänään ostaa mandariineja. voi ihku ku olisi niiin ihanaa ku tietäs missä käsveska on. meinaan mennä tänään metrolla voi kääk ku ei jaksa kävellä. ostin eilen ihanan huulikiillon. sen väri on tosi black ja se on ihan must.mun serkut tulee kaupunkiin ens viikolla. en viel tiiä mitä tehtäs. onks teill ehdotuksii? Hei voitaisko tehä mulle joku oma sivu johon voi kaikki laittaa ehdotuksii? onks vähä hyvä idea? ;-DDD :)))) ihan mieletönt! täs mun kuulumiset tänään. terkut kaikille teille ihanille feispuukikavereille!
ps. mitä te ootte tehny tänään?
Mikä lukee osoitelähteenä sinulle tulevassa suoramarkkinoitnipostissa, jota tulla tupsahtaa sopivasti esim. lasen syntymän jälkeen, lapsen aloittaessa koulun jne. Olisko Väestötietojärjestelmä? Sieltäkin totta tosiaan myydään osoitetietoja markkinoijille.
jolla tehdään isot rahat + sitä käytetään ja tullaan käyttämään yhä enevissä määrin markkinointiin. Aivan hullua rinnastaa se Suomen valtion väestötietojärjestelmään! Tietomurtoriskejä toki on kaikissa järjestelmissä, mutta luuletteko todella, että ne ovat samalla tasolla yhteiskunnan toiminnan kannalta oleellisissa valtiollisissä järjestelmissä ja toisaalta näissä kaupallisissa sovelluksissa? Kuinka monta bugia ja muutoksen muutosta esim. FB:ssä onkaan ollut viime vuosina..
En ole mikään FB:n periaatevastustaja, mutta kannattaa todellakin vähän miettiä mitä kaikkea tietoa sinne suoltaa. Yksityisyysasetuksiin jne. en luota ja toisaalta FB:llähän on omistusoikeudet esim. siellä oleviin kuviin.
Olen rajannut kaverini kahteen ryhmään: toiset näkevät päivitykseni ja toiset pelkän seinän. En lisää juuri lainkaan valokuvia. (Profiilikuvassani on aina pelkästään kasvoni, lisäksi olen laittanut kaksi kuvaa näytille, toinen esittää minua ja toinen on maisemakuva.) Ei tulisi mieleenkään laittaa vauvan kuvia sinne enkä ymmärrä miksi monet laittavat niitä heti kun vauvan kanssa on kotiuduttu. En kirjoita mitään intiimejä asioita, vaan neutraalin positiivisia kuulumisia harmittomista asioista.
Näillä eväillä feisbuuk-tiedoissani ei ole mitään tulenarkaa.
En myöskään ymmärrä tätä melkein sairaalloista pakkoa jakaa asioita joukon ihmisiä kanssa.
Kun varsinkin monilla on siellä "frendien frendeinä"ties ketä joita ei tunne ja jotka kuitenkin näkevät sinun pärstäsi siellä.Ei,en tykkää,en. Enkä edes halua ymmärtää.
Pelkästään koukutukseksi tehty koko facebook idea.
Nyt ihmiset on vielä enemmän koukussa nettiin.Ei ole terveellistä!
kuvittelevat jatkuvasti, että "kaikki" valottavat siellä elämäänsä päivä päivältä tai useammin. En ymmärrä, mikä tarve heillä on yleistää kaikki FB:n käyttäjät rivien välistä itserakkaiksi narsisteiksi, joilla ei ole muuta elämää kuin koneella istuminen ja oman elämänsä jankkaaminen 24/7, jokaisena vapaana hetkenään. Eivätkö ei-FB:läiset osaa ajatella tuon pidemmälle?
jos viittaat viestilläsi räätälöityyn mainontaan sosmediassa ja fb:ssä annetun s-postiosoitteen tukkeutumiseen juuri sinulle suunnatuista mainosviesteistä, niin en edelleenkään näe siinä sitä massiivista vaaraa jota täällä jotkut kirjoittajat maalailevat.
mielelläni lukisin ne selkeästi näkemäsi vaarat, joihin viestissäsi viittaat. vai ovatko ne sellaisia, joita me tavan feisbuukkaajat emme vaaroiksi ymmärräkään?
ymmärrä mitä kaikkea hakkerit kykenevätkään tekemään!
Turha jankuttaa täällä tyyliin että"mitä ne facebookin vaarat ovat,kerro minulle sanasta sanaan".
Luulen että jos joku meistä tuon asian ymmärtäisi,tuskin sitä tässä alkaisi selittämään.
Eikö se kerro jo tarpeeksi että joku tietoturva asiantuntija ei esim.siellä "hengaile".
Samaten voi estää sukututkimuksen yms.
Minun ja lasteni tietoja ei saa väestörekisteristä kuin viranomaiset.
Mikä lukee osoitelähteenä sinulle tulevassa suoramarkkinoitnipostissa, jota tulla tupsahtaa sopivasti esim. lasen syntymän jälkeen, lapsen aloittaessa koulun jne. Olisko Väestötietojärjestelmä? Sieltäkin totta tosiaan myydään osoitetietoja markkinoijille.
eivät varmaan ikinä itse ole facebookissa käyneet, on vaan mutu-juttuja? Jos joku on niin hölmö että antaa kaiken kansan nähdä juttunsa niin se on sitten oma asiansa, mutta suurin osa fb:n käyttäjistä osaa kuitenkin asentaa yksityisyysasetukset. Ja ei siellä mitään valtionsalaisuuksia jutella ;). Jos tosiaan jotain kiinnostaa se, että on käynyt jossain alepassa ostoksilla niin ok mulle :). Voisin sen saman asian vaikka telkkarissa kuuluttaa. Fb:hen kannattaakin laittaa vaan sellaista minkä voisi julkisestikin sanoa tai näyttää. Itselläni on vaan n. 70 kaveria, ja heidätkin olen lajitellut ryhmiin, eli kaikki mitä kirjoitan ei suinkaan mene edes kaikille kavereille, vaan vain osalle heistä. Ja kaveriksi kannattaa hyväksyä vaan ne, jotka oikeastikin tuntee= vähintään sellaisia joita moikkaisi ja joiden kanssa vaihtaisi muutaman sanan lähikaupassa. Näillä säännöillä fb on erittäin hieno paikka, ja tulee paljon halvemmaksikin siellä chattaillä kahden kesken jonkun tutun kanssa kuin soittaa tai laittaa tekstaria. En siis tajua näitä fb:n vastustajia.