En vaan ymmärrä miksi ihmiset haluavat valottaa elämäänsä kaikelle kansalle. En ymmärrä Facebookin
ideaa.
Ketkä siihen oikein liittyvät? Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?
Kommentit (117)
ideaa. Ketkä siihen oikein liittyvät? Eivätkö ihmiset osaa ajatella nenäänsä pidemmälle?
kerron kavereilleni muutenkin mitä ajattelen, mistä pidän ja mikä saa minut iloiseksi. Jos kuuulun ryhmiinn villasukat, PEN tai vaikkapa Anthony De Mello, mitä kauhistuttavaa kerron itsestäni?
Toki on ihmisiä jotka eivät kerro itsestään mitään kenellekään mutta olen luokitellut heidät vainoharhaisiksi tai muuten vaan epävakaisiksi.
Tunnen ihmisiä jotka eivät esimerkiksi kerro missä ovat syntyneet, ajattelevat että joku siitä tiedosta kaivaa jotain pahaa. Mutta ovat yleensä keski-ikäisiä naisia jotka ovat alkoholisoitumassa, kontrollifriikkejä.
tarkoita, että jokaisen yksityishenkilön pitää olla juuri esim. Facebookissa. Fiksut valitsevat mihin menevät, ja työyhteyksissä käyttö on usein erilaista.
Facebookin tietoturva ja siellä julkaistun materiaalin omistusehdot ovat kiistanalaiset, ja tästä syystä hyvin monet alan amattilaiset eivät itse sitä käytä tai suosittele.
Ihan samanlaista vastustusta herätti aikanaan kännyköiden yleistyminen. Muistan vieläkin, kuinka jotkut vaahtosivat, että pitää muka puhelintakin kantaa mukana...
Heh, toisilla vaan on tarve vastustaa kehitystä, ei sille mitään voi. Sosiaalinen media on tullut jäädäkseen ja jos haluaa ajan hermolla pysyä, niin sitä on opeteltava käyttämään, fiksusti tietysti. :)
ihmiselle, että "sain sen työpaikan". Ei helvetissä ikinä. Asia kuuluu minulle, perheelleni ja lähiystävilleni.
Jos sinulla on vaikkapa 70 Facebook-ystävää, voit kätevästi kertoa "sain sen työpaikan" kaikille 70:lle yhdellä kertaa, mutta alapa skypettää 70 hengelle...
että aikanaan ihmisten nimet (ja jopa ammatit) on olleet puhelinluettelossa kaiken kansan nähtävänä! Ja ihan numeroiden ja OSOITTEENKIN kera! Hui!
eräs kaverini oli näyttänyt vastasyntyneen lapsemme kuvia jollekin työkaverilleen, jota minä en edes tunne. Samalla tavalla jos kirjoittaa jotain henk.koht. niin asia voi levitä jonkun kautta. Joten mitä hyötyä fb:sta oikeastaan on? Se on paikka tyhjänpäiväiselle lätinälle. Jos taas rajoittaa fb:n vain OIKEASTI läheisille, niin ei niitä kyllä kovin montaa jää kaverilistalle, suurimmalla osalla tutuistani on 100-200 kaveria. Jotka ei varmana ole kaikki läheisiä.
Vai kuulutko niihin joiden mielestä kaikki haluavat pahaa kaikille?
Sä et varmasti myöskään vastaa tuntemattomiin puhelinumeroihin etkä avaa ovea jos joku soittaa ovikelloa yllättäen. Kurkit vaan verhon raosta...
ihmiselle, että "sain sen työpaikan". Ei helvetissä ikinä. Asia kuuluu minulle, perheelleni ja lähiystävilleni.
Jos sinulla on vaikkapa 70 Facebook-ystävää, voit kätevästi kertoa "sain sen työpaikan" kaikille 70:lle yhdellä kertaa, mutta alapa skypettää 70 hengelle...
tietoverkko, josta tiedot voidaan kerätä ja kopioida vaikka tuhansille servereille erilaisiin tarkoituksiin. Älkää nyt olko niin naiiveja ihmiset..
että aikanaan ihmisten nimet (ja jopa ammatit) on olleet puhelinluettelossa kaiken kansan nähtävänä! Ja ihan numeroiden ja OSOITTEENKIN kera! Hui!
Mieheni on tietoturva-alan ammattilainen,
eikä ole Facebookissa. Enpä ole minäkään, tosin en koe siihen minkäänlaista tarvetta
Jotain järkeäkin tähän keskusteluun!
Ihmiset menevät laumasieluina ihan mihin vain. Eikä kukaan ajettele seurauksia.
Siellähän on vielä enemmän tietoja, ja kyllä nekin saa käyttöönsä jos tarpeeksi haluaa...
tietoverkko, josta tiedot voidaan kerätä ja kopioida vaikka tuhansille servereille erilaisiin tarkoituksiin. Älkää nyt olko niin naiiveja ihmiset..
uusi työpaikka joku salaisuus? Tämä on juuri sellainen asia jota en ymmärrä. Ei minullakaan mitään tarvetta ole kaikille ystäville erikseen tällaista asiaa kertoa, mutta en ymmärrä miksi en niin voisi tehdä fb:ssä, jossa lähes kaikki, joille haluan asian kertoa, saavat asiasta tiedon.
Ok, tottakai on järkevää rajata levittelemiään tietoja, mutta kyllä ne on aika harvassa jotka jonkun FB:n tai vastaavan takia saa jotain tietoturvaan liittyviä hankaluuksia.
eikä ole Facebookissa. Enpä ole minäkään, tosin en koe siihen minkäänlaista tarvetta
ei teille hysteerikoille voi kuin nauraa! Uskallatte kuitenkin olla netissä? =))
Jotain järkeäkin tähän keskusteluun! Ihmiset menevät laumasieluina ihan mihin vain. Eikä kukaan ajettele seurauksia.
Ei minusta ainakaan ole facebookissa kummoisiakaan tietoja. Käytän sitä todellakin vain jutteluun kavereiden/ystävien/sukulaisten kanssa, ei käydä mitään salaisia keskusteluja, ne hoidetaan puhelimella. Kuvia minulla ei ole muita kuin pari profiilikuvaa itsestäni, lasten kuvia en laita ollenkaan, sähköpostiosoittena on höpöhöpöosoite ym. näin vain esimerkkinä. Ne tiedot, jotka minusta on fb:ssa, saavatkin levitä minun puolestani.
Katsos kun facebookin käyttäjiä on monenlaisia, jotkut osaavat ihan itse ajatella, vaikkapa sitä nenäänsäkin pidemmälle.
Et taida tietää Feisbuukista mitään kirjoituksesi perusteella ap. Eihän siellä asiat ole kaiken kansan ihmeteltävänä. Itse valitset kaverit ja voit päättää jopa mitä kukin kaverisi näkee.
mitähän nämä erilaiset tarkoitukset sitten ovat. En usko, että jollekin taholle olisi suurta hyötyä tai itselleni isoa haittaa, jos kerron, että kävimme kesälomalla hotellilomalla Tampereella tai että vietimme pari viikkoa sitten lasten syntymäpäiväjuhlia.
mennyt miljooniin koteihin..
Facebookissa olemisessa on varmasti riskinsä, kaikki mikä on netissä on tietyllä tavalla riskialtista - aika kauhea skenaario että varmaan meidän kaikkien pankkiasiat ovat löydettävissä netistä (toki tietoturva on ihan toista luokkaa, mutta niin on materiaalikin verkkopankissa vähän eri asia kuin jonkun erjantai-illan ppohjaanpalaneet perunat fecebookissa).
Kun oikein tarkasti mietin, mitä vahinkoa tapahtuisi jos nyt päättäisin avata profiilini kaikille avoimeksi. Ihmiset näkivät että sain viimein viikonloppuna vaihdatettua renkaat autoon ja muita yhtä top secret asioita elämästäni, löytäisivät joitakin lomakuvia sieltä, näkiksivät mun syntymäpäivän ja asuinkaupungin...no joo, en mä tietenkään niitä nyt välttämättä kaikkien nähtäväksi välttämättä halua, mutta siksi olen rajannut asetuksilla ne näkymään vain kavereille.
Joku hakkeri tietenkin löytäisi rekisteröitymistiedoistani jo paljon henkilökohtaisempia asioita, mutta sama pätee mihin tahansa rekisteröitymistä vaativaan verkkopalveluun.
Kaikessa mitä netissä teet on riskinsä ja jos kaikkea pelkää, kannattaa jättää tietokone hankkimatta.
kuin jossain puhelinluettelossa, siihen kun tuossa verrattiin.
Monet vain luottavat aivan liikaa Facebookin asetuksiin, sinne ei tosiaankaan kannata laittaa mitään mitä ei halua laajempaan levitykseen (ei kuviakaan).
Ei minusta ainakaan ole facebookissa kummoisiakaan tietoja. Käytän sitä todellakin vain jutteluun kavereiden/ystävien/sukulaisten kanssa, ei käydä mitään salaisia keskusteluja, ne hoidetaan puhelimella. Kuvia minulla ei ole muita kuin pari profiilikuvaa itsestäni, lasten kuvia en laita ollenkaan, sähköpostiosoittena on höpöhöpöosoite ym. näin vain esimerkkinä. Ne tiedot, jotka minusta on fb:ssa, saavatkin levitä minun puolestani.
Katsos kun facebookin käyttäjiä on monenlaisia, jotkut osaavat ihan itse ajatella, vaikkapa sitä nenäänsäkin pidemmälle.
tai sitten ei tarvitse koukuttua. Olen minäkin FB:ssä mutta käyn siellä ehkä kerran kuussa, kesällä en käynyt yli 3 kuukauteen. Voihan sitä addiktoitua mihin tahansa jos on addiktoituva ihminen. Kyllä siellä on meitä ihan tavallisiakin ihmisiä jotka käyttävät sitä vain yhteydenpitoon.
Facebook-maanikoiden kanssa ihan yhtä huvittavia ovat nämä intohimoiset FB-vastustajat.