Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esim. jenkeissä lapset eivät "ulkoile"

Vierailija
09.10.2010 |

miksi suomessa ulkoilua pidetään ihan elinehtona? tuttuni jenkeissä sanoo, etteivät siellä lapset ulkoile juuri ollenkaan; mitä nyt jossain puistossa saattavat hetken keinua. harrastukset ovat yleensä sisällä ja lasten leikkitreffit leikitään yleensä sisätiloissa.

ja sama juttu englannissa ( lontoossa ).

toki minä tiedän ja ymmärrän "raittiin ilman" merkityksen, mutta miksei sitä muualla pidetä niin tärkeänä? jos täällä et mene lasten kanssa ulos joka päivä ( ja mielllään 2 kertaa ) niin kyllä sua kummallisena pidetään, vai mitä ootte mieltä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta pienen lapsen perhettä täältä Härmälästä, josssa ei ulos mennä kuin sen verran että siirrytään autolle tai autosta sisään. Lapset ovat nuutuneita, vanhemmat ovat nuutuneita...mutta yksi yhteinen nimittäjä näillä perheillä on.

Hillitön tarve esittää menestyvää, shoppailla yli varojen ja suunnitella matkoja ja valehdella esim oppiarvojaan.

Ai niin, ja sitten he tuijottavat kaikki mahdolliset tv-sarjat, pihtaavat seksissä koska se on heille välinen saavuttaa joku Gantti päälleen..

He eivät lue kirjoja eikä sanomalehtiä eivätkä tiedä asioista mitään, mutta ovat kovasti tietävinään. Heillä on täytesanoja; "itse asiassa" "nyt kun tuli puheeksi" "nyt kun kysyit" "hyvä kysymys" "niiinpä"

ja sitten tulevat ne kamalat riidat eron yhteydessä.

Jos siellä Härmälässä on muut ulkoilijat tämän kirjoittajan kaltaisia, enpä ihmettele jos muut pysyvät sisätiloissa.

Mutta kieltämättä ulkona riidellessä tulisi varmaan hillittyä äänenkäyttöään enemmän kuin sisätiloissa.

Vierailija
62/62 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää ilman ulkoilua ja raitista ilmaa. Asuin 6 vuotta Lontoossa, aloin lopussa kaipaamaan heti oven takaa -metsään pääsyä.

Olemme lasten kanssa paljon ulkona, lapset tekevät omia juttujaan, itse omia, samalla lapsia tietysti vahtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä