Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita... sektio vai alatiesynnytys?

Vierailija
07.10.2010 |

Jos olisi rasti ruutuun systeemi...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio sujui loistavasti, paranin hyvin, imetin 2 h leikkauksesta, maito nousi about heti, itse olin jalkeilla samana päivänä. Mieheni hemmotteli minua 3 pvää sairaalan perhehuoneessa. Maailman parhaita hetkiä elämässäni!

Takana 3 sektiota. Niistä ensimmäisessä normaalia suuremmat viillot (ns t-viilto) lapsen juututtua päästää kohdun sisälle koska hänellä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri. Toipumisaika kesti reilusti yli kuukauden ja sinä aikana en mm. pystynyt kävelemäään kunnolla. Samoin puudutus katosi kesken sektion, mikä ei ollut mitenkään miellyttävä kokemus.

Kolmannessa sektiossa taasen sain pahan kohtutulehduksen ja vietin yhteensä 10 päivää sairaalassa synnytyksen jälkeen, niistä 5 antibioottitipassa.

Aina ei siis sektiokaan mene nappiin :)

Vierailija
62/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. kolme neljä ja puoli kiloista poika vauvaa synnyttänyt. Esikoisen ponnistusvaihe ylitunnin ja pahat repeämät, silti alatie. keskimmäisen ja kuopuksen synnytin ilman kivunlievitystä, tahtomattani!

Keskimmäinen oli jo 8cm auki, joten ei ehditty puuduttaa, nopea raju synnytys. Kuopuksestakaan en saanut kivunlievitystä, se on jäänyt harmittamaan, mutta en silti vaihtaisi kokemusta sektioon. Esikoisen syntymästä toivuin 2viikoa, 2 ja 3 viikon.

Minttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suht helppoa synnytystä takana, kokoniaskestot n.13h ja 7h, ponnistusvaiheet 18min ja 5min. :) Esikoisesta tuli pari tikkiä, toisesta ei mitään.

Toisessa raskuadessa pelkäsin oikeastaan vaan että jotuisin sektioon. Onneks pelkäsin turhaan ja enää ei tarvitse pelätä..

Kuopuksen kanssa kun kotiuduttiin niin seuraavana päivänä oltiin jo vaunuilla käymässä kaupungilla. :)

Vierailija
64/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vaurioita yksi tehty, toinen toivon mukaan tulee myös "yhtä kivuttomasti". =) Epiduraaaliii on niiin ihanaaa.

Vierailija
65/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta yksi synnytys takana, mutta toivoisin tämän toisenkin lapsen syntyvän alateitse.

Vierailija
66/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen kokenut kolmesti, neljäskin varmasti menisi.

Vierailija
67/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka tehty epiduraalin voimin kutakuinkin kivuttomasti, toka tehty ilman mitään lievityksiä lähes kivuttomasti, synnytyssalissa vietin 15 minuuttia ja lapsi olikin jo maailmassa. Ja olo oikein mainio. Joten mikäpä tässä, kunhan sairaalaan ehtii...

68/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saamme valita kumman haluamme, emme ole osanneet paattaa. 2 lasta olen alateitse synnyttanyt joten ei se uutta ole. mutta nyt taal ulkomailla ja ei ole sukulaisia jonne lapset laittaa synnytyksen ajaksi :( tai jos yol tulee lahto tmv...niin olen myos harkinnut sektiota...

Vierailija
69/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inkontinenssia ja kohdunlaskeumaa. Ei sektio niiltä suojaa.

Vierailija
70/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti alatie.

Vierailija
71/71 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuminen nopeampaa, ja minulle jo tuttu juttu. Nyt edessä on mahdollisesti sektio (perätila, iso lapsi), ja hirvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän