Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita... sektio vai alatiesynnytys?

Vierailija
07.10.2010 |

Jos olisi rasti ruutuun systeemi...

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olen kokenut ja sektio olisi valintani.

Esikoisen sektiosta toipumiseen meni viikko.

Kuopuksen alatiesynnytyksestä parantelen vieläkin. Synnytyksestä nyt 3kk. Ja kontrolliaika vielä tammikuussa eli en nyt ihan hetkeen kunnossa ole, vaikka kaikki periaatteessa ihan ok menikin.

Vierailija
2/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin voisin tehdä lapsia!

synnyttää en pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden sektion jälkeen ei enää alakautta synnytetä.

Vierailija
4/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiosta toipui nopeammin, mutta se oli pelottavaa, luulin että kuolen. Se ei siis ollut suunniteltu.

Alatie-imukuppisynnytyksen jälkeen repeämistä toipuminen oli tuskallista ja hidasta.

Vierailija
5/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sektio tottakai molemmilla kerroilla.

Vierailija
6/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ensimmäinen syntyi sektiolla, oli kauhea kokemus:kliininen, hirveästi porukkaa ympärillä, kauheat jälkikivut, rakkaus vauvaan syttyi hitaasti, olin vain siinä pöydällä kuin jokin esine, tekemättä itse mitään. En tykännyt yhtään.

Kaksi seuraava synnytin alakautta ja olivat kyllä karseine kipuineen ja repeämisineenkin aivan mahtavia kokemuksia. Olen kiitollinen ja iloinen, että sain kokea, miltä synnyttäminen tuntuu. Se eläimellisyys (:D), oma aktiivisuus ja kokemuksen kokonaisvaltaisuus hormonihuuruineen oli jotain todella upeaa. Hyvät muistot siis jäi ja synnyttäisin siis mielummin alakautta.

Vierailija
7/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi todella helpoa synnytystä kokeneena ehdottomasti alatiesynnytys.

Vierailija
8/71 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla repesin pahasti ja toosa on löysä!

Vierailija
9/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että pimpistä tulee yhtään vauvaa ettei lantio levene.Jep,mun tuumat on yhä aika pienet.

Vierailija
10/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos lapsi väärässä asennossa tahi liian iso niin sitten se toinen vaihtoehto tietenkin. Riippuu tilanteesta.

Vierailija
11/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: nimim. molemmat kokenut

Vierailija
12/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alatien valitsisin ehdottomasti jos jostain syystä saisi valita. En vastustanut kumpaakaan, sektioon päädyttiin perätilan takia. Alatiesynnytyksestä jäi kuitenkin eri tavalla muistoja ja adrenaliini huuru ja onni :)

Vierailija
13/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti en ikinä valitsisi sektiota ja pakon edessäkin sitä pelkäisin ja harmittelisin.

Vierailija
14/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on jo tehty, mutta jos saisin palata ajassa taaksepäin.. toisaalta valitsisin sektion, koska sitten mulla tuskin olisi näitä virtsankarkailuongelmia tai lörpähtänyttä alapäätä.

Toisaalta taas se sektio on niin jotenkin "kylmä" tapahtuma (ainakin kavereiden kuvailemana) eikä vauvaa saa heti rinnalleen (tai kaverit ei ainakaan ole saaneet) ja se synnytys alakautta/luonnollisesti itse kokemuksena oli mielestäni sellainen, että olen tyytyväinen ja kiitollinen, kun olen saanut sen kokea. Kivuista huolimatta hieno kokemus, varsinkin kun kaikki on mennyt molemmilla kerroilla hyvin, toisella kerralla vieläpä täysin luomusti :)

Vierailija
15/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio, kiitos.

Vierailija
16/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko meni kiireelliseen sektioon pienten viikkojen ym. ongelmien vuoksi.

Kyllä nyt toivoisi, että saisin kokea alatiesynnytyksen ja nähdä vauvan heti, enkä seuraavana päivänä.

Toki sektion voidaan päätyä loppuraskaudessakin ja tilanne voi olla ihan eri. Mutta siis silti alatie.

Vierailija
17/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sektio

Vierailija
18/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytyksistä jäi vaan jotenkin niin upeat ja mieleenpainuvat muistot. Sektio oli kliinisempi ja toipuminen hidasta, vaikka kyllä minulle tuli alatiesynnytyksistä repeämiäkin, mutta silti... Alatie, ilman muuta.

Vierailija
19/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivuin siitä viimeksi ainakin nopeaan ja se oli hieno (ja hirveä) kokemus.

Vierailija
20/71 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aiempaa tullut alateitse, nyt voi olla että kolmas vauva perätilassa. Toivon että on tulossa peppu eikä jalat edellä että saisin yrittää synnyttää alateitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi