Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi veti taas pohjat!

Vierailija
04.10.2010 |

Lapsella oli synttärit. Anopilta sai lahjaksi sellaisen kylpytakin. No ei siinä mitään vaikka meillä jo onkin oikein hyvä kylpytakki. Tämä anopilta saatu on sellaista paksua ja järkyttävän tönkköä fleeceä. Ja kokoa liian pieni.

Ja jotta lapsen arvostus olisi täydellistä, sai pienempi sisarus samanlaisen kylpytakin lahjaksi, siis vaikka hänellä ei ollutkaan syntymäpäivää. Turha varmaan mainita että tästäkin koko liian pieni.

Ja pahinta että mä olin niin nössö että olin hiljaa. En viitsinyt sanoa mitään siinä muiden vieraiden kuullen tietäen että anoppi saisi kohtauksen. Lähtivät sitten ekoina vieraina pois.

Joka hemmetin vuosi sama juttu. Miksi ihmeessä ei voi kysyä mitä lapset tarvitsevat tai haluavat? Tai antais lahjan vaikka rahana.

Ketuttaa ja pahasti.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan sanota, että Kerttu-mummolta toivottiin brion junarataa sinulle. Katso nyt, mummo toikin pehmokoiranm kyllä meitä nyt harmittaa.

koska lahjanantaja KYSYY: mitä haluat lahjaksi? Ja nyt ei ole kyse kovin pienestä vaan kouluikäisestä.

Tässäkin maassa olisi lapsilla paljon vähemmän krääsää kun lasten toiveita kuunneltaisiin.

Omien kummilasten ja sisarusten lasten kanssa noudatan hyväksi havaittua linjaa: joko kysyn lapselta tai äidiltä mille on nyt tarve tai mitä toivotte. On kaikki osapuolet tyytyväisiä.

ap

Vierailija
22/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä sitten isovanhemmat valitsevat?

minä en tosin koskaan ole ymmärtänyt mikä periluterilainen kuolemansynti on toivoa jotain tiettyä lahjaksi. Minusta sehän on kaikkein järkevintä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noi fleece kylpytakit ei edes ime kosteutta! no et oo ainut kellä on pihi anoppi..

Vierailija
24/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei anna lahjaksi mitään, siis ei yhtään mitään. Tulee kahville ja kakulle, onnittelee, mutta ei tuo lahjaa, ei edes korttia. Sanoo, että teille tulee kumminkin ongelmia, kun hän ei osaa ostaa oikeaa ja rahaa hän ei anna. Eikö riitä, että hän tulee käymään, ei hän lahjoja tuo meille aikuisillekaan.

niin ei meille tarvitsisi tulla kakullekaan. Sanoisinpa ehkä äidilleni vielä, että niistä kakunpalasista tulisi vaan vyötäröllesi ongelmia ja muutahan emme tarjoa, joten pysyköön vaan poissa.

On ihan ok, että aikuiset eivät saa lahjoja. Mutta lapselle varmasti synttäreinä mieletön pettymys! Voisihan vaikka muistaa lupaamalla kivan yökyläilyn tai uimareissun tai elokuvaillan.

Vierailija
25/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö oo pääasia et tulee käymään ja muistaa?ostakaa ite sopivat tavarat!tulee meillekkin aina jotain epämieluista lahjaa joltakin mut mitä siitä!!anna se kylpytakki jollekkin toiselle kenelle se on sopiva!

Vierailija
26/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi osa ostaa jotain sinne päin, kuten sen puisen auton tms...

Vierailija
27/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan sanota, että Kerttu-mummolta toivottiin brion junarataa sinulle. Katso nyt, mummo toikin pehmokoiranm kyllä meitä nyt harmittaa.

koska lahjanantaja KYSYY: mitä haluat lahjaksi? Ja nyt ei ole kyse kovin pienestä vaan kouluikäisestä.

Tässäkin maassa olisi lapsilla paljon vähemmän krääsää kun lasten toiveita kuunneltaisiin.

Brion junarataosat ovat aika kalliita. Mikäs halvempi sarja menikään yhteen sen kanssa?

Vierailija
28/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kympin paketti. Noin suurinpiirtein. Se puuauto maksoi paljon enemmän. Lahjatoiveemme ovat aina kohtuuhintaisia. Mieluiten 10-20e. Sitten on eri asia jos lahjoja sanoo että voi maksaa 50e.

Brion junarataa emme ole toivoneet. Kannattaisi opetella lukemaan.

ap

Vierailija
29/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broin junaradan raidepalat maksaa kympin paketti. Noin suurinpiirtein. Se puuauto maksoi paljon enemmän.

Brion junarataa emme ole toivoneet. Kannattaisi opetella lukemaan.

ap

Kuka kirjoitti, että toivoitte Brion junarataa? Edellinenhän kirjoitti, että Brion junarataosat ovat kalliita... Pakkoko sinun alkaa tylyttää, kun itse luet väärin?

Vierailija
30/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee niin, että lahjan antaja saa ihan itse päättää haluaako hän ostaa lahjan vai ei ja millaisen lahjan hän ostaa. Toivoa voi jotain, mutta se on tosiaan vain toive, ei käsky.

Nykyään tuntuu olevan tyyli, että lapselle pidetään synttäreitä vain tavaran ja rahan toivossa. Äidit myös asettavat lahjoille älyttömiä odotuksia, vaikka lapsi saattaisi olla täysin tyytyväinen hyvinkin pieniin, mitättömiin tai erikoisiin lahjavalintoihin.

Itselleni on tärkeintä saada läheiset kokoontumaan yhteen synttäreille ihan muista syistä kuin lahjojen vuoksi.

Vierailija
31/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kävi kutsumatta kaksi kertaa viikonloppuna kylässä. Ilmeisesti luki hyllyn päällä olleet veropäätökset. Siis minun ja miehen. Ottaa oikeesti päästä!

Vierailija
32/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehen äiti ostaa meidän lapsille kirppikseltä RIKKINÄISIÄ tavaroita synttäri-ja joululahjaksi, pistää oikein pakettiin ne. Tosin me ollaan jo opittu nauramaan asialle, aina ne päätyy roskiin ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
33/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli talvivauva tulossa ja oma äitini (tämä siis nyt 5. lapsenlapsi) ei vieläkään ole sisäistänyt vauvojen kokoja.

Hän on tosi kova neulomaan ja tekee aivan ihania villavaatteita. Ongelmana on vain se, että helmikuussa syntyvälle vauvalle kaikki tekeleet ovat ihan liian suuria. Niitä vois sitten käytellä tossa heinäkuussa, seuraavana talvena ovat varmaankin jo liian pieniä. Samoin isommalle tytölle tulevat villapaidat ovat olleet järestään hihoista liian pitkiä. Olen yrittänyt sanoa, että hihat ovat aina ihan ylipitkiä ja sitten kun hihat olisivat lapselle sopivat niin paita on sitten muuten jo liian lyhyt/pieni.

Äiti vaan ei usko, vaikka kuinka olen yrittänyt vuosien mittaan tätä hänelle sanoa. Harmittaa kun näkee kuitenkin kovasti vaivaa ja oikeasti nuo vaatteet ovat todella kauniita.

Vierailija
34/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli talvivauva tulossa ja oma äitini (tämä siis nyt 5. lapsenlapsi) ei vieläkään ole sisäistänyt vauvojen kokoja. Hän on tosi kova neulomaan ja tekee aivan ihania villavaatteita. Ongelmana on vain se, että helmikuussa syntyvälle vauvalle kaikki tekeleet ovat ihan liian suuria. Niitä vois sitten käytellä tossa heinäkuussa, seuraavana talvena ovat varmaankin jo liian pieniä. Samoin isommalle tytölle tulevat villapaidat ovat olleet järestään hihoista liian pitkiä. Olen yrittänyt sanoa, että hihat ovat aina ihan ylipitkiä ja sitten kun hihat olisivat lapselle sopivat niin paita on sitten muuten jo liian lyhyt/pieni. Äiti vaan ei usko, vaikka kuinka olen yrittänyt vuosien mittaan tätä hänelle sanoa. Harmittaa kun näkee kuitenkin kovasti vaivaa ja oikeasti nuo vaatteet ovat todella kauniita.

etenkin jos ne vaatteet muuten olisivat käytettävissä.

ap

Vierailija
35/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä isoja summia 20 euroa , ei ole paljon, mutta kun on 8 lasta niin ei eläkeläisellä ole paljon antaa.

Vierailija
36/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee niin, että lahjan antaja saa ihan itse päättää haluaako hän ostaa lahjan vai ei ja millaisen lahjan hän ostaa. Toivoa voi jotain, mutta se on tosiaan vain toive, ei käsky. Nykyään tuntuu olevan tyyli, että lapselle pidetään synttäreitä vain tavaran ja rahan toivossa. Äidit myös asettavat lahjoille älyttömiä odotuksia, vaikka lapsi saattaisi olla täysin tyytyväinen hyvinkin pieniin, mitättömiin tai erikoisiin lahjavalintoihin. Itselleni on tärkeintä saada läheiset kokoontumaan yhteen synttäreille ihan muista syistä kuin lahjojen vuoksi.

se on tosi. Mutta miksi vaivautua kyselemään jos ei ole tarkoituskaan noudattaa toivetta? Miksi antaa lapselle viesti että nyt saan sen mitä olet toivonut pitkään.

Meillä ei ole ollut älyttömiä eikä kohtuuttomia odotuksia. Voi jopa tulla sen pelkän kortinkin kanssa. Se kylpytakki nyt van oli meille turhuuksien turhuus. Siinä ei oltu ajateltu lahjan saajaa tippaakaan. Oli hankittu sitä mistä oma silmä piti ja minkä luulin olevan toimivaa.

ap

Vierailija
37/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ostaa lapsille tosi kivoja ja tarpeellisia lahjoja, siitä ei kyllä voi moittia. Muuten kyllä on ihmisenä kolea ja ihan hirmuinen marttyyri.

Oma äitini sen sijaan ostaa AINA kaiken alekorista, ja AINA halvinta mahdollista laatua. Tuntuu turhalta tuhlaukselta pukea lapsi vaatteisiin jotka ovat parin ekan pesun jälkeen venyneet ja haalistuneet muodottomiksi. Mutta mieleeni ei ikinä tulisi sanoa sitä äidille suoraan. Oon vaan hienovaraisesti vihjaissut lapsen tarvitsevan vaikka lakanoita tai villasukkia tms. kun kyselee mitä voi hankkia lahjaksi. Näissä ei voi mennä kovin pahasti pieleen.

Vierailija
38/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaivaa toi asenne et jo vauvaiästä laitetaan lista synttäreiksi ja jouluksi joista kaikkien PITÄÄ ostaa ettei lapselle tule paha mieli.Ei mun lapsuudessa multa kysytty mitä haluan kertaakaan.Sitä sai mitä sai ja kauniisti kiitin kun oli opetettu.Kuinkahan moni lapsi edes tietää mitä siellä äiteen kirjoittamalla vaatimuslistalla on????Joulupukki parkakaan ei saa enää toivomus vaan vaatimuslistoja.

Vierailija
39/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tämä mielestäsi hyvä juttu. Että saat mitä saat niin ole siihen kiitollinen.

Olisiko mielestäsi ollut mukavampaa/hyödyllisempää saada kenties lahjoja joita toivoit tai tarvitsit?

Itse en ymmärrä tuota asennetta laisinkaan. Itsekin sain lahjaksi usein ihan kummallisia juttuja ja nyt vihaan tuollaisia lahjoja vieläkin enemmän. Eli kun meillä on rahat tosi tiukilla, niin olisi ihanaa jos lapset saisivat lahjaksi jotain sellaista mitä he tarvitsevat eikä liian pieniä vaatteita tai rikkinäisiä leluja tai muita turhakkeita. Esim. oma lapseni sai lahjaksi hamsterinhäkin tarvikkeineen. Emme kuitenkaan voi ottaa karvaista lemmikkiä koska pikkuveli on allrginen. Että kiva lahja juu! Lapsi kyllä kiitti kauniisti, mutta paha mielihän siitä jälkeenpäin tuli kun selitimme, että emme millään voi ostaa sinne oikeaa asukkia.

Ei ap.

Vierailija
40/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tämä mielestäsi hyvä juttu. Että saat mitä saat niin ole siihen kiitollinen.

Olisiko mielestäsi ollut mukavampaa/hyödyllisempää saada kenties lahjoja joita toivoit tai tarvitsit?

Itse en ymmärrä tuota asennetta laisinkaan. Itsekin sain lahjaksi usein ihan kummallisia juttuja ja nyt vihaan tuollaisia lahjoja vieläkin enemmän. Eli kun meillä on rahat tosi tiukilla, niin olisi ihanaa jos lapset saisivat lahjaksi jotain sellaista mitä he tarvitsevat eikä liian pieniä vaatteita tai rikkinäisiä leluja tai muita turhakkeita. Esim. oma lapseni sai lahjaksi hamsterinhäkin tarvikkeineen. Emme kuitenkaan voi ottaa karvaista lemmikkiä koska pikkuveli on allrginen. Että kiva lahja juu! Lapsi kyllä kiitti kauniisti, mutta paha mielihän siitä jälkeenpäin tuli kun selitimme, että emme millään voi ostaa sinne oikeaa asukkia.

Ei ap.

Mutta mielestäni tuo nyt on täysin eri asia saada lahjaksi joku lemmikki-häkki(ilman kysymistä!) kuin vääränkokoinen kylpytakki (jolle oikeasti voi ajatella olevan käyttöä).

Ap taisi sanoa lapsen saaneen toivoamiaan lahjoja ihan kivasti, niin en voi ymmärtää että yhdestä lahjasta jaksaa vaahdota noin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä