Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi veti taas pohjat!

Vierailija
04.10.2010 |

Lapsella oli synttärit. Anopilta sai lahjaksi sellaisen kylpytakin. No ei siinä mitään vaikka meillä jo onkin oikein hyvä kylpytakki. Tämä anopilta saatu on sellaista paksua ja järkyttävän tönkköä fleeceä. Ja kokoa liian pieni.

Ja jotta lapsen arvostus olisi täydellistä, sai pienempi sisarus samanlaisen kylpytakin lahjaksi, siis vaikka hänellä ei ollutkaan syntymäpäivää. Turha varmaan mainita että tästäkin koko liian pieni.

Ja pahinta että mä olin niin nössö että olin hiljaa. En viitsinyt sanoa mitään siinä muiden vieraiden kuullen tietäen että anoppi saisi kohtauksen. Lähtivät sitten ekoina vieraina pois.

Joka hemmetin vuosi sama juttu. Miksi ihmeessä ei voi kysyä mitä lapset tarvitsevat tai haluavat? Tai antais lahjan vaikka rahana.

Ketuttaa ja pahasti.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mun mielestä tuossa nyt ei ollut mitään erityisen outoa, mutta turhaan mummo toi toiselle lapselle saman lahjan! Sitä mä en ymmärrä yhtään, että toiselle pitää tuoda synttäreiksi jotain "ettei tule paha mieli".

Et viitsinyt siinä anopin läsnäollessa sovittaa kylpytakkia, jolloin anoppikin olisi huomannut sen olevan liian pieni?

Vierailija
2/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä vaan suu kiinni, ettet jää perinnöttömäks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anopin tuntien olis silti vetänyt palkokasvin nenäänsä. Varmaan minä olisin ollut siinä kohtaa syyllinen väärän kokoiseen lapseen.

Ei nyt ihan lempitoive kouluikäiselle tuo kylpytakki. Menettelis vielä joululahjana, mutta minusta tökerö ostos synttärilahjaksi.

ap

Vierailija
4/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle tai tarpeellista, ihan miten vaan.

Vierailija
5/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä vaan suu kiinni, ettet jää perinnöttömäks

Enköhän mä ole suljettu jo samantien perinnön ulkopuolelle kun poikansa löysin. Eikä minulla mitään väliä, mutta lapselle tuo on kurjaa.

ap

Vierailija
6/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ostaa aina ylisuuret vaatteet jotka ovat sitten sopivia noin vuoden parin päästä. Viimeksi poika sai ylisuuren collegepuvun ja hän kysyy viikottain miksei saa laittaa sitä päälle... Eli harmittaa sekin :/. Ja anoppi vielä kysyi kokoa multa, ja vaikka ilmoitin että 110/116 niin meni ostamaan kokoa 122 kun "ei ollut pienempää". Ei vissiin voinut ostaa jonkun toisen vaatteen sitten kun tuo oli varmasti alennuksessa...

Kerran poika sai joululahjaksi fleecepuvun joka oli sopiva vasta 2 vuoden jälkeen. Ja kun ajattelee että anoppi on itse kasvattanut 6 lasta, niin en ollenkaan ymmärrä miten voi olla niin vaikeeta ostaa sopivan kokoisia vaatteita kun jopa lapsettomat sukulaiset osaavat...

Vierailija
7/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle tai tarpeellista, ihan miten vaan.

ostaako joku sellaisia kirpparilla? Taidan lahjoittaa suoraan jonnekin seurakunnan keräykseen.

ap

Vierailija
8/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anopin tuntien olis silti vetänyt palkokasvin nenäänsä. Varmaan minä olisin ollut siinä kohtaa syyllinen väärän kokoiseen lapseen.

Ei nyt ihan lempitoive kouluikäiselle tuo kylpytakki. Menettelis vielä joululahjana, mutta minusta tökerö ostos synttärilahjaksi.

ap

Tai sitten kyse oli vain siitä, että se sattui olemaan sen anopin ostama. Mikä kumma siinä onkin, että anoppi ostaa aina ne huonoimmat lahjat?

Toki kurjaa, että oli vääränkokoinen, mutta muuten mielestäni fleece-kylpy(tai aamu-)takki on oikein kiva lahja! Ehkä se pieni kulta sai niitä leluja ja krääsää tarpeeksi sinun vanhemmiltasi ja sukulaisiltasi?

Vierailija
9/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärästä lahjasta?

Ehkä siitä oppii, että ei tuo yhtään mitään, koska aina on miniällä valittamista.

Vierailija
10/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sulta pois jos anoppis ei osaa ostaa mieleisiäsi lahjoja.

Pakko kyl sanoo, et ihmeen nipoja nykyminiät on! Lahja on lahja joka tapauksessa.

Vierailija
11/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivomansa dvd:n, toivomansa legopaketin, 20e rahaa ja kirjan. Vanhemmiltaan ei saanut vielä lahjaa sillä se mennään valitsemaan yhdessä.

Niin että siinä se krääsä. Ja voin täysin seistä sen takan että todellakin meillä juuri anopilta tulee ne huonot ja epätoivotut lahjat. Väärän kokoista ja muutenkin ihan ihmeellistä vaatetta. Kylpytakkien fleece on niin jäykkää että hyvä kun päälle taipuu. Pitäisitkö itse sellaista lapsellasi? Etenkin kun kaapista löytyy jo sopiva ja hyvä kylpytakki niiksi kahdeksi kerraksi kun niitä vuodessa tarvitaan.

Eniten mua kummastuttaa ettei aikuinen ihminen opi. Tähän asti näistä asioista on sanottu ja tullaan sanomaan vieläkin. Ihan kun anoppi tahalleen kapinoisi meidän toiveita vastaan.

ap

Vierailija
12/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä että hän pahoittaa mielensä. Lapsihan tässä on surullinen kun saa liian ison tai pienen vaatteen eikä voi käyttää sitä!

Vierailija
13/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sulta pois jos anoppis ei osaa ostaa mieleisiäsi lahjoja. Pakko kyl sanoo, et ihmeen nipoja nykyminiät on! Lahja on lahja joka tapauksessa.

mutta mielestäni on lapseltani pois. Luulisi anopin arvostavan ainoita lapsen lapsiaan.

ap

Vierailija
14/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilta lahjaksi paidan kokoa 98... Menee ehkä muutama vuosi kun sitä voidaan käyttää, kun hän on muutenkin pieni ikäisekseen.

Vierailija
15/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua kummastuttaa ettei aikuinen ihminen opi. Tähän asti näistä asioista on sanottu ja tullaan sanomaan vieläkin. Ihan kun anoppi tahalleen kapinoisi meidän toiveita vastaan.

ap

Anoppi vai sinä? Miksi edes odotat anopilta jotain muuta kuin noita "huonoja" lahjoja, jos anoppi ei ole tähän mennessä muita tuonut? Ei kai se ole sille lapsellekaan ihan kamala asia, että _joskus joku lahja_ voi olla sellainen ettei se ole juuri sitä mitä olisi toivonut?

Ei meillä ainankaan lapsen kaikille juhlavieraille anneta mitään lahjatoivelistoja, vaan vieras tuo juuri sen mitä itse haluaa! Joulu on toki eri asia, kun lapsi kirjoittaa toivelistan joulupukille (ja siitäkään listasta ei osteta/ostateta kaikkea!)

Vierailija
16/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sulla on siiis niinku daa tosi ilkeä ja kamala anoppi, kandee hei estää sitä niinku ikin enää näkemäs su lapsii.

SIIS OIKEESTI ?!?! Minkä ikänen sä olet ? Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta noin kapea katseinen.

Vierailija
17/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sulla on siiis niinku daa tosi ilkeä ja kamala anoppi, kandee hei estää sitä niinku ikin enää näkemäs su lapsii. SIIS OIKEESTI ?!?! Minkä ikänen sä olet ? Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta noin kapea katseinen.

Joskus jopa kysyvät mitä lahjaksi. Jos sanomme että ostkaa Brion junarataan lisää raidepaloja (kirjoitetaan vielä lapulle) niin lahjaksi tulee puinen auto. Jes, juuri sitä mitä lapsi toivoi.

Lapsihan tässä oppii ettei mummo ikinä kuuntele hänen toiveitaan.

Mä en kotona jaksa tästä enää kauheesti riehua, siksipä nyt palstalla valittelen. Meillä kun muutenkin yritetään välttää turhaa kuluttamista ja ylimäärästä krääsää talossa. Myös miehen puolesta harmittaa kun tiedän hänen harmituksensa vanhemmistaan.

Ja lopuksi voin todeta vielä kerran ettei ollut eka kerta, ei edes kymmenes. Paljon vakavempaakin harmia on aiheutettu.

ap

Vierailija
18/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei anna lahjaksi mitään, siis ei yhtään mitään. Tulee kahville ja kakulle, onnittelee, mutta ei tuo lahjaa, ei edes korttia. Sanoo, että teille tulee kumminkin ongelmia, kun hän ei osaa ostaa oikeaa ja rahaa hän ei anna. Eikö riitä, että hän tulee käymään, ei hän lahjoja tuo meille aikuisillekaan.

Vierailija
19/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan sanota, että Kerttu-mummolta toivottiin brion junarataa sinulle. Katso nyt, mummo toikin pehmokoiranm kyllä meitä nyt harmittaa.

Vierailija
20/61 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä sitten isovanhemmat valitsevat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan