Kenellä sukujuuret Karjalassa?
Mun mummo on aikanaan lähtenu Karjalan Jaakkimaasta Suomeen evakkoon. Muita täällä, joilla karjalalaista verta?
Mistä päin Karjalaa?
Kommentit (114)
Mummo oli Käkisalmelta. Hän oli pieni tumma nainen, ja vielä äitinikin on tumma, mutta musta tuli pitkä blondi.
Viipurissa ja Heinjoella on mullakin juuret. Kokemukseni mukaan kovin moni muu parikymppinen ei ole kartalla omasta rajantakaisesta alkuperästään.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:35"]
Mummo oli Käkisalmelta. Hän oli pieni tumma nainen, ja vielä äitinikin on tumma, mutta musta tuli pitkä blondi.
[/quote]
Minun pappa on kanssa tumma eikä harmaannu hiukset. Oletteko muuten muut huomanneet itsessänne Karjalaista luonnetta? Luin hyvän kuvauksen Karjalaisesta luonteesta ja se osui minuun täysin.
Äitini puolelta on juuret Karjalaan ja Repolassa/Pielisjärvellä on asuneet.
Mummini on lähteny evakkoon Hiitolasta.
Tulola oli sekä kylä että saari. Tulola kuului Sortavalan maalaiskuntaan samoin kuin Riekkalan saarikin. Laatokan saaria kumpikin.
Mummini äidinpuolelta on Karjalasta, en tiedä mistäpäin. Isänäiti oli kai mustalainen, en ole varma mutta täysin suomalainen hän ei ollut.
Salmista Laatokanrannalta tulivat minun isoisäni perheineen
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:15"]Mummi Kurkijoelta ja ukki Uukuniemeltä. Toiset isovanhemmat kanssa Karjalasta, mutta rajan tältä puolelta.
[/quote]
Mun mummuni myös Uukuniemeltä :) Muistatko mistä kylästä?
Isäni isä on kotoisin Soanlahdelta.
Äitini vanhemmat ovat kotoisin Valkjärveltä.
Minun isäni oli kotoisin sortavalan.mlk rautalahden niemisiltä ja äitini oli sortavalan.mlk tuokslahdesta.
Isäni mummo myös Jaakkimasta! Kurenrannasta, aivan Jaakkiman aseman vierestä. Kävin siellä 1990-luvulla :)
Isän suku Suistamon seudulta.