Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä sukujuuret Karjalassa?

Vierailija
21.09.2010 |

Mun mummo on aikanaan lähtenu Karjalan Jaakkimaasta Suomeen evakkoon. Muita täällä, joilla karjalalaista verta?

Mistä päin Karjalaa?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä oli Karjalasta.:) Justiinsa en muista mistä päin.

Vierailija
102/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi syntyi Sortavalassa(-22) mutta muuttivat mummin ollessa pieni Uukuniemelle. Monesti itsekkin käynyt Uukuniemipäivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivennavan Raivolasta.

Vierailija
104/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudusta ja Vuoksenrannasta. Eli Laatokalta ja Kannakselta.

Vierailija
105/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäjärveltähää myö. Miun äitein vanhimmat sisaret kerkesivväät syntymäänkii siel.

Vierailija
106/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta suku Jaakkimasta, äidin puolen suku Sakkolasta.

Vierailija
107/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua nähtävästi välillä nostellaan. :) mummo/äidin suku oli Nietjärveltä, Koirinojalta tarkemmin.

Vierailija
108/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummoni syntyi Metsäpirtissä Laatokan rannalla. Mutta ei hänenkään sukunsa siellä ollut ikuisesti asunut. Vain pari sukupolvea aikaisemmin joku oli muuttanut sinne Puolasta, joku Hämeesä, ja on siellä pari näitä tavallisia isänpuolikkaita eli "tuntematon merimies, jonka sanotaan nyt olevan ulkomailla".

Minkä paikan sitä näistä ajan kuluessa läpikierretyistä valitsisi sukujuuriensa juureksi?

myös minun suku tulee Puolasta :)

Vierailija
109/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänisä oli Räisälästä.

Minun myös! ❤️ Oi kuinka olisi mukavaa päästä käymään niillä seuduilla.

Vierailija
110/114 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini syntyi Jääskessä, vuonna -43.

Vierailija
111/114 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipäs mielenkiintoinen vanha ketju. Vanhempieni syntymäpaikka Metsäpirtti: isä 1922 ja äiti 1925. Kaikki isovanhemmat karjalaisia, joten itsekin olen geeniperimältäni 100% karjalainen, vaikka ihan muualla Suomessa elämääni olen elänyt. Komeita ovat karjalaiset - isällä ihan musta tukka ja paapalla vanhoilla päivillään valkoiset hiukset ja parta. Vilkasta porukkaa koko suku täynnä.

Vierailija
112/114 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muista mikä sen paikan nimi oli, mutta Laatokan rannoilta ovat kotoisin.

Nimet muutettiin suomalaisiksi kun muuttivat tänne. Se oli silloin käytäntö, koska syrjintä oli valtaväestön keskuudessa niin ankaraa.

Suomalaiset nimet oli suurimmalla osalla karjalaisista. Luterilaisia oli myös karjalassa valtaosa. Ortodokseilla oli venäläiset nimet, mutta nekin oli monesti arkikielessä suomennettu jo ennen sotia.

Vierailija
113/114 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli sellainen yleinen hokema, en tiedä pitikö paikkansa:

On kaunis Karjala

täynnä monttuja

ja joka montun reunalla

on r*ss* paskalla.

--

Todellisuudessa viideosalla venäläisistä ei ole kunnon vessaa, joten kuinka suuri osa heistä asuu Karjalassa?

Vierailija
114/114 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se Venäjän Karjala on pilattu eräiden toimesta. Mutta aikoinaan ollut todella hieno, ei ihme että ovat kaivanneet sinne takaisin. Oma suku lähtöisin Uukuniemen Marttinansaaresta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi