Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä sukujuuret Karjalassa?

Vierailija
21.09.2010 |

Mun mummo on aikanaan lähtenu Karjalan Jaakkimaasta Suomeen evakkoon. Muita täällä, joilla karjalalaista verta?

Mistä päin Karjalaa?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli kotoisin Viipurin maalaiskunnasta...

Vierailija
42/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2010 klo 11:55"]mummoni syntyi Metsäpirtissä Laatokan rannalla. Mutta ei hänenkään sukunsa siellä ollut ikuisesti asunut. Vain pari sukupolvea aikaisemmin joku oli muuttanut sinne Puolasta, joku Hämeesä, ja on siellä pari näitä tavallisia isänpuolikkaita eli "tuntematon merimies, jonka sanotaan nyt olevan ulkomailla".

Minkä paikan sitä näistä ajan kuluessa läpikierretyistä valitsisi sukujuuriensa juureksi?
[/quote]

Eiköhän ne sukujuuret ole siellä, missä on monta sukupolvea asunut. Mun sukua on tutkittu nyt 8 sukupolven taa ja mun äiti on ensimmäinen muualla, kuin Karjalassa syntynyt. Mun suvun juuret on siis Karjalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi Kurkijoelta ja ukki Uukuniemeltä. Toiset isovanhemmat kanssa Karjalasta, mutta rajan tältä puolelta.

Vierailija
44/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvu.

Vierailija
45/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset pirttiläisille!

Metsäpirtti, Viisjoki. Äijä jäi evakuoimaan karjaa ja polttamaan kylää, kun talvisota alkoi. Ja palasi taas rakentamaan välirauhan aikana talon, jonka poltti kun viimeisen kerran lähti.

Vierailija
46/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terijoella on sukujuuria. On muuten kaunista seutua ollut, ihanat hiekkarannat.

Vierailija
47/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Raudusta evakkoon lähteneitä suvussa.

Vierailija
48/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni äiti oli kotoisin Valkjärveltä Siparilan kylästä.

Vierailija
49/114 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla liki 100-prosenttinen karjalainen, sillä isä sekä hänen vanhempansa olivat Kivennavalta ja Terijoelta, äiti ja hänen vanhempansa olivat syntyneet Etelä-Karjalassa, mutta isoisän suku oli Kannakselta. Pieniä pisaroita minussa on pohjoiskarjalaista ja uusmaalaista verta, sillä sukuun oli naitu miniöitä kauempaakin kuin omasta tai naapurikylistä.

Vierailija
50/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen Impilahdelta, toinen Raudusta.

Vierailija
51/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lastemme isomummo

Vierailija
52/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis äidin puolelta karjalaista sukua. Miltä karjalaiset näyttävät teidän mielestänne?

Mummo ja siskonsa ovat aika lyhyitä (150 cm ja rapiat), tukka on paksu mutta harmaantuu lumivalkeaksi jo viisi-kuusikymppisenä.

Itse olen myös pieni, 157 cm.

Vierailija
53/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo Vahvialasta.

Vierailija
54/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin äitini ja osa sisaruksistaan syntyivät kun asuivat Viipurissa. Mummo tosin kävin Helsingissä sairaalassa synnyttämässä heidät. (En tiedä miksi, kai koki saavansa parasta hoitoa siellä :)...)

Vierailija
55/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi Helylän vaneritehtaalla töissä.

Vierailija
56/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vanhemmat lähtivät evakkoon Koivistolta (saaresta), ja äitini vanhemmat asuvat Etelä-Karjalassa Ruokolahdella.

Mieheni Isän vanhemmatlähtivät evakkoon 15 kilometriä Parikkalasta nykyisin venäjän puolelta.

Joo, ja nää "et voi tietää miltä musta tuntuu kun mun isomummi oli evakko ja mie oon nii oikee karjalainen"-ihmiset ihmetyttää. Kenen meidän perheenjäsenistä ei kukaan kärsinyt viime sodissa?

Vierailija
57/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlusta ja isäni Sortavalasta.

Vierailija
58/114 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äidin isä on Karjalasta. En nyt tietenkään saa päähäni kylän nimeä, mutta jossain ihan Kalevalan kyljessä tuo oli.. Isopappa lähti karkuun Stalinin vainoja (onneksi, suurinpiirtein kaikki hänen kotikonnuilleen jääneet sukulaismiehet teloitettiin...)

Äidin isän suku on myös jostain päin sitä Karjalaa, joka nykyisellään kuuluu Venäjään, mutta isoisäni vanhemmat joskus aikanaa muuttivat Suomen puolelle Pohjois-Karjalaan (en sitten tiedä tarkalleen, missä vaiheessa tämä tapahtui. Jossain sotien tuoksinnassa kait??)

Vierailija
59/114 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli kanneljärveltä

Vierailija
60/114 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkolasta täälläkin isovanhemmat isäni puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme