Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet auttanut lastasi joka on syrjäytymässä?

Vierailija
18.05.2025 |

Jätän avoimeksi syrjäytymistavan. Yksinäinen, päihteet, masennus jne. Oletko kannustanut vai auttanut konkreettisesti?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas aloitus? Autan kaikin mahdollisin keinoin, mikä kysymys😳

Vierailija
2/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistin koulukiusatun itsetuntoa ja kannustin hakemaan painotetun opetuksen kautta toiseen kouluun. Uudessa koulussa neuvoin miten saada alkuun uusia ystäviä. Onnistui!

Masennuksen syy selvitetään ja sitten edetään kohti masennuksesta irti pääsyä poistamalla syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään nykyään ihan hyvin, mutta pitkään syrjäytyneenä vanhempani eivät tehneet miltei mitään auttaakseen minua. Joskus ihmetyttää miten sokeita jotkut ovat toisen, jopa oman lapsen, kärsimykselle. 

Vierailija
4/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjään nykyään ihan hyvin, mutta pitkään syrjäytyneenä vanhempani eivät tehneet miltei mitään auttaakseen minua. Joskus ihmetyttää miten sokeita jotkut ovat toisen, jopa oman lapsen, kärsimykselle. 

Sama. Meillä vanhemmat teeskenteli että kaikki on hyvin. Tuskin olisivat mitään osanneet tehdäkään.

Vierailija
5/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei autettu mitenkään ja aikuisenakin sain vaan vanhemman omat paskat päälleni. Mielenterveys nykyään olematon.

Vierailija
6/30 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole syrjäytymässä, vaan elävät normaalisti, aikuset hysterisoivat liikaa ja painostavat suorittamaan. Eri asia jos alkoholismi tai huumeet uhkaavat.

Vierailija
7/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole syrjäytymässä, vaan elävät normaalisti, aikuset hysterisoivat liikaa ja painostavat suorittamaan. Eri asia jos alkoholismi tai huumeet uhkaavat.

On nykyäänkin lapsia joilla on riski jäädä syrjään ilman päihteitä. Lapsia joilla ei ole kavereita tai jotka ovat hiljaisia sekä arkoja.

Vierailija
8/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+25 -vuotiaalla olematon (0) työkokemus ---- järjestettiin kiinteistönhoitoon liittyviä tehtäviä & annettiin työtodistus.   Pääsi töihin & nyt pärjää.

Nuori kertoi aina , että hyvin menee----vaikka kilometrin päähän näki että ei tod.mennyt. 

Vierailija
9/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Lasu kannattaa tehdä jos alaikäinen kyseessä. 

Vierailija
10/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuskonservatiiville on erityisen vaikea paikka jos omalla lapsella menee huonosti. Oma ideologia käskee halveksimaan, mutta...oma lapsi sentään.

Vierailija
11/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas aloitus? Autan kaikin mahdollisin keinoin, mikä kysymys😳

Ja ne keinot ovat?

Osa ei tietyn pisteen jälkeen auta, koska on pakko luovuttaa ja lopettaa mahdollistaminen. 

Vierailija
12/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+25 -vuotiaalla olematon (0) työkokemus ---- järjestettiin kiinteistönhoitoon liittyviä tehtäviä & annettiin työtodistus.   Pääsi töihin & nyt pärjää.

Nuori kertoi aina , että hyvin menee----vaikka kilometrin päähän näki että ei tod.mennyt. 

Näin toimii hyvä vanhempi.

Vierailija
13/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kannettu vesi ei ole kaivossa pysynyt. Kaikki auttaminen tuntuu turhalta. 

Vierailija
14/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ei kannata syrjäytyä ja masentua vaan nähdä se ettei yhteiskunta tarjoa itselle velvoitteita ennemminkin vapautena ja mahdollisuutena. Yhtä lailla kuin villieläimetkin elävät niukasti, mutta silti elävät, voi ihminenkin elää vapaana yhteiskunnassa.

Päihdeaddiktio on sellainen, mistä ei oikein pääse eroon kuin tervehenkisellä sosiaalisuudella. Vanhemman on vaikea tarjota sitä lapselleen, mutta toki voit yrittää. Varsinkin jos kyseessä kovat päihteet niin yleensä vain itse vieroittautunut voi tehokkaasti auttaa, sillä tietää miten vieroitusprosessi toimii ja pystyy tukemaan siinä. Esimerkiksi vanhempi ei kykene tarjoamaan tarpeellista lujuutta ja rakkautta, vaan kokee ehkä enemmänkin pelkoa ja huolta, jotka taas eivät ole hedelmällisiä tuossa tilanteessa.

Vierailija
15/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vienyt koko talven ja kevään omaa lasta kerran viikossa nuoriso psykiatrian poliklinikkalle, hän on ollut lähes puhumatta näillä käynneillä. Masennuslääkkeet aloitettiin vasta, toivottavasti ne alkaisivat vaikuttaa. Koita saada lapsi ymmärtää että oot hänen tukena.

Vierailija
16/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuskonservatiiville on erityisen vaikea paikka jos omalla lapsella menee huonosti. Oma ideologia käskee halveksimaan, mutta...oma lapsi sentään.

Häh? Minä olen kokoomuslainen ja omalla lapsella menee huonosti. En halveksi häntä enkä ketään muutakaan, joka ei pysy yhteiskunnassa mukana.  Sairas on sairas, eikä hän asialle mitään mahda.

Vierailija
17/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimavarat voi olla niin vähäisiä että eivät pysty hakemaan apua, edes omalle lapselle, sellainen on surullista, mutta näitä tapauksia on paljon.

Vierailija
18/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syrjäytyminen" on käytännössä vaan kapitalistista jargonia siitä, että "tämä henkilö on nyt uhkaavasti luisumassa nauttimaan sosiaaliturvaa orjalampailun sijasta".

Elämästä ja sen sisällöstä se ei kerro vielä mitään. Mielestäni jotkut "syrjäytyneet" elävät erittäin hyvääkin elämää, tekevät omia juttujaan ja matkustelevatkin. Syövät hyvää ruokaa, eivät käytä päihteitä.

Vierailija
19/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut veitset piiloon.

Vierailija
20/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Syrjäytyminen" on käytännössä vaan kapitalistista jargonia siitä, että "tämä henkilö on nyt uhkaavasti luisumassa nauttimaan sosiaaliturvaa orjalampailun sijasta".

Elämästä ja sen sisällöstä se ei kerro vielä mitään. Mielestäni jotkut "syrjäytyneet" elävät erittäin hyvääkin elämää, tekevät omia juttujaan ja matkustelevatkin. Syövät hyvää ruokaa, eivät käytä päihteitä.

ei sellainen ihminen ole syrjäytynyt, joka pystyy matkustelemaan. Silloin hön pystyy myös elättämään itsensä