Kenellä sukujuuret Karjalassa?
Mun mummo on aikanaan lähtenu Karjalan Jaakkimaasta Suomeen evakkoon. Muita täällä, joilla karjalalaista verta?
Mistä päin Karjalaa?
Kommentit (114)
isänäiti on Mantsista, saari Laatokan kaakkoisosassa. Ja pappa on Nuijamaan Venäjälle jääneeltä alueelta.
oli kotoisin Kirvusta. Mieheni äiti Raudusta.
Alkaako V tai W kirjaimella :)
T: se toinen kirvulaistaustainen...
oli kotoisin Kirvusta. Mieheni äiti Raudusta.
Alkaako V tai W kirjaimella :)
T: se toinen kirvulaistaustainen...
Ikävä kyllä hän kuoli jo ennen syntymääni. Terijoelta oli kotoisin.Isäni kävi siellä muutama vuosi sitten ja näki missä talo oli ollut. Olisi kiva käydä myös itse.
Olen käynyt monta kertaa. Poikkea ihmeessä, mieluiten kesällä.
Minun isä ja sen perhe olivat Kivennavalta Lipolasta. Isäni oli juuri syntynyt, kun lähtivät evakkoon.
Metsäpirtistä on mummoni ja muistaakseni Sortavalasta oli pappani. Isän puolelta ei Karjalan puolella ole käynyt kuin pappani ja hänen veljensä sotien aikaan.
Isän äidin isä on Karjalasta. En nyt tietenkään saa päähäni kylän nimeä, mutta jossain ihan Kalevalan kyljessä tuo oli.. Isopappa lähti karkuun Stalinin vainoja (onneksi, suurinpiirtein kaikki hänen kotikonnuilleen jääneet sukulaismiehet teloitettiin...)
Äidin isän suku on myös jostain päin sitä Karjalaa, joka nykyisellään kuuluu Venäjään, mutta isoisäni vanhemmat joskus aikanaa muuttivat Suomen puolelle Pohjois-Karjalaan (en sitten tiedä tarkalleen, missä vaiheessa tämä tapahtui. Jossain sotien tuoksinnassa kait??)
Kalevalan hujakoilla on mm. Kuittijärvi josta on loikannut paljon karjalaisia Suomeen. Valtaosa tuli hetikohta vallankumouksen jälkeen, siinä 1920...1922.
on isoäitini, myös isoisäni on kotoisin sieltä, en vain muista mistä päin karjalaa.
Mummoni on Metsäpirtistä Koselan kylästä, sijaitsee Taipaleenjoen varrella ja mm. lapsena olivat sisaruksineen paimenessa Laatokan rannoilla. Pappani on Suojärveltä, toiselta puolelta Laatokkaa. Hänen perheensä asui kauniin niemen päässä.
Äidin vanhemmat ovat Muolaasta, muistaakseni Heikkilän kylästä.
Isovanhemmat Metsäpirtistä ja Uudeltakirkolta.
isänäiti on Mantsista, saari Laatokan kaakkoisosassa. Ja pappa on Nuijamaan Venäjälle jääneeltä alueelta.
Olen 85%sti karjalainen.
Äidin vanhemmat oli molemmat Kuolemajärveltä, isoäiti Summalta, isoisä Muolaasta.
Isän äiti oli Uudeltakirkolta.
Isän juuret Riekkalassa Äidin juuret Tulolassa.
Äidin isän suku "kateissa" Äiti syntyi aviottomana 1918.Tiedämme vain, että isä oli Taneli, emme edes sukunimeä.Nyt kun asia on alkanut kiinnostamaan kaikki jotka asiasta jotain tietävät ovat kuolleet.
Löytyisiköhän ketään, jolla on suvussa ollut Taneli nimistä henkilöä Tulolasta, joka syntynyt noin 1890 tai 1900 tuntumilla. Tiedä vaikka oltaisiin sukulaisia. Hilma Nissinen oli äitini äiti. Äitini: äitini oli Aino
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:15"]
Isän juuret Riekkalassa Äidin juuret Tulolassa.
Äidin isän suku "kateissa" Äiti syntyi aviottomana 1918.Tiedämme vain, että isä oli Taneli, emme edes sukunimeä.Nyt kun asia on alkanut kiinnostamaan kaikki jotka asiasta jotain tietävät ovat kuolleet.
Löytyisiköhän ketään, jolla on suvussa ollut Taneli nimistä henkilöä Tulolasta, joka syntynyt noin 1890 tai 1900 tuntumilla. Tiedä vaikka oltaisiin sukulaisia. Hilma Nissinen oli äitini äiti. Äitini: äitini oli Aino
[/quote]
Oliko tuo Tulola Sortavalaan kuuluva kylä?
Mummon äiti on syntynyt Viipurissa 1901.
ja minun toinen ukki oli kotoisin Värtsilästä.