Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu myös kevätlapsen odottaja. Ikää löytyy 23v ja laskettu aika on 1.5.2011 eli rv on nyt 22 :) Potkut tuntuu joka päivä ja varsinkin aamusta ja illasta tuntuu tyttö (ultraajan arviolta) riehaantuvan :) Massu on kasvanut oikein urakalla ihan muutamassa viikossa ja paino kanssa (pitääkin tässä joulun jälkeen laskea todella tarkkaan, ettei liho liikaa).

Mä sain viime perjantaina rokotuksen...pieni allerginen reaktio siitä tuli, mutta meni nopeasti ohi. En tiedä, oliko siinä sitten kananmunaa kun alkoi punottaa ja kutisemaan kovasti, mutta se rauhoittui sitten onneksi. Kyllähän se kannattanee ottaa, ainakin neuvolantäti suostui heti sen mulle laittamaan kun kysyin siitä :)

Ihanaa joulua kaikille mammoille!

122/184 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minde ja Aeris ja kaikki vanhatkin :)

Täällä on käyty suomessa lomalla ja takaisin tultu, nyt siivouksen ohessa aloin kirjoittamaan. Lisäsin teidät, minde ja Aeris, tuonne listaan niin on kaikki koolla.

Täällä maha kasvaa ja tuntuu että koko ajan on nälkä. Jos ottaa ruisleipä palat ja jogurttia niin on jo kahden tunnin päästä taas nälkä. Ihmeellistä. Liikkeitä ei ole vielä tuntunut yhtään enkä oikein edes tiedä mitä epäillä ja mitä ei. 15. päivä oli viimeksi neuvola ja silloin laitteeseen kuului sydämen lisäksi muutama liike että kai se sintti vielä elossa on :O Noh, ens viikolla päästäs taas näkemään kun on se odotettu rakenneultra. Meillä kai alkaa aika monella olemaan jo sen aika tai on jo ollut. minde on ainakin jo käynyt :) *kateellinen* :D

suvi&rusina rv19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin rakastankin jouluruokaa, niin tänä jouluna syöminen oli kyllä aika tuskaista!! Pari suupalaa ja oli ihan täysi :D suklaata on vielä kaapit pullollaan, mutta ei kyllä yhtään tee mieli :o Nyt pitääkin taas tarkkailla syömisiä, ettei olo tule yhtään tukalammaksi. Mulla on parin viikon päästä se sokerirasitus koe, onko muilla jo varattuna/tehty? Rakenneultra oli tosiaan aaton aattona ja pieni poika siellä mennä viiletti ympäri yksiötään :) Kaikki oli ultran mukaan kuten pitääkin, pituusarvio oli muistaakseni 28cm ja painoarvio 343g, voi ihanuutta!! Mä tunnen liikkeet nyt päivittäin, meillä muksitaan jo niin, että mieskin tuntee liikkeet ja välillä vaan maha tärisee, kun meno on niin kovaa.

Ihanaa Uutta Vuotta!! Ajatella, enää muutama kuukausi äippälomaan :)

satu rv21

Vierailija
124/184 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on jo käyty rakenneultrassa, kaikki oli hyvin! Sukupuolta ei kysytty, että jännityksessä eletään kohti toukokuuta.

Sokerirasituksen varaan kuulemma vasta ens neuvolakerran jälkeen, joka on 12.1.

onko teillä muilla napakorua? itse otin nyt suosiolla pois kun ultrassa niin kehotettiin. a) jos se ultra-antura osuu siihen, niin uusi laite maksaa kuulemma 15000e ja b) sen joutuu kuulemma anyways ottaan pois ku maha venyy (tietty), niin otin jo nyt suosiolla...

125/184 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hävis mulla jo sillon kun menin siihen np-ultraan eli marraskuun alussa. Hieman oli tippa linssissä kun kuitenkin sen kymmenen vuotta se koru navassa ollut :) Nyt on vain reikä muistona ja koru lipastossa. Saahan nähdä saako sen vielä takasin paikoilleen toukokuun lopussa.

Oliko kaikki ok, Jellu? Kymmenen varvasta ja sormea? :) Täällä on huomenna se puolen välin välipyykki elikkä tasan 20 viikkoa täynnä :)

Vierailija
126/184 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveling: Eipä se tainnut niitä sormia ja varpaita laskea, mutta kyllä niitä siellä silti oli :) En enää edes muista, mitä kaikkea se ultraaja selitti, muistan vain, että kaikki on hyvin ja vastaa viikkoja. Sydämen se ainakin näytti, että siellä oli kaikki kunnossa, mikä tietty on se tärkein juttu tai ainakin yksi niistä.

Nyt on muuten mun maha ottanut kasvuspurtin, tuntuu, että se kasvaa tosi nopeasti. Nyt on hirveä mammavaatteiden ostovimma päällä, pitäisi hieman hillitä, kun ei niitä nyt muutamaksi kuukaudeksi tarvitse hirveästi olla. Kaikki pitkät topit (ei mammamallia) yms. olen kyllä ostanut omassa koossa, kun ne venyy kyllä sitten tarpeen mukaan. ja muutenkin olen ostanut aika paljon ihan tavisvaatteita, mutta sitten vähän suuremmassa koossa. Vielähän ei tiedä, kuinka isoksi maha kasvaa, niin hirveästi ei niitä tosiaan kannata ostella.

Vierailija
127/184 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mäkin luovuin napakorusta vähän ennen joulua :p Napakin alkoi jo pullahtamaan esiin ja olisi varmaan nahka revennyt tms. ikävää. Tuntuu hassulta...otin sen elokuussa 2003 ja pidin korusta kovasti ja se oli jo osa mua, mutta täytyy sitten joskus ottaa uusi :)

Mites teillä on paino? Itselläni paino on noussut n 7-9kg (9kg oli ihan järkytys ja siihen liittyi päivässä 2kg painonnousu!!) ja huomenna alkaa rv 24. Alussa paino nousi hitaasti ja joulukuussa 3.12 paino oli vielä vasta 3kg noussut. Itse asiassa en ole nyt puntarilla käynyt pariin päivään kun pari päivää sitten paino oli päivässä noussut 2kg (mulla ei normaalisti ikinä ole suurta heittelyä painossa...korkeintaan puolen kilon). Soitin jo hädissäni kättärin päivystävälle kätilölle ja kyselin onko tämmöinen suuri painonnousu normaalia ja onko jo pelkoa raskausdiabeteksestä. Normaalia se kuulemma on näillä viikoilla. Mutta ihmetyttää kyllä, että paino oli pahimmillaan yhden kuukauden aikana noussut 5kg! Närästystä kyllä on ja vatsa ei toimi lähellekään niin hyvin kuin aiemmin...en siis tosiaankaan syö kahden edestä ja liikun jne, mutta paino se vaan lähti yhtäkkiä nousemaan oikein urakalla.

Mitenkäs teillä muilla?

Vierailija
128/184 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei paino oikeastaan ole noussut kauheasti (nyt rv 20+5)... Viime neuvolassa oli itseasiassa 200 g vähemmän kuin edellisellä kerralla, mutta se johtui siitä, että tällä kertaa otin kengät pois. Eli todellisuudessa oli varmaan muutaman sata grammaa noussutkin. Ja nyt neuvolan jälkeen tuntuu että ehkä pari kiloa olisi tullut, jos kotivaakaan on uskominen. Ehkä se on juuri tämä vaihe, kun se paino alkaa nousemaan sitten... Ultraaja sanoi, että nyt pituuskasvu hidastuu vauskilla ja painonnousu kasvaa eli ehkä sekin edistää tätä omaa kilojen kertymistä :)

Jännää, ensi neuvolakerta on se kerta, kun saan Kelan laput ja pääsen ilmeisesti tilailemaan äitiyspakkausta!

Vierailija
129/184 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille.

Uskaltaudun vasta nyt mukaan kun takana on useampi vuos lapsettomuutta, 1 km ja tää raskaus on kovasti pelottanu ja oon ollu varma ettei meidän pieni pysy mukana loppuun asti.

Meillä on kuitenkin laskettu aika 27.5.2011 ja nyt kun tää juniori liikkuu tuolla melkeen vrk. ympäri ei enää pelota ihan niin paljoa.

Pikkasen katselin että hiljaista täällä on viime aikoina ollut mutta ajattelin kuitenkin pistää meidätkin tänne.

T. Pörriäinen & aarteista suurin.

Vierailija
130/184 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ollut viime aikoina vähän hiljaisempaa, mutta toivotaan, että viimeistään äitiysloma ajaisi odottavat äidit keskustelemaan! :) Itsellä 7 vkoa loman alkuun, toivottavasti menee nopeasti :)

Näköjään viimeksi olen kirjoittanut, ettei paino ole kovasti noussut, mutta nyt on! Viimeksi olin neuvoloiden välissä lihonut yli kilon per vko :/

Masukki potkii päivittäin vimmatusti ja on hauskaa seurata mahan liikkeitä. Toivon, että jaksaa liikkua yhtä aktiivisesti ihan loppuun asti, niin ei tarvitse huolehtia. Ihan niin kuin Pörriäinen, niin kyllä minäkin huolehdin huomattavasti vähemmän, kun liikkeet tuntuvat.

Sokerirasituksessa minulla oli yksi raja-arvo ja sain mittarin, jotta mittailisin arvoja kotonakin. Kotona mitatut olivat sitten kyllä ihan ok, eli toivottavasti ei tarvitse tästä enää stressiä ottaa

Tervetuloa vielä Pörriäiselle ja rutosti tarrasukkia pienelle! Nyt olet kyllä jo niin pitkällä, että tuskin tarvitsee kovasti huolehtia, varsinkin kun liikkeet tuntuvat :)

Mites muut ovat jakselleet?

ps. Ai niin, sain sen äippäpakkauksen, jee!

Vierailija
131/184 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tavata muitakin esikoisen odottajia ja vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia.

Minulle sanottiin että se sokerirasitus tehdään mutta toistaiseksi ei ole vielä tehty.

Huomena meillä on varattu aika 3D ultraan joten sitä odotellaan innolla :) ja torstaina on neuvolalääkäri (taas etappi jonka jälkeen toivottavasti saan taas vähän mielen rauhaa).

Vierailija
132/184 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin torstaina neuvolalääkäri, toinen laatuaan tämän raskauden aikana. Kyseessä mieslääkäri, mikä vähän vaivaa mua, mutta enköhän sen vartin sitä roplausta kestä :D

me ei olla mihkään 3D- tai 4D-ultriin menty eikä tiedetä vaavin sukupuolta. tämä oli ehdoton vaatimus mieheltä, itse olen kyllä utelias. Aluksi oli ihan tyttöolo, mutta nyt tuntuu että saattais olla poika. Voi, kunhan vaan tulis terve vauveli!

En malta odottaa äippäloman alkua! 7 pitkää viikkoa, jotka kuitenkin menee tosi nopeasti. En ole yhtään kerinnyt kotia laittaa eikä mitään olla tulokkaalle ostettu (tämä kyllä menee taikauskon piikkiin)... Haluaisinkin jo lomalle, että pääsisi vaikka edes siivoamaan. Toivottavasti vain olen siinä kunnossa, että siivous onnistuu...

Vierailija
133/184 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus mies lääkäreistä on kyll ollu hyvä. Ne on yleensä naisia helläkätisempii ja varovaisempii siel alhaal.

Tuo 3D ultra meillä on miehen toivomus kun hänelle se tekee raskauden konkreettisemmaks ja sit tietty meillä molemmilla on ollu aika rankka matka kun tätä tyyppii on se 5v jo odoteltu maailmaan. Mukava saada vielä ylimääräinen tutkimus ja lisää rohkasua siitä et pienellä on kaikki hyvin.

Varmasti on kans jännää olla tietämättä kumpi sukupuoli sieltä tulee ja noi ultrat ei edes välttämättä kerro sitä 100% varmasti. Tutulle piti ultran mukaan tulla poika mut tyttöhän sielt synty.

Vierailija
134/184 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, elikäs täällä ollaan nyt rv 31 (sunnuntaisin aina vaihtuu) ja laskettu aika olisi 1.5. Huh, muistan kun täällä kirjoittelin ja surffailin vasta ihan raskauden alkuaikoina. Niin se aika vaan menee nopeasti :)

Me olemme voineet oikein hyvin, paitsi nyt on noita harjoitussuppareita aikas paljon, muttei kuitenkaan vielä kivuliaita. Joskus niitä tulee tosi paljon lyhyellä aika välillä.

Olen kyllä päässyt helpolla kun ehdin syksyllä olla vähän yli kuukauden töissä ja jäin loppuvuodeksi (työsopimuksen loppuun) sairaslomalle kamalan ahdistuksen, stressin ja paniikkihäiriöiden takia (työpaikka oli ihan hanurista!!). Lepo teki tehtävänsä ja voin nyt paremmin kuin koskaan. Olo ollut tosi iloinen ja energinen ja jaksan vielä liikkuakin (zumbata, crossata) jne. En nyt sitten enää töihin ehtinyt, mitä nyt olen yrittänyt jonkun verran seurelle tehdä päiväkotikeikkoja, mutta aika lailla saa kyllä levätä ja sen takia varmaan olo onkin energinen :)

Nyt tosin on alkanut tulla oksentelua taas kuvioihin. Joka kuussa olen syystä tai toisesta oksennellut jonkun verran ja nyt vaikuttaa, että se olisi ihan vilkastunut tässä kuussa. Tänäänkin tuli oksennettua naama punaisena. Onneksi se yleensä jää yhteen kertaan päivässä...ei se silti kivaa ole. Vie energiaa :( Oksenteleeko muut?

Mullakin tuntuu olevan noita painopyrähdyksiä. Yleensä saattaa junnata pitkän aikaa paikallaan ja yhtäkkiä viikossa tulee 2kg ja sitten se taas junnaa paikallaan...ei ymmärrä. Syön kyllä terveellisesti ja yritän tosiaan myös liikkua. Keho tekee kummallisuuksia :)

Tsemppiä kaikille mammoille kevääseen!

Vierailija
135/184 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen alkaa olee sellanen olo että tässähän tulee hulluksi kun vielä pitäs jaksaa 3 kk odotella tätä nyyttiä :)

Tulis se 27.5 nopeesti ettei enää tarviis kovin pitkään odottaa.

Tuntuu tietysti tyhmältä nyt ahdistua 3kk odottelusta kun tätä kaveria tehtiin se 5v mut silti haluis tän raskauden olevan ohi että saa sen niin pitkään odotetun pikkaraisen syliinsä tuhisemaan.

Vielä olis tekemistä, talo on suurisiivottu ja paikat alkaa olee valmiina. Muutamia hankintoja pitäis vielä tehä kuten vaunut ja hoitopöytä. Muuten alkaa homma olee aika hyvin paketissa.

Mitenkäs muut, millasella mielellä odotellaan?

Vierailija
136/184 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee niin vauhdilla että... Ihanaa tää odotusaika, maha kasvaa vauhdilla ja nyt pari-kolme viikkoa oon tunnistanut liikkeetkin, joita kovasti jo tossa odottelin :) Jotenkin niin ihmeellistä että siellä masussa se pieni asukki venyttelee ja muksii, ei voi aina ees käsittää :) Rakenneultarakin oli tosi ihana kokemus, siellä se pieni veijari mutristeli huuliaan, voih

Vierailija
137/184 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tosiaankin millään ei malttais odottaa et aika kuluu kun kovasti odottaa uutta tulokasta mut pitäs vaan muistaa nauttia näistä hetkistä! 3/4D ultraa ollaan kans mietitty mut taitaa jäädä välistä kun vauvalla tuntuu olevan kaikki hyvin, vaikka mielenkiintoistahan se varmasti olisi...

Kertokaas kokemuksia?

Vierailija
138/184 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan liikkeet on tosiaan jotain aivan ihanaa. Masu liikkuu mukana ja potkut tuntuu, aivan mahtavaa. Helpottaa kun tietää että kaikki on siellä hyvin. Tämä vauva liikkuu paljon, mutta saisi liikkua vaikka koko ajan, on se vaan niin helpottava tunne.

neuvolalääkäristä selvisin, kaikki oli ihan hyvin.

Vierailija
139/184 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin siitä 3D-ultrasta ihan valokuva pikkusesta, tiesin siis että me saadaan kuva jossa näkyy kasvonpiirteet mutta en käsittäny miten hieno tunne on sen pikku nassun näkeminen. Ihan näyttää vastasyntyneeltä vauvalta.

Meillä oli vähän vaikeuksia saada "kunnon kuvaa" kun olen jo aika pitkällä ja vauva oli kääntyny jo pää alaspäin eli mun luut oli pään kohdalla vaikeuttamassa kuvaamista mut ihan hieno kuva tuli (ainakin omasta mielestä). Lekuri selvitti siinä samassa missä istukka on ja millaisessa tarjonnassa vauva on. Myös sisäelimet tuli tarkoin syynättyä ja sydämmen toimintaa seurattiin ja kaikki näytti hyvältä. Hurja tuo moderni tekniikka.

Ehdottomasti rahansa arvoinen reissu :)

Vierailija
140/184 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, ihanaa varmasti saada ihan kasvonpiirtein varusteltu kuva :) Upea tunne varmasti! Selvisikö sukupuoli vai kysyittekö sitä edes?

Vau, ollaanko jo ihan oikeasti niin pitkällä, että vauvat rupeaa kääntymään pää alaspäin? :) Luulen, että oma vauva vielä etsii paikkaansa. Neuvolalääkäri ei edes kokeillut miten päin se on, kun kuulemma ei sillä tässä vaiheessa ole niin väliä. Kokeilee sitten ensi kerralla, joka on vasta vkolla 36 tjsp.

Hämmästyin kun seuraava neuvola-aika tuli jo puolentoista viikon päähän, mutta kai me sitten ollaan jo niin pitkällä, että neuvolakäynnit alkaa tihentyä... 6 vkoa kuitenkin vielä töitä jäljellä.