Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

101/184 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Jellu, kiitokset tuesta.

Laitoin yöksi varmuuden vuoksi siteen pöksyihin mutta ei sieltä ollut mitään tullut. Neuvolassa kerroin hoitajalle tapahtuneesta mutta koska jatkuvaa vuotoa taikka puhdasta verta ole tullut ulos niin eipä siitä sen isompaa juttua tehty. Rusinan sydäntä kuunneltiin sitten ja se tykytti mennä 150 kirjaimellisesti :) Rakenneultra pitää varata ajalle 30. joulukuuta - 9 tammikuuta.

Siitä sitten hyvillä mielin töihin ja sitten ekan vessa käynnin jälkeen kyyneliä nieleskelemään koska paperissa näky taas ja tällä kertaa vielä isompi pala. Soitin neuvolaan ja sain ajan ultraan. Onneksi siellä näkyi jonkinmoinen vastaus: kohdussa näkyi n. 2cm kokoinen "veripussi" joka todennäköisesti on näiden klönttien takana. Rusinalla oli kaikki kunnossa, taisi nukkua kun yleensä se riehuu ku mikäkin kun ultrataan ja nyt oli paikallaan. Kumma miten alkaa tuntua ettei itsestä niin väliä kunhan vain asukilla on kaikki hyvin. Onko tämä sitä äidinvaistoa?

suvi+rusina rv13+6

Vierailija
102/184 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki oli hyvin! Ymmärrän hyvin, että olet ollut paniikissa.

Ymmärrän tosiaan nyt,miksi odotuksen nimi on "raskaus". Tämä todella on raskasta aikaa. Missäköhän vaiheessa se "raskaudesta nauttiminen" alkaa? Itse ainakin saan sydämentykytyksiä jokaisesta vihlaisusta ja painontunteesta alavatsalla. Minulla vihloo välillä kovaakin vatsasta vaikka istuisin paikallani. Välillä myös tuntuu, että kohdunkaula "venyisi" alaspäin eli ihan kuin koko kohtu putoaisi pöksyihin...Näitä tuntemuksia on jatkunut jo monta viikkoa, mutta vuotoja ei ole ollut ja ultrassakin pari viikkoa sitten oli kaikki hyvin.

Ensi viikolla onneksi taas neuvola, missä kuunnellaan sydänäänet. Jos sitten saisi mielenrauhan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/184 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, mitenkä menee? Me ollaan menty ihan hiiren hiljaisiksi, toivottavasti on kaikilla asiat hyvin.

Omalla kohdalla ne klöntit lopetti tulemisen viime viikon lopulla joten elämä on palautunut aikalailla samaan juomaan. Viikonloppuna tuli ostettua ensimmäiset äitiysvaatteet ja nyt perjantaina pitäisi lähteä metsästämään liivejä näille yhä paisuville meijereille :D

Rakenneultra on varattu 7. tammikuuta. Saahan nähdä mitä sieltä löytyy :) Minä luulen rusinan olevan poika ja mies toivoo tyttöä :)

suvi&rusina rv14+5

Vierailija
104/184 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt, miten sitä onkaan niin saamaton kirjoittelemaan... Yleensä kai esikoista odottavat haluaa kirjoitella paljonkin :/

Hyvä, että vuoto loppui, niin ei tarvitse jännitellä...!

Mulla on rakenneultra 28.12, mutta ei oteta selville, kumpi siellä lymyilee :) Itse haluaisin tietää, mutta mies ei, joten kunnioitan hänen toivettaan. Ihan samahan se on, kumpi siellä on.

Tissit ei oo kasvanu yhtään, tai sitten olen alunperinkin ollut liian optimistinen liivien suhteen :)

Maha on sen verran jo turvonnut, että pian pitäisi töissä ruveta kertoilemaan, mutta en ole saanut tilaisuutta :/

105/184 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikällä tosiaan oli se perusrinta sillon alkupisteessä eli 85B mutta kun lauantaina kokeili isompia niin en saanu edes 85C:tä mahtumaan! Kohta pitää kai jo D:t ostaa :O

Täällä antoi täti viime kerralla mukaan esitteen siitä rakenneultrasta (tai 20v ultrasta niinku ne sitä täállä nimittää). On muuten elämäni masentavin esite se! Siinä puhutaan ainoastaan siitä että lapselta löytyy jos sun mitä epämuodustumia ja mitenkä meinaat niihin varautua ja lopetatko raskauden siihen vai miten.. Ihan uskomatonta. :/ Odotin että ne kertoilis ihan päin naamaan miten se ultra menee eikä lätkäis käteen tollasta melankolista lehtistä. jospa ne sitten seuraavalla kontrollilla enemmän sanoo, saahan nähdä :P

suvi&rusina rv14+5

Vierailija
106/184 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon tullut kirjoiteltua tänne, kun hääjärjestelyt ovat vieneet kaiken ajan :) Nyt ollaan onnellisesti rouva-säädyssä, joten nyt pitäisi jäädä aikaa myös kirjoittelulle! Kävin ostamassa ekat mammahousut viime lauantaina, vaikka masu on edelleen tosi pieni. Olen enemmän hameihminen (hih, en omista yhtään housuja), mutta näillä pakkasilla on kivampi vetäistä housut jalkaan, enkä viitsinyt ostaa tavallisia housuja, jotka olisivat kohta tiukat vyötäröstä. Onko teillä muuten tullut jo painoa lisää raskauden alusta? Itsellä on noussut paino 100g. Mulla on rakenneultra 23.12. ja mies haluaa ehdottomasti tietää kumpaa sukupuolta tulokas on, joten sitten se selvitetään :) Kivaa viikkoa kaikille!

Satu rv17+0

Vierailija
107/184 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, mulle painoa on tullut +1,3 kg sitten ekan neuvolakäynnin.Mites muilla? Äippähousut ostin jo rv12 ja masu näkyy kyllä jo selvästi :). Oletteko tunteneet jo liikkeitä? Minä en vielä, toivottavasti jouluun mennessä möyrisi jo kovasti :) Rakenneultra 30.12 eli vasta rv21+1. Sitä odotellessa! Terkuin, Jenna 16+6 :)

Vierailija
108/184 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvioida onko painoa tullut lisää, kun terkkarilla mittaavaat kengätkin jalassa ja kotona mittailen tietty ilman ylimääräisiä vaatteita... tuskin mitenkään hälyttävästi ainakaan.

Masu alkaa jo vähän pyöristyä ja löysiä paitoja tilaillut, myös yhden äitiyspaidan ja äitiyslegginssit... housut vielä tarvitsisin kun omat puristaa ikävästi..

rakenneultra 28.12, mutta ei oteta selville sukupuolta kun mies ei halua..

jellu 16+0

109/184 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihii, eilen satoi sitten lunta hollantiinkin. Kotiin ajaminen kesti siitä normaalista 45 minuutista 2 tuntia kun ajeltiin kaikki yhdessä moottoritiellä 40km/h kesärenkailla :D

Paljon onnea uuden nimikkeen johdosta Satu!! Mulla ei ollut aavistustakaan että siellä sellaiset kemut oli tiedossa :)

Meikä osti viime perjantaina henkka&maukasta äitiysfarkut ja on muuten ne elämäni mukavimmat pöksyt. Ei purista ei sitten mistään. Johtuu varmaan siitä että tuli otettua liian isot :D Paino on tainnut nousta noin kilon. Nykyään tulee maha hirveen helposta täyteen, hyvä ku lounaalla jaksaa lautasellisen salaattia syödä. Ja sitten on taas kohta nälkä..phuuh :/ Alkaa olla hieman kumpuakin alavatsassa, siellä kai se rusina kasvaa :) minäkään en ole tuntenut liikkeitä vaikka aina nukkumaan mennessä pidän kättä mahan päällä. Tosin nehän pitäis tuntea vasta suunnilleen 20+ viikoilla kun on esikoinen.

suvi+rusina(pitäis kai keksiä uusi nimike kun ei se enää mikään rusina ole :D) rv15+5

Vierailija
110/184 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä aika kun viimeksi käynyt täällä sivulla.. :O!

Tosiaan viime torstaina oli neuvola käynti ja kaikki oli hyvin (: 3 tammikuuta on rakenneultra! siellä sitten nähään, että kumpihan olisi tulossa :) (Jos näkee) :D Aattelin näin kysäistä, että mitä teidän isovanhemmat ja vanhemmat ovat perheenlisäyksestä mieltä olleet? :) Itselläni täällä on kauhea hössötys ja neuvojen antoa :D

Vierailija
111/184 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä alkaa olla takapihalla kohta metrin verran kinoksia :) Näyttää ihanasti siltä, että tulee taas kunnon talvi!

Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa ja siellä meidän mörkö nieleskeli lapsivettä, hyöri ja pyöri sekä antoi kunnon potkun ultra-laitteen anturille :) Kaikki siis hyvin! Itselläni on ollut pari päivää sellainen olo, että onkohan mahassa sittenkään mitään, kun painoa ei ole tullut alusta oikeastaan yhtään lisää ja mahakin mahtuu edelleen hyvin vanhoihin vaatteisiin. No, tänään varmistui sekin, että kyllä siellä kotona ollaan! Pari viikkoa vielä rakenneultraan, jännää! Sairaalassa on niin hyvät ultralaitteet, että on ihan kuin katselisi valokuvaa. Lääkäriasemilla laitteiden kuva on mun mielestä paljon vaikeammin hahmotettavissa.

Jezzita, kyselit isovanhempien suhtautumisesta. Meillä kaikki ovat kyllä todella innoissaan, koska tämä on kaikille ensimmäinen lapsenlapsi. Anoppi on entinen kätilö, mutta haluaa nyt heittäytyä täysillä mummon rooliin, eikä siksi ole paljon ohjeistanut. Oma äitini on myös ollut sairaalassa töissä koko ammattiuransa ja yrittää ohjeistaa kovasti syömisessä, levossa yms. :D Mun iskä on myös innoissaan ja on jo ostamassa turvaistuinta heidän autoon!! Appiukko on varmaankin myös ihan tyytyväinen, mutta ei paljon sitä näytä.. on nimittäin aika jäyhä ja harvasanainen mies!

Ihanaa joulunodotusta kaikille, mä menen nyt nauttimaan pari joulutorttua!

satu rv 18+0

112/184 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auh mikä on ku päätä kivestää :P Mulla ei ole yleensä koskaan pääkipua mutta nyt raskauden aikana on tullut silloin tällöin tällänen kivestys, oiskohan nestehukka kyseessä?

Mites on muilla mennyt? Joko on tuntunut ilmakuplia? :) Täällä eletään vielä hiljaiseloa mutta maha jatkaa kasvamista. Mies sanoi että pitää vetää napaa sisäänpäin hänen jos halataan :D Ens viikolla on onneksi taas neuvola ja toivon sormet ja varpaat ristissä että katsottais ultran kautta eikä vain kuunneltas sydäntä. Tahtoisi niin nähdä pikkuisen kun viime kerrasta on jo kuukausi aikaa :/ Liekkö raskausoireita mutta pitkään kävellessä tulee alaselkä/kannikat niin pirkuleen kipeiksi ettei meinaa aina päästä ylös tuolista tai sohvalta.

Jezzita: Meillä on miehen puolelta ensimmäinen lapsenlapsi joten anoppi on ihan töpinöissään :) Mukava katsella kun kantavat miehen siskon kanssa meille leluja, bodeja sun muita joka käynti kerralla :D Omalta puolelta oli hieman vaisumpaa, äiti vain totesi että kai se on jo aika niitä lapsia alkaa tekemään.

suvi+rusina rv17+1

Vierailija
113/184 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tänään tuntumaan liikkeet! Ihan kuin joku kutittelisi vatsan sisällä koko ajan! Hauskaa :) Masu on edelleen aika pieni ja painoa on tullut lisää 900g. Tyyppi on ultran mukaan kasvussaan pari viikkoa vastaavia viikkoja edellä, joten jos kasvu jatkuu yhtä vauhdikkaasti, taidetaan saada aika iso paketti :) Reilun viikon päästä onkin jo rakenneultra. Ajateltiin mennä myös 4D-ultraan yksityiselle jossain vaiheessa. Lääkäri suositteli myös, että kannattaisi käydä ultrassa vielä viikolla 34+.

Kivaa sunnuntaita kaikille!

satu rv 18+5

114/184 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Satu, onnea bongauksesta :) Kateudesta vihreänä täällä lueskelin sinun tekstiä. Tahtoo itsekkin tuntea ne liikkeet! :D Jospa ne sitten viikon kuluttua alkais tuntumaan kun olet muutaman päivän edellä.

Mulla huomenna se kovin odotettu neuvola, aion puhua näistä mun alaselkäkivuista. Saahan nähdä mitä sanovat. Jotenkin sellainen olo että viittaavat kuitenkin villasella :P Neljä päivää vielä töitä ja sitten olis vuosi täynnä. Aika ei kulu yhtään nyt... :)

suvi&rusina rv17+5

Vierailija
115/184 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä työkoneeni vammaa ja poikkasee viestit, joten joudun jakamaan viestini moneen osaan, sorry....

Täällä on kupliminen pikkuhiljaa muuttumassa kunnon potkuiksi ja viikonloppuna mieskin tunsi ensimmäisen potkun masun läpi :)

Mitään "perhosten siipien havinaa" tai "hentoa kutittelua" en kyllä tuntenut edes alussa, vaan rehellisesti sanottuna liikkeet tuntui,no...ilmavaivoilta? Tai pienen kuplan poksahtamiselta keskellä masua. Nyt ovat parin viikon sisällä voimistuneet ja alavatsalla oikealla on "parhaat", ihan kunnon potkut tuntuneet.

Vierailija
116/184 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette liikkeitä jo tunteneet, kuinka usein liikkeet tuntuvat? Mulla ei tunnu läheskään koko ajan, vaan muutamia kertoja työpäivän aikana ja illalla sitten vähän enemmän, potkujen määrä vaihtelee päivittäin. Mietin vaan, että ei kai kukaan vielä ihan konkreettisesti tunne vauvan kaikkia liikkeitä, koko ajan? Mulla tuntuu vaan satunnaiset potkut. Eivät tule siis mitenkään säännöllisesti, makeansyönnin jälkeen tms. vaan ihan miten sattuu.

Vierailija
117/184 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viestin viimeinen osa...

Lieveling, valittelin itse kovista alaselkäkivuista neuvolassa 15+6 ja silloin suosittelivat fysioterapeutille menoa, ainakin täällä Vantaalla on raskaana oleville ilmaista ja 4 kertaa kuussa järjestetään "fysioterapeutin tilaisuus" mihin voi mennä kyselemään jumppa- yms. ohjeita. Mutta antoivat myös puhelinnumeron mihin voi suoraan soittaa. Mulla tosiaan ihan pelkkä siivous aiheutti sellaiset alaselkäkivut, että käveleminenkin oli hankalaa. Nyt kuitenkin kivut ovat onneksi toistaiseksi hellittäneet, tosin olen ottanut myös normaalia iisimmin.

Nyt odottelen ensi viikon neuvola-aikaa ja 30.12 on rakenneultra...Alkaa jo vähän jänskättämään!

Terkuin

J rv18+6

Vierailija
118/184 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei liikkeet tunnu kuin silloin tällöin. Sunnuntaina kutitteli tunnin verran yhteen menoon, eilen tunsin vain kerran pientä hipelöintiä ja tänään ei ole tuntunut vielä kertaakaan. Neuvolassa sanoivat, että kunnon tuntemuksia voin odotella vasta viikosta 20 eteenpäin. Mulla kohtu on kallistunut taaksepäin, joten sekin vaimentaa liikkeiden tuntumista. Mies odottelee jo innolla, että pääsisi itsekin tuntemaan liikkeet, mutta vielä ei nämä hiplailut tunnu ulospäin :)

Olen ollut tämän päivän sairaslomalla, koska mulla oli aamulla aivan järkyttävää verenvuotoa nenästä. Hassu juttu, kun koskaan aikaisemmin mulla ei ole tullut verta nenästä, mutta raskauden aikana sitä tulee lähes joka päivä. Selkäkipuja tai muita vaivoja ei ole ollut (ellei lasketa sitä ekan neljän kuukauden pahoinvointia ja kuukauden ummetusta).

Huomenna sitten taas töihin ja seuraava vapaa onkin rakenneultrapäivänä 23.12. :)

satu rv 19

Vierailija
119/184 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn nyt tähän iloiseen joukkoon, joilla la toukokuussa :) Mulla rv 17 meneillään ja la 31.5. Ihanan jännittävää aikaa ja mielenkiintoista on ollut lukea muiden tuntemuksia ja raskauden etenemistä :) Itselläni raskaus sujunut odotetusti, ekat 3kk pahoinvointia lähes päivittäin mut nyt onneks jo ohi ja olo mitä parhain! Seuraava ultra vasta 19.1. ja en millään malttais odottaa siihen asti mut kai se on vaan maltettava... Masu pöyristynyt jo aika lailla ja kovasti oottelen josko kohta vois tuntea jotain liikkeitäkin mut toistaseksi en ole vielä tuntenut mitään... Kaikki ajallaan kait :)

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa odotusta!

Mia rv 17 + pullapalleroinen :)

Vierailija
120/184 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut tuntea jo pikkuisen jotain liikkeitä... aluksi pieniä kuplintoja, joista en ollut varma ja nyt sitten viikonlopusta lähtien ihan hentoja muksahduksia... ja nyt siis rv 18+6.

Mahakin on jo pyöristynyt aika tavalla, onneksi mammahousut on keksitty. aivan ihanat jalassa ja näyttävät päällepäin kuitenkin ihan normihousuilta, lovelovelove!

Ensi viikolla on odotettu toka ultra!

Oletteko ottaneet muuten influenssarokotusta, miksi/miksi ette?