Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. viikko on lähtenyt käyntiin, ja ensi viikolla on eka virallinen ultra. Olen yllättynyt, kuinka vähän se nyt jännittää, ja pelkäänkin melkein, että olen liian luottavainen... No, mies on sinne tulossa mukaan, niin ei ainakaan yksin tarvitse mennä. Enemmän kuin se, sykkiikö siellä vielä sydän, mietityttää, että entä jos seuloissa ilmeneekin jotain häikkää... Niin mitäs sitten! Kauheaa olisi joutua supervaikean eettisen päätöksen eteen.

Varmaan silloin, kun ei internettiä vielä ollut, oli tämä raskauskin helpompaa, kun ei tiennyt kaikista kamalista mahdollisuuksista niin paljon..!

Olo on yhä ollut etova, mutta alan jo uskoa siihen, etten tule oksentamaan kertaakaan (alku)raskauden takia. Maha turpoilee ja näkyy ihan selkeästi, ja mies ihmettelee ja päivittelee "uudistuneita" rintoja ;D

Tsemppiä koko joukolle!

VL + pikkupeikko 10+1

82/184 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin sinut tuonne listaan Magenta :) Vaihdellaan sitten myöhemmin sitä LA:ta jos tarvetta, itselläkin se saattaa vielä venyä 22.5. asti.

Huomenna pääsee taas Suomen kamaralle käymään, jee! Toivottavasti on vielä lunta hieman jäljellä, olis ihana nähdä sitä valkeaa taas :) Ajatuksena oli tosiaan kertoa äitille tällä visiitillä tästä tilanteesta mutta siihen tais nyt tulla stoppi koskakin sisko tunkee taas samaan aikaan kylään ja ei ole jotenkin halua kertoilla äitille samalla kun siskonpojat juoksentelee vieressä :P Saahan nähdä pitikö sitten huomenillalla läväyttää ennen saunaa sammakko suusta. Äiti ei varmaan sitten saa unta koko yönä...

Mulla on myöskin ens viikolla ensin maanantaina verikokeeseen meno ja sitten tiistaina on aamulla np- ja tavan ultra. Täällä ne tehdään samaan aikaan jos tahtoo. Päätettiin miehen kanssa että teetetään se np-ultra niin ei tarvitse yllättyä sitten kun on aika toivottaa tulokas maailmaan. Olossa ei ole ollut muutoksia, pahaa oloa ja huippausta jos ei muista syödä. Tosin siitä on tullut jo tapa että joka toinen tunti menee suuhun jotain. Rinnat on mullakin kasvanu jo varmaan ainakin yhden kupin (joo, mies tykkää :P) ja kuulemma mun mahassa on jo jonkinmoinen kumpu miehen mielestä. Ainut mikä on muuttunut on se että tulee aina välillä sellaisia aamuja että pitää mennä syönnin jälkeen takaisin sänkyyn koska on niin sanomaton olo. Se paranee yleensä puolen tunnin makuulla.

suvi+rusina rv9+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä uskaltaisi pikkuhiljaa tänne siirtyä tuolta lapsettomien puolelta...Täällä siis yksi onnellinen odottaja lisää!

Meidän pikkuista tehtiinkin sitten ihan huolella melkein kaksi vuotta ennenkuin syyskuun alussa sitten viimein saatiin se kauan kaivattu plussa hoitojen avulla

Vierailija
84/184 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä viesti ei tullut kokonaisuudessaan... tässä loppuosa, toivottavasti toimisi:

Nyt menossa 10+2 ja LA olisi 12.5, tosin muuttunee vielä sillä neuvolassa tuntui olevan jokseenkin hankalaa tuon lasketun ajan määrittäminen :)

Ollaan siis käyty varhaisultrassa rv7+3 ja sydänäänet kuului ekalla neuvolakäynnillä viime viikolla rv9+3

Vierailija
85/184 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...Ei toimi viestit kuten pitäisi

Listalle saa kuitenkin minut lisätä :)

Vierailija
86/184 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi olkoon! :)

Nuo viestit ei aina jostain syystä toimi, kuten pitäisi, puolet tekstistä jää joskus uupumaan.

Lieveling: kivaa Suomen vierailua! Mä en ole täällä Helsingissä edes nähnyt vielä lunta... On sitä osaan alueista tiputellut, mutta juuri tähän ei. :)

Mulla on myös valtaisa uupumus ja saamattomuus usein päällä. Monesti pari tuntia heräämisen (joka tapahtuu myöhään) jälkeen on jo mentävä makoilemaan sänkyyn ja usein nukahdankin. Kaikki kämpässä on vieläkin muuton jälkeen aika rempallaan, kun ei vaan huvita tehdä mitään muuta kuin pakolliset asiat (työt). Ehkäpä parin viikon päästä puhtia taas löytyisi, niinhän ne lupailevat, että raskauden toka kolmannes olisi pirtsakkaa aikaa.

Kyselin viimein huvikseni labran tuloksia, ja kaikki arvot olivat hyvät, ei suositeltu mitään erityistä lisää. Hemoglobiini ei ollut niin korkealla, kuin se mulla joskus on ollut, mutta jospa nyt toistaiseksi ruokavalion avulla sitä pitäis yllä. Katsotaan sitten tokalla neuvolakäynnillä (silloin joskus alkuvuodesta, hmh) taas.

Vierailija
87/184 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ensimmäistä odotellaan. Huh ja jännää on :) häämatkalta syyskuussa tarttui mukaan tuo pieni otus. Viikoilla 8+4 mennään ja LA 31.5. PItelen siis häntää tässä ryhmässä.

raskaus on ollut kovin oireeton, eli väsymystä lukuunottamatta ei ole kuin hieman rintoja aristelut ja sen verran olen hermo heikko, että kun eilen loppuivat nuo loputkin oireet, kuin seinään, oli pakko varata varhaisultra. Mies tuli mukaan ja oih siellä se 1,6 cm pieni tyyppi oli ja pikkuruinen sydän pomppi tuhatta ja sataa. Nyt sitten aion nauttia tästä oireettomasta olsta (vaikka salaa toivonkin pahoinvointia :)

Tsemppiä kaikille muillekin,

Huhti ja toukko

8+4

LA 31.5

88/184 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa huhti ja JL09. Lisäilin teidätkin tuonne listaan :) Meitä on siellä nyt jo 17!

Itselläni oli tänään ensimmäinen ultra ja oih, siellähän se pieni oli 8) Sydän sykki ja parit kädet ja jalat olivat myöskin mukana :) Töihin ajaessa tuli vaan hymyiltyä ja itkettyä hiljaa onneaan :)

Mites muilla, joko on pikkuiset nähty?

suvi+rusina rv 10+5

Vierailija
89/184 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kotiuduttu etukäteiseltä häämatkalta, oli ihanaa, lämmintä ja rentouttavaa! Varsinainen h-hetki koittaa sitten 3 viikon kuluttua :) Oltiin eilen np-ultrassa ja samalla ottivat verikokeen down-seulontaa varten. Tämä oli mulle jo kolmas ultra, kun kävin kaksi ekaa ultraa yksityisellä. Siellä meidän tyyppi venytteli, heilutteli jalkoja sekä pyöri ympyrää :) LA muuttui päivällä, eli se on nyt 10.5. Masusta ei ole vielä tietoakaan, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten masu ei välttämättä hetkeen vielä pullahda esiin :) Ihanaa odotusta kaikille :)

Vierailija
90/184 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan ilon ja surun uutisia, pahoittelut niille joita suru on kohdannut. Ja onnea tietenkin niille joilla iloon on aihetta!

Täällä itsellä nyt rv 9+5. Ekassa neuvolassa ja ekassa ultrassakin jo käyty, kolmen viikon päästä taas. Siellä se pienen sydän sykki hurjana :)

Itse olen ollut ihmeen rauhallinen, liekö itsesuojeluvaistoa vai mitä..tosin sen ultran jälkeen on pelottanut hieman enemmän. Nyt on muutaman päivän jilinu mahaa melkoisestikin välillä ja äsken oikein säikähdin kipua kun nousin sohvalta..Mutta kai se on normaalia kun ei vuotoa ole ollut..

La muuttui parilla päivällä, eli nyt 27.5.

Ihanaa aikaa kaikille!

Vierailija
91/184 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, onnea kaikille ultrakuulumisista! Mulla vasta viikon päästä ultra, ehkä sitten tulen hehkuttelemaan enempi... Nyt ei jotenkin vielä uskalla edes ajatella, että siellä tosiaan on joku... Paha olo vaan jatkuu ja ihan armoton väsymys. Eilen töissä olin aamupäivän superpirteä ja tein hommia apinanraivolla, kunnes lounaan jälkeen väsähdin taas... Noita pirteitä hetkiä ei ole enempiä ollut. Aika pitkälle mennään niin, että illalla ysiltä nukkumaan... ja töissä nukahdetaan näytön ääreen. huoh...

Vierailija
92/184 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kivoja ultrakuulumisia. Heppu siellä heilutteli käsiään ja itseään, mutta pääasiassa lepäili ja kelluskeli leppoisan oloisena pikkukodissaan. Kaikki oli ihan normisti, joten nyt on ihanan rento olo jotenkin. Taas muutaman päivän...

Huonoa oloa on edelleen, mutta lievänä vain. Maha on kimmoisa pikkukohouma suoraan eteenpäin, paino ei ole noussut vieläkään yhtään, mitä kaiken mässäilyn huomioiden hienoisesti ihmettelen.

Lähimmille kavereille nyt kerrottu, mutta perheiden kanssa vielä odotellaan. Asutaan kaukana ja nähdään vasta jouluna, joten on kivempi kertoa vasta vastatusten.

Huomaan, että mulla ei ole kauheaa osteluhimoa, vielä ainakaan. Kenties akuutti rahavajekin hillitsee, onneksi... Ehtiihän tässä hankintoja.

VL 11+3

Vierailija
93/184 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli perjantaina ultra, missä kaikki oli varsin hyvin :) Vaavi oli 5,7 cm pitkä ja kovasti heilutteli käsiä ja jalkojaan :) Taitaa olla hieman niskuroiva yksilö, koska ei olisi millään suostunut kätilön kanssa yhteistyöhön vaan kääntyi koko ajan väärään suuntaan, tuijotteli kameraan eikä halunnut näyttää niskaansa ollenkaan! :D Turvotus oli lopulta vain 1 mm, joten hätää ei pitäisi olla (tosin veriseulan tuloksia odotetaan yhä).

Töistä jouduin viime viikolla olemaan 1,5 päivää poissa aivan _kamalan_ olon vuoksi. Aamu alkoi hienosti oksentelemalla työpaikan vessassa, lopulta tuntui että lämpö nousee ja kun viimein pääsin kotiin nukuin kolmet päiväunet, että olo vähän edes paranisi. Huh huh, ei enää samanlaista kokemusta kiitos!!!

Työpaikalla olen pikkuhiljaa "tullut kaapista ulos", ja kyllä sen huomaa miten suhtautuminen muuttuu samantien..Ja ei siis parempaan suuntaan :-/ Pomo ei edes onnitellut, vaan ilme värähtämättä totesi "jaa-a"...Eihän kenelläkään saisi perhe-elämää olla, vaan pitäisi vaan omistautua tuottamaan yritykselle mahdollisimaan paljon rahaa! Huooh..En malta odottaa, että pääsen äitiyslomalle!!!!!!!!

Mutta noin muuten kaikki on loistavasti :)

94/184 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten pomot tosiaan suhtautuu uutiseen. Minun pomo meni ihan sekasin onnesta, olen kuulemma ensimmäinen kolleega joka on raskaana. Kuulosti jopa liian innokkaalta. Meidän pikkuinen teki samaa sillon ultrassa, naama kameraan päin :) Linssilude jo tämän ikäisenä ;)

Tänään on ollut ihan mitään sanomaton paha olo koko päivän. Muuten on kyllä tosiaan alkanut painua hieman taka-alalle tuo paha olo mikä ei haittaa yhtään :) Ens viikolla olis tyttöjen kanssa Ranskaan lähtö joten ihan kiva jos ei tartte koko ajan pelätä että lentää. Toivottavasti huomenna on jo parempi olo. Ruokakaan ei tunnu enää maistuvan niissä määrin kuin pari viikkoa ennen.

Vierailija
95/184 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on ultra ohi ja kaikki oli hyvin :) olen tosi helpottunut... Kätilö oli mukava ja vauvelin sydän paukutti kovaa... Meinas ihan itku tulla! Nyt mennään viikoilla 12+1 ja laskettu aika on 17.5.

Onko muilla ultrakuulumisia?

96/184 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki, jospa hieman nosteltas tätäkin ketjua :)

Viime perjantaina oli meikän np-ultra ja oli kiva yllätys heti alkuunsa, että tästähän pitää maksaakin. Eipä sitten ollut tullut sen meidän neuvolatädin mieleen kertoa. Onneksi sain laskun mukaan, muuten olisi pitänyt olla 150e käteisenä kukkarossa, huhhuh. Siellä neuvolassakin oli sitten uusi laite ja tietenkin laitteen mukana tuli mies joka testaili että kaikki sujuu hyvin. Onneksi ei tarvinnut ihan kokonaan riisua, pelotti kyllä alkuun että tuliko tästä vilautus ultra :D

Pikkuinen oli kasvanut 6cm pituiseksi ja makaili itsepäisesti leuka rinnassa joten ei meinannu saatua mitattua poimua. Neuvolatätikin yritti hieman painelemalla saada pikkuista kääntymään ja sitten herra tarkastaja sanoi "nyt se suuttu.." ja kuvasta näkyi kun yksi alkoi sätkimään hulluna :D Poimua oli vaivaiset 1.8 elikkä ei pitäisi olla isoa riskiä.

suvi+rusina rv 12+6

Vierailija
97/184 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli tänään np-ultra. Vajaa 6 cm oli pää-pylly mitta ja turvotusta 1mm eli kaikki hyvin, ainakin nyt. viikkoja 12+0 tänään. liikkumaan ei itsepäisesti meinannu ruveta, piti vähän töniä liikkeelle.

Jännä miten nuo ultra yms käytännöt vaihtelee, meillä saa sen ainakin 3 ultraa ilmaiseksi.

Minulla on vieläkin niin epätodellinen olo etten oikein vieläkään tajua tätä vaikka jo kahdesti ollaan vauva nähty ja kuultu. Kamalaa jos totuus läsähtää vasta kun on synnyttäny ;)

Kertokaahan muutkin kuulumisia :)

Vierailija
98/184 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeellistä... Kävin neuvolalääkärissä, jossa mies(!)lääkäri tsekkasi kohdun koon. Sanoi, että kohtu on hänen mielestään vasta viikolla 12 (nyt ultran mukaan 13+2), mutta ulran arvion mukaan mennään... sydänääniä kuunneltiin, mikä oli taas ihanaa :)

Väsymystä ilmassa ihan hirveästi edelleen..

Niin ja samoin kuin Haaveilijalla, niin itselläkin tosi epätodellinen olo. En vaan usko koko asiaa. Ehkä se sitten iskostuu tajuntaan kun masu kasvaa..

99/184 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana on karvat pystyssä. päivällä vessassa käydessä huomasin paperissa tumman mötön jonka ajattelin olevan alushousuista tulleen vaatenukan. Nyt käydessä jää jo kolme-neljä tummaa möttöä paperiin ja ne näyttää semmoiselta paksummalta verestä tai jostakin irronneilta palasilta. Tumman ruskeilta näyttävät. Onko kaikki kunnossa??

Huomenna on onneksi aamulla heti kontrollikäynti. Toivottavasti kaikki on asukilla hyvin. Kaksi viikkoa sitten viimeksi nähtiin ja siellä ainakin toistaiseksi silloin sykki sydän. Keskenmenon riskikin pitäisi olla jo ohi... Nyt muuttu aika ikuisuudeksi..

Vierailija
100/184 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, varmaan pelottavaa, mutta mitä olen ymmärtänyt, niin tuo voi olla ihan normaalia. Mutta kävit tänään kontrollissa? Mitä selvisi? Oliko kaikki hyvin pikkuisella?

Jellu 14+1