Esikoisten toukokuu 2011
Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..
Kasvatetaan listaa :)
Kommentit (184)
Joo-o, olempa ollut taas aktiivisena :D
Ja tervetuloa Pörriäinen! :) Onneksi olkoon pitkän odotuksen lahjasta. Vielä hetki ja sitten se lahja jo onkin teidän päivää sotkemassa ;)
Viime kerrasta taitaa olla se 10 viikkoa (!) kun kerta rakenneultrasta tais olla puhe. Nyt ollaan siis melkein rv 30. Tuntuu ikuisuudelta tämä aika :) Täällä siis tulossa 99% todennäköisyydellä prinsessa isälleen. Aika helppo vauva on ollut tähän mennessä, ei melskaa kovinkaan paljon. Liikkeitä tuntuu tosin joka tunti mutta ei ne ainakaan minun mielestä ole mitään erittäin kovia. Joskus rv23 tämä tuntui kääntyilevän hirveesti, maha vaan heilu :D Nykyisin tulee sellasia outoja sisäisiä painon tunteita (?) eli kai ne liikkeet alkaa muuttumaan venyttelyksi.
Prinsessa on ollut raivotarjonnassa sitten rv20, neuvolassa vielä sanovat kanssa että tilaa on vielä kääntyillä mutta itse en jotenkin usko että hän enää alkaa kääntymään. Tuntuu paikkansa löytäneen :) Hemoglobiinit on ollu hyvänä koko ajan mutta viime viikolla narahdin alapaineista. Oli nousseet 90 asti, täällä pitävät 95 alapaineen rajana mennä sairaalaan tarkkailuun. Maanantaina oli uusi mittaus neuvolassa ja täti sitten käski alottaa puolikkaat päivät töissä. Hollannissa jos on raskauden aiheuttamaa sairaus niin joutuu alottamaan äitiysloman 6 viikkoa ennen laskettua-aikaa. Näillä näkymin siis 6. huhtikuuta viimenen työpäivä..
Mitäs muuta..Mulla on painoa tullut se tasan 10kg raskauden alusta. Vauvan painoksi arvioi viime torstaina 1100g ja sf on 30. Onko teillä jo alkanut rinnoista maitoa tihkumaan? Meikä huomasi muutama viikko sitten ihme tahroja tyynyn lähellä lakanassa ja tajusin sitten että ei helv, meikähän vuotaa rinnoista :D
Jospa tässä näin taas alkuun olis tarpeeks tekstiä :)
Äitiysloma on nyt vihdoin alkanut, jee! Nyt sitten odotellaan... No, olishan tässä vaikka mitä hommaa, vaatteiden lisäksi ei muita hankintoja ole vieläKÄÄN tehty. Pitäisi tällä viikolla kyllä päästä jo vaunukaupoille vähintäänkin, IKEA-reissukaan ei olisi pahitteeksi.
Ihanaa, kun voi nukkua päiväunia, kun yöunet jää aina niin vähäisiksi. Ei tässä voi olla pahalla tuulella, kun kevät tulee, aurinko paistaa, olo on suht koht hyvä ja voi vaan olla.
Millasia oireita löytyy muuten muilta?
Itsellä turvotusta, nenäverenvuotoa (limakalvot superkuivat) ja nimenomaan tuota univaikeuksia yöllä...
Toivon että tässä loman aikana turvotus laskeutuisi, tarkoitus olisi ainakin käveleskellä joka pv vähän, että näin kävisi...
Onneksi olkoon äitiyslomasta :D Itellä se alkoi viime viikon torstaina. En ole vielä tottunut tähän kotona olemiseen. Tuntuu että joka päivälle pitää keksiä tekemistä :)
Meillä on kanssa vielä aika alkutekijöissä kaikki. Vaatteita pitää vielä hankkia, harsoja, vaippoja jne jne. Vauvanhuone on osaksi maalattu ja pinnasänky ja hoitopöytä kanssa. Tällä viikolla aion saada nuo kaikki maalattua ja sitten lauantaina tulee miehen palkka niin varmaan on Ikea-reissu edessä :D Tahdon kyllä että on kaikki valmiina ennen huhtikuun loppua koska sitten ollaan rv 37 ja voi periaatteessa olla lähtö edessä :)
Vaivoista voi mainita samaa kun sulla Jellu. Aina herään kun kylkeä käännän eli sen tuhat kertaa yössä. Vessassa ei onneksi tartte ravata. Ylävatsa on kanssa ollut puutunut kauan aikaa jo. Toivon että prinsessa alkais laskeutua hieman enemmän että olis parempi olla. Tänään muuten neuvolassa arvioitiin tämän vauvan oleman 3,5-4kg syntyessään. Huh :D
Meikä on kanssa alkanut kävelemään päivittäin sellasen parin kilsan lenkin että tulis edes jotain jumppaa näin lomalla ollessa.
Aurinkoista lomaa sinne :)
Mitenhän minä vasta nyt tämän ketjun bongasin. Mutta joka tapauksessa olen kirjoittanut tuolla toukotoiveissa koko raskauden ajan ja täällä näytti olevan muutama myös sieltä ketjusta.
Eli esikoista odotellaan syntyväksi 31.5. Ikää minulla 33 ja miehellä 34. Yhdessä ollaan oltu reilu vuosi, eli aika tuore pari. Vauva on silti toivottu ja harkittu :)
Mulla raskaus ollut kaikenkaikkiaan melkoisen hellpo, mitä nyt ruokahalun kanssa ollut ongelmia. Ja nimenomaan lihan kanssa on ollut ongelmia. En ole voinut syödä lihaa ollenkaan koko raskauden aikana. Kala menee joten kuten. Mitkään leikkeleet ei mene alas.
No jos tuosta jotain hyvää pitää hakea niin se, että kyllä sitä vaan hyvin pärjää ilman lihaakin.
Paino ei ole juurikaan noussut ja se on ollut kyllä hyvä sen vuoksi, kun lähtöpäinoa kuitenkin oli hieman liikaa. Alussa paino tippui melkein 5 kiloa ja nyt vasta olen sen kuronut kiinni.
Sairaslomalla olen nyt ollut tällä ja viime viikolla kamalan väsymyksen vuoksi. Meillä ei töissä ole mitään armoa raskaana oleville ja töitä on paiskittava 200 % mittarissa :(
No nyt ei olis enää kuin 6 päivää töitä ja sitten alkaa mammaloma. Paljon pitäisi täällä kotona vielä vauvalle laittaa juttuja valmiiksi. Mutta onneksi vaunut, kaukalo ja sänky on jo valmiina.
Mut nyt tämä mamma lähtä saunaan.
Äippä-78 ja Iida-Eemeli 33+0
Heh, täällä taas ollaan :) Nyt ollaan jo rv:llä 38 eli 37+2 ja kovasti seurailen jo mahdollisia synttysysoireita :) Huh, miten onkaan aika mennyt nopeasti. Vastahan minä tänne joku aika sitten kirjoittelin huolestuneena kaikista alkuoireista keskenmenoa peläten.
Laskettu aikahan olisi tällä bebbellä 1.5 mutta saas nähdä. Tosi outojakin oireita on välillä ja sitä miettii, että onkohan ennakoivia merkkejä synnytyksestä. Tänään oli neuvola ja terkkari sanoi, että nyt on pää niin alhaalla että ei sitä enää kädellä tunne :) Mutta se ei kuitenkaan ole vielä mikään varma merkki siitä, että synnytys alkaisi pian, mutta ei kuulemma pitänyt mahdottomana etten ensiviikon neuvola-tapaamiseen pääsisikään :)
Painoa on tullut alkupainosta semmoinen 11kg (13kg, jos lasketaan painonlasku pahoinvoinnin takia). Nyt oli paino laskenut 100g edellisestä mittauksesta (onneksi, sillä silloin oli tullut kilo viikossa!) ja turvotustakin on. Muuten on kyllä reipas ja pirteä olo ja kun vauva on laskeutunut, niin loppui alaselkäkivutkin kuin seinään ja on päässyt nauttimaan keväisistä päivistä kävelylenkkien parissa :)
Huh, nyt sitten jännäilen milloin tulee se h-hetki :)
Elikkä tällanen oli se meidän lista aikoinaan:
Nimimerkki - Tsipuli
Laskettu aika - ??
Nimimerkki - Aeris
Laskettu aika - 1.5.
Nimimerkki - Snoopy10
Laskettu aika - 1.5.
Nimimerkki - saija78
Laskettu aika - 1.5.
Nimimerkki - Jezzita
Laskettu aika - 9.5.
Nimimerkki - Satu75
Laskettu aika - 11.5.
Nimimerkki - JL09
Laskettu aika - 12.5.
Nimimerkki - Vilmalotta
Laskettu aika - 15.5.
Nimimerkki - Jellu
Laskettu aika - 17.5.
Nimimerkki - Magenta
Laskettu aika - 19.5.
Nimimerkki - lieveling
Laskettu aika - 19.5.
Nimimerkki - tyttö_89
Laskettu aika - 24.5.
Nimimerkki - Lily85
Laskettu aika - 25.5.
Nimimerkki - Tupuna
Laskettu aika - 25.5.(?)
Nimimerkki - -monna-
Laskettu aika - 26.5.
Nimimerkki - Haaveilija82
Laskettu aika - 27.5.
Nimimerkki - Cielo
Laskettu aika - 31.5.(?)
Nimimerkki - huhti
Laskettu aika - 31.5.
Nimimerkki - minde-82
Laskettu aika - 31.5.
Nimimerkki - äippä-78
Laskettu aika - 31.5.
Lisäsin äipänkin siihen listaan. Aika moni on tosiaan meistä jäänyt pois syystä tai toisesta. Ja aika monta tosiaan on myös tuolla Toukotoiveiden ryhmässä kirjottelemassa :)
Aeris, oah, sinoot jo noin pitkällä :D Ihan säpsähdin kun luin tekstiäs että ääk, sehän saattaa poksahtaa hetkenä millä hyvänsä :) Me jännätään sun kanssa.
... onpa lähellä sun synnytys! :)
Itsellä oli juuri vika neuvolalääkäri eikä mitään merkkejä synnytyksestä... Vauva oli kuitenkin kiinnittynyt, että se on hyvä.
Painoa oli tullut liikaa ja verenpaine koholla, joten seuraava aika on jo alkuviikosta... Ettei vaan pamahtais raskausmyrkytys kohta :/ toistaiseksi oli kuitenkin pissa puhdas..
Maha kuitenkin kasvaa kivasti keskikäyrällä.
Ja nyt loppui herkuttelu!
Mulla oli tuossa rv29 paineet melkein n iin korkeet että piti sairaalaan lähteä. Passittivat neuvolasta tekemään puolikasta päivää töissä ja se auttoi laskemaan paineen takasin sinne 70 hujakoille. Kovasti vain lepoa jos ei ole vielä protskut pissaan tulleet. Miten kävi Jellu? Toivottavasti ei huolta.
Meikällä on jostain syystä loppunut painon nousu sitten maaliskuun. Viime viikolla ku kävin niin oli vieläkin paino sama vaikka olin sata varman että sieltä olis taas 1-2kg tullut tappiin lisää. Vauva tosin kasvaa ja maha vaan muuttuu pinkeemmäks päivä päivältä. Aah, vielä pitäs reilu 4 viikkoa kantaa tätä matkustajaa :)
Jokohan Aeris on poksahtanut? :) Alkaa olemaan h-hetki lähellä siellä :)
Vieläkin on paineet vähän niillä hujakoilla, selvästi korkeammat kuin aiemmin... Mutta vielä ei oo protskut pamahtaneet pissaan, pissatulehdusta tosin epäili, joten näyte pitää viedä labraan... Painoa ei sentään ollut tullut lisää, että jotain positiivista kuitenkin.
Pitäis nyt vaan osata levätä sitten...
Heissan kevätmammat!
Ajattelinpa nyt näinä viimeisinä viikkoina/päivinä/kenties tunteina olla oikein aktiivinen tällä palstalla ja kertoilla oireista ja tuntemuksista - jos vaikka joku olisikin sitten selkeä synnytysmerkki ja muutkin voisivat niihin kiinnitellä huomiota sitten loppuaikoina :)
Eipä ole Aeris vielä poksahtanut, vaikka joka päivä ja yö sitä odottelenkin :D Nyt on 38+4, eli kyllä se lähenee väistämättä. Synnärikassi ja sitteri ovat eteisessä valmiina odottamassa h-hetkeä ettei iske paniikki, että mitä ottaa mukaan (vaikka kyllä se iskee kuiteskin) :)
Tämä on kyllä selkeästi erilainen viikko kun viime viikko. Nyt on aika paljon noita vihlomisia alavatsalla ja supistuksia (kivuttomia) tulee tosi herkästi. Kylvyssä ja saunassakin kun rentoutuu niin vauva alkaa pyöriä kovasti ja monet liikkeet vähän vihlaisevat alavatsalla. Ummetusta on taas ilmassa, vaikka aloitin duphalac-nimisen oraaliliuksen jokapäiväisen nauttimisen...alussa suolisto toimi tosi hyvin, mutta nyt on taas tyssännyt :( Oli viikossa tullut 2,5kg painoakin lisää! Huhhuh. Ei onneksi ollut mikään valittava terkkari neuvolassa, tajusi heti että nesteitähän ne on ja sisällä on muutaman päivän tavarat :D
Myös on niitä semmoisia sukkapuikkovihlaisuja alapäässä. Onko teillä niitä? Tuntuu kun joku jollain ohuella pitkäkyntisellä sormella tökkäsisi...hyi. Sisäreisikramppeja tulee myös ja ne on semmoisia ilkeäntuntuisia.
Vessassa ravaaminen on jo ihan naurettavaa nykyisin...ei tartte edes juoda mitään ja silti vessassa joutuu juosta koko ajan ja aina on maha tosi kovana kun on virtsaamisentarve...että kaipa nämä niitä merkkejä ovat lähestyvästä synnytyksestä :D Toivon, että olisi jo ensiviikolla...saapi nähdä - toivon niin että saisi sen perhehuoneen synnäriltä...olisin kyllä ihan hukassa ilman miestä :)
Tsemppiä kaikille! Kova odotus palkitaan lopulta! :)
Noista sukkapuikkovihlasuista sen verran että kuulin erään toisenkin valittavan sellasia ja oliko se sitten noin viikon päästä vauva sylissä. Elikkä mä kai laskisin ne ainakin niihin merkkeihin :D
Kiva kun sanot meille loppukuisille tai keskikuisille tuntemuksias. Osataan sitten valmistua paremmin. :)
Täällä on nyt harsot sun muut kaapissa viikattuna. Vielä pitäs sairaalakassi laittaa valmiiksi ja meinasin mennä jo nyt petaamaan vauvalle sängyn. Jotenkin alkaa pelottamaan päivä päivältä enemmän että mihin sitä on itsensä oikein laittanut :D
rv 36+0 poks :)
Hui, niinkö? No, mulla tuleekin kohta viikko täyteen noista...tällä viikolla noi vihlaisut selkeästi lisääntyneet :) Tosin jostain luin, että joillakin on ne alkanut jo ajat sitten ja niiden kanssa kärsinyt pari kuukauttakin :( Olisi kyllä kiva saada bebbe tämän kuun puolella niin saisi lapsilisänkin ensi kuulta - on meinaan tosi tiukka tilanne rahallisesti kun muuteskin kituuttaa minimiäitiysrahalla ja mies vasta valmistui. Ihanaa kyllä olla miehen kanssa yhdessä vauvan kanssa jonkun aikaa, ettei ihan yksin tartte olla uudessa tilanteessa :)
Ai niin, tästä en tiedä onko tämä joku "oire" vai mun oman massuni herkkyyttä, mutta ilmavaivat on lisääntyneet ihan kamalasti :D Kaikki kärsii - minä itsekin x)
Niin ja sitten on myös tämmöistä voimakastakin painetta molemmissa alapäissä...se on tosi keljua, varsinkin istuessa. Pelottaa aina, että takapuolessa tai jossain poksahtaa ja alkaisi kamalat kivut.
Harmi kun ei ole enää mitään lääkärikäyntiä. Edellinen oli maaliskuun viimeinen päivä ja silloin paikat vielä kiinni ja vasta puolipehmeänä. Olisi niin kiva tietää, onko jotain edistystä jo :) Tosin noita suppareita tulee kyllä niin paljon (nauramisestakin) että on siellä varmaan vähän avautumista tapahtunut :)
Jotkin tutut on laittanu miehensä tutkimaan mikä on tilanne alapäässä :D En tiedä halutaanko teillä sellaiseen alkaa. Täällä eivät ole pitäneet yhtään lääkärikäyntiä ja viimeisin ultrakin on rv20 eli aika tietämättömiä ollaan.
Ja voih, ilmavaivat on vihonviimeisiä :D Mukavasti sanottuna toivottavasti ei ole jokaisen vaiva ;) Täällä on myös painontunnetta alapäässä enemmän joka päivä, varsinkin jos on istunut kauemmin (10min) kerrallaan niin ei meinaa saada itseään takaisin suoraksi. Supistuksia mulla ei ole ollut muuta kuin yksi joskus rv25.
Aurinkoista pääsiäistä kaikille! :)
Ihana on pääsiäisen sää, ei voi muuta sanoa... Olen yrittänyt käydä kävelemässä joka päivä vähäsen, mutta ihan hrveän pitkälle ei jaksa kyllä pötkiä, kun on jo ihan loppu...
Kuinka kauan teillä kesti saada päätökset äitiyspvrahasta? Itsellä työnantajalta lähti palkkatuloselvitykset Kelaan vasta pari vkoa sitten, kun jäin lomalle. Vielä ei ole päätöstä tullut... Millonhan sekin ensimmäistä kertaa maksetaan..?
En ole käynyt tutustumassa sairaalaankaan enkä taida ehtiä käydäkään... Yksin en halua mennä enkä miestä taida tähän hätään mukaan töiltään saada.
Mulla ei ole kyllä mitään merkkejä mistään. Ehkä välillä jotain kivuttomia suppareita, mutta tuntuu etten niitäkään erota vauvan venyttelystä... Tai siis että olen epävarma, että oliko joku tuntemus nyt supistus vai työnsikö vauva vaan jalalla mahaa, niin että tuntuu kovemmalta.. Nää on näitä ekakertalaisen vaikeuksia :)
Sairaalakassia olen jo vähän alkanut pakkailla. Omat kamat on helppo pakata, mutta mistä sitä voi tietää, mitä vauva tarvitsee? Ensinnäkin, että minkä kokosta vaatetta tulokkaalle saisi olla ja toisekseen, minkä paksuista ja kuinka paljon... Onko joku ratkaissut tämän ongelman?
Ei tässä muuta.. Päikkäreistä otan päivittäin kaiken irti ja tarkoitus olisi saada kotona jotain aikaiseksi, mutta heikolta näyttää.. Taitaa tosiaan olla pelkkää lepolomaa tämä odottelu :)
Voihan ryökäle...olo vain raskautuu ja hankaloituu koko ajan eikä mitään tapahdu! Koko keho tuntuu painavan 10kg enemmän kuin viime viikolla ja liikkuminen ja sängyssä kääntyileminen on todella vaikeaa ja suorastaan kivuliastakin :( Maha tuntuu olevan kova koko ajan. No, onneksi tämä viikko on hyvinkin potentiaalinen synnytysviikko - pitää vain olla skarppina koko ajan :)
Jellu, Kelalla menee yleensä se joku kuukausi päätösten tekemisessä. En nyt muista omalla kohdalla kauan meni, mutta laitoin sen hakemuksen jo tosi aikaisessa vaiheessa ja ensimmäisten rahojen pitäisi tulla nyt perjantaina tilille. Aina voi toki soittaa (nykyään noissa on ne omat numeronsakin - löytyy kelan sivulta) ja kysyä, missä vaiheessa prosessi on meneillään :)
Mekin ollaan tuo sairaalakassi pakattu ja siellä se odottaa valmiina eteisessä :) Tärkeintä on tosiaan olla se neuvolakortti mukana ja itsellä tietysti hygienia yms. tarvikkeet :) Kysypä neuvolasta semmoista paperia (annetaan yleensä automaattisesti maahanmuuttajaäideille), jossa lukee paljon vauvalla pitää olla päällään vaatteita lämpöasteiden mukaan. Mua se ainakin auttoi. Itse olin pakannut aivan liian kevyesti mukaan vaatteita vauvalle, joten se lappu auttoi paljon. Myssy pitää ainakin olla aina ja alusvaatteet (esim. body, jossa jalat/kädet paljaana), kunnon body siihen päälle ja mahdollisesti semmoinen kevyttoppapuku (äitiyspakkauksesta löytyy) ja joku vauvapeitto/huopa ja tumput. Toki riippuu ilmoista paljon, mutta kannattaa pakata mahd. paljon mukaan erilaisia. Kyllä ne sairaalassa varmasti auttavat myös lähtöpäivänä pukemaan oikein - itse ainakin aion kysyä :) Sitten turvakaukalo on hyvä ottaa myös mukaan (autoa varten ja kantamista). Vaippoja saa sairaalasta ja vissiin on siellä niitä vaatteitakin vauvalle ainakin siellä oloa varten :)
Kiitos Aeris noista vaate vinkeistä. Olen nimittäin miettinyt ihan samaa kuin Jellu että mitä sinne nyt osais pakata mukaan. Mun pitäs vielä alkaa pakkaamaan sitä kassia mutta jotenkin tuntuu ettei ole vielä kiirekkään :P
Ja voihan itku, noinkohan menee yliaikeiseksi tuo sinun salamatkustaja, Aeris :D Voin jo samastua tuohon sängyssä kääntyilyyn ja liikkumisen hankaloitumiseen. Maha on kovana aina kun nousen ylös istumasta. Täällä siis "vasta" 36+4 ja nyt jo tuntuu että alkaa maha olla liian iso. Ei meinaa saada jalkoja kuivattua suihkun jälkeen ja viime viikolla olleiden helteiden takia meikä on ollut niin kauheessa turpeessa että ei mitään rajaa. Eilen oli sormet ihan hiillosmakkarat, kirjaimellisesti :o
Jellu: mullakaan ei ole oikeestaan mitään merkkejä tullut. Sen tosin olen huomannut että se koko raskauden aikainen valkovuoto on loppunut. Siis eihän sitä paljoa ole tullut mutta sen verran että on huomannut. Olen yrittänyt tarkkailla oisko sitä kuuluisaa limatulppaa näkynyt mutta toistaiseksi on jäänyt bongaamatta :D
No niin, rakkaat toukomammat...tapahtuikin niin hauskasti, että tuona samana päivänä kun edellisen viestini kirjoitin niin poksahti vedet valumaan :D Noin klo 13:30 sängyssä maatessani tunsin mahassa semmoista kurinaa (ihan kun olisi vain vatsa kurissut) ja tuntui, että joku kupla tms tulisi alapäästä ulos ja kun ylös nousin niin PAM! Lähtikin valumaan reittä pitkin vihreää lapsivettä!
Kyllä lähti sydän jyskyttämään ja aluksi iski pieni paniikki kun se tapahtui niin odottamatta ja huusin miestä paikalle ja sitten sitä alkoi valumaan lisää. Siitä se sitten alkoi. Soitettiin synnärille ja pyysivät heti tulemaan (vauva oli säikähtäessään kakannut lapsiveteen ja vesi oli siksi vihreää ja piti heti mennä tarkistamaan tilanne) ja ottamaan tarvittavat kamat mukaan, koska siellä sitten pitäisi seuraavat päivät viettää :)
Olin jostain foorumeilta lukenut, että noin 20-30min lapsivesistä alkaisi kivuliaat supistukset ja kyllä siinä oli kiirus laitella loppuja kamoja valmiiksi ja käydä pesulla ja pukea ylle. Pöh, ei mitään kivuliaita supistuksia tullut vielä tunteihin :) Oltiin kuitenkin alle tunnin sisällä vesien menosta kättärillä ja virallisesti synnytys alkoi sitten 15.30 :)
Synnytys kesti pitkään ja 26.4 klo 3:48 syntyi maailmaan pieni Kerttu-tyttäremme :) Eilen sitten kotiuduttiin ja tässä nyt opetellaan perhe-elämää :) On se ihanaa!
Oli kyllä jännä juttu, että vaikkei mitään ennakkotuntemuksia ollut (olin aina odottanut, että kaikki tapahtuisi aamuyöstä kun se on yleisin aika synnytyksen alkamiselle) niin silti sinä samana päivänä tehtiin kaikkia viimeisiä tärkeitä järjestelyitä :D Mä esim. tarkistin synnytyskassin ja kirjoitin ylös, mitä kaikkea on mukana ja mies korjasi jonkun vesihanan putken ja tiskasi astiat, ettei olisi likaiset tiskit pöydällä kotiin tullessa jos äkkilähtö yllättäisi x)
Tsemppiä ja riemukasta vappua kaikille! :)
Itsekin aina kuvitellut, että synnytys käynnistyisi supistuksilla aamuyöstä ja lasketun ajan jälkeen, joten ihan hyvä muistutus, että se voi alkaa jo päivällä, ENNEN laskettua aikaa ja vielä lapsivesien menolla :) Ihanaa, että kaikki meni hyvin!
Pitääkin tästä saada se synnytyskassi kuntoon, se on vielä vähän vaiheessa... Ja hui, mähän joudun paniikkiin, jos ei mies ole kotona sillon, kun alkaa tapahtumaan!
Meillä on ollu sukupuoli selivllä ra-ultrasta saakka mutta saatiin siihen vahvistus, pikku poika siellä siis on.
Lääkäri sano vauvan asennosta että sillä on vielä pari viikkoa aikaa siellä muuttaa mieltä kun tilaa vielä riittää käänytmiseen mutta se kuulema on epätodennäköistä.
Kilon verran antoi arvioiduksi painoksi poitsulle.