Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortin tehneet,onko nyt hyvä mieli onko?

Vierailija
13.09.2010 |

En käsitä,miten nainen voi abortoida pienen vauvansa. Mikä on fiiliksesi nyt abortin jälkeen? Mielestäni on ihan oikein, jos abortin tehnyt nainen katuu päätöstään. Kumma juttu, että luulette voivanne päättää ihmiselämästä.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 15-vuotias ja olen tehnyt kaksi aborttia.. kadun molempi todella paljo ja ensimmäisen tein kun olin 14-vuotias.. mutta mitä muutakaan olisin voinut tehdä? minulla oli koulut kesken eikä mitään tuloja. olen yksinhuoltaja äidin lapsi eikä hänelläkään varmasti olisi ollut varaa siihen vaikkei sitä sanoisikaan. en nyt sano että oisin tehnyt abortin pelkästään rahan takia, en todellakaan, mutta se oli yksi suuri syy.. olisin varmasti rakastanut lapsia paljon ja jos tietäisin millaisia heistä olisi tullut en varmastikkaan olisi aborttia tehnyt.. mietin usein sitä toista vaihtoehtoa mutta kyllä näin on parempi, minulla on vielä elämä edessä ja ehkä joskus voin antaa lapselle hyvän elämän ja perheen.. jos olet aborttia vastaan, et ymmärrä sitä kun vasta sitten kun itse joudut siihen tilanteeseenm, että muita vaihtoehtoja ei vain oikein ole.

Vierailija
62/129 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta S 24 sivustoilla jo riittävästi. Aivan sairasta keskustelua!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikea päätös. En abortoinut vauvaa, vaan alkion. En näe varhaisissa aborteissa mitään moraalista ongelmaa, jollei satu olemaan vegaani.

Tapanani on myös käyttää e-pillereitä ja silloin tällöin kondomeitakin, joten syntyvyyden säännöstely eli ihmiselämästä päättäminen ei herätä enää sen kummempia väristyksiä.

Vierailija
64/129 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nyt varmaan Suomessa niitä sikiöitä,anteeksi alkioita,varmaan syö muutenkaan?

Vierailija
65/129 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään alkioita,kun niistä saa paljon kantasoluja. Sairasta mutta totta.

Vierailija
66/129 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertosuomalaisella ei ole ongelmia sen kanssa, että eläviä olentoja menehtyy mukavuustekijöiden tai muiden asioiden vuoksi, jos ne eivät olt ihmisiä tai muita riittävän kehittyneiksi katsottuja olentoja.

Vegaaneilla on yleisen tason ongelmia tappamisen kanssa. Siksi tuntuu ihan järkevältä, että vegaani tuomitsee abortit, vaikkei sekään olisi välttämätöntä alkion ja sikiön erikoisluonteen vuoksi.

Vegaanius ei kuitenkaan koske vain ravintoa, vaan myös muita asioita. Vegaani ei esimerkiksi käytä nahkakenkiä, vaikka niitä ei tarvitsekään syödä.

Vierailija
67/129 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessaan tietoinen kuinka paljon eläviä olentoja on haaskattu jotta hän,mahtava yksilö,saisi elää.

Vierailija
68/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle osui nuorena kaksi aborttia, joita en ole koskaan katunut. Sitä kylläkin, että ensimmäisen kohdalla olin liian lapsellinen suostuessani yhdyntään ilman ehkäisyä (ikää oli 19v ja oli 100% kokematon ja tietämätön kaikesta), toisella kertaa ehkäisy petti. Kumpaakaan lasta en olisi voinut synnyttää, joten en edes miettinyt pitäväni lasta, enkä siis keskeytystä jäänty kummallakaan kerralla murehtimaan.

En vieläkään voi ymmärtää miksi ihmisille raskauden keskeyttäminen on niin kamala asia. En, vaikka nyt minulla on useampikin lapsi. Mielestäni naisella on oikeus valita synnyttääkö lapsen, vielä raskauden jo alettuakin.

Nämä lapset, jotka olen nyt saanut, ovat minun. Heitä en olisi koskaan edes harkinnut abortoida, en vaikka kahden viimeisen kohdalla oma terveyteni oli jo vaakalaudalla. Mutta nyt en enää haluaisi abortin osuvan omalle kohdalleni, joten nyt minun onkin sitten steriloitu. Hyvä näin.

Vierailija
69/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikset olisi voinut synnyttää?

Vierailija
70/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ikuisesti harmittaa että jouduin niihin tilanteisiin. Mutta päätöksiä en ole katunut, vaikka ne vaikeita ovat olleetkin ja psyykkiset jälkiseuraukset kovat.

Vierailija
71/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta nyt on pakko kysyä, että mikset olisi voinut synnyttää?

syy oli yksinkertaisesti se, että elämässä oli silloin muita asioita, joihin raskautta ja äitiyttä ei olisi voinut yhdistää. Toki olisi voinut "vaihtaa" nuo asiat perhe-elämään, se olisi ollut esimerkiksi taloudellisen tilanteen ja parisuhteen kannalta mahdollista, mutta en halunnut. Äitiys (ja isyys) ei vaan ollut se, mitä halusimme elämältä siinä tilanteessa. Ei sen kummempaa syytä.

2

Vierailija
72/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa syödään alkioita,kun niistä saa paljon kantasoluja. Sairasta mutta totta.

Vierailija
73/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan olisi pystynyt läpikäymään raskautta 19-vuotiaana yksin. Yksin olisin jäänyt varmasti, lapsen isä ei ollut elämässäni sitä yhtä ainoaa yötä lukuunottamatta ("vanhempi" mies käytti hyväksi hieman lapsellista nuorta tyttöä), isäni olisi lennättänyt minut varmasti kotoa. Raskauden salaaminenkaan ei tullut mieleeni, enkä kyllä tiennyt mitään adoptiosta.

Se toinen kerta taas oli tilanteessa, jossa olin juuri eronnut poikaystävästä, kun huomasin olevani raskaana. Opiskelut kesken, yksin (jälleen), eikä varmasti kotiväki silläkään kertaa olisi raskaudesta ilahtuneet...

Kumpaakaan aborttia en kadu, koska ilman niitä en olisi varmastikkaan saanut nyt minulle syntyneitä lapsia. En olisi edes koskaan tavannut heidän isäänsä!

Toki joskus mietin mitä elämässäni olisi käynyt, mikäli olisin jomman kumman lapsen aikoinaan pitänyt. Suurimmalla todennäköisyydellä elämäni ei olisi sitä, mitä se nyt on. Ja olen täysin tähän elämääni tyytyväinen näin kuin se nyt on.

Vierailija
74/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurauksiin kannattaa hakea apua!

Vierailija
75/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei myöskään kaduta yhtään, tein ehdottomasti oikean ratkaisun.

Vierailija
76/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä niin olen tullut siihen tulokseen, että olisin varmasti kuitenkin pärjännyt.

Vierailija
77/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ei kadutakaan. Päätökseen johon päädyin oli tilanteen vaikeuteen nähden oikea.

Vierailija
78/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudun tekemään abortin jos huomaankin olevani raskaana vatsan röntgenkuvausten jälkeen. sitten on pakko tehdä abortti jota vastaan eniten maailmassa olen. Eli viikkoa ennen kuvausta kondomi rikki...

Vierailija
79/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat päätöksensä ja kantaa myös vastuun niistä.Eikö teitä moralisoijia koskaan kaduta, että moralisoitte toisia ihmisiä?

Vierailija
80/129 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset ja yksi.

ja kyllä,on hyvä mieli.