Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostamme 310000 euroa maksavan asunnon.

Vierailija
10.09.2010 |

Onko se sinun mielestäsi vähän, keskivertoa vai paljon?

Minun sukuni on Helsingistä, mieheni Keski-Suomesta pienistä kylistä. Oman sukuni mielestä tehtiin löytö (asunto siis Helsingissä) ja miehen suku ei lopeta päivittelyä meidän "miljoonakämpästä".

Kyseessä 135 neliön rivitaloasunto.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin muuten huvikseni Paloheinän neliöhintoja ja edullinen on tuo teidän maksama neliöhinta, vaikka olisi 70- tai 80-luvulla rakennettu. Neliöhinnan pitäisi kyllä alkaakin kolmosella, jos olisi tältä vuosituhannelta.

Toivottavasti teitte hirmu hienon löydön!

Vierailija
42/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivari?

Myllypurossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnoksi Helsingissä varmaan ihan keskivertoa.

Vierailija
44/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
45/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän kyllä pk-seudun hinnat, tuohan ei ole kummoinenkaan hinta siellä päin rivarista

Vierailija
46/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä saa satojen neliöiden kokoisen ok- talon, sieltä hienommasta päästä, tuolla summalla.

Mutta joo, Helsingissä kaikki maksaa (onko se pakko hyväksyä??). Minulla asuu muuten sukulaisia Paloheinässä, rivarissa ;)

Vierailija
47/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoinen rivari Paloheinästä tuolla hinnalla. Onnittelut loistavasta kaupasta! Remonttia kyllä taitaa joutua tekemään?

Vierailija
48/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin. Mutta Pakila on sitten jo heti kalliimpaa. Ihan keskiverto hinta veikkaisin, jotain siis ei ihan natsannut kohdalleen esim. voi olla laiton ullakko rakennettu tai heti meluaidan takana tai huonokuntoisuutta esim. kivijalka 10 cm kuten yhdessä näin jne.

Ihmettelen, mikä tuossa Pakilan ja Paloheinän välissä oikein nostaa hintaa, kun siirrytään alueelta toiselle? Ja voisi kuvitella, että Torppiksen vanhapuoli näistä olisi kaikkein vetovoimaisin, mutta eipä ole. Sehän on niin idyllinen alue ja suora x-linja keskustaan 30 minuutissa ja paljon modernimpi ja tilavampi koulu kuin Paloheinässä.

Vierailija
49/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKS me asutaan tääl ihanas turuus!!!

Vierailija
50/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKS asutaan täällä perähikiällä...

Vierailija
51/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiläiset, ja sitten helsinkiläiset tulevat sanomaan, että ok-hintaisen kämpän löysitte. Tietysti.

Kyllä minullekin tulee Kiteellä käydessäni ja huoneistovälitysfirman ikkunaa siellä tuijottaessani sellainen olo, että onkohan tuosta jäänyt ykkönen tai jopa kakkonen 30 000 euron edestä pois, joten en ihmettele, että ulkopaikkakuntalainen Helsingin hinnat nähdessään rykäisee muutaman kerran ja miettii "miksi kukaan on niin hullu, että velkataakoittaa itsensä iäksi saadakseen asua kerrostalokopperossa Helsingissä?".

Itse siis olen Helsinkiläinen, vieläpä Etelä-sellainen. Ja maksoin merenranta kerrostalokolmiosta (63 neliötä) 230 000 euroa jokunen vuosi sitten. Tänä päivänä tämä sama koppi on vähintään 250 000 euron arvoinen. No, minä nyt vaan tykkään ja haluan asua tässä. Arvostan tätä sijaintia yli neliöiden ja tilan ja oman pihan.

Meitä on niin erilaisia. Oriveteläinen saa minun puoestani asua ja olla onnellinen 150 000 euroa halvemmassa ja 100 neliötä isommassa talossaan. Ei se minun nenääni kaiva, ymmärrän hänen ratkaisunsa myönteiset puolet ja olen onnellinen hänen puolestaan, jos hänellä on se, mitä hän haluaa.

Suomi on vapaa maa, ja oriveteläinen voi halutessaan sijoittaa talorahansa pieneen kt-asuntoon Helsingissä. Ihan niin kuin minäkin voisin halutessani lunastaa sen 250 000 tästä kämpästä ja muuttaa vaikka Lohjalle rivariin. Mutta kun en halua.

Miksi meidän helsinkiläisten asuntovalintoja ja lainoja pitää aina ihmetellä ja taivastella? Kumman paljon meitä "hulluja" täällä kuitenkin asuu.

Ap, oikein kohtuullinen hinta tuollaisesta kämpästä pk-seudulla. Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
52/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa on, jos on hyväkuntoinen asunto. Jos taas homepommi, niin kallis.

Kerro sitten vaikka 2 vuoden päästä, että oliko hyvä ostos.

Vierailija
53/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla se ei ole sitä lähes tulkoon koskaan. Helsingissä siis saa todennäköisemmin rahansa takaisin inflaatio huomioiden. Mutta maalla tuskin saa, hyvä jos saa kaupaksi. Helsingiläinen remontoi ajatellen, että tämä sitten nostaa asunnon myyntihintaa, maalla remontoidaan vain omaksi iloksi. Kumpikohan siis oikeasti maksaa itse "asunnosta" sen käsitteen mukaan, että käytetään asumiseen enemmän, jos tasattaisiin pois helsinkiläisasunnoista tuo sijoituksen merkitys? Veikkaan että maalla, sillä todennäköisemmin siellä ostetuun asuntoon laitettuja rahojaan ei takaisin saa.

Saitte varmastikin hyvän asunnon ap, ainakin asuin alue on hyvä! On jäähallia, musiikkiopistoa, ulkoilualueet, hiihtoladut, golf-kentät, hevostallit, uimapaikka Pirkkolassa, kaupungin peltoja auringonkukkaa tai hernettä naposteltavaksi suoraan pellosta (Torppiksen pohjoispuolella), Vantaan joelle voi tulla kalastamaan yms. lähellä. Kuin maalla konsanaan! :)

Vierailija
54/54 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pk-seudun keskivertoa vähän enemmän lapsiperheelle.

Sama juttu meillä, sukulaiset Pohjanmaalla päivittelee kuinka ne hinnat on "pois oikiasta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi