Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mulla ei oo koskaan ollut varaa matkustaa vaikka tehnyt töitä koko ikäni"

Vierailija
19.05.2026 |

Luin tuollaisen kommentin netissä. Yksi tyyppi suunnitteli matkaa ja on matalapalkka töissä. Sanoi että on säästänyt rahaa tähän reissuun. Siihen tuli joku toinen tyyppi kommentoimaan, että "mulla ei oo koskaan ollut varaa matkustaa vaikka olen tehnyt töitä koko ikäni". Eikö tuo ole vähän junttimaista? Tuohan vain johtuu siitä että tämä reissun tekijä osannut budjetoida paremmin ja ehkä valinnut elää säästeliämmin että voi tehdä tuon reissun? mikä ylipäätään saa ihmisen jättämään tuollaisen kommentin? kateus?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lievä älyllinen kéhitysvammaisuus. Tai sitten ujous ja kykenemättömyys esim. varaamaan hotelleja, lentoja tai hankkimaan passia.

Olen ollut työtön joku 15 vuotta ja silti on rahaa löytynyt n. yhteen reissuun per vuosi. Halpalennot liki kaikkialle Eurooppaan ovat vain 15-30 euroa per suunta jos osaa etsiä sesongin ulkopuolella, ja hyvänkin majoituspaikan saa 80-120 eurolla per vuorokausi.

Jos ei ryyppää tai polta niin tuohon saa tuistakin säästettyä. Paikan päällä on paljon edullisia museoita, ravintoloita jne. ympäri Eurooppaa.

En pystyisi matkustamaan Malediiveille tms. paikkaan johon ei ole halpalentoja ja pelkät lennot veisivät 6-10 tonnia. Mutta ei sekään mikään paratiisi ole kaikilta osin vaan siellä on mm. äärimmäistä taloudellista epätasa-arvoa ja maailman isoin heroiinin käyttäjäkunta.

Vierailija
2/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lievä älyllinen kéhitysvammaisuus. Tai sitten ujous ja kykenemättömyys esim. varaamaan hotelleja, lentoja tai hankkimaan passia.

Olen ollut työtön joku 15 vuotta ja silti on rahaa löytynyt n. yhteen reissuun per vuosi. Halpalennot liki kaikkialle Eurooppaan ovat vain 15-30 euroa per suunta jos osaa etsiä sesongin ulkopuolella, ja hyvänkin majoituspaikan saa 80-120 eurolla per vuorokausi.

Jos ei ryyppää tai polta niin tuohon saa tuistakin säästettyä. Paikan päällä on paljon edullisia museoita, ravintoloita jne. ympäri Eurooppaa.

En pystyisi matkustamaan Malediiveille tms. paikkaan johon ei ole halpalentoja ja pelkät lennot veisivät 6-10 tonnia. Mutta ei sekään mikään paratiisi ole kaikilta osin vaan siellä on mm. äärimmäistä taloudellista epätasa-arvoa ja maailman isoin heroiinin käyttäjäkunta.

jos valmis käyttämään airbnb:tä hotellien sijasta voi saada todella keskeisellä sijainnilla tuotakin halvemman yksiön. esim. 50 eurolla tai 70 eurolla per vuorokausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäkin ajattelen että tuo kommentoija näkee matkustamisen tosi kaliina ja että pitää olla rahaa että törsää älyttömästi

Vierailija
4/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelija tai sitten tosiaan sosiaalisesti kyvytön joka kateellinen kykeneville. Ihan kuka tahansa suomalainen yli 18-vuotias pystyy matkustamaan mihin päin Eurooppaa tahansa jos haluaa eikä se jää rahasta kiinni. Kunhan on valmis tinkimään Michelin-ravintoloista ja 5 tähden hotelleista.

Ei ehkä heti mutta viimeistään säästämisen myötä. Jos pystyy säästämään tai tienaamaan edes 100 euroa kuussa niin kyllä sillä tarkalla budjetoinnilla menee vuoden päästä ihan minne vaan. Ehkä joku Monaco tekee tiukkaa muun kuin päivävisiitin osalta mutta kaikki muu on vapaata ristaa.

Aussit, Seychellit jne. on sitten eri asia ja monelle keskiluokkaisellekin liian kallis paukku ellei joku häämatka jota varten otetaan lainaa.

Vierailija
5/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustin amerikkaan ja olin säästänyt vuoden ajan töistä.  Mutta olin tuona aikana työtön kun matkustin. Kelaki sanoi et 5 viikon reissu iha ok.

Vierailija
6/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tienannut yli 2000 e/kk ja silti varaa matkustaa 6000 e vuodessa säästämällä.

Vierailija
7/6 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Halpalennot liki kaikkialle Eurooppaan ovat vain 15-30 euroa per suunta” on ainakin potaskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä