Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Ötökkä on tosi kiireinen nytkin pitäisi olla jo palaverissa. Tiesin että olette huolissanne,niin nopeasti kirjoitan.
Pippuri löytyy masusta jolla oli sydämensyke sekä ruskuaispussi pippurille. Ikää 6+2 verenvuodon syytä ei löydetty. Ei pystynyt 100% varmasti sanomaan etteikö olisi timjamikin masussa kun tuplilla on tapana lymyillä toistensa takana. Kuvassa oli vain yksi siis pippuri. Timjamia etsitään seuraavan kerran ultralla vkolla 11 tai 13.
Ötökkä ja pippuri 6+2 timjamia ei voi vielä pois sulkea :)
Kyllä on nyt helpottunut olo :)
en ehdi nyt enempää kun palaveri alkaa
Aamulla en kerinnytkään (lue muistanut) mainita mitään, mutta täällä jännäilin myös. Ihana, että masussa kaikki hyvin. :) Toivotaa, että pysyy vuodot poissa.
Huh mitä oloja tänään ollut! Järkyttävää. Mikään ruoka ei maistuis ja kokoajan vaan väsyttäis. Tänään mies sano, että olen ollut ihan outo ja pahantuulinen viimeset 3vk, et olis ihmetelly jos en raskaana olis ollu. :D
Kivasti alkaa täällä porukkaa olla kasassa jo. :)
Vielä kun pysyis perillä kaikista tapahtumista, yritetään. ;)
Jännä miten täällä alkaa elämään niin toisten iloissa ja suruissa mukana,mutta olo on niin helpottunut kun sulla ja pippurilla on kaikki hyvin.
Täällä puhuttu pahoinvoinnista,milläs viikoilla se teillä on alkanut? Ei näitä asioita muista yhtään aikasemmista raskauksista. Tai siis muistan kuinka kamalaa(tai ainakin luulen muistavani) se on,mutta milloin se alkoi,liian vaikea palauttaa mieleen. Vielä itellä aivan hyvä olo,mutta viikon parin päästä varmasti toinen tilanne.
voi ihanaa!! ei suotta tunteet pinnassa, mutta itkuhan tässä tuli!! olen niin onnellinen teidän puolesta!!
Hih nyt voinkin sitten menna nukkumaan rauhassa kello jo yli 11 taalla *haukoti*
Toivottavasti ei enaan rupea vuotamaan ja tolleen pelotteleen. on se kuitenkin henkisesti todella rankkaa!! vaikka kuinka laakarit sanois kaikki hyvin :)
jaksamisia sinne!
Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta. Mulla on tänään ollut närästystä.. yök. Mahan polttelua edelleen välillä tulee mut se kai nyt on ihan normi juttu...
Onpa tänne tosiaan tullu paljon porukkaa:) hienoa!!!
Omaan napaan: Tissit on niin kamalan kipeet, varsinkin aamusin meinaa ihan itku tulla ku sattuu niin paljon. Huonoa oloa ollut muutama päivä. Tänään en onneks ole oksentanu. Hajuista olen huomannut että valkosipulilta haisevat ihmiset saa mut voimaan tosi pahoin. Musta on tullut ihan lenkkeilyhullu viime viikon aikana. mitä en ole ennen tosiaankaan ollut. hyvä asia vain :)
iloista illan jatkoa :)
Anttuli ja toukka 6+3 ehkä kai
Tosi hienoa että pieni oli kunnossa. Itsekkin pälyilin palstaa vähän väliä koko päivän että kuulisin uutiset =)
Huoh, aamulla töihin ja herätys ennen kuutta. Ei toimi mun varatlolle eikä varsinkaan raskaana, blääh :-P
Vauvamassu 6+2 ???
Juuri tulin kotiin, on ollut taas liian pitkä päivä.
Viime yönä nukuin 11h30min ja arvatkaa hävettääkö kertoa ? :)
Ihanaa kun täälä on niin ihanaa porukkaa *hali*
Joo mitä pahoinvointiin tulee niin mulla on taas se 24 pahoinvointi mikä ykköstä odotaessa. Pitää kaivaa raskauskalenteri esiin ja katsoa siitä miten on edennyt, muistaakseni joulun alla oli viimeksi pahin pahoinvointi se on ollut noin vko 12-14 silloin :) Pahempaa mun mielestä on se jatkuva yökötys kuin se että kerran oksentais kunnolla ja sitten voisi hyvin loppupäivän.
Joku kertoi maidon tulosta rinnoista. Minulla tulee sitä taas myös.On tullut jo ennen kuin plusasin.Eikä mitenkään vähää,oikein tuntuu kuinka nousee rintoihin.Niin ja on kyllä kipeät. Viimeksihän rintani kasvoi kolme kuppikokoa ekan 2 kuukauden aikana,(hirveät raskausarvet tuli)ja nyt ei oo kaukana tuo isompikuppikoko taaskaan. eli ens kuussa voidaan olla jo paljon isommassa koossa. Tällaisen pikkurintaiselle laudalle se on iloinen yllätys.
Pitänee taas alkaa miettimään ruokapäiväkirjaa,että on osoittaa dietti useammalta viikolta,voi ressi.
Ötökkää väsyttää taas hirveästi,kohta pitää painua pehkuihin.
ötökkä ja pippuri 6+2
Kaikki ruoka haisee pahalta ja todella vaikea saada syödyksi. Vielä olen sinnitellyt yökkäilyn kanssa enkä ole oksentanut. Saa nähdä paheneeko. Aamulla pyörryin keittiön lattialle ja kuopus oli syöttötuolissa. Pikkaisen säikähdin kun tokenin. Viikkoa 16 odotellessa... Esikoisen kanssa loppui ainakin silloin.
Piparipuu: Home- ja tuorejuustoista voi saada listeria tartunnan joka aiheuttaa keskenmenoa ja ennenaikaisia synnytyksiä.
Toukollahan on ollut kamala tilanne! Mulla ensimmaisessa raskaudessa oli paljon pyorrytysta...vielakin muistelen niit kertoja kun kavelin kauppaan (100m) ja pinnistelin et pysyin tajuissani! Tosin nytkin on havaittavissa samaa...aina kun nousee ja touhuu jotain niin parin minuutin paasta on iskettava perse penkkiin!. Neuvola tati kylla silloin sanoi ettei mulla ole asiaa yksin minnekkaan :S
hih, joo...itsekseni eilen nauroin et jos on pakko jotain ns,hyvaa keksia tassa etovassa olossa niin se on TISSIT :D kauheet boobsit...mulla on B-kuppi ja nyt on jo D...eli eipa oikein sopivia rintsikoita kaapissa ole. Heh ja tosin saa valilla ukkoakin hatyytella pois niiden kimpusta,hahah
Ei taas pysty oleen jalkeilla kun rupee oksettaan ja sen lisaksi viela rupee etuotsalohkoa "kivistamaan" ja silmia sarkemaan...kohta varmaan rupee pyorryttaan sitten :( Pitas foolihappo pilleri ottaa, muttei uskalla ettei tuu ulos heti.
Kurja olo, kun vaan sangys maatessa olo on hyva. eilen avauduin miehellenikin etta olen taysi nolla kun en saa siivottua, laitettua tiskeja,pyykattya tai tehtya ruokaa ja kohta lihon niin ettei hankaan minua halua :D Aina han on sanonut etta tehdaan yhdessa ja nytkin han monesti loihtinut ruuat poytaan, tunnen silti syylisyytta koska mina olen kotona ja han tekee 12h paivia aamu ja yovuorossa ja sielta sit kotiin tekee kotitoita koska hanella on niin laiska akka :( kokoajan sellanen fiilis et kohta se kyllastyy tallaseen mitattomaan paskaan. huah.
heh, vaikka tiedan etta han yrittaa vain auttaa ja tietaa milta minusta tuntuu ja sanoo et johtuu vain vasymyksesta :/
meinasin et pitas kotiin ostaa toi verenpainemittari? onko kenellakaan? koska kun puhuin et ensimmaisessa raskaudessa pyorrytti niin silloin minulla taisi olla alhainen verenpaine. nytkin kun kavin sillo neuvolassa ja kaveltiin sinne (200m) ja mittas verenpaineen niin se oli jotain 152/46??? tmv ja laakari sano et ala lahde mihkaan et mitataan hetken paasta uudestaan, silloin oli jo normalisoitunut, onko tuo vaarallista etta se heittelee yhtakkia kun tekee jotain? meinasin et jos rupeisin seuraamaan sita ja kirjoittaisin ylos ja antaisin laakarille sitten ku menen sinne.
Ötökkä, ihana kuulla, että kaikki on pippurilla hyvin! Toivottavasti tämä jatkuisi ja kaikki menisi loistavasti tästäkin eteenpäin!
touko, aika paha sun pahoinvointi. Mulla joskus tuntuu, että taju lähtee kun niin heikottaa, mutta onneksi ei vielä ole käynyt niin. Vähän noloa töissä pökrätä, kun aika paljon pitää seisoksia ja sellaista.
piparipuu, mä tykkään ihan pienellä vauvalla villahousuista ja sisävaipasta, mutta esikoisella (1v5kk) käytetään lähes ainoastaan fuzzi bunzeja, ovat ihan loistavia vaippoja. Mä aina mietin, että miten paljon me säästetäänkään, kun seuraavalle vauvalle on vaipat melkein koko vaippaiäksi.
Tervetuloa arktinen ampiainen, pupu, Pupu Tupuna, Vadelma, LittleMe, Otra, Mörri87 ja tietenkin touko11! Kiva saada lisää porukkaa. Hauskaa taas jännätä kaikki yhdessä. Toivottavasti itse en jää viimeiseksi, niin kuin esikoisen kanssa. Maaliskuun 24. päivä oli laskettu aika, ja Santtu syntyi 7.päivä huhtikuuta. Oli raivostuttavaa kirjoitella viimeisinä päivinä, kun ketään ei ollut enää jäljellä.
Oma napaa sen verran, että sain neuvola ajan vasta 30.9. Vatsassa toivottavasti on joku, etten turhaan kärsi tätä saakutin moista pahoinvointia. En ymmärrä, miksi tällainen on edes keksitty. Pahoinvointi helpottaa ainoastaan silloin, kun syön tai nukun, mutta heti herättyä tai syömisen lopetettua alkaa kuvotus. Onneksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa, mutta tosi herkästi ottaa nenään kaikki hajut ja erityisesti, kun mun mies vielä polttaa sikareita. Onko kamalampaa lemua olemassakaan???
No nyt pitää mennä taas syömään jotain, ettei oksu lennä!
Aurinkoa päiviin!
Kaisa_kissa ja Asley 5+jotain
Mä sain ekan neuvola ajan 29.9
Tuun illalla kirjottaa enemmän. Nukahdan pystyyn muuten.
En saa öisin nukuttua kun mahaa polttaa ja aamusta saan vasta unen.
Täällä ollaan taas elämänsä kunnossa :D just 13km hikilenkki takana ja olo mitä mainioin. minä entinen sohvaperuna lenkkeilen kun vanha tekijä ja syön niin terveellisesti että ihan itteekin hirvittää :D pari päivää oli tosiaan sitä pahaa oloa ja edelleenkin aamuisin vähän heikottaa, mutta muuten olen täynnä virtaa :D toivottavasti se ei ole merkki mistään pahasta :/ mutta en oikeastaan jaksa stressata. nautin tästä energisyydestä kun sitä viel riittää :D
Harmi kun te moni muu joudutte kärsimään 24/7 huonosta olosta :/ ei varmasti ole helppoa!! voimia kaikille!!
Kaisa_kissan viestistä nappasin rivin, jonka sisältö oli kutakuinkin "toivottavasti vatsassa on joku, ettei kärsi pahasta olosta turhaan". Kun edellinen alusta asti tuhoon tuomittu raskaus on vielä niin tuoreessa muistissa, olen alkanut puolittain panikoida, että jos oireita ei tulekaan ja mahassa ei taaskaan ole ketään. Huoh. Oireethan on tietysti ihmis- ja raskauskohtaisia, mutta kuitenkin.
Synkistellen (tosin tämän synkistelyn voi kyllä melkein tulkita minulle perusoptimistille melkein raskausoireeksi),
Amppari
Ampparille heti, että mulla ainakin selkee raskausoire tää kokoaikanen synkistely. Kaikki on paremmin, ku hyvin mutta mieli maassa melkein aamusta iltaan. Kuuluu asiaan. Meillä aina miehen kanssa pientä kriisin poikasta näin raskauksien alussa.
Meillä alotettiin kolmosen kanssa kestoilu ja käytössä yhden koon taskuvaippoja + omatekeleitä. Sopii hyvin myös tuon pienen herkälle iholle. (öisin käytetään muumi-kertiksiä)
Tänään ihmekyllä ollut hyvä olo. :) Ruoka maistunu tavalliseen tapaansa ja jumpissa oon jaksanu käydä normaalisti. Meinasin, et jos jaksais ens vuoden alkuun ainakin käydä tuola kuntosalilla niin olis kiva.
Muistaako kukaan millon pitää rauhottua noiden jumppien kanssa? Sykkeet ei saa ilmeisesti jossainkohtaa nousta turhan korkeiks? Ja hyppyjäkin pitää jostainvaiheesta välttää?
Soitin maanantaina neuvolaan ja sain ajan jo perjantaiks. Ihmettelin kovasti, että noinkin aikaseen. Mutta mikäs siinä.. mennään viimesten menkkojen mukaan, joten heittää n.1,5vk. Eli siis viikkoja ei ole niin paljoa. Veikkaisin, että nyt 4+5? Eiköhän sekin tässä selviä. ;)
Hyviä vointeja teille kaikille ja kirjottelen taas paremmalla ajalla. :)
Hirvee oksettaminen tääläkin :X hyi kauheeta. Jogurtti auttaa mua aamuisin,iltapäivä ja ilta on pahin tällä hetkellä.
Vuotoa on, nyt väri on muuttunut ruskeaksi ainakin toistaiseksi. Kipuja ei ole onneksi. Miestä huolestuttaa vuoto ja niin minuakin. Mutta onneksi ei minua enää niin paljoa.
Nukuttaa koko ajan. Mikään ei riitä nukkumisen suhteen,välillä meinaan nukahtaa istualteen.
Ötökkä ja pippuri 6+3
Ompas voimakkaat oireet :( Pitäisiköhän sinun soittaa neuvolaan,että tulisivat mittaamaan sinulta verenpaineet?
Jaksamista kaikille oreiden kanssa!!
ötökkä
Tänään sitten pääsin osalliseksi tuosta kuvottavasta olosta, josta moni onkin jo valitellut. Vein esikoisen eskariin ja lähdin siintä sitte vauvan kanssa perhepuistoon kahville ja leikkimään. Ja siinä kävellessä se sitte alko. Olin varmaan kelmeän vihreä naamaltani ja pyörrytti niin paljon, et pelkäsin tuupertuvani jonnekin maahan taju pois! Aivan hirvittävä olo! Olin kyl tän jo autuaasti unohtanu ja kullannu muistoihin :/ Täytyy sit varmaan munkin tehdä mehujäätä pakkaseen.
Viime raskaudessa tykkäsin eskimosta ja neuvolatäti sano, että on paljon parempi, jos syö jotain kalsium pitoista tona kuvotusaikana. Nyt sitte mietin, että voiskohan jotain jugurttia pakastaa jäätelöpuikoiksi? Ois ehkä vähän terveellisempää...
Muuten olen ollut ihan yhtä nälissäni kuin ennenkin. Tänään aamuhedelmän jälkeen sain syötyä vasta tossa kolmen aikaan.
Muistaako kukaan muuten mitä pahaa oli pehmeissä juustoissa, kun niitä syö raskauden aikana? Meillä on jääkaapissa valkohome ja sinihome juustoa joita ra-kas-tan. Mut jotenkin etäisesti muistan neuvolatädin niistä jotain puhuneen, että niitä ei sais syödä kuin uunissa kypsennettynä tms.? Eli mitä kauheeta siintä voi seurata, jos lankean napsimaan valkohomejuustoa raakana?