Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet 2011 syyskuussa

Kommentit (493)

81/493 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei :( mut eihän vielä luovuta toivosta? pidetään peukkuja ja toivotaan parasta!!! paljon jaksamista

Vierailija
82/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritonsukka2: Mulla oli vuosi sitten km ja nyt kesäkuun alussa KU. Ja molemmissa oli kaikki mahdolliset raskausoireet ja silti lopputulos oli yhtä surullinen. Joten olen samaa mieltä, että oireet ei ole mikään onnellisesti päättyvän raskauden takaaja.

Myönnän toki, että kyllä nyt oireet helpottavat tajuamista, että raskaus on totisinta totta ja ihan huolestun jos rintoja ei arista tai syöntien välissä ei tule heikotuksen oloa...

Esikoista odottaessa odotusaika oli lähes oireeton (jääkaappi vain alkoi jossain vaiheessa haista mun nenään ihan kamalasti :-) ) ja en myöskään osannut edes niitä kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja voimia! Onneksi torstaihin ei ole enään pitkästi aikaa vaikka ikuisuudeltahan se tuntuu!!

Vierailija
84/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ötökälle sylikaupalla voimia ja jaksamista sinne torstaille asti. Toivottavasti pikkukaveri kestää mukana ja kaikki on kunnossa.

Mä plussasin eilen ja laskujen mukaan laskettu aika olisi joskus toukokuun alussa. En niin ole stressannut noista menkkojen alkamispäivistä, joten en yhtään tiedä missä mennään. Paitsi jätettiin pillerit pois elokuun alussa (muistaakseni).

Pian soitan neuvolaan ja varaan sieltä jotain aikaa. Me ei ehditty juurikaan yrittämään, mutta onnellisia ollaan siitä huolimatta. Meillä on ennestään poika 4/2009, joten juuri sopiva ikäero tulee lapsille.

Mä olen tehnyt vertailua näissä vitamiineissä ja voin sanoa, että ei kannata ostaa raskaus/ imetysvitamiinejä, sillä tavan multitabsissa on kaikki samat aineet, ainoastaan raskaus-sana puuttuu purkin kupeesta. Itse näet ostin niitä viime raskaudessa ja nyt söin niitä ihan muuten vain ja tein vertailevaa tutkimusta ja totesin, ettei eroa ole lähes ollenkaan.

Äitiyspakkauksesta sen verran, että meillä oli Santerilla 2008-pakkaus ja se oli kyllä ihan kiva. Oli tuo nykyinenkin pakkaus, vaikkei värejä kyllä kamalasti ole, mutta kelpaa se mulle ainakin :D. Tunnustaudun innokkaaksi kestovaippafanaatikoksi, joten ei haittaa yhtään, että niitä vaippoja tulee. Voi ostaa kyllä teidänkin vaipat, jos ei niille ole tarvetta. Totta on, että jokainen tekee valintansa sen suhteen, mitä vaippoja käyttää, mutta ehkä pakkauksella ja kestovaipoilla halutaan kehottaa ihmisiä edes kokeilemaan noita. Mutta niin kuin sanoin, jokainen tyylillään.

Me ollaan muutettu vasta uudelle paikkakunnalle, etten kyllä yhtään tiedä, montako ultraa täällä saa kunnalliselta puolelta. Toivottavasti mahdollisimman monta, mutta kyllä ne muutamatkin olisi ihan kivoja. Edellisessä raskaudessa oli kolme normaalia ultraa ja sitten vielä 3 ylimääräistä, kun oli ties mitä vuotoa ja laskeutumisvaikeutta ja perätilaa.

Mä olisin halunnut imettää esikoista pitkään, mutta sitten monien ongelmien summana siirryttiin pulloruokintaan reilun 3 kuukauden iässä. Mulle se oli kova pala, mutta nyt olen selvinnyt siitä ja toivottavasti osaan uuden tulokkaan kanssa suhtautua ihan erilailla koko imetykseen.

Siinä missä Piparipuu olet intohimoinen syöjä, niin mä en tod ole. Mua kuvottaa kokoajan, eikä tekisi mieli syödä mitään, mutta valitettavasti on pakko, sillä jos tulee kova nälkä, niin alkaa kuvottaa vielä enemmän. Ei kiva!

Viime raskaudessa mä sain painoa n. 25 kiloa, joista nyt olen päässyt eroon ja yritän olla keräämättä samanlaista punnusta matkaan mukaan. Sormet ristiin, että onnistuisi. Munkin työssä tarttee lähinnä jakkupukuja yms. siistiä puettavaa, joten taidan vetäistä päälle vain ylisuuria jakkuja, joita ostin ollessani ylisuuri.

No nyt alkaa soittoaika neuvolaan. On kyllä ihana, jakaa näitä sekavia raskausajatuksia...

Terkuin

Kaisa_kissa ja Asley n. rv. 5?

Nimimerkki: Kaisa_kissa

Iät: 24, mies vanhempi

Lapset: Santeri 04/09

LA: 5/2011

85/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli joo ekaa kertaa huono olo ja tanaan jatkuu vaan pahempana...taa on kauheeta hyi helv...pitas syoda tasasesti kuulemma 2h valein, mut en ma osaa ja sitten ku se yokotys iskee ni en edes halua nahda ruokaa!!

Ja otokka, voi itku...niin jo toivoin et oli vaan saikahdys ja toivon vielakin niin. paljon tsemppia torstaille!!!

Vierailija
86/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ötökkä!! Mä pidän peukkuja, vielä kaksi yötä pitäis oottaa että saa varmuuden!Tervetuloa Kaisa Kissa!!

ON: mulla tissejä "tuikkii" ja nipistelee ja kaikki hajut tuntuu tosi voimakkaina. Ja vatsa on turvonnut. Mua ärsyttää tää vaihe, kun vatsa on turvonnut, mut ei vielä "vauva maha" näyttää just siltä et olis lihonu vaa;)

Esittely: Minä ja mies 30

Pääkaupunkiseutu, poika -08, LA. 15.5 (?)

Vierailija
87/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla ihan sama, nupista ottaa kun vatsa on turvonnut mutta ei todellakaan näytä miltään vauvamahalta. Mulla on sellainen tunne että kaikki töissä tuijottaa mun mahaa ja miettii jotain. Tämä voi tietty johtua lievästä vainoharhaisuudesta.

Lisäksi olen todennut unohtelevani jatkuvasti asioita??! en muista että aikaisemmissa raskauksissa olisin "tyhmentynyt" näin radikaalisti...

Tife

Vierailija
88/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin sinut esittelyihin :)

Vierailija
89/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto jatkuu,onneksi aika niukkana. Sain peruutusajan huomiselle yksityiselle ultraan iltapäiväksi. Koitan sinne sinnitellä.

Nyt ei pysty kirjoittamaan enempää. Anteeksi ystävät hyvät.

90/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sait ultran jo huomiselle! pidetään peukkuja! paljon haleja!

Vierailija
91/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että edes vähän aiempi aika löytyi. Olet ajatuksissa, tule huomenna kertomaan miten ultra meni. Pidän peukkuja ja kädet ristissä.

Vierailija
92/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Ja onneksi olkoon! :)

Meillä kans käytössä kestovaipat! Olen tykästynyt br-pul taskuvaippoihin enkä enää muita ostakaan. Itse olen niitä ommellut ja tänä syksynä olen menossa vielä paikallisen kestovaippayhdistyksen vaippaompelukurssille (koska epäilen, että parempiakin tapoja ompeluun olis kuin nää mun amatöörimaiset toteutukset... ;D ). Myös käytetyillä vaipoilla on täydennetty varastoja. Täytyy kyl sanoa, että tää yllätysraskaus vaikuttaa meidän menoihin vieläkin vähemmän, kun samat vaipat voidaan käyttää tulevallakin vauvalla! Siis, kun meidän perheellä on melko tiukkaa rahan kanssa nyt jo... Ajattelin, et vaikka tulis poika, niin kyllä noi pinkit vaipat menee vaatteiden alla ainakin kotona ollessa (ja miksei muuallakin?)

Mut ois hyvä, kun äp:ssä ois myös noita oikeesti hyviä taskuvaippoja. Niitten käyttö on aivan naurettavan helppoa (jopa mies osaa käyttää niitä!) eikä ne ole niin mielettömän paksuja kuin jotkut vaippasysteemit (kokeilin aika monia silloin, kun aloitettiin viime talvena. Esikoisen kanssa mentiin ihan kertiksillä.) Moni suurta perhettä suunnitteleva saattaisi oikeasti kiinnostua niistä (ja miksei yhdestä lapsesta haaveilevakin?)

Pitipä laittaa vielä kuva tuommosesta br-pul vaipasta. :) Mun mielestä noi kuosivaihtoehdot on aivan ihania. Meil on pari tommosta apinakuosista vaippaa (vähän eri mallista nepillistä)

Vierailija
93/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans käytössä kestovaipat! Olen tykästynyt br-pul taskuvaippoihin enkä enää muita ostakaan. Itse olen niitä ommellut ja tänä syksynä olen menossa vielä paikallisen kestovaippayhdistyksen vaippaompelukurssille (koska epäilen, että parempiakin tapoja ompeluun olis kuin nää mun amatöörimaiset toteutukset... ;D ). Myös käytetyillä vaipoilla on täydennetty varastoja. Täytyy kyl sanoa, että tää yllätysraskaus vaikuttaa meidän menoihin vieläkin vähemmän, kun samat vaipat voidaan käyttää tulevallakin vauvalla! Siis, kun meidän perheellä on melko tiukkaa rahan kanssa nyt jo... Ajattelin, et vaikka tulis poika, niin kyllä noi pinkit vaipat menee vaatteiden alla ainakin kotona ollessa (ja miksei muuallakin?)

Mut ois hyvä, kun äp:ssä ois myös noita oikeesti hyviä taskuvaippoja. Niitten käyttö on aivan naurettavan helppoa (jopa mies osaa käyttää niitä!) eikä ne ole niin mielettömän paksuja kuin jotkut vaippasysteemit (kokeilin aika monia silloin, kun aloitettiin viime talvena. Esikoisen kanssa mentiin ihan kertiksillä.) Moni suurta perhettä suunnitteleva saattaisi oikeasti kiinnostua niistä (ja miksei yhdestä lapsesta haaveilevakin?)

Pitipä laittaa vielä kuva tuommosesta br-pul vaipasta. :) Mun mielestä noi kuosivaihtoehdot on aivan ihania. Meil on pari tommosta apinakuosista vaippaa (vähän eri mallista nepillistä)

Vierailija
94/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa laitettua viesti kolme kertaa. Kone väitti, että tapahtui virhe :/

Vierailija
96/493 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta unohtelusta: kävin tänään aamulla äiskän kanssa juomassa kahvit kaupungilla ja kaadoin vahingossa kannusta vettä voileipälautaselle (erehdyin ottamaan sen käteeni juomalasin sijaan) ja heitin esikoisen iltapala-astiat vahingossa roskikseen, kun piti laittaa ne astianpesukoneeseen. Joten vähän poissaoleva olo täälläkin :) En kyl ois yhdistäny raskauteen tätä...

Vierailija
97/493 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea toukovauvasta!

Olen taustaillut muutaman päivän ajan, ja päätin lopulta ilmoittautua itse mukaan. Kaipuu jakaa tuntemuksia toisten kanssa on liian suuri. Eli meilläkin merkit ovat sellaiset, että toukokuussa pitäisi esikoisnyytin saapua.

Takana on yksi tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennyt viime toukokuulta - vauva (no se OLI vauva, vaikka ei ihan oikeasti ollutkaan) olisi syntynyt joulukuussa. Olen saanut vertaistukea keskenmenon kokeneiden keskusteluryhmästä, mutta nyt plussanneena tuntuu pahalta kirjoittaa omia raskauskokemuksiaan sinne, kun tiedän heidän niin kovasti haluavan itsekin raskautua. En halua pahoittaa heidän mieltään. Toivon siis, että saamme tämän toukoporukan kanssa jakaa ilot ja surut - ja että pienet pysyvät mukana.

Ötökkä, minä tiedän, mitä on elää epätietoisuudessa. Täkäläinen neuvola pisti minut pariksi viikoksi odottamaan vailla tietoa siitä, onko vauvaa vai ei (sykettä ei löytynyt ultrassa, mutta suoraankaan ei sanottu, että mitään pientä ei edes ole - termin tuulimuna kuulin oikeastaan vasta keskussairaalassa). Toivottavasti sinulla ja pienellä/pienillä kaikki on hyvin.

No, nyt täytyy lähteä töihin. Täyttelen ilmoittautumislomakkeen myöhemmin. Palaillaan :)

Amppari 5+0

(hui, enpäs ollut tajunnutkaan, että alkaa jo kuudes viikko!)

Vierailija
98/493 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jakamaan kokemuksia meidän kanssa ja onneksi olkoon! :)

Vierailija
99/493 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Amppari joukkoon!

Tänään tärkeä päivä Ötökällä, toivon tsemppiä sinne ja tulethan meidän kanssa jakamaan tilanteen.

Noista unohteluista...oon ite kyllä ihan ajatuksissani ja omissa maailmoissani. Hankalaa kun oon työssä jossa pitäis olla tosi skarppina ja keskittyä muiden ihmisten asioihin ja haahuilen vaan ihan hölmönä :-0

Nyt kuitenkin vielä flunssan takia sairaslomalla. Ainoastaan pienin tuossa leikkii, muut koulussa, eskarissa ja kerhossa joten surffailen täällä :D

Vauvamassu rv 6+2 ehkä

Vierailija
100/493 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen tässä taustaillut jo tovin jos toisenkin ja liittyisin joukkoon, kun viikkoja pitäisi olla nyt kasassa 5. :)

Neuvola-aika on varatti ja sain sen kuukauden päähän. Tuntuu, että siihen on ikuisuus saada tietää onko kaikki oikeasti hyvin..

Mies mietti eilen jos saataisiin hänen vanhemmiltaan tukea varhaisraskauden ultraan, mutta kannattaako sinne edes mennä ennen 8. raskausviikkoa?

Nimimerkki: pupu

Iät: minä 27 v. ja mies 23 v

Lapset: poika -03

LA: 11.5