Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
On tullut oltua vanhempien luona täyshoidossa :) ihanaa kun oma äiti hoitaa esikoisen ja laittaa kaikki ihanat diettiruuat pöytään kahvit/teet ja herkut.Olen myös onnellisessa asemassa kun anoppi asuu 300m päässä ja pääsee hoitamaan esikoista työpäivän jälkeen jos on tarvis. Tai viime raskaudessa kun olin vuodelevossa toi lämpimän ruuan ovelle joka päivä klo 11. Nytkin on sanonut että tekee ruokaa minulle jos en itse pysty olemaan pystyssä ja tekemään. Siivous ja pyykinpesuapua tarvittaisiin.HUOH
Minulla on ihan järjetön nälkä koko ajan :/ ihan pohjaton nälkä. Eilen meinasi tulla äkkipysäys kun olin matkalla porukoille (100km) kun oksennus kolkutteli jo porteja,mutta kylmää puhaltamaan niin meni ohi. Tänään sama juttu takaisin tullessa 100m ennen kotia oksennus tulossa,kun haistoin hirveän hajun. Muuten olen pärjännyt yllättävän hyvin oksetuksen kanssa.
Esikoinen on ollut tänään erityisen hankala. 4v uhmaa.
Huomenna paremmalla tuulella sitten kaikki.
Tiistain ekaa neuvolaa odotellessa. Skeptisin tuntein. On NIIN huonot kokemukset esikoisen aikaisesta neuvolasta. Nyt toivon parempaa palvelua ja asiallista kohtelua. Toivottavasti pääsen myös tiheempään seurantaan tämän raskauden suhteen. Onneksi on eri täti JEIJ!
Ötökkä ja eetupippuri 8+6 kait
Ensin onnistuin mammii sen kusitikkutestin ja joutu oottaa uutta kusta :D painokin oli noussut...tosi kiva...argh.
sitten tati kysyi et halutaanko tehda se down testi, eli se niskapoimu ja verikoe, minahan vaan ekaks saikahdin et perkele et tunge mitaan neulaa mun mahaan! sitten vasta muistin et niin joo ultra ja silleen...sit se alko saarnaa et jos sa noin olet sita neulajuttua vastaan niin kannattaako edes tehda sita ekaa testia, eli ultra ja verikoe...olin pikkasen suu auki et mita helvettia!!! no tietysti sanoin et suostun suostun, mut luulin et ne suurpiirteen heti tokkaa neulaa mahasta lapi :P
sitten se kyseli mun pahoinvoinnista ja kuinka parjaan sen kanssa, sanoin et ihan ok kuhan muistan syoda..."niin et tartte mitaan laaketta siihen pahoinvointiin"...arvaa tuliko ne kauheet kauhukuvat mieleen siita jostain raskauspahoinvointilaakkeesta jota oli aikoinaan :D:D
mutta eniveis, mollukka voi hyvin ja liikuskeli siella, tais isannalle tulla tippa linssiin mita sivusilmalla nain :P ja viikot vastas alkuperaisesta eli tasan 9.
seuraava ultra on taas kolmen viikon paasta.
miten muuten suomessa noi neuvolakaynnit menee, onko kerran kuussa vai miten...en itse muista yhtaan ja lasten neuvolakortit suomessa.
tietaakseni niita ultria oli todella vahan, itsella muistelisin olleen 3kpl? ihan tyhmaa kylla..
Hei vaan kaikille! Plussattu on meilläkin ja esikoista siis odotellaan. LA on minun laskujeni mukaan 25.5
Nyt on taas todella etova olo, rinnat on arat. Mutta nukkumaan en pysty. Ärsyttää oikein kun kaikki sanovat olevansa niin väsyneitä ja minä kiereskelen yöt läpeensä.
Nimimerkki: Lily85
Iät: 25 ja 27
Lapset: -
La: 25.5
Taas on viikonloppu takana...
Tervetuloa kovasti uusille!
Meillä esikoinen sairastui sunnuntaita vasten yöllä vatsatautiin...todella rajua oksentelua ja pää kipeä. Toivottavasti menis pian ohi..eikä tarttuis toisiin. Itsellä kun muutenkin on niin huono olo, etenkin aamuisin. Tuntuu, ettei mitään voi syödä ja jos ei syö, niin olo vaan pahenee. Ja joka aamu herään siihen että tuntuu, että oksennus tulee, ei voi edes kylkeä kääntää sängyssä:( Ihan ku ois kokoajan krapulassa;)
Nyt täytyy lähtä kokeileen josko tuo lapsiraukka sais jotain pysymään sisällään...
leja ja murmeliini 6+5
Maanantaita kaikille!
Päivät kuluu hurjaa tahtia! Kai se on kun esikko pyörii tossa jaloissa ja vie kaiken huomion päivien kulusta. Ei kyllä haittaa yhtään! :)
Tervetuloa uudet! Munkin mielestä tää on aika tylsää kun pitää pitkät pätkät rullata mut taas toisaalta kun ei oo kuitenkaan ehtinyt lukea niitä kaikkia juttuja niin väistämättä tulee sit rullailtua hitaasti :) Harmittaa vaan kun ei kaikkiin asioihin muista ees vastata kun lukee paljon uusia juttuja :)
Mut hyvää alkavaa viikkoa kaikille, meillä onkin tää viikko tosi kiirettä että saas nähdä loppuviikosta montako uutta sivua tänne on tullut ;)
LittleMe ja pikkuinen 8+0
Täällä odotellaan kolmatta ipanaa syntyväksi toukokuun loppupuolella.
Aiemmat raskaudet olen havainnut vasta näihin aikoihin ja pientä kuvotusta lukuunottamatta on alku mennyt hyvin. Vaan nyt sitten alkoi heti siinä 4vkon jälkeen ällöttää niin, että nyt oonkin sitte saikulla. Pahentunu vaan koko ajan. Työterveyshoitaja kehoitti kokeilemaan B-vitamiinia, jos yhtään helpottais.
Vastikään palailin hoitovapaalta töihin, eikä sen takia hirveesti huvittais olla pois, mutta minkäs teet, en mä pysty töitä tekee kun en tiiä millä hetkellä se ykämys tuolta hyökkää ylös. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, vähellä on ollu montakin kertaa. Pakko vaan ollut nieleskellä.
Täytyykin möyriä takasin sohvan pohjalle, jos sais hetken edes levättyä.
Möllimamma rv 6+ ??
Laitetaan sun tohottaminen jännityksen piikkiin :D
kiva että kaikki oli hyvin.
Suomessa lain mukaan on niskapomu-ultra 11-13 vko ja rakenneultra 22-24 vko. Muuta ei ole ellein kunnassa sitten ole vanhoja ultralaitteita sijoitettu neuvoloihin. Meillä ei ole. Käyntien tiheydestä en tiedä,mutta esikoisen aikaan oli kuulemma 1krta kuussa normi raskaudessa.
Oletko muuten sielä yksityisellä hoidossa?
lisään Lily85 esittelyihin jos Mölli haluaa esittelyyn mukaan,ilmoittele ja täyttele esittely niin laitan sinut mukaan :)
Sairaslomalainen täälä :/ on tylsää taas.
Olo on onneksi ollut parempi.
Nukuin 2h päivällä ja vieläkin armoton väsy. Juuri söin paljon lihatonta hernekeittoa purkista,mutta silti ihan järjetön nälkä. Jonku pitäis kauppaan mennä.
Eilen illalla tuli se dokumentti kohtukuolemista,ei olisi kannattanut katsoa itkua väänsin ja miehellä myös tirahti kyynel silmään. Vaikka sitä ei myönnäkkään.Tuollainen pysäyttää aina.
Nyt pitää alkaa laittamaan iltapäiväkahvit. Pystyn taas juomaan kahvia :)
Ötökkä ja eetupippuri 9+0
Meillä siis esikoinen kuumeessa :/ ei tunnu millään oikein laskevan, yö meni valvotessa ja tän aamupäivän on vaan maannu mun sylissä ja välillä itkeskelly.. ahdistaa kun toinen niin pipi, eikä pysty auttamaan. Ja mun tarvis päästä ulos, loppuu happi täällä sisällä...
Mulla loppui 2 päivää sitten se hirveä kuvotus ja pahaolo kun seinään, eikä oo sen jälkeen ollut mitään. Onnellinen että se loppu, en olis kyllä kauaa enään kestäny, mutta nyt ei kyllä enään tunnu että on raskaana, kun ei mitään oireita ole.
Onko täällä muuten muita, jotka ovat menossa TAYSiin synnyttämään? Vaikka eipä sitä vielä tarvi miettiä, mutta tuli vaan mieleen, että onko tulossa mahdollisesti "tuttuja" samaan aikaan sairaalaan.
Kuinka muut muuten meinaa reissata? onko raskausajalle varattu etelänmatkoja?
Me lähdetään isolla porukalla thaimaaseen 5.12. onneks jo sillon koska muuten vois olla hankalaa mahan ja esikoisen kanssa 12 tuntia lentokoneessa=) niin ja sitten tammikuussa lennetään lontooseen miehen kanssa kaksin.
Viimeks lensin aika samoihin aikoihin rantalomalle ja lento oli vähän tuskasempaa kun ilman raskautta, mutta ei pahasti, mutta auringon ottaminen oli vaikeeta, kun en pystyny enään mahalla makaamaan niillä kovilla tuoleilla =)
Mutta semmosta, pakko mennä hetkeksi lepäämään kun sai pojan hetkeks nukkumaan.
Anttuli poistuu porukasta, nyt se keskenmeno alko.. vuoto runsasta ja seassa kunnon hyytymiä ja kivut järkyttävät. Vuotoa kesti tosiaan yli kaksi viikkoa kunnes tänä aamuna alko vuotamaan ihan kunnolla. ja hyytymyät todellakin erottaa joukosta!
Olette olleet suunnaton ilo ja apu kaiken tämän keskellä! toivon, että te muut saatte jatkaa onnellisena koko loppuraskauden ja saatte ne pienet kääröt syliinne toukokuussa!
Suru on suunnaton, mutta kyllä tästä jotenkin selvitään.
Anttuli ja tänään olis ollut 8+3
:( voimia anttuli.
Voiko tämä olla totta? Pahoinvointi ja tajuton väsymys ovat hiukan hellittäneet. Sain jopa siivottua ja hoidettua asioita. Tätä autuutta kesti sitten kaksi päivää kunnes alkoivat ilmeisesti liitoskivut. En nyt ihan näin aikaisin niitä olisi odottanut, mutta ilmeisesti aikaistuvat joka raskaudessa. Nyt kyllä aion hammasta purren liikkua. Mitä siitä synnyttämisestä tulisi jos nyt jo joutuisi jäämään sohvalle?
Touko ja nro3 9+0
:( voi ei anttuli,voimia sinne.
Täällä on ollut ihan kauhee päivä,jos en syö vähintään 1 ½ tunnin välein jotain tulee ihan kamala olo,ja pyörryttää.Sitten kun saa ruokaa masuun niin heti oo paranee.Ihan ihmeellistä.Kävin taas ottamassa pienet torkut ja kohta lähen herättään pojan uniltaan.
Myös kaikenlaiset hajut rupes tarttumaan nenään,tänään valitin miehelle kun suihkutteli "hieman" deodoranttia ja sitten kun rupesi kokkaamaan jauhelihasta ruokaa niin siitäkin kärystä.YÖK!
Viikon päästä neuvolaan,jee!
Pikkukolmonen 6+1
jos jaksat vielä tulla tänne nämä lukemaan,niin otan osaa suruun :( on tosi paha mieli teidän puolesta. Jaksamista sinne !
Ihana varmaan päästä reissuun :)
Me ei matkustella muutenkaan niin en usko että lähdetään mihinkään pidemmälle. Minun tuo anaflyksia ja dietti on niin vaikea seikka ettei jo senkään takia huvita mihinkään lähteä,kun siihen lisätään lapsi jolla noiden lisäksi erittäin vaikea ruoka-aineallergia,atopia ja astma niin ei lapsenkaan kanssa tule matkusteltua. Kotimaassa vaan olemme olleet ja silloinkin ruoka on valmiiksi varmistettu moneen kertaa ennen ruokailua.
Nimimerkki:kolme
Puuttuukohan tästä jotain tekstiä ? :)
tämä sivu joskus jummittaa niin tekstit katoaa bittiavaruuteen.
Mä en ole saanut tänään mitään aikaiseksi ja on hirveä morkkis :/
Tänään tuli mieleen,että onkohan kenelläkään tietoa että mitä kannattaa nykyään maksaa käytetystä trikoisesta kantoliinasta? Ajattelin sellaista kokeilla,mutta ne ovat ilmeisesti käytettynäkin tosi kalliita. Kirpparilla oli tosi huonokuntoinen ja nukkainen trikooliina 40e minusta tuntui äkisti tosi kalliilta niin huonokuntoisesta.
Tällaisia ötökkä miettiin Eetupippurin kanssa nyt ilta päivällä.
RV9+0
juu vanha neuvolakortti on karua luettavaa :( 84.8kg viikkoa ennen synnytystä. Lähtöpaino 58 kg.
Harmittaa kun samassa kortissa ei ole sekä neuvolan,että yksityisen polin merkintöjä. Eikä muuten myöskään sairaalan merkintöjä.Kaikki Merkinnät ovat epikriiseissä mitkä olen erikseen pyytänyt sairaalasta ja yksityiseltä polilta.
Onnea neuvolaan